Anasayfa | Türkçe | Kürtler ne zaman isyan edecek?

Kürtler ne zaman isyan edecek?

Yazı boyutu Decrease font Enlarge font
image Gülay Göktürk

Artık eminiz ki devlet içindeki kimi odaklar Öcalan'ı İmralı'da kontrol ediyor. Kürt sorununun siyasi çözümü için umutların belirdiği her noktada, bu yedek orduyu harekete geçirerek şiddet ortamının sürmesini sağlıyor. Evet, Kürtlerin en azından bir bölümünün "kurtuluş" için bel bağladıkları PKK, Kürt halkının en büyük düşmanı olan Derin Devlet'in maşası durumda. Ama Kürtler buna hâlâ isyan etmiyor.

 

 

 

 

Hayır, devlete karşı isyandan bahsetmiyorum. Onu tarih boyunca defalarca yaptılar.

Ben PKK'ya isyandan söz ediyorum. Ergenekon Davası ilerledikçe ortaya dökülen ilişkiler, PKK içinde yönetici konumda yer almış kimi isimlerin ve bizzat öcalan'ın açıklamaları, PKK'yla derin devlet arasındaki işbirliğini inkar edilemeyecek bir biçimde ortaya koyuyor.

Kafasını kuma gömmemiş herkes artık PKK'nın ve derin devletin "stratejik bir işbirliği" içinde olduklarını görüyor. Derin devletin, savaşın bitme ihtimali ortaya çıktığı her durumda bu ilişkiyi kullanarak terörü azdırdığını gün gün, olay olay öğreniyoruz.

Silahları belki de susturacak bir affın siyasetin gündemine geldiği anda, derin devlet PKK'yı provoke ederek tezkere almış evine dönen 33 askere karşı katliam düzenletiyor. Dört yıldızlı paşaların İmralı'ya gidip geldiklerini, bizzat öcalan'ın ağzından öğreniyoruz.

Bu paşalardan biri, öcalan'a PKK militanlarının hepsinin ülke dışına gönderilmesinden rahatsız olduklarını söylüyor; bir kısmını içerde tutmalarını istiyor! çünkü onlar PKK'nın silahlı gücünü kendi yedek ordusu olarak görüyor.

Artık eminiz ki devlet içindeki kimi odaklar öcalan'ı İmralı'da kontrol ediyor. Kürt sorununun siyasi çözümü için umutların belirdiği her noktada, bu yedek orduyu harekete geçirerek şiddet ortamının sürmesini sağlıyor. Evet, Kürtlerin en azından bir bölümünün "kurtuluş" için bel bağladıkları PKK, Kürt halkının en büyük düşmanı olan Derin Devlet'in maşası durumda. Ama Kürtler buna hâlâ isyan etmiyor.

İsyan etmek bir yana, "Yaşasın Başkan Apo, Yaşasın PKK" diye pankart açmaya devam ediyor. Kimdir bu derin devlet?

Güneydoğu'daki yüzlerce sözde faili meçhulün failidir. Sıkıyönetim ve olağanüstü hal dönemlerinde bölgeyi kasıp kavuran zulmün uygulayıcısıdır. Diyarbakır Cezaevi'ni cehenneme çeviren, köylülere pislik yedirendir. Derin devlet bütün Türkiye'yi zehirlemiş, bütün halka kötülük etmiş ama hiçbir yerde Güneydoğu'daki kadar vahşileşmemiş, kan dökmemiştir.

İşte bu örgüt, sizin "kurtarıcı" bellediğiniz örgütle al takke ver külah olmuşsa, kafa kafaya verip barışın önlenmesi için provokasyon tezgahlıyorsa, eroin kaçakçılığından gelen parayı paylaşıyorsa, sizin de artık ayağa kalkmanız ve uğradığınız bu ihanete isyan etmeniz gerekmez mi?

