Anasayfa | Türkçe | 21 Mart Newroz’u İmralı Görüş İflası

21 Mart Newroz’u İmralı Görüş İflası

Yazı boyutu Decrease font Enlarge font
image Yigidim Aslanım Orda Yatıyor (Mu?)

Nasname-YORUM Bu Nasname sitesinin sahipliğini ve editörlüğünü yapan; Şükrü Gülmüş’ün belki de en hayırlı işi İmralı’da yapılan ve bir Hacivat-Karagöz oyununu geçen çirkefliği deşifre etmesidir. Dilerseniz siz buna; cesaret, delilik ve hayatta hainlik deyin. Buna Gülmüş kulak asmadı ve her taraftan gelen sese kulak tıkadı, gerçeğin atgözlüklerini takarak yoluna devam etti.

 

İşte semeresi bu!..
Bu 21 Mart, 2008 Newroz’unda danın kuyruğu koptu.
Resmen de böyle bir görüşmenin olmadığı tesbit edildi.
Sabah Gazetesi’nden sayın Erdal Şafak yazdı. Merak edenler bir daha bakabilir.Kendisini kutuyor, Murad Ciwan’a da günaydın diyoruz. Sayın Ciwan şimdiye kadar nerdeydiniz? Yoksa Kürdçe yazdınız da biz mi okuyamadık.

Murad Ciwan Türkçe biliyor ama korku padişahı onun görmesini engelliyor. Biz hem onun için hem de şu ana kadar bilmeyenler için, bilip de cesaret edemeyenler için bikez daha anlatalım.

Biz bir çok İmralı’ya gidip gelen avukata sorduk. Sonuçlar şöyle:

1- Bu tezgaha girmek o kadar kolay değil. Önce Asrın Hukuk Bürosu’na kayıt oluyorsunuz. ‘Ben Abdullah Öcalan’ın avukatı olmak istiyorum’ diye bir dilekçe yazıp bekliyorsunuz.
2- Bu malum Asrın Rezalet Bürosu; yukarılara danışıyor. Eğer muracaat eden uygunsa takıma alınıyor, müsait değilse yanıt veriliyor. Yani ‘Giremezsiniz!.. Abdullah Öclan’ın avukatı olamazsınız. Öyle kolay mı bu iş!..’
3- Yapıp çekilenler var. Asla ve asla bu konuda konuşmıyorlar.
4- Konuşanlardan birinin anlatımı aynen şöyle:

Muracaat ettim. Her şey tamam. Ve ben de sıraya girdim. Bir gün İmralı Adası’na gittim.
Giriş kapısında, kimlik kontrol falan olduk. Göz retine testlerimize kadar didik didik tarandık. Üstümüzde ne varsa alındı. Bir odaya alındık. Öcalan karşı taraftan getirildi. Aramzda masalar ve hayli mesafe vardı. Önümüze bire kağıt ve bir kalem konuldu. Öcalan konuştu. Biz notlar aldık. Konuşma bitince yine görevliler, kağıt ve kalemlerimizi, sınavı biten ilkokul çocukları gibi topladı.

Çıktık.
Büroya geldik.
Bizden çok sonra, CD ile görüşler geldi.
Birer nusha çoğaltıldı.
Türkiye, Avrupa, Dağ vb yerler birer tane gönderildi.

Durum bu!...
*
İşte bize de bu Avrupa’ya gelenler ulaşıyordu bir ara. Biz onları kopilenmiş kağıtlardan Word’a geçirip yayınlıyorduk. Ama bunlar arasında da farklar vardı. Yan, dağa, bağa ve Avrupa’ya gidenler de ayrı ayrıydı.

Şimdi ise, artık herkes böyle bir görüşmenin olmadığını sanırım biliyor ve inanıyor. Hatta bir ara –hayli saygın abilerimiz- bile Öcalan ile Genel Kurmay arasında bir anlaşma var, gibi söylemler kulağımıza geldi.

Hayır!...
Kesinlikle böyle bişey yok. Öcalan nemden bile kendince bir iklim, bir hava çıkarmakta ustadır. Eğer ordan geçen bir askeri yetkili ona kazaran bakmışsa, o esas duruş gösterip, ‘göreve hazırım’ diyebilir.

Sonra işleri o kadar da komplolarla süslemeye gerek yok.
Kim bize Öcalan’ın İmralı’da olduğuna inandırabilir?
Nitekim İsrail’in yarı resmi internet sitesi bu iddiayı yazdı. Öcalan artık zerre kadar irade sahibi değildir. Genel kurmayın denetimi altındadır. Ondan habersiz nefes alamaz. Ve Genel Kurmay da onu sürekli AKP’y karşı saldırdıtıyor. Kürd halkına hakareti de emride onun ağzıyla verdiriyor.

Bu Egenekon’un en önemli işidir.
Kürd Problemi, savaşın son bulması ve Türkiye’ye gerçek anlamda demokrasi yerleşmesi, hukukun üstünlüğünü istemeyen bunlardır. Buna karşı da yapılacak tek şey var. Cesurca bunları söylemek ve kararlılıkla demokrasi ve hukuk cephesindeki yerimiz almakla mümkün.

Bir iki olmulu çıkış biz yanıltmasın.
Nitekim dikkat edeniniz var mı? Son uyduruk görüşmede bir kaç yerde Kürdistan sözü de geçiyor. Demokratik Konfederalizm’de Kürdistan yok ki!.. Toprağa, etnisiteye dayalı çzümler çöpe atılmıştı hani?

Bu Kürdistan da nerden çıktı?
Diyarbakır Newroz, şal-şepik, ve biraz hindi gibi kabarmayla; hemen bunlar Kurdi ve Kurdistanileşiyor demek ne kadar doğru? Öcalan var oldukça ve bu hakimiyeti sürdükçe alacağımız en büyük hak; üçlü dusturu Kürdçe okumaktır.

Bunu unutmayın!..
Bizden hatırlatmak.
Dileyen dilediğini yapmakta ve düşünmekte serbest!...
Eh o zaman bijî Serbesti!....

25 Mart 08

Yorumlar (18 gönderildi):

adar .. 25 Mar, 2008 11:18:01
avatar
Evet bende sahte görüşme yazısını gündem gaztesinin web sayfasında okumuştum. Ama benim bildiğim görüşmelerin çarşamba günleri gerçekleştiğiydi. Şaşırdım o zaman. Birde en güncel olaylardan bahsediyordu. Zaten son zamanların görüşme ortak noktaları belli, bunlar; AKP ye saldır, Kemalizmi yücelt, Federe Kürdistan'a saldır, orduya dokunma. Hep söylerim bir ...... bile Genelkurmay'ın kendi kontrolü altındaki bir 'lidere' kendi örgütünü yönetmeye nasıl izin verir? Bunu anlamamak için aptalın alası olmak lazım. Newroza katılan veya televizyonları izleyen herkese soruyorum, siz hiç "bijî Kürdistan" sloganını duydunuzmu? Veya siz hiç Kürdistan bayrağı gördünüzmü? Cevap hayırsa o zaman tüm bunların anlamı ne? Peki ne duydunuz; "bijî serok apo" anlamı ne; bizi uyutmaya devam. Apo çıkıp bugün kalkıp "vallahi ben devlet memuruyum ve hizmet etmekteyim" dese müritleri veya inandırılmışlar ise "bizim serok çok derin ve felsefik konuşuyor aslında şunu demek istiyor" diyecekler.Sözün kısası; işimiz zor!..
sedat demir .. 26 Mar, 2008 04:50:57
avatar
Selam;
Öcalan'nın konuşma uslubunu cok iyi bilen biriyim. Çünku bir zamanlar yakınında bulundum ve avukatlar aracılığıyla yaptığı yorumlar, bildiriler kendisiyle alakası, ancak on cümlede bir tanesi doğrudur, gerisi başka ağızlardan yazılmiş...
ehmedé amedi .. 26 Mar, 2008 07:13:33
avatar
diyarbakır'ın bir köyünde mehmet ağa diye biri varmış. bu adam sabahları evden dışarı çıkar köyün dışında köylülerden birisini yakaladığında ana avrat düz gidermiş. zavallı köylüde korkusundan bir şey diyemediğinden mehmet ağaya; "meheme ağa yine şaka yapıyor." diye geçiştirirmiş. bu apo'nun da yaptığı da budur. kürdlerin ne kadar değerleri-namus dahil- varsa hakaret etmekte, fakat müritleri yine de bundan bir hikmet çıkarmaya çalışmaktadırlar.
keca Kurd .. 26 Mar, 2008 07:59:00
avatar
Ez malpera Nasnamê pîroz dikim. Hemu Tir û Fisên Apo derdixin meydane. Mirovekî hewqas be ru u be haysîyet, hîna çawa ji alîye Kurdan ve tê parastin ez famnakim. Pewîste ev pirhevoka be ziman û eşkere bibe. şermekî mezine ku Kurdên xwedî prensîp bejin (biji serok Apo) ma ev bu pexembere kîjan zemananî? Ma ev buye xwudayê Kürdan ku em je bitirsin?

Çima em qebul nakim ev meriva han weke qurniyeki xwuna gele Kurd dimê je. Ya xwudawende Mezin (Îcar bawerîyamin zede ji te jî tûneye le dîsan eze hewara xwe bavejim bexte te) ger tu hebî ? Tu weê pirhevoke bibirjinî, biqelînî, bi gundirini, rut u qût biheli daku bizane cameren Kurdan bo çi xwe feda kirin. Tu wê ji wan re neheli ku, sibe en wekî Osmanê zikmezin û sermezinê bira ye wî, nikaribin bi keç û kîzên 15-16 salîra nezewice û Tu; ji bo yek rojên çawê Kurdan veke da ku rureşîya Apo û tarîketa wî binasin....Da ku fêrî Bijî Kurd û Kurdîstan bibin.
suphi gundi .. 27 Mar, 2008 07:39:27
avatar
Apo'nun devlet hesabına dağa veya Kürdistan'a haber göndermediğini, tam tersine, Genelkurmay'ın bu talimatları yazıp yolladığı gibi bir iddia var ki, çok saçma buluyorum. Bu tür emirlere uyan Kürdistan gençleri veya dağdaki gerilla bunu düşünmeyecek kadar aptal mı? Talimatların kaynağının Genelkurmay olduğu doğrudur, ancak bunu "Kürdlük" adına halkımızın uyması için buyuran Apo'dan başkası değildir. Bu tür flu söylemler ile Apo'yu Kemalist söylemlerinden tenzih ediyorsunuz. Bu peygamberleştirme işine son vermenin zamanı gelmedi mi? Apo bir liderdir, doğrudur ve lider ise tanrıdır. Dolayısıyla, sözleri sizin için uyulması zorunlu olan ayetler niteliğindedir. Kemalist'lerin diyanet imamlarına, din düşmanı Atatürk'ü müslüman gösterttiği bilinen bir gerçektir. Oysa Atatürk bunları duysa inanın ki, çok kızardı.

şimdi aynı şeyi apoya yapıyorsunuz.apo ölsün bi kaç sene sonra gökyüzünde uçan gece gündüz namaz kılan bir evliya şeyh belki peygamberin ruhuyla görüşen ulvi bir zat bile yapacağınızdan kuşkum yok.

ancak akp taraftarlığının yüzde 47yi bulması gösteriyor ki türk halkı bile atatürk hakkında diyanetin o islami gösterme kılıfı yutmuyor,sizin aponun evliyalığı hiç tutmaz,
direk emirleri o veriyor ve kemalizmi o savunuyor,böyle aklamaya çalışmayın sayın apoyu.
ben batmanlı memo .. 27 Mar, 2008 08:21:50
avatar
bu arada ben şükürü gülmüşü selamlıyorum kendisini ve ağabeyimiz zıdkı zilanın yazılarını sürekli takip ediyorum apo küdistanın atatürküdür dikkat edersiniz son zamanlarda bir numaralı atatürk başımıza kesildi apo bir sahte lider çıktı daha ucaktayken dayıları türkler için hizmet edeceğini söyledi neyse gercekler gün gitikçe su yüzüne çıkıyor bu arada KECA_KURDANIN yazılarını okudum harikaydı KEÇA_KURDAYIMDA SELAMLIYORUM batmandan saygıllar
diyar .. 29 Mar, 2008 07:22:52
avatar
b site de yazilari baen takip ediyorum.OZGUR BIREY olarak ilan edilen sitede,ilk bakista kurdistan i bir kimlik var zan ediliyor.Ancak iyice yazilara bakildiginda ,dikkatlice incelendiginde kurdistan mucadelesi adina oyle kayda deger bir calisma goremiyorsunuz.Sanki bu site ozel olarak PKK ve ozelikle Ocalan aleyhine propaganda yapilmasi icin ozelikle acilmis goruntusu orta cikiyor.Diger onemli dikkat ceken olgu ise AKP nin kurdistan da daha etkin olabilmesi icin cok ustaca yazi ve yorumlar goze carpiyor.'oacalan genelkurmay' tezi ise yine AKP yi guclendirmek icin ozelikle ustaca burda dokunmaya calisiliyor.EGER GORDUKLERIM DOGRUYSA COK YAZIK; cunku AKP yuzlerce kurd aydini ni katleden HIZBIKONTRA orgutunun siyasi akimidir.Amaci ise kurd halkini din uzerinden tekrar TC ye sevk etmektir.Cunku kurd halki siyasi,ruhi,psikolojik ve kulturel olarak TC onemli oranda koparilmis durumdadir;kala kala bir islam bagi kalmistir; onun icin TC ozelikle bu konuda kurdistan da sahayi AKP ye acmistir.Sesimlrde kemalist subaylarin halka oylarini sozde islami olan AKP ye zorla yonlendirmeleri yeterince olayi aciklamaktair. cunku AKP kurdistan da sadece siyasi bir parti degil topyekun devltin kendisidir. Bu sitenin oacalan karsitligi temelinde bu noktaya hizmet etmesi dogrusu icimi acitiyor.kurdlerde tum ulluslar gibi ayri inanclara,farkli siyasi kimliklere ve farkli dusuncelre sahiplerdir. Bu normaldir; muhalaefet erki bir toplumun saglikli gelismesindeolmaz sa olmazlardandir; ancak kurdlerde bu olay farkli algilanmaktadir.Muhalefet dusmanlik, ve karsilikli olarak bir birini siyasi hatta fiziki imha olarak ortaya cikiyor.Bu konuda PKK ninde hatalari olmustur. Ancak PKK ye muhalefet olduklarini iddia edenelrin durumu PKK hattalarini kat be kat geridebirakiyor.Ornek bu sitede biz kurd gencleri farkli arayislarimiz olmasina karsin gelip izliyoruz. Bizi aydinlatici bilimsel bilgilere , kurdistan tarihi ve kurdistan politikalri hakinda sayisiz yazi makale ile bilgilendirebilir. Ancak ne ayzik ki yok varsa yoksa tuh kaka oclan ve pkk si; bu yorumumun yayinlanacagini sanmiyorum; cunku ocalan karsitligi yok.Yani birinci sart yerine getirilmemistir. Ama umarim yayinlanmasa da yaznin muhatablari okuyabileceklerdir. Esas amacimda budur zaten. BAKALIM OZGUR BIREY sitesi ne kadar ozgurmus; akp kendisi icin musluman , bu sitede kendisi icin ozgur sanirim. Son not gosterdiginiz goruntulerdeki kurd cocugunun kolunu AKP nin polisleri kiriyor? akp YI LANETLIYORUM
diyar .. 29 Mar, 2008 07:28:06
avatar
b site de yazilari baen takip ediyorum.OZGUR BIREY olarak ilan edilen sitede,ilk bakista kurdistan i bir kimlik var zan ediliyor.Ancak iyice yazilara bakildiginda ,dikkatlice incelendiginde kurdistan mucadelesi adina oyle kayda deger bir calisma goremiyorsunuz.Sanki bu site ozel olarak PKK ve ozelikle Ocalan aleyhine propaganda yapilmasi icin ozelikle acilmis goruntusu orta cikiyor.Diger onemli dikkat ceken olgu ise AKP nin kurdistan da daha etkin olabilmesi icin cok ustaca yazi ve yorumlar goze carpiyor.'oacalan genelkurmay' tezi ise yine AKP yi guclendirmek icin ozelikle ustaca burda dokunmaya calisiliyor.
EGER GORDUKLERIM DOGRUYSA COK YAZIK; cunku AKP yuzlerce kurd aydini ni katleden HIZBIKONTRA orgutunun siyasi akimidir.Amaci ise kurd halkini din uzerinden tekrar TC ye sevk etmektir.Cunku kurd halki siyasi,ruhi,psikolojik ve kulturel olarak TC onemli oranda koparilmis durumdadir;kala kala bir islam bagi kalmistir; onun icin TC ozelikle bu konuda kurdistan da sahayi AKP ye acmistir.Sesimlrde kemalist subaylarin halka oylarini sozde islami olan AKP ye zorla yonlendirmeleri yeterince olayi aciklamaktair. cunku AKP kurdistan da sadece siyasi bir parti degil topyekun devltin kendisidir.

Bu sitenin oacalan karsitligi temelinde bu noktaya hizmet etmesi dogrusu icimi acitiyor. kurdlerde tum ulluslar gibi ayri inanclara,farkli siyasi kimliklere ve farkli dusuncelre sahiplerdir. Bu normaldir; muhalaefet erki bir toplumun saglikli gelismesinde olmazsa olmazlardandir; ancak kurdlerde bu olay farkli algilanmaktadir.Muhalefet dusmanlik, ve karsilikli olarak bir birini siyasi hatta fiziki imha olarak ortaya cikiyor.Bu konuda PKK ninde hatalari olmustur. Ancak PKK ye muhalefet olduklarini iddia edenelrin durumu PKK hattalarini kat be kat geridebirakiyor.Ornek bu sitede biz kurd gencleri farkli arayislarimiz olmasina karsin gelip izliyoruz. Bizi aydinlatici bilimsel bilgilere , kurdistan tarihi ve kurdistan politikalri hakinda sayisiz yazi makale ile bilgilendirebilir.

Ancak ne ayzik ki yok varsa yoksa tuh kaka oclan ve pkk si; bu yorumumun yayinlanacagini sanmiyorum; cunku ocalan karsitligi yok.Yani birinci sart yerine getirilmemistir. Ama umarim yayinlanmasa da yaznin muhatablari okuyabileceklerdir. Esas amacimda budur zaten. BAKALIM OZGUR BIREY sitesi ne kadar ozgurmus; akp kendisi icin musluman , bu sitede kendisi icin ozgur sanirim. Son not gosterdiginiz goruntulerdeki kurd cocugunun kolunu AKP nin polisleri kiriyor? akp YI LANETLIYORUM

Scharro .. 29 Mar, 2008 03:50:46
avatar
Sayin Sükrü Gülmüs siz yazdiginiz yaazilara acaba kendiniz inaniyormusunuz, özellikle son PKK ve Ergenekon degerlendirmeleriniz!
Evelki bir yazinizda Cemil Bayika degindiniz ve dedinizki neden sen cevapliyorsun!!!Herhalde sayin Cemil Bayik PKKnin söz sahiplerinden biri, tabi ki cevap verecek kendi Örgütüyle ilgili yazilara, ya siz siyasetten anlamiyorsunuz veya bilincli olaylari saptiriyorsunuz????

Örnegin sizin evelki yazilarinizdan ilk etapta Hizbullahi yani Hizbull Kontrayi övdünüz, ve aniden elestirdiniz, ve ondan bir ay sonra yine ödünüz!!!Sizin sayin Abdullah Öcalana yaklasiminiz sizi baglar fakat kalkip bu günlerde AKPyi savunmak ve PKKyi Ergenekon yanlisi olarak görmek, kusura bakmayin sizi gercekler uzagi olarak görmek gerekiyor..............bu dönemde bu degerlere ve insan kayiplarina deginmeden kalkip AKPyi övmek, onu magdur göstermek , özellikle bu AKPnin Kürtlere yaklasimi Tezkerden sonra belli olmasina ragmen, tek bir cümleyle ifade edilir, ona Anteplerin bir sözü var örnegin 2005de Berlinde vefat eden Mahmut Özpolat arkadas dedigi gibi:::
Kökünü yidigimin Kökünü sevmez.

Öbür vatandaslara bir söz burda hakaretten farkli düsünceye sahip olmayan , daha iyisini yapsin biz de destekliyelim!!! Bugünlerde AKPnin bile adalete ve tarafsiz hukuka sahip cikmadigi icin, ve DTPye akilsiz dedigi icin Türk basininda veya Babiali Basininda söylendigi gibi, siz neyi amacliyorsunuz, AKPyi ve onun nezdinde Kürtlerin kayip etmesini mi , dört gözle bekliyorsunuz. Kusura bakmayin biraz gercekci olun, gerek siz gerek sizi destekliyenlerde , eninde sonunda gelecegi degistiremiyeceksiniz!!!!

Fakat ben sizi yine takip edecegim cünkü yazi ve edebi dilinizi cok ve cok sevdigim icin……………...
Umarim bu yazim sansüre takilmaz
Saygilarimla
Malatya Kürecikten SCHARRO
Batmanlı_72 .. 29 Mar, 2008 08:46:02
avatar
SCAHARROYA cevap neden gerçekler size acı geliyor acı varmı acı neden hizbullahı övmesinde pkakyı övsün hizbullah kürdistanın bağrından çıkmış bir hareketir ve ebediyen av rolacaktır neden marksist leninst örgüt olsunda neden kürd hizbullahı olmasın işinize gelmiyor dimi neden aponun genelkurmayla çalıştığını kürdistanın celaldı olduğunu onu söylemiyorsunuz neden dtpinin sözde milletvekilleri diyorlar kürdistanda laikliğin teminatı biziz orduyla aynı görüşü savunuyoruz neden bunu demiyorsun yoksa kürd halkından korktuğunuz içinmi bunları saklıyorsunuz hadi burdan yak ve asla pkke dtpe kürdlerin temsilcisi olmamıştır olmuyacakta.

Kürdlerin laikliğe ihtiyacı yok neden pkka dtpe mitinglerinde sürekli biji serok apo denilyordu neden biji kürdistan demiyorsunuz her fırsata akpe üzerinde kürd müslümanların düşmanlığını yapıyorsunuz 22 temuzda kürdistanda hazimete uğradığınız için işini gücünü yok akpe üzerinde kürd müslümanlarının düşmanlığını yapıyorsunuz? HADİ doğru söyle kim işbirlikçi kim xain?

Herşey apacık belli oluyor kim xain bu belde de kürdistanda tcenin en büyük gönüllü cahşları kürdistanda laikliğin teminatı biziz diyenlerdir, Hizbullah değil. Kürdistanda laikliğin teminatı biziz diyen senin apon aysel tuğlun dtpendir SCAHRROO iyi düşün bir zamanlar apo pkkeyi kurarken bayrağı orak cekic olduğunu da biliyoruz. Bar bar bağımsız kürdistan dediğinide biliyoruz yüzlerce gencimiz kürdistan dağlarında ölürken bağımsız kürdistan hayaliyle en sonunda tceci oldunuz, demokratik laik türkiye cumuhruyiteymiş, ATATÜRKünüzde, dtpenizde pkkenizde sizin olsun.

ARTIK size ihtiyacımız yok BURDAN selamlarımı ŞÜKRÜ GÜLMÜŞ üstadımıza yoluyorum. ŞÜKRÜ GÜLMÜŞ güclü gercekci bir kalemdir, zamanı gelmiş hizbullahı yerden yere vurmuş, zamanı gelmiş övmüş aynı şey pkka içinde gecerli büyük kürdistanda hayaliyle hepinizi şanı büyük yüce Allaha emanet ediyorum.
selam ve dua ile
ferhat .. 29 Mar, 2008 10:56:04
avatar
Kemalist Apo'nun PKK ve DTP'ye enjekte etmiş olduğu Kemalist felsefeyi ve PKK ve diğer türevleri içerisindeki Kemalistleri dışlayacak, bir Kürd ittifakına ihtiyacımız var. Kürdlerin tek kurtuluşu yolu, Kemaliszmin bir varsiyonu olan Apo'cu mantığın dışlandığı, ulusal espiriye uygun bir hareketin yaratılmasıdır.
diyar .. 29 Mar, 2008 11:17:24
avatar
Bazı şeyler var ki, yan yana gelmeleri mümkünn değildir. Keza, Hıbullah ile Kürdistan olguları bir birlerine karşıt iki Kavramdır. Söz konusu Hızbullah’ın, Lübnan’daki Hızbullah ile hiç bir ilişkisi yoktur. Hızbıl-Kontra dediğimiz örgüt; JİTEM ile beraber Kürdistan’da, Vedat Aydın, Musa Anter gibi Kürd aydınlarını vahşi bir şekilde işkencedeyle öldürüp yol kenarına atan T.Cumhuriyetinin Jandarma istihbaratı tarafından kurulan ve dönemin Başbakanı Tansu Çiler ve dönemin Genelkurmay Başkanı Doğan Güreş tarafından Örtülü Ödenek denilen ve devletin kirli işlerde kullandığı para ile finanse edelilen gizli devlet örgütlenmesinden bahs ediyoruz.

Şimdi, eğer Hızbıl-Kontra’yı savunuyorsan deyecegim bir Şey yok. Çünkü bu kirli örgütün içinde faliyet yürüten olduğu gibi destekleyenleri de vardır, ama bunlar bilindiği gibi Kürdistan Ulusal Kurtuluş Mücadelesine karşı olan kesimlerdir. Ancak birileri kalkıp hem bağımsız Kürdistan, hem de Hızbullah’ı savunmaları anlaşılır bir şey değildir.

Şayet bilgi eksikliğinden kaynaklanmıyorsa, Türkiye Büyük Millet Meclisi’nin tutanakalrına kadar geçmiş bir vakadır, bu örgüt. Bugün bunları öğrenebilmenin olanağı vardır. İsteyen gidip binlerce sayfalık belge, kitap ve dökumanalardan ögrenebilirler, ama bunun bilgi eksikliğinden olduğunu sanmıyorum.

Bugün hala zılkı çıkmiş bu tür kontra örgütlerini gündeme getirmek, Özel Harp Dairesi’nin demokratik süreci bloke etmenin araçlarını yaratmaya yönelik son çabaları olarak algılanmalıdır. Müslüman kardeşlerimiz bu tür din tücarlarına kanmamalarını salık veririm.
Saygılarımla
firat .. 30 Mar, 2008 06:28:46
avatar
Bakın ben sizleri anlamıyorum. Ben Aksaray' lıyım ve sitenizi uzun zamndır izliyorum. Ben PKK'li de değil, sıradan bir Kürdüm. Sizin bu kadar Öcalan'a saldırmanıza bir anlam veremiyorum. Bugün tüm Kürdlerin tek vucüt olma günüdür.

Belki de bu yazdıklarımı yayınlamazsınız. Ama sizi Kürd birliğine saldırdığınızdan dolayı kınıyorum.
tarafsiz kurd .. 30 Mar, 2008 04:18:21
avatar
Sayın Şükrü Gülmüş, ben size cevaplamaniz için bir soru sormuştum. Cevap vermediginiz taktirde hergün tekrardan soracağım. Sorum şu: ÖZÜR DILENILMESI GEREKEN SADECE SAYIN MAHIR KAYNAK MI? Bende şöyle bir izlenim doğuyor ki, işinize gelmeyen yorumlara sansür uyguluyorsunuz. Bir de Nasmame'ye halkın tarafsız platfomu diyorsunuz. Cevap alana kadar hergün yazacağım. Sizin ünlü deyişinizle selamla devamla..
Şükrü Gülmüş .. 30 Mar, 2008 09:58:59
avatar
Sayın Tarafsız Kürd,
ben zamanında özrümü sundum.Ve en küçük hatamda bile özür dilerim. Hatta senin yaşıyorsa annenden özür dileyip, hürmetle ellerinden öperim. Ama asla ve asla Abdullah Öcalan'dan özür dilemem. Çünkü o hiç bir zaman bunu hak etmemiştir.
Selamlarımla.
Not: Yakında tüm yorumculara yönelik bir YORUM yazısı yazacağım.
Şükrü Gülmüş
diyar .. 31 Mar, 2008 12:25:30
avatar
BEN BIR "MURID" IM
Her şeyden once murid kavramının anlamı neymiş ona bakalım,” Bir tarikat şeyhine bağlanarak ondan tasavvufun yollarını öğrenen, onun doğrultusunda ilerleyen kimse:”demekmiş.

PKK dışında kalan tüm kesimler,Simdi bakıyoruz bu kavramı PKK etrafında kenetlenen, Abdullah OCALAN i kendilerine önder kabul etmiş tüm insanlar için kullanıyorlar.PKK etrafında kenetlenen insanların da ,PKK dışında kalan tüm Kürd kesimlerine,işbirlikçi, hain ve tirşikci diye adlandırırlar.”tirsikci” kavramını mazlum doğanın son mektubunda bile görebiliriz.” Diğer siyasetlerin tümünü dayakla, tehditle, biraz da ılımlı davranarak teslim almış durumda. Özellikle DDKD tam idaresinin gözde koğuşu.” Tırşıkçılara bile örnek gösteriliyorlar.”alıntısında olduğu gibi.

Bu durum Kürdlerin muhalefet olgusuna bakış açılarını ortaya koyuyor.Bu durum sadece Kürdlerde böyle değildir.orta doğu toplumların nin tümüne özgü bir durumdur.Ortadoğu toplumların da muhalefet erkini düşmanımızla eşdeğer görürüz.yaptığımız ve söylediğimiz her şey mutlak doğrudur. Bizim dışımızdakilerin de söyledikleri ve yaptıklarının tümü mutlak yanlıştır diye düşünürüz.Kürdler kadar tartışan bir toplum daha yok, ancak biz doğruları bulmak için değil bir birbirimizi alt etmek için tartışırız.Asgari müştereklerde bulumsa olayı bizden epey uzak bir durumdur.Karsımızdaki düşünceyi anlamaya çalışmayız, çünkü karsımızdaki daha konuşmadan ne diyeceğini bilmeden onu mahkum etmişiz,bizden değilse doğruyu söyleyemez.Tersine kendimizde olanı ise ne kadar yanlış da konuş sa yapsa kendimizi onu savunmakla mükellef saydığımız için bizi rahatsız bile etmez.

Aslında bizim kendi doğrularımız pek yok,tüm konuştuklarımız cebimize koyduğumuz başkalarının doğrusudur. Başkalarının doğrularını test etmeden cebimize koyarız her ortamda öne süreriz.Her kesin bir doğrusu var elbet, ancak birde genel doğrular vardır.Evrensel doğrular; nesnel koşuları tahlil edip o duyduğumuz doğruları test etmeyiz, zaten test etsek artık başkasından da duymuş olsak artık onlar bizim doğrulardır. Araşıra cebimizden çıkarıp güncel koşulara bakarak yeniden bir test etmemiz lazımdır, dun doğru olan bir çok şey buğun için yanlış olabilir. Dun yanlış olan bir çok şey bugün doğru olabilir. Bizde ise bu durum yok başkasının doğrularını cebimize koyarız kaç yıl geçerse geçsin doğru sayarız, buna ezbercilikte denebilir.anlatmaya çalıştığım bu durum Kürdlerde diz boyudur.Biz bilimden epey uzak bir halkız.Bazen ayni şeyi söyleriz , ancak ayni yapı içinde olmadığımız için ve diz boyu önyargılara batiğimiz için bu isi çatışmaya kadar ****ürürüz,en çok tabulara sahip olan halk yine bizim halkımızdır.biz siyaset yada politika belirlerken bize muhalif olan grupların durusuna göre siyaset belirleriz,karsımızdakiler özerklik diyorsa , biz bağımsızlık deriz, karsımızdaki silahlı mücadele yapıyorsa biz silahsız mücadele yi savunuruz, is böyle olunca kendimizle çelişiriz ama bu çelişik durumu muzu tartışmak bir tabudur. Örnek PKK dışındakilerin çoğu bağımsız bir kurdistan istediklerini söylerler, ancak silahlı mucadeleninde kurt haklinin bağımsızlık mücadelesi önünde engel olduğunu savunur.Simdi tc sistemi kurt kelimesini asla kabul etmiyor.Sırf kültürel bir kimlik , dil serbestisi içinde bile mutlaka TC yi askeri olarak zorlamak zorundasın,kısmen yenmek zorundasın,bağımsızlık istiyorsan bunun yolunun mutlaka silahlı mücadeleden gectigini her kes bilir. PKK demokratik cumhuriyet i savunur; ancak kurdistan nin dört parçasında örgütlenir.Özerklik ister ama silahlı mücadeleyi yürütür.yürütmek zorunda dirda.

İsin kısa si sudur; ey kurt gençleri bizim herseyden önce bilime ihtiyacımız vardır.Bilgiye kendi yaratacağımız doğrulara ihtiyacımız vardır.Her bir Kürdün gönlünde baksa bir politika , baksa bir çözüm olabilir. Federal kurdistan,bağımsız kurdistan,özerk kurdistan olabilir. Bunların hayat bulması için önce kurdistan i yaratmamız lazımdır. Kor intikam duygularımızı , düşmanlıklarımızı bir tarafa bırakalım,tabusuz tartısalım, bir birimiz anlamaya çalısalım,araştıralım,inceleyelim, dünyada bize örnek teşkil edebilecek yada etmeyecek farklı halkların mucadeleri vardır.onlar ne yapıyor ,hepsi tek düşünce demidir.farklı düşüneni var midir.Birbirine dusmanlarmi, farklılıklarıyla yan yana mıdırlar.Bakalım öğrenelim,dedi kodu siyaset değildir.Başkasının doğru olması bizim yanlış olduğumuzu göstermez,başkasının yanlış olması bizi doğru kılmaz,varsa kendi malimizi övelim,başkasının mali kotu olması bizim malimizin iyi olduğunu göstermez, iyi bir tutcar kendi malini över,kotu bir tütcar sürekli başkasının malini kötüler.Unutmayalimki başkasının malini kötülerken bile onun reklamını yapıyorsun aslında.

Söylenecek çok şey var ama uzun olmasın
saygılarımla
Ali Amedi .. 31 Mar, 2008 10:42:34
avatar
Sayın Gülmüş, bu yazınızın altına bir yorum yazmıştım. Yayınlanmadı. Nedenini merak ettim. Yoksa yine kazara silinmiş mi? Alakasız, saçma mı görüldü? Veya tarafınızdan fişlendim mi? Aklıma bin bir türlü düşünceler geliyor. Valla cevaplarsanız bundan sonra bende ona göre yazarım. (Başka siteler yayınlamasalar da gerekçesini yazıyorlar. Sitenizin böyle bir eksikliğini gördüm.)Selametle...

Not: Eleştiri veya görüş içeriyorsa hiçbir yazı silinmez. Bireysel polemikler yerine, tüm okuyuyucularımızın katkılarını bekliyoruz.
NASNAME
Fırat DEMİR .. 01 Apr, 2008 01:00:56
avatar
Öncelikle şunu belirteyim ki sayın Editör Şükrü Bey;
Geçmişte yaşamayı artık bırak, senin Öcalanlarla olan kişisel ve fikri didişmenin halkına yarar sağlayacak yönlerini paralize ettiğinin farkında mısın? Siten de gördüm ki, ki diyorum çünkü uzun zamandır siteni takip ediyorum, Öcalanlara savaş konseptinin bir milim dışına çıkamamışsın, yahu vakti zamanında yanı diplerindeyken milletine yarar getireceğini düşündüğün bir eylemle biz Kürdleri kurtarsaydın ya bu kemalist sevicisi Öcalanlardan, kusura bakma hala geçmişte ve gerilerdesin zira bir türlü güncelde değilsin, ülkenin sana ihtiyacı var, her entellektüel'e ihtiyaç duyduğu gibi ama gördüğüm kadarıyla senin artık ülken ve insanlarınla bir ilgim kalmamış, bütün son 10 yılını kişisel kan davan uğrunda heba etmiş durumdasın, kaldı ki sitende yazarlık yapanlardan bir kısmının AKP'ye methiyeler dizip, Kürdleri hiç olmadığı kadar yok sayan bir anlayışa destek vermeleri beni bir yurttaşın olarak üzmüştür, bunun yanısıra yorumlarında ki Hizbi-kontralara olan övgünü de anlamış ve kabullenmiş değilim, hiçbir aklıselim Kürd kendisini ve kimliğini yok sayan T.C. istihbaratı ve derin devletinin eseri bir yapılanmaya prim vermez, bu noktada Kürd'lerin ihtiyacı olan şu koşullarda tapacakları bir insan-tanrı deil, 21.yüzyılın gereklerine uygun kendi dilinde eğitim-öğretim ve de edebi metinlerin geçmişten günümüze redaksiyonu, yeniden cover'lanması, yeni edebi metinlerin yaratılmasıdır. Bunun yanı sıra bugün toplumumuzun yaşadığı ve bir türlü bunalımını atamadığı sanayi ve endüstri devrimini kendi topraklarında tüketici olmanın ötesinde temasta bulunmamış olması olgusudur, belki kızacak arkadaşlar vardır ama bugün kendi yaşadığımız coğrafya'da ne bir işçi sınıfımız dolaysıyla da ne de bir burjuvamız oluşmamıştır, bu da beraberinde halkımızın eleştri ve de akılcı bir perspektif yaratmada bir arpa boyu ileri gidememesine, dünya uluslarının yaklaşık 150 yıllık serüvenlerinin eseri olan bir çok imkandan mahrum kalmalarına, kendi coğrafyalarında asimile edilmelerine, topraklarının gasp edilmesine, insanlarının kurulan yeni cumhuriyetle birlikte ülkenin dört bir tarafına sürgün gönderilmesine, kendi doğalarını ifade edememesine neden olmuştur. Bence 21.yüzyılın gereklerine uygun bir edebi, bilimsel, ekonomik ve teknolojik fonetik yaratarak da pek ala bir takım kazanımlar elde edilebilinir. Doğrusu bazılarının dediği gibi silahlı bir mücadele olmaksızın bu tür yapılanmalara gidebilmenin mümkün olabileceğini düşünmek aptallıktan başka bir şey deildir. Bu bağlamda Türkiye'de AKP. seviciliği yapan Kürd'lerin temel yanılgı ve satılmışlıkları burada başlamaktadır. Çünkü kendilerince oluşturdukları kapital sistemde kendileri dışında hiçbir kimseye tanınmayan liberalizmi doyasıya ve de adiyane bir şekilde kendi zenginliklerine zenginlik katmakta kullanan bu zatı muhteremler kendi ülkelerinin kendi insanlarının kanını, namusunu sattıklarının farkındadırlar. Elbetteki bugün Kürd'lerin Kuzey'deki macerası pek de hoş olmayan tek kişiye indirgenmiş olmanın verdiği bayalığıyla hoş bir görünümde deildir, ama gel gelelim menüde mercimek var ve de kimsenin ızgara çeşitlerine ilişkin herhangi bir efor sarfettiğini de görmedim. Olan yapılanmalarda bir şekilde Güney'in bir takım ekonomik imkanlarından istifade edip, kendi şehirlerinde sadece kendilerine yarar sağlayacak burjuvalardır ki kendi halkına yararı olmayan zatların oluşturduğu bencillik abidelerinden başka bir yapılanma şu an itibariyle Türkiye Kürd Bölgesinde mevcut deildir. Hiçbir Kürd'ün %100 hoşuna gitmeyen tek kişiliğe indirgenmiş ULUS savaşının öteden beri gelen yazılımında yeniden kodlama yapmak isteyen yurtseverleri bunu yeniden kodlamaya ve de gerektiğinde tasfiyesine çağırıyoruz, ama şunu kabul edelim Hoca; elde işçi sınıfı yok, burjuva yok, sanayi yok, endüstri yok, eğitim-öğretim'in yürütülebileceği yerleşkeler yok (hoş K.IRak alternatif gibi gözüküyor ama gelgelim, adamlar Türkiye'nin ısrarı ve diretmesi neticesi Sorani diyalektiğinde eğitim vermekteler ve de sanırım şu an sadece kendi yapılarını haklı olarak güçlendirmekle meşguller ki Kuzey Kürd'leri için bir açılımı yakın zamanda yapmalarını beklemek hayalperestlik olur, ama bunca yıl diasporada buncu nüfusu bulunup ta doğru dürüst bir tane dahi olsa Avrupa kentine bir Kürd üniversitesi kurulamaması ayrı bir ayıp ve samimiyetsizlik göstergise de neyse...), deniz yok (ha bir ara fetih ruhumuz kabarıp da akdeniz ve karadeniz'in uç kısımlarına çıkarma yaparsak bilmem) Yani yoktan başka bir yok.
Hoca;
Bizim varlık sebebimiz nedir? Sence bunca yokun içindeki duruşumuz nasıl olmalı? Örneğin Nobel'i bir gün bir Kürd yazar alabilecek mi? Veyahut Texas ve Austin Amerikan eyaletlerindeki dünyanın en büyük Mühendislik okullarından açıp, enfes buluşlara imza atabilecek miyiz? VEya Forbes Dergisinin kapağına girebilecek bir işadamımız veyahut iş sektörümüz olur mu? Bilirim ki sen de benim gibi sosyalistsin ama gelgelelim Kuzey Avrupa ülkeleri ve de Kanada'nın Quebec Kantonundakine benzer bir takım sosyalist korparasyonlar dışında halkımızın kendi gelişimini tamamlamasına yetecek türden açılımlar dışında sosyalist/komünist düşünceyi bire bir uygulama alanı 21.yüzyılda mümkün deil gibi, Liberal(AKP.'nin liboşluğuyla karıştırmayalım, zira liberal kelimesi özgürlükçü söylemlerin DNA'sının yaratıldığı sol görüşün sonradan kapitalistlerce çarpıtılmış bir değeriydi) bir yapılanmanın yaratılması için gereklilik şartları Kürdistan için ne anlam ifade eder veyahut soruyu şöyle soralım dünyada bir Kosher Ekonomisi var bunun yanı sıra bir de Kurdî Ekonomi tarzı yaratma şansımız var mı?Sizce de artık yurttaşlarımızın mutluluğu ve de "makus talihini" tersine çevirmek için bu tür tartışmaları kendi fonetiğimizde açmamızın zamanı gelmedi mi? Ha bazıları diyecek ki fol yok yumurta yok nasıl yapalım bunları, sonsuz bilinç ve gelişim kimseye dünyaya gelirken beleşe verilmez, çalışılır, uğraşılır ve mücadeleyle kazanılır.
Hocam;
Keşke senin yaptığın gibi Nasname'nin giriş sayfasına bir Güney Kürdistan bayrağını asmakla bütün meseleler çözüleydi, söz sana ben bir tanesini de böyle ta kalbimin üstü yerine dövme yaptırırdım ama Güney'de de maalesef bir gerileme olduğu ve Amerika'nın her an için kardeşlerimizi satmanın arefesinde olduklarını dünya/alem duyuruyor.

Bu bağlamda; Hoca hem kendine hem de bize bir iyilik yap, "Lanet olsun" deyip, artık şu Öcalanların sendromundan kendini kurtar, zira onların sonunun pek parlak olmadığını bilmek için Efsunkar olmaya gerek yok. Bize çarşaf çarşaf Kurdî makaleler hazırla, gerekirse biz de katkımızı sunalım, bize güncel çağın ve öncesinin edebi, ilmi ve iktisadi yapılanmasına ilişkin kuram ve kurguların Kurdî karşılıklarını anlatır yazılar ve dokümanterler hazırla, yeri gelsin ülkene ve insanlarına yarar sağlayacağını bildiğinde lanet okuduklarının edebi-siyasi-iktisadi-bilimsel anlamdaki Kurdî incelemelerinden ve kurumlarından istifade et ve kendi fonetiğimizle dile getirecek bir NASNAME yarat, içinde kültürümüzün ve dilimizin olduğu post-modernist bakış açısıyla hazırlanacak text yarat,
Hoca son bir şey daha; mümkünse bu sitede AKP. denilen halkı dilenciye çeviren ve mercimek kılıklı şahsın önderliğindeki yapılanmadan yaptıkları hinlikleri ve üçkağıtları da söylemek suretiyle de dile getirmeniz en azından doğru ve kirli olmayan bilginin oksijen babında bu yapılanmaya kendi seçilmişi sıfatıyla oy veren yurttaşlarımızın da gerçeği görme noktasında ufkunu genişletir.

KENDİMİZE KARŞI ÖNCE DÜRÜST OLACAĞIZ, HİZBİ-KONTRALARIN DEVAM AKP. ve DİĞER TÜM TÜREVLERİNE KARŞI BİZİM MİLLİ KARAKTERİMİZİ YANSITIR, BÜTÜN SİYASİ GÖRÜŞ VE MORALİTELERİ TEK ÇATI ALTINDA TOPARLAYABİLECEK gene söylüyorum Liberal-Özgürlükçü bir yapılanmanın oluşmasını sağlayacak bir olguyu yaratmada bütün enerjimizi harcamalıyız.
Zira AKP en az Jakoben tavırlar içeren Kemalizm kadar tehlike-dejenerasyon ve asimilasyon içermektedir.
Senin tabirinle Hoca selam ve devamla....

Yorum yaz comment

Yorumlarınızı aktarırken kişi hak ve özgürlüklerine saygılı olmanın yanısıra, nitelikli görüş ve eleştirilerinizle katkı sunmanızı bekliyoruz. Katkısı olmayan, ilgisiz ve  eleştiri sınırlarını zorlayan yorumlar yayınlanmayacaktır.

Güvenlik Kodu:

  • email İlet
  • print Yazıcı versiyonu
  • Plain text Düz Metin