Anasayfa | Türkçe | Doç.Dr. Sabri CİĞERLİ'den Öcalan’a Mektup!..(*)

Doç.Dr. Sabri CİĞERLİ'den Öcalan’a Mektup!..(*)

Yazı boyutu Decrease font Enlarge font
image http://www.arastiralim.com

Sayin Cigerli"nin makalesini tekrar güncelleyip mansete aliyorum. Bir yolculuk esnasinda iki saatimi vererek, Türkce düzelterek verdim. Hala yolculugum devam ediyor. Ve sayin Cigerli"nin ikinci gruba soktugu kisiler arasinda ben varim. Yanit verecegim. Cünkü bu "SAYIN abdullah"la 32 yillik hukukum var. Ve 10 yildir onun ve teskilatinin her türden hakaret ve saldirilarina maruz kaldim. Bu avukatlariyla bana "DELi/ALMAN AJANI" dedi sanirim bunlar hakaret degil. Cünkü O Öcalan onun bana ve herkese hakeret etme hakki var. Sazin Cigerli ve böyle düsünenlere yanitim sert olacak. Ama asla hakeret etmem. Bu her seyden kendime saygisizlik olur. Selam ve devamla. NasÉdi

 


 
Doçent Doktor Sabri CİĞERLİ


 
 
Sayın Öcalan hep doğru söyler demek her şeyden önce Öcalan’a yapılacak en büyük kötülüktür. En kayıtsız şartsız Apoculara söylüyorum, eleştiriler Öcalan’ın bazı kalitelerini alaşağı etmez, bilhakis ona yardımcı olur, işini kolaylaştırır. Eğer bazı konuşmaları ona ve Kürtlere zarar veriyorsa onu eleştirmek her zaman ona karşı olmak demek değildir.
 
Öcalan eleştirilmez diyenler, gerçekçi değildir, çıkarcıdır, dünyada eleştirilemiyecek insan yoktur. Eleştirinin olmadığı yerde, o toplum ölü halktır.
 
Öcalan’ın avukatları aracılığıyla yaptığı açıklamalara Kürtlerden üç çeşit tepki veya tepkisizlik var.
Birinci kısımdakiler olduğu gibi kabul ediyorlar eleştiri yok yüceltme var.
İkinci kesimde hakaretli, küfürlü tepki var,
üçüncü kesimde Öcalan’ın bazı konuşmalarına isim vermeden dolaylı karşı yazı yazıyorlar.
 
Sebebi !
 
Kürtlerde bir gelenek var, ambülansa ateş edilmez. Öcalan serbest değil, eleştirilere cevap veremez. Bundan dolayı sanırım önemli bir Kürt kesimi şimdiye kadar Öcalan’ın bazı açıklamalarını eleştirmekten kaçındılar.
 
Şimdi olayın özüne gelelim !
 
Bir kaç avukat görüşmelerinden beri, Öcalan bir halkı suçluyor. Yahudilerin dünyada her kötü olayın planlayıcıları olduklarını söylüyor.
 
Biz soralım sayın Öcalan cevap versin. Ortada fal yok fukur yok neden Yahudi halkını hedef tahtasına koyuyor. Bu konuşmalar Kürtleri üzüyor ve kara kara düşündürüyor. Ben Yahudilerin savunucusu değilim Kürt ve insanlık savunucusu olduğum için yazıyorum.
 
Doğrusu, aklım hiç almıyor bu tür açıklamaları ! Neden, neden bunları söylüyor, amacı ne, hedefi neler, bir halkı zan altına almak bir Kürt lidere uygun mu? Durum vahim, düşman yaratma pozisyonu var. Acaba Öcalan’a içeride baskı mı var ? Ya bunu söyle ,ya hücre ya ölüm mü diyorlar!
 
Ben her şeye rağmen, hop... hop... yağlı boya, diyorum.!.
 
Kürtlerin yeteri kadar düşmanı var, neden bunları daha da çoğaltmaya çalışıyoruz? Kürtlerin ülkesini bölmeyen, dilini, geleneklerini, bayramını yasaklamayan, köylerini yıkmayan, isyanlarını bastırmayan, liderlerini darağaçlarında sallandırmayan, Ortadoğu’da tek halk Yahudiler değil mi? Hangi Yahudi Kürt olduğumuz için bizi hor gördü?
 
Unutmayalım ki sadece Yahudi oldukları için yaşadıkları baskı, katliamın, dünyada örneği yoktur. Kollarında kamplardaki numara izleri duran binlercesi hala yaşıyor, yakasında sarı David Yıldızı’yla dolaşma mecburiyetinde bırakılmaları vs vs... Bunlar ağır şeylerdir.
 
Unutmayınki Türk hapishanelerindeki mahkumlar aynı renk elbiseyi giymemek için açlık grevi yaptılar, yüzlerce kişi öldü ve sakat kaldı.. Bu gün hala Avrupa’daki medyada, açlıktan ölen deri-kemik kalmış tek tip elbiseli, kadın, çocuk, yaşlı, genç Yahudi’nın cesetlerini gazete sahifelerinde, TV kanallarında ürpertiyle görmek mümkün.
 
Yahudiler bu korkuyu hala iliklerine kadar his ediyorlar. Onların başına gelenler önce Yahudi’yi suçlayıcı açıklamalardan başladığı için böyle beyanlara korkunç derecede duygusal ve tepkicidirler. (Yahudi hırsızdır, bencildir, insanlık düşmanıdır, çıkarcıdır, insanları biribirine düşürür vs...vs gibi yüzlerce suçlayıcı terimler ikinci dünya savaşında bolca söylendi, sonra da pratiğe geçildi, katliam ve genosid oldu).
 
Filistin sorununu sorabilirsiniz, ama biri diğerini saklamaz!
 
Devlete karşı olmasa da, olaylara karışmasa da evi dağıtılan, yavrusu kaybedilen, sopa yiyen Kürtse, Yahudi ise ne fark var? Halbuki Türk olduğu için işkence gören, evi yıkılan öldürülen bir Türk yoktur Türkiye’de. İşte budur Türk, Kürt ve Yahudi olmanın arasındaki fark ve aynılık!
 
Hitler’i Yahudiler yarattı, Türk milliyetçiliğin kaynağı Yahudilerdi, şimdi de Kürt milliyetçliğin de kaynağı Yahudilerdir, sermaye onların kontrolünde, dünyayı onlar idare ediyor vs ...vs...
 
Ederse eder, bunu şikayet etmek zavallı Kürd’e mi düşmüş!
 
Sadece Yahudi kökenli olduğu için bu eziyeti çeken, ailesinin tamamını kamplarda, gaz odalarında yitiren binlerce Yahudi o acıyla yaşarken, sebebini aklımın almadığı, Öcalan’ın Yahudileri yeren açıklamaları Kürtler için bir talihsizliktir. Umarım aydınlatıcı açıklama yapar.
 
Sayın Öcalan inanınız ki sizin “ben anti-semit değilim” açıklamanıza bir kaç haftadan beri yaptığınız Yahudi halkı karşıtı konuşmalarınızdan dolayı, bir tane Yahudi inanmaz.

Sebebini söyleyeyim:
 
Düşünelimki bir Yahudi lideri “SALAMON” bir gazeteye aşağıdaki ropörtajı verdi, biz Kürt olarak tepkimiz ne olur?
 
“1988 de Saddam’in Halepçe’yi bombalamasını, kadın çocuk, yaşlı, genç sinek ilacıyla ölmeleri, Kürtlerin isteği üzerine gerçekleşti, Saddam bey bizi biraz gazlar mısınız....veya, faili meçhüller de Türkiye’deki Kürtlerin isteği üzerine yapıldı. Kürtler JİTEM’e dediki bizi biraz faili meçhul yapar mısınız? JİTEM’ciler suçsuzdur, asıl suçlu Kürtlerin ta kendisidir » derse ?
 
Bizim SALAMON’a tepkimiz ne olur? Kürt düşmanı saymıyacak, Salamon’u af  edecek bir tek Kürt bulamazsınız. İster istemez, onun halkına yani Yahudilere antipatimiz oluşur.
 
Sayın Öcalan bu tür konuşmalar Avrupa ülkelerinde hapis ve ağır para cezası gerektirir. Bütün Yahudi kuruluşlarını karşısında bulur. Yahudilere yapılacak daha büyük bir hakaret yoktur bunu bilesiniz.
 
MOSSAD’ın sizin tutuklanmanızda bazı rolleri olabilir. Buna tepki gösterebilirsiniz. Söyleyebilir misiniz, hangi ülke polisinin rolü olmadı ki, sizin tutuklanmanızdan?. Yunan, Rus, İtalya, bütün Avrupa ülkeleri, Türkiye düşmanı Ermenistan dahil kapıyı yüzünüze kapatmadı mı?. O halde Yunanlılar, Ruslar vs... bütün halkı suçlu göstermeniz, kötülüklerin kaynağı, zalimliklarin yaratıcıları olarak göstermeniz doğru olur mu.?
 
Sayın Öcalan, ben Yahudileri düşman yapmıyalım, dost olalım diyorum. Dünya gerçeklerine yalnızca Kürtler mi yüz çevirsin? Sözde Yahudi karşıtı Necmettin Erbakan İsrail ile en geniş dostluk anlaşması yapmadı mı?. Bu gün Türk hava sahasını İsrail uçakları her gün antreman alanı olarak kullanmıyor mu, bu anlaşma sonucu? T.C Cumhurbaşkanı, Başbakanı, Genelkurmay Başkanı, Amerika’ya gidince ilk yaptıkları iş Yahudi kuruluşlarıyla görüşmek için randevu kuyruğuna girmiyorlar mı? Üstelik milyonlarca dolar vererek. Bu gün Yahudi kuruluşları TC hükümetinden desteğini çeksin hükümet bir ay dayanmaz, bir ekmek on lira olur, ekonomi halaç pamuğuna döner.
 
Biz ne yapıyoruz, bize sempati duyan Yahudileri elimizin tersiyle itip bir de tekme vurup zındık ilan edelim? Böylece insanılığı bir beladan kurtarmış halk olarak övünelim? Biz kendimizi kurtaramadan dünyadaki diğer insanları nasıl kurtarırız.? Yahudiler kadar zulüm görmüş, mazlum, toleranslı, barışçı Kürt halkına bu yakışır mı?
 
Sizi kızdıran, İsrail’in Türkiye’ye PKK’ya karşı kullanması için insansız uçak satması mıdır, satar satar ticaret değil mi?. Eğer bu ise sizi kızdıran, bir ülke adı verebilirmisiniz ki Türkiye’ye savaş malzemesi satmadı, PKK’ya karşı kullanılmasın diye? Almanya binlerce Doğu Almanya askeri malzemelerini Türkiye’ye hibe etmedi mi? O tanklara onlarca Kürt genci bağlanıp cesetleri parçalanıncaya kadar dağ taş gezdirilmedi mi? Hangimiz Alman halkını fesat, insanlığın yüz karası halk olarak ilan ettik ?
 
Kürtler malesef daha saftır. Geçenlerde Fransa’ya iltica etmiş dini bütün hacı bir Kürtle konuşuyordum. Her namazdan sonra kendisine, ailesine, yakınlarına ve bütün müslümanlara cennet nasib eyle ya rabim, diyorum dedi. Ben ona, iyi gavurların da yerinin cennet olması için Allah’a dua etmesini de söyledim. Hayır onlar gavurdur, dedi! Bak, sen onların sayesinde çalışıyor, yiyiyor, giyiniyor, çocuklarını besliyor, yakınlarına yardım ediyorsun, bu gavurlar senin uçak paranı veriyor geldiğin islam ülkesine geri dön diyorlar, sen onların kilisesine sığınıyorsun, açlık grevi yapıyorsun, oturma kartı almak için.
 
İkinci bir sebep, müslüman olan Türkler, Farslar, Araplar cennet’e giderlerse biz Kürtleri oraya bırakmazlar, biraz gavur olsa bize bir yer verirler ilticacı olarak olsa bile ! Cevabı ah orada Allah karar verir, Türklerin lafı geçmez. Bende, peki burada Allah yok mu niye Türkler senin için karar veriyor. Güldü, tabi bir hayıflanma, işin içinden çıkamadı.
Şunu demek istiyorum Kürtlerin de dünya gerçeklerini görmeleri gerekiyor.
 
Biz daha bir hayvan kadar serbestçe dilimizi konuşamıyoruz, dünyanın fedaisi mi olacağız?
 
Sayın Öcalan bilesinizki sizin Yahudiler için söylediklerinizi, avuçlarını övüp kıs kıs gülen Kürtler isteklerinde çok ileri gidiyorlar, yüce Türk ordusu bu Kürtleri iyi bir katliamdan geçirip, Erbil’i’de yerle bir etsin diyen yüzbinlerce kafa vardır. Sizin bu konuşmalarınızı size ve Kürtlere karşı kullanmaya başladıklarını bilesiniz.
 
Anlamadığım başka bir şey de Yalçın Küçük’ün konuşmalarını misal göstermeniz? Meraklılar araştırabilir, sizinle söyleşisinde yaptığı kitap „Dirilişin Öyküsü’ne  bakabilir. O zaman sizi Yahudilere, ve İsrail’e karşı konuşturmak içın için nasıl tuzak sorular sorduğunu, nasıl çırpınıp durduğunu okuyabilir. Sayın Öcalan illede örnek vermek istiyorsanız, Türklerin yüzakı İsmail Beşikçi’den daha çarpıcı referans mı var?
 
Sizin tutuklanmanızda Amerika’nın başrol oynadığını, Ecevit’e göre Türkiye’nin hesabında yokken sizi Türkiye’ye verdiğini sizde biliyorsunuz! Buna rezil İsrail hükümeti de iştirak etti deseniz bu anlaşılır. Ama Yahudi halkını sorumlu görmek doğru olur mu?
 
Kürt kıyımına karşı protesto gösterilerinin olduğu Ortadoğudaki tek ülke İsrail değil mi?. Kürtleri alçaklıkla suçlayan, fakat İsrail’le dost olamak için onlarca takla atan Türk politikacılar görmedik mi? Bir Yahudi Türkiye ve Türkleri övünce yüzlerce entellektüel künde atan Türk gazetecileri tanımayan var mı, aynı gazeteciler Kürtler söz konusu olunca bizi nasıl uşaklıkla, satılmışlıkla suçladıklarını bilmiyor muyuz?.
 
Ant-semit yaklaşımlar Kürtlerin lügatında olmamalı sayın Öcalan!..

Sizin konumunuz farklıdır, siz lidersiniz. Hapiste bile olsanız, binlerce kişi size inanıyor, sizin için yürüyor, doğum gününüzü kutluyor, dayak yiyiyor, içkence görüyor, kolu bacağı kırılıyor ve faili meçhul oluyor. Sizin onlara ve genelde Kürtlere karşı sorumluluklarınız var. Siz de onlara dost bulmanız gerekiyor, sıkışınca elini tutacak biri olması gerekiyor.
 
Sayın Öcalan, birde Güney Kürdistan için söyledikleriniz var ki hiç de kabul edilmez. Dünyada ulus devletlerle dolu. Kürdün devleti neden tehlikeli olacak ki ? Neden, yani Kürtler o kadar mazoşist bir millet midir ki, başka halkın esaretinde, haksız, hukuksuz yaşayacak, kendi devletini kurmayacak. Bu gün İran’da, Suriye , Türkiye’de başı sıkışan Kürd’ün sığınacağı yeri Güney Kürdistan değil mi ? Hala bu gün paşa gönülerinin istediği gibi, bu üç ülke biribirlerinin işkencehanelerine Kürt postalamıyorlar mı ? Özgür bir parça toprak Kürtlere çok mu ? Kürd’ün özgürce yaşayacağı yeri olsun, ne zamanki diğer devletler ortadan kalkarsa Kürt dünden razıdır milli, devletsiz herkesle kardeşçe yaşamaya !.
 
On beş yıl önce bu gün Irak Cuhurbaşkanı, Başbakan Yardımcısı, Genel Kurmay Başkanı, Güney Kürdistan Başkanı, Bakanları vs bombalardan saklanmak için mağaralarda gizlenmiyorlar mıydı ? Kürt’den adam omaz lanetli sözcüğünü seyleyenin, yazanın bu gün gördüklerinden doğduklarına pişman etmedi mi bu mevki adamları ?
 
Bunlara göre Kürt demek, cahil, zavallı idi. Bunlar Celal Talabanî’ye, aşiret ağası, yalancı, cambaz, yalnız MİT muhatab olur diyordular. Hiç zaman geçmeden nasıl bir U dönüşü yapmak mecburiyetinde kaldılar. Askerlerinin saygı duruşu, yöneticilerinin elpençe vaziyetiyle Türkiye, İran ve Irak sayın Talabani’yi davet etmeye mecbur kalmadılar mi? Irkçı miliyetçilere tükürükleri yalatılmadı mı ? Yarın Kürtlerin temsilcisi, Başbakanı Neçirvan Barzani’yi aynı şekilde ağırlamak mecburiyetinde kalmayacaklar mı ? Bunlar Kürtler için yüzde bin, gelişme değil mi ?
 
Peki, on, onbeş sene sonra bu gün terörist dedikleri PKK gerilasının Türkiye’de, Suriye’de, İran’da neden bakan olmasın, neden yönetici olmasın ki? Bunlara alışacaklar, Kürtlerin onlar kadar yüce olduklarını boyun eğerek kabul edecekler? .
 
Sayın Öcalan bu gün PKK gerillaları güneyde bir bölgeyi rahatça kullanmaları Güneyli Kürtler sayesinde değil mi? PKK gerillaları güneyde bir bölgeyi rahatça kullanmaları Güneyli Kürtler sayesinde değil mi? PKK’nın esir aldığı askerler teslim ederken RojTV de naklen yayınlar yapmasında Güneydeki Federe Devletin rolü yok mu?
 
Amerika’da Oval ofiste kabul edilmek için olmadık yollar deneyen dünya liderlerini geride bırakan peşmerge kıyafetli Mesud Barzani’nin Kürt davasını dünyaya kabul edilmesini nasıl yok sayarız ? Kürtler için bir onur değil mi ? O halde Türkiye’deki husumetin nöbetlerine tutulmuş Küçük’lerin her ağzını açtıklarında Güneydeki oluşumu en büyük tehlike olarak görmeleri, Kürtleri insan sınıfından saymamak eski hayırsız düşüncenin devamı değil mi, bu nasıl bize referans olur.?
 
Güneydeki yapılanmaya dokunmayın sayın Öcalan, yoksa bütün Kürtlerin kimyası bozulur. ! Orası gururumuzdur.


 
Sayın Öcalan keşke ekonomik olarak güçlü olan Yahudilerin Kürtlere yardımı olsa, iş yapsa yatırım yapsa, dediğiniz o sefillikten, çaresizlikten kurtulmayı Kürt hak etmemiş mi ?
 
Bir konuşmanızda diyorsunuzki Amerika’nin denetimine girmediğim için İmrali’dayım, ben diyorumki keşke Amerika’nın denetimine girseydinizde İmrali’ya girmeseydiniz. Amerika’nın denetiminde olmayan ülke ve kişi mi var sayın Öcalan? Son örneğini bir ay önce görmediniz mi? Amerika Türkiye’ye iki saat mühlet verdi Güney Kürdistan’dan çıkması için, onbinlerce asker koşarcasına geri dönmedi mi? Türkiye’yi dünyaya rezil etmedi mi? Mehmetçik imajının gerilla tarafından helak edilmesinde dünyayı idare eden Amerika’nın payı inkar edilebilinir mi ?, Genel Kuymay dahil herkes lal olmadı mı? Bu mudur bağımsız T.C ?. Değilse neden Kürtler dünyanın jandarması olsun? Neden en güçlüye karşı meydan okuyalım ?
 
Kürtlerin birinci sınıf politika ve diplomasi yapmasının tam zamanıdır. Dostlarımızı küstürmiyelim.
 
Sözün kısası tarihte horlanan Yahudi’den Kürt düşmanı olmaz, dost olur, en kötü ihtimalle sempatizanı olur. Sayıları binleri geçen Yahudi entellektüeli zülme uğrayan Kürtleri dünyanın her yerinde savunuyor, bunu bilesiniz.
Sayın Öcalan, Kürt’lerin hakkını yiyen, ırzına geçen, işkence yapan, öldüren, fırsat bulursa bir kaşık suda bağacak çok düşmanı var, başka düşman bize çok ağır gelir altından kalkamayız.
 
28 Nisan 08


(*) Sayın Ciğerli bu makalesini bizim dışımızda bir kaç yere ve KCK Basınına da gönderdiğini ilettti.
Biz Türkçe harf bozukluklarını düzeltterek, yayına hazırladık. Ve yayınlıyor, kendisine teşekkür ediyoruz.

Selamlarımızla
Nasname


 
 


 
 
 

 

 

Yorumlar (9 gönderildi):

Seläm Acar .. 30 Apr, 2008 04:27:04
avatar
Benim "Öcalan`ın 40 hikayesi var 40`i de Kemalizm hakkındadır!" başlıklı yazım www.kurdinfo.com ve wwww.nasname.com da yayınlandı. Bu yazım Öcalan`ın avukatların aracılığıyla yayınlanan, Kemalizm ve Anti-semitizm görüşlerinin eleştirisiydi.

Sayın Doç. Dr Ciğerli acaba bu yazımı hangi gruba koyuyor? Birinci grupta olmadığı kesin "Birinci kısımdakiler olduğu gibi kabul ediyorlar eleştiri yok yüceltme var." Çünkü Abdullah`ı yüceltenlerden değilim. Üçüncü gruptan da olamam, "üçüncü kesimde Öcalan’ın bazı konuşmalarına isim vermeden dolaylı karşı yazı yazıyorlar." Çünkü Öcalan ın adını vererek ırkçılık yaptığını idia ediyorum. Herhalde yazara göre ikinci gruptayım yani "İkinci kesimde hakaretli, küfürlü tepki var." Yazımın tek bir kelimesinde küfür ve hakaret yok. Ya da sayın yazar geneleme yaparken bizim gibi sıradan etiketsiz kişileri hasaba katmamış. Olsun canım! Vicdanımızın sesini duyarak yazıyoruz, budur bizim gibilerin motivasiyonu! Bu da az değil!
Sabri CIGERLI .. 01 May, 2008 02:59:31
avatar
Sayin Acar,
Yazinizin bir kelimesinde hakaret yok diyorsunuz, ve konuya "Abdullah'in postacilari" cümlesiyle basliyorsunuz. Bu asagilamadir!

Selamlar

Doç. Dr. Sabri CIGERLI
Selim Acar .. 01 May, 2008 03:37:50
avatar
Sayın Ciğerli, siz Öcaln’ın avukatları, avukatlık mı yapıyor sanıyorsunuz, yoksa mesaj getirip götürüyor? Bence ikinci şık doğrudur ve bunun adı da en iyimser nitelemeyle postacılıktır.(!) Olguya adıyla hitap edilmeli öyle değil mi? Bir olguya adı ile hitap etmişim, niye bunun adı aşağlama olsun?

Saygılarımla
Selim Acar .. 02 May, 2008 05:36:13
avatar
Sayın Ciğerli ye hala şu sorum bakidir: Abdullah Öcalan ın Kemalizm ve anti-semitizm mesajlarını kurd halkına ulaştıran avukatlar, avukatlık mı yapıyorlar yoksa postacılık mı?
Saygılarımla!
Remzi Çakın .. 02 May, 2008 01:40:58
avatar
Sabri beye bu güzel ve düzeyli eleştirisinden dolayi kutlarım.
Bu kalpten, her Kürdün doyup yazmak istediği bir yazıdır. Yazının başındaki üç döşünce biçimi tamamen doğrudur. Doğru olan sabri beyin dilendirdiği ve benimde katıldığım döşüncedir. Diyer iki döşünce Kürt özgürlük mücadelesine hizmet etmez, ve de etmedi. Bu yalnışlarda direnen taraflar ve kişiler Kürt davasına zarar vermektedirler. Zararın neresinden dönülürse, oradan ihtibaren kardır. Bu tarz eleştiriler çoğalmalı, ve zorlanmalıdır. Güçlü abi sana gelmiyorsa, sen aylenin çıkarı ve seloameti için ona bıkmadan giderek, yalnışları ortadan kaldıracaksın.Tekrar okuyan ve yazan arakadaşları bu tarzda döşünmelerni temeni ederim. Bu dava uğruna, duva edeni bile saygı ile kutlar ve anarım.
Ali Gun .. 02 May, 2008 07:04:12
avatar
Sayin Cigerli,sakincasi yoksa akademik kariyerinizle nerede calistiginizi de yazarmisiniz? Yaziniz saglikli dusunceler tasiyor.Bu guzel tespitlerden sonra bugunden baslayarak somut cozum onerileri sunan yazilarinizi da beklerim.Ben, Birlesmis Milletler Adalet Divani basta olmak uzere milyonlarca Kurdun ulusal haklarini talep eden ve kendilerine yapilan soykirimlarinin tespitini isteyen imzali basvurularini neden evrensel mahkemelere goturmediklerini merak ediyorum. Saglikli yazilarinizin devamini dilerim.Basarilar,tesekkurler.
xort ciwanbû .. 03 May, 2008 06:44:49
avatar
Birêz serok,

Hûn nenêrin ez bi "birêz serok" destpêdikim, her du bêje "birêz" û "serok" bi awakî chewt û ji der ve ketinin nava kurdî û waha jî ciyê xwe dîtinin û tê de manin.Wek we û pozisiona we di nava gelê Kurd!

Nuha ne wexta linguistik û etimologiyê ye,lê belê divê ez xîtaba xwe, bo cenabê we jî rast bikim, lewra hin zanayên kurd rexneyên me bo cenabê we wek haqaret têdigihên û her du nigên me dixin solekê!
Birêz serok!(Rastiya wê serkarê birêz, serdarê hêja...Ji ber ku dawîkîteya "-ok"! bi karê bichukkirina bêjeyê radibe!)

Pishtî ku pir kesan ji we re name hinartin û we bi riya postevanên xwe yên ji me re nenas 8dibe ku ew postevan avukat/abdoqat bin), ev name wergirtin, min jî biryara wê yekê da, ku ji we re binivîsim!
Vaye, nameya herî taze û nuh, ya hêja Dozent Cigerlî ye, ku shik û gumana wî nîne ku name negihîje cenabê we. Bi wê baweriyê ez jî bo cenabê we dinivîsim ku ji trêna teatroya kurdî nemînim.Pir Kurd ji Mesûd Barzanî re nameyan dishînin,û ev kesana piranî alîgirên we nin û bi tirkî dinivîsînin.. Yanî nabêjin emê ji bo Barzanî bi kurdî binivîsin, dibêjin Barzanî bila bi tirkî bixwînê! Mirov pê zane, ku ew shagirtên we yên xasin!

Birêz serok ! (Rastiya wê serkarê birêz, yan jî hûn bûnin rêber, rêberê birêz, soran dibêjin berêz);

Min mebest bi nivîsîna vê nameyê ne ewe,ku ez lom,gilî û gazinên xwe ji muxalîf û ne yarên we li ba cenabê we bikim, ez pê bawerim ku li cem we pir kes henin, ku bi vî karî radibin. Lê min mebest ne ewe jî wek politologê hêja Cigerlî, we di hinek pirsan de shiyar bikim. (wek pirsa axavtinên we li ser Israel û xelkê cihûd). Lewra ez ne ji wan kesa me ku we li xamiyê deynim û bêjim , hûn ji tirsan yan jî ji nezaniyê waha daxivin!Na birêz serok,min mebest ewe bi vê nameyê,ku ez mizgîniyê bidim we û bêjim, ku partiya we, gelê we yê bakur hîn jî wek xwe nin û bêyî ku em bi tunebûna we bihesin, her tisht wek ku hûn di nav me de ye berdewam û bi nîzam diherike!
Li dewsa we, hinek serkarên gerilla henin, ku wek we gefên bêbingeh li dujmun dixwun, pesnê xwe didin û bahsa bi sedhazaran chekdaran dikin.Wek we, bêbingeh, lê bi awakî teatro, ku pir kes, xusûsen xort û qîz pê bawer dikin!

Birêz serok (Medenî Ferho nizane, rastiya vê bêjeyê ne wahaye, lê ji min re chi? Jixwe dengekî cuda di nava teqûreqê de ,parcheyek ji wê tevliheviyê ye! Erê, em li ku mabûn?Birêz Serok;
Wek ku we wextekê ji hevalê xwe Perînchek re gotibû "tirsa min,ne ku xwîn biherike, tirsa min ewe, ku xwîn bisekine" ,birêz serrok, netirsin, xwîn nesekiniye, xwîna zaroyên kurdan , xwîna xortên wek karxezalan,her dirije û diherike,bila tirsa we û hevalên we tunebe!

Û xelkê me yê bashûr, ku we tevli hempayên xwe, bi hezaran gundên wan kavil û wêrankirin, bi hezaran zaroyên wan sêwî hishtin,îro bûnin xwediyê dewleta xwe! Û wek we chawa xwestibû, ew naxwazin yekîtiyekê bi xelkê bakur re avabike, ji ber kû ew zaroyên bi destên we hatibûn kujtin, nuha mezin bûnin, birêz serok! Û ev xebata we ya ku hûn li wê giravê bê rawestan dikin, mecala vê yekê nade.Spas bo cenavê we!
Lê belê ew hevalkokên we, yên ku chek di dest de û heya bi mirîshkê wan tune dikirin , îro bê fedî dibêjin, ne em ba Tirkî nedihisht bashûr heba! Wek ku wan bashûr diparast, li hemberî tirkî! Û ya xerab ( ji bo cenabê we Perfect!) hîn jî ehmeqên me henin, ku baweriyê bi van demagojiyan tînin û li kujtina birayên xwe digerin!
Birêz serok!
Partiya we têk nache û wek zikê birayê we Osman her ku diche qelew dibe! Lê belê qelewî di wateyeka din tembelî ye, loma jî biryara li bakurê Kurdistanê ji bo sher, wê alîkar be ji bo dohnhelandinê!Pir ocax wê kor bibin, lê hûn û partiya we,vê yekê hûn ji bo milet dikin!

Birêz serok!
Dawiya nameya xwe de,min dixwast chend gotinan ez li ser xwe bêjim, lê ez pê zanim, ku tahamula we ji bo yên xeynî xwe li jera sifirê ye. Loma jî em nekevin, wê kêmaniyê.Wextê we yê hêja û bi nirx jî ez ji we nedizim!

Have a nice stay,birêz serok!
resul xorte çınare .. 04 May, 2008 02:43:47
avatar
sayın ciğerli,
açık ve net yazmiş. şu kişilik hakkım, bu düşüncem ve ya filan durum.. hiç bir artık düşünce katmadan kendisne katıliyorum. aşağılık bir kelimeyede rastlamadım. avukatlar ile ilgili söylediği postacıların sözöüde yerinde..
avukat filan değil, postacılar. görevlerini de yerinde yapiyorlar. zaten karşilikli bir birini besleme durumu. biraz reklam, biraz kürtlük ve iyi iş yapma karşiliği avukatlık. sonra poatacılıktır bunların görevleri.
sayın hocam teşekkür ederim.
Sabri CIGERLI .. 06 May, 2008 12:39:34
avatar
Sayin Sükrü Gülmüs,
Öcalan'a Mektup yazisini bazi tespitler için yazdim. Amacim ne polemik nede birilerini incitmek içindi. Hem zaman hemde konum olmadiginda gazete ve sitelere yazi yazmiyorum. Sizin "yanitiniza" zaman ayiracagim. Bu hafta içinde size cevabi bir yazi gönderecegim. Sagliklar dilegimle, Selamlar

Yorum yaz comment

Yorumlarınızı aktarırken kişi hak ve özgürlüklerine saygılı olmanın yanısıra, nitelikli görüş ve eleştirilerinizle katkı sunmanızı bekliyoruz. Katkısı olmayan, ilgisiz ve  eleştiri sınırlarını zorlayan yorumlar yayınlanmayacaktır.

Güvenlik Kodu:

  • email İlet
  • print Yazıcı versiyonu
  • Plain text Düz Metin