Ben buradan, PKK'nın derin devletle kirli ilişkilerinin içinde olmayan, savaşın yarattığı suç ekonomisinden, silah ve uyuşturucu kaçakçılığından nemalanmayan ve samimi olarak PKK'ya inanmış Kürtlere sesleniyorum: Uğradığınız ihanetin hesabını ne zaman soracaksınız?

Ne zaman PKK'nın derin devletle birlikte, çözümle aranızdaki baş engel olduğunu göreceksiniz? Bakın, DTP hâlâ ve inadına PKK'nın kuruluş yıldönümünü kutluyor. DTP konvoyu tüm duraklarda öcalan sloganları ve posterleriyle, PKK bayraklarıyla karşılanıyor.

Sanki PKK'nın siyasi uzantısı olduğunu ve öcalan'ın tek lider olduğunu deklare ediyor. Bir yandan da var gücüyle Anayasa Mahkemesi'ndeki davanın mahkûmiyetle sonuçlanması için çalışıyor. Hem de bu kararın yerel seçimlerinden önce çıkması için elinden geleni yapıyor. Böylece Kürtlerin, siyasi çözümden umudunu keseceği ve PKK'ya yöneleceği hesabını yapıyor. Siz DTP'nin bu oyununu ne zaman bozacaksınız?

Ne zaman bu kukla siyasi partilere sırtınızı çevirip gerçekten çözüm için çalışan bir siyasi sözcü yaratacaksınız? PKK, devlet içindeki çetelerle birlikte Türkiye'yi daha büyük yıkımlara ve iç savaşa sürüklemeye çalışıyor ve siz hâlâ ona kurtarıcı diye sarılıyorsunuz. İsyanlarla dolu tarihiniz size biraz bir şey öğrettiyse, şimdi isyanın zamanıdır. İhanete isyanın...

Bugün/03.12.2008

Yorumlar (15 gönderildi):

Gercekci Ercan .. 03 Dec, 2008 03:45:31
avatar
Siz Türkler bize akil veremezsiniz. Biz hep isyandaydik, siz ise hep kuzulari oynuyordunuz. Asil bizim degil, sizin akila ihtiyaciniz var.

PKK yi biz yarattik, Apocular, yani derin devletiniz ele gecirdi. Saglik olsun. Biz onlarca PKK yesertecek bir milletiz. Yaralarin sarilmasi sizin metropol kültürünüzdeki zaman hiziyla olmaz.

Bize akil verme hakkini size vermedik. Yarin birgün sizin de derin devletin emirerleri oldugunuz ortaya cikabilir. Bunun garantisi yok. Biz siz Türklere güvenmemeyi ögrendik. Ata sözümüz de aynen bunu ögütlüyor, "Bextê Romê nîne - Türke güven olmaz".

Türk sorunu vardir. Türkün kendisi, ülkesi, gelecegi tartismalidir. Türkün yeri, konumu tartismalidir. Siz israrla bu tartismayi görmezden geliyor, biz Kürtlerin sorunlarina deginiyorsunuz. Ve biz artik yutmuyoruz.

Bize komsu olmayi basarin. Biz özneyiz, göcebe degiliz. Biz esasiz, piyon degil. Her köklü milletin tarihinde 85 yil sorunlu olmak vardir. Bizim de durum ayni.

Nasname defalarca Türk basinin kopyala-yapistir görevini görmeyecegini ilan etti. Ama maalesef kendi haberlerini yapmiyor. Neredeyse Türk basininin haberleriyle dolu. Türk bize akil verirse, biz de deriz ki, "seninki benden kara".
Rubar Çele .. 03 Dec, 2008 04:32:19
avatar
Deliye Sormuşlar İçerde Kaç Kişisiniz deli:Siz dışarda Kaç Kişisiniz Demiş ? Megersem Bunlar Bizi çok seviyomuşta haberimiz yok madem senın devletinin derinleri G.doguda Vahşetlerin En Şiddetlesini Gerçekleştirdi Sorsana Onlardan Hesabını Yanıbaşında Hepsi ? Nasname Hiç Hoş degil Bu tür Yazılar !!!
Nurettin .. 03 Dec, 2008 04:34:33
avatar
GÜLAY,Hanimim söylediklerine katilmamak elde deyil yasananilanlar ve aciklanila itiraflar,mahlesef Gülay hanimi hakli cikariyor,ancak Gülay hanim ! kürtlere bu yakinmayi dile getirirken bu kirli savasta cocugunu kayp eden türk diger halklara da cagri yapmaliydi,cünki onlarinda cocuklari öldürüldü.onlarinda cikip bizim cocuklarimizi neden öldürttünüz demeleri gerekmiyormu bir ses varmi? Topu yine Kürtlere atmak kolay.N.COSKUN
kenan .. 03 Dec, 2008 04:57:23
avatar
Gülay göktürkün yazdiklari neden seni bu kadar öfkelendiriyor Gercekci..Katilmadigin bir yer varsa belirtirsin olur biter..öfke krizine girmene gerek yok..Gerceklere sirtini cevir nereye kadar cevirebileceksen
zinarok .. 03 Dec, 2008 05:30:25
avatar
Gülay Göktürk`ün yazisi cok yerinde ve bence gercekci.
neden Nasnamede yayinlanmasin onu anlamis degilim.
Nasname bu dünyanin disindami yasiyor.
ismail besikci kürtleri yazar Apo kizar.
Ahmet Altan yazar Gündem denilen gazete kizar.
Gülay Göktürk yazar bizim buradaki arkadaslar kizar.
ben bu yaman celiskinin icinden cikamiyorum.
Bizim bu arkadaslar yazilanla ilgilenmiyorlar onlar icin varsa yoksa yazan.
sonrada nasname neden yayinladi.
Nasname nedir kimse bunu cözememis galiba.
Nasname bir iletisim organi degilmi.
Nasname bir medya platformu degilmi.?
bir medya platformunun okurlarini dünyadan haberdar etmesi , kürtlerle ilgili kim ne yazmis ne cizmis bunu okurlarina aktarmasi neden yanlis bir sey oluyor.?
ben sahsen cok memnunum.
nasnameye geliyorum bir cok gazetede özellikle türk gazetesinde bizimle ilgili yayinlanan ne varsa buluyorum , dolayisiyla tek tek diger gazetelerin sayfasini tiklamiyor onlara reiting saglamiyorum. bu yolla para kazanmalarina yardimci olmuyorum. ayrica oldukca kolay oluyor. mesela gülay göktürkün yazdigi gazetenin sayfasina hic gitmedim bilmezdim bile.dolayisiyla bu yaziyida görmeyecektim.
Nasname calisanlari bir sürü emek veriyor bir anlamda hizmet ediyor hic bir karsilik almadan.
bizim arkadaslarda okuyor sonrada nasname bunu niye aldi. yakismadi.
kafalarda PKK olgusu var. Stalinist bir cizgi. her yere kapanacagiz , kimseyi okumayacagiz , kimseyle tartismayacagiz , kimse bizimle ilgili olumlu yada olumsuz konusmayacak görüs belirtmeyecek.bu nasil bir mantik . inanilmaz bir sey.
bunu yazanlarin coguda avrupalarda yasiyor , türkiyedeki yakinlarina kesin para gönderiyor böylece TC ekonomisine katki sagliyor.
sonrada oturduklari yerden bir mahlasla siyasetmedar oluyorlar.
keske bu siyasetide hakkini vererek yapsalar , oda yok.
allah Nasnameye yardimci olsun.
Ben bir okur olarak bu kadar tepkilendim düsünüyorumda ya birde öbür tarafta olsaydim ne yapardim.?
dayanilmaz bir iskence bu bence.
Nasname sabrina , emegine ve bana bu kadar güzel bir sayfa hazirladigin icin sana sonsuz tesekkürler.
Hîvda .. 03 Dec, 2008 06:34:10
avatar
Kürtlere akıl vermeye kalkısan, onları maniple etmeye çalısan bu tür sözüm ona kurnaz geçinen Türk entellektuellerindem nefret etmemek elde degil. Ergenekon devletin ta kendisidir, Ergenekon Genelkurmayın ta kendisidir, Gülay hanımcım! Ittihat ve Terakki, Ergenekondur. Gülay hanımcım sen kendin Ergenekonsun. PKK degil de, PKK'yi kontrol eden, yöneten binlerce devlet ajanına, Öcalan ve adamlarına ISYAN etsek bile, Türk ırkçılıgıyla, Türk isgalciligiyle, resmi ideolojiyle mücadele etmekten asla geri durmayacagız. Bize rahat yüzü yoksa size de olmayacak.

Ortaasya stepnelerinden at sırtında geldiniz. Bu topraklar size ait degil. Hileyle, zorbalıkla burdaki milletleri qatlettiniz, kendize yer yapmak için. Bu topraklarda tutunmak için yapmadıgınız kötülük kalmadı. Islemediginiz suc, gunah kalmadı. Önce kendi günahlarınızdan arınmaya çalısın, gunahlarınız kefaretini ödeyin, arının. Ondan sonra akıldanelik yapınız Gülay hanımcım...
Mikail .. 03 Dec, 2008 10:36:57
avatar
HAydi Gülay göktürk bende diyorum ki bunca vahset yasandi kim yapti ? Ergenekon mu? Hayir Dogan Güres Hayri kozakcioglu Tansu ciler Süleyman Demirel Mehmet Agar .Daha niceleri saymakla bitmez bu güne kadar nerdeydin gülay hanim Masallah sen nekadar kürtleri sevmis sinde bizim haberimiz yok mus sen bir bu yazdiklarima katil de ilken ben Pkk ye karsi Isyan ederim söz.Birde ben seni kürtlerin Temsilcisi Tayin ediyorum buyrun cik Cankaya ya o cumhurbaskanina ve Basbakanina bu sorun sen cüz yaziklar olsun ki bize. Hele senin Devletin bu kürt kelimesini bir kabul etsin gerisi kolay biz cözeriz GÜLAY Hanim,yine osmanli oyunu iste
Aliser .. 03 Dec, 2008 11:01:50
avatar
sen hic merak etme G.Hanim;Kürdler pek
yakinda basta o dedegin hain"Apo ya" ve
onun efendileri olan kemalistlere ,sekere
bulanmis kursun gibi siritan basta akp
olmak üzere senin ve senin gibi nice
sömürgecilere gereken cevabi verecektir..
ALI BAZMAR .. 04 Dec, 2008 03:42:16
avatar
derin tsk g. doguda kan kusturdu neden bunun inceliklerine inmiyorsunuzda kurtleri hep bir biriyle catistirmak istiyorsunuz Catistiracaginiza butun renklerle denleri birlestirelim edebine ve objektif elestiriler olmali g.turk bir kere soyadiniz turk onun icin siz kurtlerin isyanlarina seviniyorsunuz"'
demhat bazmar .. 04 Dec, 2008 03:58:56
avatar
NEDEN? Gulay hanim acaba kurtleri birlesmesinden yanami yoksa kurtleri bir birine kidirmaktan zevk aliyorsunuz'tum kurlerin ortak bir mucadele ye davet edecginize nede? kurlerin isyanina sevinmek istiyorsunu acaba?birkere siz turk soyadinizi tasisiniz. hane derler tohime rome malavan bisevute yani sizin soyunuz oraya dogru yo aliyor ondan galiba kuerlerden cok hosnut degilsen he"biraz duzeyli yazin ayipca seyler yazip kurtlei kirdirmaktan cok birlesik bir kurt yapisina vurgu yapiniz seviniriz saygilar.
.. 04 Dec, 2008 09:26:53
avatar
gülay göktürk hanım hiç bir yazısında kürt düşmanlığını yaptığını okumadım. evet gülay doğru söylüyor fakat eksik. çünkü oda resmi ve görünen ergenekondan bahsediyor
Muzaffer Saglam .. 04 Dec, 2008 01:27:03
avatar
Ben de Gulay Gokturk hanim'in hicbir zaman Kurd dusmanligi yaptigini duymadim ve karsilasmadim da. Simdi bu demokrat Turk insan'i da istiyor'ki Turkiyede'ki Kurd sorunu da demokratik bir bicim cozulsun ve bu konu da politik projeler gerceklestirilsin. Ama; derin-devlet de kendi gercek planini imrali'da ki ''serok'' araciligim ile gerceklestiriyor.
Hasan Brusk K. .. 04 Dec, 2008 04:29:57
avatar
Gulay Hanim yaniliyor. Kurdlere akil verecek bir durumda degil Turk aydini.
ulus devlet sorununu tartismasai gerekir Turk aydininin. Kemalizmi, Mustafa Kemal'i, bati mukallidligini vs... iddiasina verilecek cevap cok ve bir cok okuyucu yorumu da gayet hakli ve yerinde. ben de derim ki ne yapalim Gulay Hanim oyle bir yerki burasi taslari baglayip itleri saliverenler utansin.
Miho-Gülay Göktürk .. 04 Dec, 2008 05:32:24
avatar
Gülay Göktürk 68 kuşagından.
MDD ile başlayan devrimcilk sürüveni(mdd
ciler arasında ki görüş ayrılıgında sonra)Perinçek in T.İ.İ.K.P sinde noktalanmıştır.1971-1974 yıları Ankara mamak ceza evinde yatmış 1630 sayılı af yasaı Akabinde tahliye şomuştur.
Kürd düşmanlığıyla tanınınan bir misyondan gelmektedir.Kürd sorunu ve kemalizim konusunda kendilerine ters düşen İ.kaypakkaya ve M.Oruçoglu hakında katlıyam fermanı cıkaran eski tarikat üyesi.
Bu günde Kemalist idologların agırlıkta
oldugu BUGÜN gazetesinin köşe yazarı çalışanı.
Bugün gazetesinde (03.12.2008) tarihli makalesinde 'Kürtler ne zamanisyan edecek? başlıklı makalesi(pkk ye karşı)
ihanet te isyan 'çıglıgıyla son bulmaktadır.
Bu isyan 'cagrısı'Kürdüstan
ulusunun sömürgeci faşit türk devletine
karşı yapılmış olmuş olsaydı anlaşılır
yanı ola bilirdi,yada Türk halkını
kürdistandaki imha ve inkar
politikasınına,asimilasiyon ve jenosite karşı isyana cagırmış olsaydı şapka çıkarmayı ihmal etmezdik.
Pkk nin ergenekoncu ve anti demokratik
uygulamalarını,kendi yoldaşlarına karşı
gerçekleştirdigi cınayetleri,acıklayan
ve büyük bedeller ödeyen küdistanlı aydın ve yurtseverlereden oluşan bir misyon var.Varsa kerametiniz ve gücünz
her şeyden önce kendi kapınızın önünü temizleyin.
Herkes kapısının önünü temizlerse sokaklar bir nebze de olsa temizlenir.
Kendi kapısını önünü temizlemiyen birinin,başkalarının kapısını ününü
temezlemesini önermesi en azından gerçekçi olmaz.
gel .. 07 Dec, 2008 12:09:47
avatar
Gülay hanım!Kürtler isyankar değildir.Bu söz yafta Mason Kemalistlerin uydurmasıdır.Haksızlık karşısındas hak aramanın adı isyan değil meşru davasının savunulması için fikir meydanının maşeri vicdanları hüşyar edecek hayat hikayeleri anlatmaktır.

Yorum yaz comment

Yorumlarınızı aktarırken kişi hak ve özgürlüklerine saygılı olmanın yanısıra, nitelikli görüş ve eleştirilerinizle katkı sunmanızı bekliyoruz. Katkısı olmayan, ilgisiz ve eleştiri sınırlarını zorlayan yorumlar yayınlanmayacaktır.

Güvenlik Kodu: