Anasayfa | Türkçe | PKK/Öcalan’a Nasıl Ve Ne Zaman Hesap Sorulacak?

PKK/Öcalan’a Nasıl Ve Ne Zaman Hesap Sorulacak?

Yazı boyutu Decrease font Enlarge font
image İradesizlerin İradesinden Utanç Manzaraları! (NASNAME)

PKK’nın benimsediği paradigma, Türk devlet-ulus, Kemalizm’in benimsediği bir paradigmaydı. Bu kabulleri ve yapısıyla da, bir Türk Devlet Projesi olarak her yanıyla kendisini açığa vuruyordu. PKK, bir devlet projesi olarak, devletin Kürt ulusal hareketini içerde teslim alması stratejisini çok plânlı ve programlı bir şekilde hayata geçirdi.

 

 

 

 

 

Osmanlı İmparatorluğu’nun Türkiye Cumhuriyeti denilen devlet-ulusa evrimleşmesi çetin ve acılı bir hesaplaşma sonucu oldu. M. Kemal ve arkadaşlarının iktidarı ele geçirmesi sürecinde de keskin ve çetin bir hesaplaşma gündeme geldi. M. Kemal ve arkadaşları, birçok ittihat-terakkici arkadaşını tasfiye ederek, Çerkez Ethem’i düşman ilan ederek ve tasfiye ederek iktidarı ele geçirdiler. Bu iktidar mücadelesi kanlı olduğu gibi, ahlakî ve insani ölçüleri aşan bir mücadele oldu.

M. Kemal ve arkadaşları iktidar olduktan sonra da, bu iktidar hesaplaşması devam etti. M. Kemal’in lider ve yönetici kadrosu arasında da ayrılıklar oldu. M. Kemal iktidarı o ayrılıklarda  da vicdani davranmadı. Özellikle M. Kemal ve arkadaşları, Serbest Fıkra ve Terakki Perver Partilerinin halk içinde gelişimlerini gördükleri zaman, hemen kapatma yoluna gittiler. Bu partilerin yöneticileri, olmayan olaylarla ilgili olarak suçlandılar,  Kürt Milliyetçilerini, Kürt liderlerini ve savaşçılarını keyfi ve hukuk dışı ölçülerle yargılayan mahkemelerde yargılandılar.

M. Kemal ve arkadaşlarının, kendilerini destekleyen komünistleri, M. Suphi ve arkadaşlarını Karadeniz’de Topal Osman eliyle katletmeleri ve boğmaları da, bu iç hesaplaşmanın ve mücadelenin bir sonucuydu.

Kemalistlerin, Kürt ulusal ayaklanma döneminde Kürtlerle hesaplaşması, farklı kapsamda, genişlikte, derinlikte, trajik, faşist, sömürgeci bir hesaplaşmaydı.

M. Kemal’in iktidar olmasından sonra, Batı ve Türk Bölgesinde ortaya çıkan, dinci ve şeriatçı denilen ayaklanmalar, Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nde eskiyle yeni güçlerin iktidar mücadelesini ifade ettiği gibi, halk güçleriyle ittihat terakkici asker ve sivil bürokrasi arasındaki bir mücadele ve hesaplaşmaydı.

1946 yılına kadar asker ve sivil bürokrasi (Kemalistlerle) halk güçleri arasındaki mücadele ve hesaplaşma, her zaman Kemalistlerin lehine ve çıkarlarına göre sonuçlandı.

1946 yılında, İkinci Dünya ve Paylaşım Savaşı’ndan sonra Türkiye’de, dünyadaki faşizmin yenilgisi ve demokrasinin egemen sistem haline gelmesinin etkisiyle küçük bir değişiklik oldu. Türkiye Cumhuriyeti merkezi anlamda ve Kemalistlerin kararıyla çok partili sistemi, anayasal sistem olarak benimsedi. Kemalistlerin benimsediği bu çok partili sistem, onların gönlünce olmadığı gibi, hızla onların aleyhine bir gelişme haline geldi. CHP’nin yanında Demokrat Parti(DP), Celal Bayar ve Adnan Menderes tarafından kuruldu. DP, kısa süre içinde halk kitlelerinin, uluslararası güçlerin, ABD ve Batı Avrupa’nın desteğini kazandı. 1946 yılında açık oylama ve gizli sayım sonucunda hile ve hurda ile seçimi kaybetmesine rağmen, 1950 yılında ezici bir çoğunlukla seçimleri kazandı ve tek başına hükümet oldu. DP’nın seçim yoluyla iktidar olması,  Türk halk güçlerinin jakoben, otoriter, faşizan Kemalist güçler karşısındaki ilk zaferiydi. Türk Halk güçlerinin DP kanalıyla Kemalistlere darbe vurmasının ve alt etmelerinde Kürt halk güçlerinin DP’ye verdiği desteğin rolü büyüktü. Kürt halk güçleri de DP’ye oy vererek, Kemalistlerden, Kürdistan’da ulusal ayaklanmaları bastıran, Kürdistan’ı yakan, Kürt liderlerini ve savaşçılarını mahkemesiz idam eden, katliamlar ve jenosidler yapan, Kürt milletlini inkâr eden Kemalistlerden dolaylı da olsa hesap sormuş oluyorlardı.

Kemalistlerle, halk güçleri ve başka bir deyimle asker ve sivil bürokrasi ile sivil halk güçleri arasındaki mücadele, 1950 tarihinden sonra daha da keskinleşti. Kemalistlerin iktidarı birçok olaydan dolayı yargılamaya konu oldu. Özalp’ta 33 Kürt köylüsünü katleden General Muğlalı hakkında Meclis Komisyonunun araştırma yapması ve araştırma sonucu, Muğlalı hakkında yargılamanın yapılmasına karar verilmesi, yargılama sonucunda General Muğlalının idama mahkûm edilmesi bu hesaplaşmanın en sembolik olaylarından biridir. CHP hakkında Tahkikat Komisyonlarının kurulması da bunu hesaplaşmanın somut örnekleriydi.

Halk güçleriyle Kemalistler arasındaki mücadele, 1960 yılında askerlerin yaptıkları darbe ile Kemalistlerin diktatörlüğü ve iktidarı ile sonuçlandı. Bu darbe sonrasında Kemalistlerle halk güçleri arasındaki hesaplaşma trajik oldu. Yüzlerce Demokrat Partili milletvekili ve diğer parti yöneticileri keyfi bir mahkemede yargılandılar. Yargılamalar sonucu, Başbakan Adnan menderes ve iki bakan arkadaşı idam edildiler, birçok DP’li de yüksek cezalara çarptırıldılar. Kemalistler, Kürt halk güçlerinin DP’ye verdiği desteğini hesabını Kürt ağalarını, beylerini, şeyhlerini, aşiret reislerini, geleneksel aydınlarını Sivas Kampında esir almakla, 3-4 ay sonra 55’ini sürgüne göndermekle sordu.

Türk halk güçleriyle, Kemalistler arasındaki mücadele 1960 sonrası daha renkli ve çoğulcu bir hal aldı.  Bu mücadele, güçler arasında farklı geçişler, zaman-zaman Kemalistlerle burjuvazi arasında gerçekleşen ittifakla beraber devam etti. 12 Mart 1971 Muhtırası ile burjuvazinin ve orta sınıfların temsilcisi olan Demirel, şapkasını aldı gitti. Komünistler, sosyalistler, solcular, bir kesim Kemalistler (Uğur Mumcu, İlhan Selçuk), Kürt milliyetçileri ve solcuları yargılandılar, büyük cezalara çarptırıldılar. 12 Eylül’de iktidarı ele geçiren ve monolitik diktatörlük kuran askeri elit herkesi, tüm halk güçlerini, burjuvaları, faşistleri, Kemalistleri, Kürtleri, Komünistleri karşı aldı ve onlarla amansız bir hesaplaşma içine girdi.

Bu hesaplaşma, çatışma, AK Parti’nin iktidar olmasından sonra da başka bir düzlemde devam etti. Askeri ve sivil iktidar eliti, AK Parti iktidarının son bulması için, soğuk savaş koşullarına uygun darbe girişimlerinde bulundu, darbe hazırlıkları yaptı. Gelinen aşamada bu çatışma ve hesaplaşma Anayasa’nın 26 maddesinin değişikliği ile yeni bir aşamaya geldi. AK Parti İktidarı, başka bir ifadeyle en genel anlamda sivillerin iktidarı, darbe girişimcileri ve hazırlayıcılarını mahkeme  karşısına çıkarmaya başlamış durumda. Anayasa Değişikliği referandumundan sonra, 12 Eylül diktatörlerinin yargılanması için iddia sahibi.

Bu gelişmeler, Türkiye’de radikal ve gereğince olmazsa bile, suç işleyenlerin, keyfi adam öldürenlerin, darbe hazırlığı yapanların, darbe girişiminde bulunanların yargılanacağıyla ilgili bir süreç başlamış durumda. Bu sürecin, yeni enstrümanlarla ve yeni biçimler altında sürdürüleceğinin ipuçları var.

                                                                  *****

Kürdistan’ın Kuzeyinde, Kürt Halk Güçleri,  PKK ve Öcalan açısından durum ne?
Bu konu haklı olarak gündemi işgal eden bir durum. Bu konuda, PKK ve Öcalan’ın yaptıklarıyla ilgili hesap vermesi için halen görünürde bir gelişme olmadığı gibi, bu yönde aydınca talepler de yok. Herkes, Türkler ve Kürtler gibi bir kamplaşmada, suç işleyen, katil olan Kürtleri, cinayet işleyen siyasetçileri görmezlikten geliyor. Ya da korkudan dolayı bunu dillendirmek istemiyor.

Bu durumu aşmamak, Kürdistan’daki demokratikleşme, insan hak ve özgürlüklerinin korunması, hukuk üstünlüğünün sağlanması, demokratik çoğulculuğun siyaset ve toplumsal yaşama yansımasını engelleyecek tehlikeli bir konumdur.

Bu sorunun tartışma gündemine getirilmesi, suçluların açığa çıkması, onların yargılanmasının talep edilmesi gerekir.

Bunun için PKK ve Öcalan’ın yapısal durumunu, olup-bitenlerle ilgili kısa bir tarihi gezinti yaparak, olayların saptanması ve durum tespitinin sağlanması yoluna gitmek gerekir.

Kürtler, Türk Devleti tarafından ulus ve topluluk olarak varlığı inkâr edilmiş, bütün ulusal hakları gasp edilmiş, ülkesi işgal edilmiş durumda. Bu nedenle, Kürtlerin sorunu, ulusal, Kürt ulusunun kendi kaderini kendi eliyle tayin etmesi, Kürdistan’da egemenliği ele geçirmesi, iktidar olması, Türk ulusu ve diğer dünya uluslarıyla siyasi statü ve haklar açısından eşit olması sorunudur.

Bu nedenle Kürt ulusal sorunu, bir tek sınıf ve tabakanın sorunu değil, Kürdistan’daki tüm sınıf ve tabakaların sorunu: Kürt burjuvazisinin, esnafının, ağasının, beyinin, şeyhinin, aşiret reisinin, köylülerinin, işçilerinin, kadınlarının, erkeklerini, gençlerinin ve aydınlarının sorunu. Milliyetçilerin, liberallerin, sosyal demokratların, soysal liberal demokratların, komünistlerin, dindarların, inançsızların, inançlıların, tüm mezhepleri sorunu.

Kürt ulusal hareketi, 1965 yıllarından sonra yeniden bu temel üzerinde gelişmeye başladı. 1965 yılında Türkiye Kürdistan Demokrat Partisi illegal olarak kuruldu. 1969 yılında DDKO’ların legal örgütler olarak kurulmasıyla birlikte kitlesel bir karakter kazandı. 1974 yılından sonra çoğulcu bir siyasal örgüt ve parti yapısı ile ilerlemeye başladı. 1974 yılında kurulan Kürdistan’daki siyasi örgüt ve partiler, bu gerçeğe göre hareket etmeyi yol haritası olarak seçtiler.

PKK, Ulusal Kurtuluş Ordusu, Kürdistan Devrimcileri, Apocular gibi grup aşamasından başlamak üzere 1978 yılında PKK olarak kendisini tanımlamasından sonra, kuruluş felsefesi olarak tek ideoloji, tek lider, tek parti, tek sınıf paradigmasını benimsedi. PKK, kendi dışındaki tüm Kürdistanlı örgütleri gayri meşru ve düşman ilân etti. Kendi içinde ortaya çıkan ve çıkacak muhalefeti işbirlikçi, hain, ajan olarak tanımladı. Kendisine taraf olamayan tüm toplumsal kesimleri, özellikle de toplumun üst, egemen, yönetici sınıflarını düşman kabul etti. Hem kendi dışındaki siyasi örgüt ve partilerin, hem tüm Kürdistan toplumsal kesimlerini birinci derecede tasfiye etmek için katı, faşizan, otoriter bir eylem çizgisini ve yol haritasını benimsedi.
   
PKK’nın benimsediği paradigma, Türk devlet-ulus, Kemalizm’in benimsediği bir paradigmaydı. Bu kabulleri ve yapısıyla da, bir Türk Devlet Projesi olarak her yanıyla kendisini açığa vuruyordu. PKK, bir devlet projesi olarak, devletin Kürt ulusal hareketini içerde teslim alması stratejisini çok plânlı ve programlı bir şekilde hayata geçirdi.

Öncelikle Kürdistanlı örgüt ve partilere karşı savaş açtı. Bütün Kürdistanlı örgüt ve partilerin liderlerini ve ileri kadrolarını fiziki olarak ortadan kaldırmak için harekete geçti. İlk olarak Özgürlük Yolu taraftarı Mustafa Çamlıbel’i Ağrı’da öldürdü.  KAWA örgütü lideri Ferit Uzun’u (Siverek’te suikast metoduyla) ve birçok ileri kadrosunu öldürdü. DDK-Şıvancı Örgüte saldırdı, onlardan birkaç yurtseveri öldürdü. Kürdistan’da Stêrka SOR olarak örgütlenen grubu tümden katlederek ortadan kaldırdı. Têkoşin Örgütüne saldırdı, birçok seçkin kadrosunu katletti. 1979 yılında KUK’a karşı savaş açtı. Onlarca KUK kadrosunu ve ileri gelenini katletti. Rizgarî’ye saldırdı.

PKK, bütün Türk sol örgütlerinin Kürdistan’da örgütlenmesini gayrı meşru kabul etti, o örgütleri düşman olarak tanımladı. Bu nedenle, DEV-YOL, TİKP, TKP, TİKKO, Halkın Kurtuluşu gibi örgütlerden devrimcileri katletti.

Siverek’te Mehmet Bucak’a yönelik devletle birlikte tertiplenen, Kürdistan’daki güç odaklarını, Kürt ulusal kurtuluşuna katkıda bulunacak toplum kesimleri yok etmek için 1979 yılında bir savaş başlattı. Bu savaşın amacı aynı zamanda Siverek’te çok örgütlü olan Kürt yurtsever hareketlerini tasfiye etmekti. Bu savaş sonucunda, ölüm bilançosu resmi olarak 600 kişi (örgütlü yurtseverler ve halktan insanlar), Siverek’te bir kaos, bu kaos ve şiddet sonucu devletin stratejik amacı olan kitlesel göçü sağladı. Siverek’in nüfusu 60 binden 29 bine indi. Sonuçta Kürt yurtsever hareketleri tasfiye edildi, devletin o güne kadar teslim alamadığı Bucaklar, devletin en yakın taraftarları haline geldi. Halen de Siverek’te Bucakların bu yapısı devam ediyor.

PKK, aynı stratejiyi, Hilvan ve Batman’da geliştirdi. Batman ve Hilvan’da da bir yandan Kürt yurtsever güçlerini, diğer yandan da toplumsal güçleri, aşiret topluluklarını tasfiye etmek için fiziki katliamlar yaptı. Batman’da ünlü ve güçlü Raman aşiretini yok etti. Birçok Kürt yurtseverinin katliamına yol açtı.

Siverek, Hilvan, Batman ve Kürdistan diğer şehirlerinde, diri ve Kürt ulusal kurtuluş hareketine öncülük edebilecek toplumsal kesimleri ve Kürt yurtsever hareketlerini tasfiye etmek için, aynı zamanda aşiretlerin ve feodal yapının çelişki ve parçalanmışlığından yararlanarak, belirli aşiretleri de yanına çekerek, Kürdistan’da devletin istediği ve gerçekleştirdiği aşiret kavgalarını, Kürdistan’daki güç odaklarının çatışmasını geliştirdi ve derinleştirdi.

PKK, kendi içinde farklı düşünceleri dile getiren tüm unsurları ajan ve hain ilân ederek öldürdü. Bu olgu, hem 12 Eylül 1980 öncesi ve hem de 12 Eylül 1980 sonrası sürdü. Günümüzde de devam etmektedir. Semir (Çetin Güngör), Enver Ata, Mehmet Şener, Haki Karer, Mehmet Şener, Kani Yılmaz, Hikmet Fidan PKK içinde öldürülen binlerce kürdün sembolleşen isimleridir.

PKK, Güney Kürdistan’da ve Lübnan’da Bekaa’da tutukladığı muhaliflere yaptığı işkenceler, kadınların kadınlık organlarına mum söndürmek dahil, Diyarbakır 5 Nolu Cezaevinde yapılan işkenceleri, Haydari Kampında, Vietnam Zindanlarında yapılan işkenceleri aratır durumda olduğu, muhaliflerin yazdıkları yazılarla açığa çıkıyor.

PKK, Kemalistlerden, Baasistlerden, Hitlercilerden, Stalinistlerden öğrendiklerini Kürt halkına, Kürt yurtseverlerine, kendi muhaliflerine uyguladı. Devlet de, PKK’den öğrendiklerini yine Kürt halkına, PKK’lı iyi niyetli ve Kürdistan’ın bağımsızlığı için PKK’ya katılanlara uyguladı.

PKK, bu stratejisini Kürdistan’ın diğer parçalarında da sürdürdü. Kürdistan’ın diğer parçalarındaki tüm siyasi örgüt ve partileri düşman ilân etti. Kürt yurtsever güçlerini baskı ve şiddetle bastırmaya çalıştı. Güney Kürdistan’da İran, Suriye, Irak, Türk Devletlerinin desteği ve teşvikiyle Irak Kürdistan Demokrat Partisi’ne ve Kürdistan Yurtsever Birliğine karşı savaş başlattı. Güney Kürdistan’da KUK-SE’nin bir grup kadrosunu katletti, onları parça-parça haline getirerek torbalara doldurdu. Güney Kürdistan’da Irak Kürdistan Demokrat Partisinin Behdinan Bölgesi liderlerini tümden ortadan kaldırmak için plânlar yaptı. Bu plân, PKK’dan kaçarak Irak KDP’ye sığınan bir merkez komitesi üyesi tarafından deşifre edildi. Irak KDP buna karşılık tedbir aldı. Bu savaşlar sonucunda, binlerce pêşmerge katletti. Suriye ve İran’da Kürt yurtsever kadrolarını katletti.

Kürdistan diğer parçalarında devlet stratejileri içinde kendine bağlı örgütler kurdu, bu örgütler vasıtasıyla Kürdistan’daki toplumsal hareketleri ve Kürt ulusal örgüt ve partilerini parçalama yoluna gitti. Bulunduğumuz aşamada da PKK’nın Doğu, Güney, Güney-Batı Kürdistan’da uydu ve bağımlı örgütleri var. PKK, bu örgütleri Kürt ulusal hareketine, zaman-zaman da devletlere karşı bir şantaj unsuru olarak kullanıyor.

PKK, 1984’den sonra Türk Devleti’nin açık ve gizli güçleri (JİTEM, Özel harp Dairesi, Ergenekon ve diğerleri) ile işbirliği ve elbirliği içinde köy baskınları ve diğer biçimler altında kitlesel ve faili meçhul katliamları ve cinayetleri tertiplediler.

PKK’nın Kürdistan’ın kuzeyinin bir bölümünde yerel iktidar koşullarında da, bu stratejisi devam etmektedir. PKK, Kemalistler gibi Kürt halkının iradesini gasp etmiş durumdadırlar. Zor ve baskı ile muhalif güçlerin konuşmasını ve örgütlenmesini engellemeye devam etmektedir.

Türkiye’de, Türk kesiminde 12 Eylül Anayasa Değişikliği referandumundan sonra, kötülük yapan, darbe hazırlayan, faili meçhulleri gerçekleştiren devletin özel güçlerinden ve örgütlerinden hesap sorulacağı ifade ediliyor.

Peki, PKK’den kim/kimler, nasıl ve ne zaman hesap soracaklar?

Bu soruya olumlu ve rahat cevap vermek olanaklı değil. Bununla ilgili veriler, şimdilik ufukta da görünmemektedir. Ama PKK ve Öcalan’dan hesap sorulması gerekir. Bunun için de geç kalmamak gerekir. Hesap sormak için de, hesap soracak kesimlerin ve kişilerin harekete geçmesi gerekir.

Amed, 24. 08. 2010

İbrahim GÜÇLÜ
(ibrahimguclu21@gmail.com)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Yorumlar (17 gönderildi):

Dr. Ali GÜN .. 30 Aug, 2010 04:56:09
avatar
Sayın Güçlü,

Beyninize elinize sağlık.

PKK'nin işlediği suçların hesabını kimler ve ne zaman soracak diye soruyorsunuz?

Bu hesap sorma 12 Eylül 2010'da referandumda EVET oylarıyla anayasal değişiklikler yasallaştıktan sonra başlayacaktır.

Bu topraklara demokrasinin gelmesiyle orantılı olarak bütün gelişmeler yaşanacaktır.

Tahminimce PKK eliyle işlenen suçlar insanlığa karşı işlenen ve savaş suçları olduğundan Türk Devleti Dünya kamuoyuna karşı bütün suçlarının açığa çıkmasını istemeyebilir.

Kürt'lere karşı soy kırımı suçu işlediklerinin üstelik kendi mahkemelerinde tescil edilmesini istemeyebilirler.

Bu durum uluslararası güvence ve garanti hatta bağımsızlık isteyen Kürt'lerin doğrudan Lahey Adalet Divanına başvurmalarının önünü açabilir.

Ayrıca kendi askerleride kurban edilip şehit diye aldatıldıkları için Türk halkından da tepki görebilirler.

Bu nedenle Kürt'lere karşı işlenen suçların açığa çıkarılması ve yargılanmasını öncelikle uygar Dünya'nın da desteğini alarak başta Kürt halkı ve demokrat aydınlar isteyecek ve sistemi zorlayacaklardır.

Kanaatimce şimdiden başlayarak her geçen gün artacak ayırımcılıkla mücadele etmek için Evrensel Hukuku Savunma Gönüllüleri gibi hukukçu ve aydın insanlardan bir yapı oluşturulmasında yarar vardır.

Sağlık ve başarı dileklerimle.
éli xezi .. 30 Aug, 2010 02:15:34
avatar
sayın ibrahim bey yazılarınızı sürekli takip ediyorum Kürt Ulusal davasının çözümü için verdiğiniz duyarlı mücadeleyı takdir ediyorum.Doğru temelde çözüme yaklaşım gösterdiğiniz için mutlaka bir çok Kürt yurtseveri gibi sizde pkk tarafından tehdit edilip ihanet le suçlanmışsınızdır buda ulusal davanızda doğru temelde siyaset yaptığınızın işaretidir.Yazınızda halkımızı aydınlatma açısından yazdıklarınızın doğruluğundan şüphe yoktur.Böyle düşünen binlerce Kürt aydın ve yurtseveri var eğer cesaretle bunu dile getirip örgütlülük temelin de hayata geçirip Kürt halkıyla buluşturursa,işte o zaman sizin bahsetiğiniz hesabı Kürt halkı öcalan ve ona itiat eden seçilmiş ,derin apoculukla bilinen Kürtlükle en az apo kadar alakası olmayan lider kadrosunun pkk ya işlettıği suçların cezasını verir.Bu cezanın muhatabı Kürt halkıdır.Halkımız insiyatif alacak örgütlenecek ,Apo ve Apocuların halkımıza karşı işledikleri suçları deşifre ederek cezalandıracak.Parlementer sisteme dayalı demokratik cumhuriyet olarak görünen devleti ,derin bilinen devlet nasl yönetiyorsa işt bu derin devlet pkk yı aynı sistemle yönetiyor onun derini de apo ve apoculardır.
Anti-Polpotist .. 30 Aug, 2010 04:07:53
avatar
Tu her biji Kek Ibrahim!

Yaziniz, ayni zamanda Kuzey Kurdistan yakin tarihinin de bir kisa ozetidir.

Bu tarihte Polpotcularin Kurdistan versiyonunun alcakca resmi gecidine $ahit oluyoruz.Onlarin yalakalarinin,ranctilarinin,her soy ve boydan $erefsizlerin boy gostermesine, Kurd halkinin serbest iradesine zincir vurma, Kewa$ele$tirme giri$imlerine $ahit oluyoruz.

Awdocular Kurdistan`in Kizil Kmerleridir.

Pol-Pot`un akibeti ne oldu ise
Awdo`nun sonu da o olacaktir.

Awdo denen yarasa gecenin hicbir zaman
tam karanlik olmadigini,kendisinin tespit edildigini bilmelidir...

Cozum, Hêzen Adaleta Kurdistan (HAK) te$kilatinin kurulup Kurdistan halkina kar$i suc i$leyen hem TC JITEM,hem de kriminel POLPOT cu Awdoculari onlarin hakettikleri metotlarla cezalandirmaktan gecer.

Derin Devlet-JITEM nerde ba$liyor, Awdoculuk nerde bitiyor belli degil.

Yapilmasi gereken budur!

Biji Adalet!
Muzaffer Saglam .. 30 Aug, 2010 09:45:27
avatar
Bele tû henik bi gotinen xwe wa tisten rast dibijî siyasetmedare Kurden anatoliya-navîn birez Ibrahim Guclu;
Nasil'ki Turklerin atasi Mustafa Kemal Ataturk Osmanli Imparatorlugu'nun son donemin'de gelismekte olan Turkiye ulusal ve ozgurluk mucadelesi'nin denetimini kendisi'nin inisiyatifine gecirmek icin bir takim politik manevrelarla bu mucadele'nin icinde yer almis olmus olanlarin bazisini (ittihat ve terakkiciler gibi) tasfiye etmisse, iste senin'de belirtigin gibi PKK'lilerin atasi olan serok Ocalan'da aynen o taktigi PKK icin'de Kurd ozgurluk mucadelesi'nin icinde yer almislarin inisiyatifini kendisi'nin denetimine gecirmek icin sanki aynen o taktigi kullanmistir ve de bunu da sonuc'da da basarmistir, cunki bunun icin somut ornek su anda'ki imrali'da derin-devletin taktigiyle PKK'yi yonlendirmesi bunun icin guzel bir ornektir. Iste bununu sonucun'da, PKK hareketi'nin icerisin'de kendi halki'nin ozgurluk mucadelesi inanci ugruyla bu hareket icerisin'de bir zamanlar yer almis olan nice degerli yurtsever Kurd insanini'da sonucda PKK'nin atasi olan serok Ocalan'da sirf kendi hedefleri ugruna bu taktigi kullanip, yurtsever bazi Kurd insanlarini'da boylecene tasfiye etmeyi basarmistir. Bunlar inkar edilmeyecek varolan gerceklerdir, cunki bununla ilgili olarak gerek nasname'de ve gerekse'de bizim bazi diger baska Kurd sitelerin'de de bununla ilgili olarak detayli aciklamalar, anlatimlar yapilmaktadir. Tabi'ki PKK'nin atasi olan serok Ocalan onlarin bir kisimini ya bunlar ''ajandir, provakatorduler vs.'' gb.nedenlerle ya katletirmistir, ya da PKK'nin icinde devre disi birakmistir. PKK icin'de ki bazi kimileri'de bu oyunu ve taktigi fark ettiler ve de var olan gercekleri'de sezinlediler, bunun sonucun'da PKK ilen olan bagini'da koparmis oldular. Bazilari'da baska degisik kimi Kurd ozgurluk hareketleri'nin'de icinde gorev ve sorumluluklar almis oldular. Yine buna bagli olarak'da kimisi'de PKK'nin serokunun o karizmasini hem sezinlediler ve hemde 1999'da ki teslimiyetci tavrini'da gordukten sonra kendi halkina ve de ulkesi Kurdistan'in ulusal inancina ihanet etmemek icin buna karsin PKK ile olan iliskilerine'de sonuclandirdilar. Boylesi olmus olanlarin sayilari coktur, kanimca bunlarin bunlarin ne oldugunu ve de o bazi Kurd yurtsever olan insanlarin hem sayisini ve hem de isimlerini'de kanimca hicde yazmaga, soylemege gerek yoktur kanisindayim. Bilindigi gibi gerek nasname sitesi'nin kimi okur ve yorumculari ve gerekse'de bizim baska bazi degisik kimi Kurd siteleri'nin de bununla ilgili olarak cok ornekleri, ispatlari, anlatimlari vardir.
Yalniz burada benim'de o gecmisli yillar'da birazcik'da olsa Kurdistan ozgurluk mucadelesin'de deneylerim ve tecrubelerim oldugu icin, dolaysiylan bununla ilgili olarak o donemde'ki farkli siyasi dusuncede'ki bazi kimi Kurd hareketlerine, orgutlerine yonelik'de o gecmisli yillarda'ki bazi eksikliklerin'den, yetersizliklerin'den dolayi bagislayiniz biraz elestirilerim vardir. Cunki bilindigi gibi sen'de o yillar'da yani 70'li yillar'da once Rizgari, daha sonra Ala Rizgari hareketi icerisin'de degisik gorev ve sorumluluklar almistin. Bizim bu PKK disin'da ki bazi siyasi dusuncede'ki kimi orgutler 12 eylul 1980 fasist askeri darbesine kadar kimi eksiklikleri'de olsa kendi halki'nin ulusal inanci ugrunda ve dusuncesin'de farkili bir sekilde kendileri'nin siyasi mucadelelerini surduruyorlardi. Ama ne yazik'ki o 12 eylul fasist askeri darbesi yapildigi zaman, iste o bizim degisik Kurd siyasi orgutlerin'de ki bir yigin devrimci, yurtsever insanimiz o fasist askeri darbesin'de hem cok agir insanlik disi iskenceler gorduler ve hemde yillarcana'da basta meshur o Diyarbekir zindani olamk uzere farkli zindanlar'da da en agir acimasiz fahsi iskenceler cektiler ve gorduler, halki'nin ozgurluk mucadelesi ugruna bu acilari yasiyarak yillarini o acimasiz iskencelerin yapildigi zindanlar'da cektiler. Iste bunun sonucun'da o bizim bazi kimi orgutlerin belirli kesimleri o zaman 12 eyluil fasist askeri darbesin'den etkilenmemek icin kendilerini basta kimi Avrupa ulkeleri olamak uzere farkli ulkelere gitmis oldular, bunun sonucun'da da bazi olumsuzluklar'da olsa yasamlarini'da bir nebze olsa garantiye atmis oldular. Bu durumdan dolayi kuzey Kurdistan ozgurluk mucadelesi cok pasiflesti ve hemde bu mucadeele icin'de cogu zaman'da cogu zaman'da gereken aktifiteligi'de hicde gosteremediler. Istersem bunlarin cogunun isimlerini, orgutleri'nin adlarini yazarim, ama kanimca hicde gerek yoktur, bilinen gerceklerdir, okurlar, yorumcular isterlerse yaza bilirler. Iste ne yazik'ki sende bu kesimin icinde yer almis olan anatoliya-navi'nin bir siyasetici Kurdisin. Bunun icin sizin gibilerin o gecmisli yillarda'ki hatalariniz ve eksiklikleriniz'den dolayi oncelikle kendinizin'de bununla uilgili eksikliklerinizi, hatalarinizi yazmaniz gerekmektedir, bu aciklamnizla, yorumunuzlan'da halkimizi boyl;ecene aydinlatmis olursunuz kanisindayim. Bunu'da halkimizin ilerisi icin daha iyi yorum yapmasina buyuk bir katkisi olur. Ne yazik'ki benim bu yazdiklarim varolan gerceklerdir, inkar edilemez.
merwan .. 31 Aug, 2010 12:49:09
avatar
Sayin Guclu biraz daha yaratici olabilirsiniz. Bozuk plak gibi ayni seyi soyleyip duruyorsunuz. Pkk soyle pkk boyle anladik pkk cok kotude siz ne yapiyorsunuz. Ulusal mucadele ye ne gibi katkilariniz var. Mesela kac kisiyi orgutlendirdiniz, sokaklara doktunuz haklarini savunmak icin. Tamam pkk kotu, ama bu sizlerin tembel tembel oturup, boyna ayni sikici seyleri yazmanizi gerektirmez. Eger pkk kotuyse oturun alternatifler uretin kurtlere yol gosterin, orgutleyin yoksa gerisi hep lafi guzaf. Pkk bizi boyle engelledi, soyle zarar verrdi falan filan. Elinden oyuncagi alinmis cocuk gibisiniz, surekli aglayip duruyorsunuz. Lutfen oturup politika uretin ve kurt halkini pkk den kuirtarin, yada oturuin oturdugunuz yerde...
vural Erpolat .. 31 Aug, 2010 02:16:37
avatar
Bir turk olarak sizin yazilarinizi taktir ettim. Ben kurt kardeslerime her zaman hak veriyor ve bir turk olarak Kurdistan diye var olan ulkeyi de var kabul ediyor ve destekliyorum. Fakat kurtlerin gercekten su lider diye gordukleri Abdullah ocalandan uzaklasmasi lazim. Olan masum askerlere ve gerilallara oluyor. cok duydum ki turk askerleri bazen kendi askerlerini olduruyor sucu gerilallarin ustune atiyor. PKK kotudur demiyorum cunku PKK nin icinde cok sayida kendini ulkesizinin bagimsizligina adamis, kandirilmis (bu bizim develtimizin, ulusumuzun ve ulkemizin bagimsizligi icin suren mucadelemiz, savasimiz)denilip orgute katilmis gerilallar var. nasilki turk ordusu zorla askerlik yaptiriyor ve kurt cocuklarini doguya gonderip gerekince kendisi katledip gerekincede zaten PKK kendini savunmak icin silah SIKIYORSA benim icin icindekiler degil bastakiler sucludur. Yasasin Turk ve Kurt kardesligi. Yasasin Tam bagimsiz turkiye. Saygilar
Cevdet Akbay .. 31 Aug, 2010 06:02:15
avatar
Apoletli haydutlarin hakim oldugu sistem tam demokratikle$ip yonetim $effafla$tiginda, Imrali Adasi'nin imtiyazlari ellerinden alindiginda Apo hakkettigi cezaya carptirilacaktir. Bugun sirtini apoletlu haydutlara dayadigi icin atip tutuyor ama birgun gelecek dut yemi$ bulbul olacak. O gun de cok uzaklarda degildir.

Katlettigi/katlettirdigi Kurd genclerinin, namusunu kirlettigi Kurd kizlarinin hesabini verecek elbet.
merwan .. 01 Sep, 2010 01:57:39
avatar
Sayin akbay

Terbiye sinirlarini oldukca zorlayan yorumlar yapiyorsunuz. Anladik sizin coplugunuz, benim yorumumu vermezsiniz ama yine de yazayim. peki siz ne zaman kurtlerin onurunu ve namusunu cemaatlere pazarlamaktan dolayi hesap vereceksiniz. Siz ne zaman kurtleri gulen cemaatine pazarlamanin heabini vereceksiniz. Nasnamenin yazari da olsa kadinlarimizin namusunu boyle galiz bir sekilde agzina almasini ve yorumunun yayinlanmasini kiniyorum. Sayin akbayin yorumu dupeduz ahlak disi. Demek gerillaya katilan kizlarimiz apo ya hizmet etmeye ona cinsel kole olmaya gidiyorlar. Pkk ve apo yanlis olabilir ama kadinlarimizin adini boyle agzina alamazsin. Onlar pkk ve apo yanlis bile olsa tek alrenatifleri pkk oldugu icin daga cikiyorlar, yoksa birilerine seks kolesi olmak icin degil. onlar ruhlarini hic olmazsa turk islam sentezcilerine pazarlamiyorlar. Eger sayin akbay in yorumunu yayinliyorsaniz, lutfen benimkini yayinlayin, rica ediyorum. Ve yayinlanana kadar takipcisi olacagim.
Çeto CAN .. 01 Sep, 2010 02:57:00
avatar
Sevgili dostlar,yapmayın etmeyin,kürtlerin birliği beraberliği için varsa bir öneriniz sunun.Biribirimizi karalayarak,işbirlikçi,hain ilan ederek,devletin inkarcı, imhacı yok sayan tutumunu görmezden gelerek,biz kürtlere bir şey kazandırmayan revize edilmiş 26 mad.lik kandırmaca anayasa için taraf olmak zorunda değiliz.Düne kadar atalarımıza ağız dolusu küfür ve hakaret eden (Bı rez mele Mustafa BARZANİ,Şeyh sait,Seyit Rıza musa ANTER,MAM F.H.sağnıç v.b.büyüklerimize)kemalist,faşist ve solcu geçinen chp,İp ve diğer inkarcı, ırkçı kürt düşmanları ile aynı kulvarda olamayız.Sayın GÜÇLÜ bir hukukçu olarak anayasanında,yasanında neden gerekli olduğunu,nasıl yapılacağını iyi bilir.Biz kürtleri ilgilendirmeyen bir referandum için bu kadar kıyıcı olmamalıyız.Sn.GÜÇLÜ K.Kürdistan da hangi taşı kaldırdığımız da altından RIZGARİ nın çıktığı dönemlerde ne vardıda Rızgari ve A.Rızgari diye ikiye ayrıldı o güçlü örgüt.Hedef ve Engel merselesiydi değil mi?Çok sağlam teorik ve ideolojik yapısı olan örgütlerimiz heba oldu.Ben sadece doğruyu,birlik ve beraberliğimizi arıyorum.Bunun içinde yanlış yapanları elbette eleştireceğiz ama emek veren mücadele etmiş her kim olursa olsun hakaret etmemeliyiz.Kürtler kendi birliklerini sağladığı an özgür Kürdistan dan söz edilebilir.Bu birliğin şartlarını ,koşullarını tartışmalıyz.Güney de,kuzey de ve avrupa da her birey kurum ve kuruluşlarımız kürtlerin birliği ve beraberliği için insiyatif almalı,öneri sunmalı ve geniş katılımlı Ulusal Konferans yapılmalıdır diye düşünüyorum.Kürt örgütleri arasında politik dostluk ideolojik mücadele esas olmalıdır.selam ve saygılarımla.
tori emin lawe haco .. 01 Sep, 2010 06:56:18
avatar
bırez güçlü u bırez elixerzi merıv dıbeje key hun dıseremındene hun tışte dıseremınde hundıbejın ez tıştekidi nabejım hun zahf tavejın kemalista le apo u miridewi e bıxeydin. ez jiyaneka dırej u azad u bextewer jıwere dıxazım jıwere zor sıpas
Cevdet Akbay .. 01 Sep, 2010 10:52:20
avatar
Sevgili Merwan;

Yorumlarim terbiye sinirlarini zorlamiyor, o konuda iciniz rahat olsun.

A. Ocalan'in PKK'ya katilan bazi genc Kurd kizlarin namusunu kirletttigini Selim Curukkaya'nin "Apo'nun Ayetleri" adli eserinde okuyabilirsiniz. Once namusu kirletilip ardindan da oldurulen nice Kurd kizi vardir. Bunlarin hesaplari sorulacak Apo'dan... Bu konuda da iciniz rahat olsun (tabi sizin derdiniz namusu kirletilip oldurulen kizlar degil, Apo'dur buyuk ihtimalle, yaniliyor muyum?).

Cemat vs ile ilgili kara propagandaniz meseleyi carpitmakla ilgili oldugu icin es geciyorum.
Mervan .. 02 Sep, 2010 02:38:35
avatar
İbrahim Güçlü gibi onurlu bir Kürd aydını ve siyaset adamının, bazı kendini bilmez adamlar tarafından seviyesizce eleştirilmesi, insanı rahatsız ediyor. İbrahim Güçlü, hiç olmazsa, hiçbir Kürde hakaret etmemiş, yalandan anam türktür dememiş, dört sömürgeci devletin istihbaratıyla çalışmamış, Kürdün namusuna ne el uzatmış ne küfür etmiş, 15 binden fazla seçkin Kürd gencini-gerilasını infaz ettirmemiş, dewlete "izin verin size hizmet edeyim" dememiş, "Şeyh Sait gericive İngiliz ajanaydı, Mustafa Kemal onu asmakla doğru yaptı", dememiş, "ikinci israili kuran Barzani ve Talabani ağalarının yönetimini yıkmak gerekir" dememiş, Kemalizm'in demokratik Cumhuriyet ve anayasasını savunmamış, "Kürd devlet(leşmes)ine karşıyım" dememiş, derin devlet tarafından eğitilip parti kurup Kürdleri bitirme pılanıyla bir savaşım başlatmamış... say saymakla bitmez. Herkes haddini bilmesi gerekir.
Sayın Nasname editoryası, bazı yazarların yazılarını doğru bularak yayınlamanız güzeldir, fakat gerçeklerin bilincinde olmayan yada bilinçli olarak gerçeklerre kulaklarını tıkayanların o yazarlara hakaret etme hakları olmasa gerek. Eleştiri özgürlüğü, hakaret özgürlüğü değüldir.
Cevdet Akbay .. 02 Sep, 2010 05:31:53
avatar
Sevgili Hazar44;

Belden asagi vurduguma, olen insanlarin cesetleri uzerine siyaset yaptigima dair bir yazimi veya yorumumu gosterebilir misiniz? Cumlemi veya yazimi oldugu gibi verip "burada iddia ettigim gibi seyler vardir" deyiniz.

"Belden asagi" derken Abdullah Ocalan'in tecavuzlerinden bahsetmemi kasdediyorsaniz, onu ben degil, ba$ta Selim Curukkaya olmak uzere Kurd aydinlari yaziyor. Ben sadece tekrarliyorum.

Nazli Ilicak'in Curukkaya'nin kitabindan aktardiklarindan bir pasaj aktariyorum (http://www.habervitrini.com/haber.asp?id=316555). Ocalan'in bu gibi ahlaksizliklari bilinmeyen $eyler degil ama $imdiye kadar serbestce tarti$ilmadi. Selim Curukkaya bile bu kitabindan dolayi onlarca sene gizli ya$amak zorunda kaldi. Ocalan'in ahlaksizliklarini anlatmak "gobek alti sata$ma" ise, evet, gobek alti sata$iyorum. Ocalan'in butun pislikleri bilinsin istiyorum.

****

"Apo'nun ayetleri" kitabında, kadınlarla ilişkiler de ortaya çıkıyor. Selim Çürükkaya, Batmanlı Sakine'ye soruyor:

Selim: Önderlik, kızları güçlendirmek ve eğitmek için evine alıyordu. Bu ne derecede doğru?

Sakine: Evet doğru. Kimini duygu bazında bağlıyor; kimini korkutuyor; kimine yetki veriyordu.

Selim: Biz kadınlara bir teklifte filan bulunsaydık hemen ajan olurduk. O ise, kadınlarla yattıkça devrimleşiyordu. Bunun sırrı neydi?

Sakine: Bunun sırrı, kadınların ahmaklığıydı.

Selim: Yanıma gel derken, yatağıma mı gel demek istiyordu.

Sakine: Evet, gitsen o anlama geliyordu.

Şemdin Sakık'ın anlattıkları. Bitlis kırsalında öldürülen Tekoşin adlı genç kızın sözlerinden naklen: "Eğitim devresinin sonunda, başkan, bir grup kızı seçip, yoğunlaşma eğitimi için evine aldı. Eve gittiğimizde, 3 aydır yanında olan kızlar görevi bize bıraktı. 'Önderliğe namuslu bir kadın gibi yaklaşmayın. Sizin her şeyiniz onundur. O hepimizin sevgilisidir. Ona seksi görünmeyi ihmal etmeyin. Bazen hepinizle, bazen de birinizle birlikte olmak isteyebilir. Sizi eğitmek için birlikte oluyor, bu fedakârlığa sizin için katlanıyor' dediler.

Bazen kadını soyduktan sonra, tekrar giyinmesini emredip 'Kokuyorsun, çirkinsin, senin gibi kadınla yatmak işkencedir' der, tükürüp, tekmeleyerek geri gönderirdi. Bütün kadınlara sahip olabilmek için, örgütte duygusal ilişkiyi yasakladı."
Cevdet Akbay .. 02 Sep, 2010 05:41:15
avatar
Abdullah Ocalan yakalandiginda hizli bir $ekilde yargilayip cezasini kestiler. En adi davalar bile seneleri bulurken, onunkisi birkac ayda karara baglandi. Neden? Dava uzasa, ili$kileri kurcalansa "Devlet'in ajani" oldugu anla$ilacakti. Bence Ocalan tekrar yargilanmalidir; sadece orgut kurmaktan degil, i$ledigi cinayetlerden, ic infazlardan da yargilanmalidir.

EN onemlisi ise kadin du$manligindan, yani "Irz du$manligi"ndan dolayi yargilanmalidir.

Ocalan'in butun melanetlerine $ahit olan Aysel Curukkaya anlatiyor:

"Bu adam bir diktatör, bir ırz düşmanı. Her şeyi kendi çıkarları için kullanıyor. Beni aldı, Şam’daki evine götürdü. Kaldığım birkaç günde daha değişik durumlarına tanık oldum. Orada tüm inancım kayboldu."

"Bir bayana tevavüze yeltendi. Aslen Bingöllü. Avusturya’dan kaçmış, 16-17 yaşlarında güzel bir bayandı. Bir ara başka bir odadan dehşet içinde bağırarak kaçtı. Benim arkama saklandı. ’Aman Allahım ben nereye gelmişim’ diyordu. Yanımda bulunan bayanlar ki çoğu şimdi buradadır (Almanya) onu ikna etmeye çalışıyor, başkanın kendisini çağırdığını söylüyorlardı. Tekrar götürdüler. Bu kez tekrar aynı tepkiyi gösterdi. Oraya buraya, tuvaletlere kaçıp bağırıyor, ağlıyordu. Arkama geçti. ’Beni kurtar bu canavarın elinden’ diye yalvarıyordu."

"Kurudum kaldım. Hiçbir reaksiyon gösteremiyordum. Aklımı yitirmiş gibiydim. Kız, yakamdan tuttu ve bana ’Sen hálá ne olduğunu anlamıyor musun’ dedi. O an, daha önce Bekaa’da tutuklanan kızların anlattıklarını, yapılan dedikoduları hatırladım ve bunların yalan olmadığını anladım."

"Bunları hep düşmanın psikolojik savaş propagandası olarak kabul etmiştim. Meğer doğruymuş. O gece o kız, gelip yanımda yattı. Sabaha kadar ikimiz de ağlamıştık. Bu adam (Apo), Kürdistan bağımsızlık savaşının önderi olarak bizim ırzımıza geçiyor!"
hazar44 .. 02 Sep, 2010 09:18:33
avatar
sayın akbay ben apo savunmiyorm apocu felan değilim,yanlız bu öle bi durumki babanın oğlunu,oğulunda babasını sattığı bir bölgedenz,kürtler çok düşürüldü,çok kulanıldı,onun için şu şöle dedi bu bölededi biraz bana safsata gelio,öle bi durumki psikoloji bir savaş var, sen önundeki kanıtlarla belgelerle bana cevap ver, başta pkk de olan dün jitemde çaliştı bu gün başka yerde,tmm kimse güvenmiye bilirsin ama öle onun bunun dediği ile kanıtsız karalamada çirkin bir durum ,senin anlatma tarzınla sen apo değil dağdaki kürt kızlarını ve dolaysıyla kürt ailelerini karaladığının farkanda değilsin sanırım.binlerce kız dağa çıktı bunları tövmet altında bırakman maksatlıdır bana göre,bu sizin dediğinizi şemdinde söledi başkasıda madem bunlar çok çok namuslu insanlarsa bu tip olayların olduğu zaman neden isyan etmediler,burda bi,r hedef var kimi canını kurtarmak için kimi öc almak için o hedefi vurmak istiyor. sayın akbay sizin bu gün dile getirdiğinz konuyu jitem ,devlet on sene önce kulandı saygılarımla
éli xerzi .. 02 Sep, 2010 11:37:30
avatar
Değerli arkadaşlar tabiki hiç bir kürt yurtseveri kürtler arasındakı düşmanlığı ve bir birlerini karalamayı istemez.Mutlaka eleştiriye ve özeleştiriye açık olmalıyız ve tartışmalarımızı doğru temelde ve bilimsel ve medenice yapmalıyız.Yanlız şunuda kabul etmek gerekirki iradesini pkk ye teslim etmeyen ve apoya itaat etmeyen her kes hayındır ve tasviye olması gerekir,anlayışına hepımız şahit olmuşuz.Bunlar çok yazıldığı için fazla değinmiyeceğım.Benim diyeceğim karekteriyle duruşuyla ifadeleriyle öcalanda lider emareleri bulunmuyor,ama kürt düşmanı kemalistler onu ulusal kürt lideri olarak empoze edip dayatıyorlar.Bunu neden yapıyorlar Kontrollerinde olan tutarsız, kulanılan ve kulanmaya musait olan öcalanı Kürt ulusal lıderi yaparak Kürtleri aşağılamak istiyorlar.Kuzey Kürdistanda lider olacak şahsiyetler mevcuttu Kürt düşmanı kemalistler hepsini bertaraf etiler sadece öcalana müsamaha gösterdiler.KÜRTLER in tarihinde onurlu mücadeleler verilmiş ve onurlu liderlerde çıkmıştır.Eğer halkımız araştırırsa bunlara rastlıyacaktır.Ben bunlardan en azın da QAZI MUHAMED ve Mele MUSTAFA BARZAN iyi araştırıp okumalarını tavsiye ederim.QAZI MUHAMED de yakalanıp sorgulandı.Cesurca onurlu bir şekilde davasını savundu ve başi dik olarak şehadete uzandı.QAZI MUHAMED mahkeme tutanakları BİR dergisinde ve nispeten MİZGİN dergisinde yayınlandı.Eğer nasname bu bilgilere ulaşıp okuyucularına yayınlarsa isabetli bir hizmet olur diye düşünüyorum.Kemalistler öcalanla bize tarihimizi ve liderlerimizi unuturdu,hepimiz bunları boşa çıkartmak için mücadele etmeliyiz.Kuzey Kürdistanın şahsiyetli liderlerini tanıyalım araştıralım sahip çıkalım.Şex Said i Cıbranlı halit begı kör ihsan paşayı yusuf ziya yı dr fuad ı éxti yi faik bucak ı said elçiyi ve nicelerinı anıp mücadelelerinin önünde saygıyla eğiliyorum.QAZI MUHAMED ın ifadelerini okuyalım birde öcalan nın söylemlerini ve ifadelerini karşılaştıralım Allah için elimizi vicdanımıza koyup yorumluyalım o zaman liderliğin ne olduğunu hem somut bir şekilde anlarız hemde kişiyi lider yapan vasıfları net olarak görürüz.Öcalan bu ulusun liderliğini haketmiyor.Yazıktır yapmıyalım.Tekrar tüm Kürt ulusal mücadelelerini ve liderlerini selamlıyorum ve önlerinde saygıyla eğiliyorum.
Cevdet Akbay .. 03 Sep, 2010 06:34:49
avatar
Sevgili Hazar44;

Ben anlatamadim galiba. Aysel Curukkaya'nin anlattigi ornegi bir daha oku ve yazdiklarimi ondan sonra tekrar oku. Ben daga cikan kizlari ve ailelerini tohmet altinda birakmiyorum (daga cikisin bir yarari oldugunu da sanmiyorum)). Kemalist rejimin zulmunden kacan kizlarimizin dagda Apo'nun saldirisina ugradigindan bahsediyorum. Bunlar oyle sandiginiz gibi "uydurma" seyler falan degil. Apocu degilim diyorsunuz ama Apo'nun pislikleri anlatilinca cok rahatsiz oluyorsunuz her nedense...

Yorum yaz comment

Yorumlarınızı aktarırken kişi hak ve özgürlüklerine saygılı olmanın yanısıra, nitelikli görüş ve eleştirilerinizle katkı sunmanızı bekliyoruz. Katkısı olmayan, ilgisiz ve eleştiri sınırlarını zorlayan yorumlar yayınlanmayacaktır.

Güvenlik Kodu: