Anasayfa | Türkçe | Osman Ferid : Amaç ve Araç !

Osman Ferid : Amaç ve Araç !

Yazı boyutu Decrease font Enlarge font
image

Son süreç incelendiği zaman gerek PKK gerekse DTP nin ileri sürdükleri gerekçe ile kullandıkları araç uygunluk arz etmiyor. Daha 3-4 ay önce silahlı mücadele Kürdlere zarar veriyor diyen Ahmet Türk’e ne oldu da silahı kutsamaya başladı. Hani Kürdler için Federasyon, Bağımsızlık istense neyse. 3-4 senedir üniter yapıyı ve kemalizmi tek çözümdür diye Kürd’lere dayatan ve bundan ısrar eden Aysel Tuğluk kızımıza ne oldu çocukların önünde sokakları savaş alanlarına çeviriyor?

 

 

 

 

Bir amaca ulaşmak için o amaca uygun araçlar kullanılmalıdır. Bu temel bir kuraldır. Amaca uygun araç kullanılmadığı takdirde yapılan ve yapılacak bütün eylemlikler, hamleler başkasına hizmet edecektir. Bu temel kuraldan yola çıkarak PKK ve dolayısiyle DTP nin son bir ayda ortaya koydukları durumu irdelemek istiyorum.

Ben 16 eylülde yazdığım bir yazıda şöyle bir tespitte bulunmuştum: Devletin silahlı ve eylemlilik içinde olan bir PKK ye ihtiyacı olduğunu, dolayısıyla PKK nin de Öcalanın talimatı ve Mahmut Şakarın ilanı ile savaşı tekrar başlattığını ifade etmiştim. Çünkü TC devleti Orta doğudaki bir KÜRD oluşumuna sıcak bakmıyor. Bunun olmaması için de elindeki bütün kozlarını kullanıyor ve kullanmaktadır. Ayrıca Orta doğu ve Kürdistan coğrafyasındaki ekonomik paylaşım savaşında TC de pay almaya çalışıyor. Bundan dolayıdır ki bütün enstrümanlarını devreye sokuyor ve sokacaktır. Son teknoloji ile donatılmış askeri gücünü Kürdistana kaydırmak ve konuşlandırmak için siyasi PKK den çok silahlı bir PKK ye gereksinimi vardır.

Son süreç incelendiği zaman gerek PKK gerekse DTP nin ileri sürdükleri gerekçe ile kullandıkları araç uygunluk arz etmiyor. Daha 3-4 ay önce silahlı mücadele Kürdlere zarar veriyor diyen Ahmet Türk’e ne oldu da silahı kutsamaya başladı. Hani Kürdler için Federasyon, Bağımsızlık istense neyse. 3-4 senedir üniter yapıyı ve kemalizmi tek çözümdür diye Kürd’lere dayatan ve bundan ısrar eden Aysel Tuğluk kızımıza ne oldu çocukların önünde sokakları savaş alanlarına çeviriyor? Sivil siyasette başarısız olanlar silahtan mı medet ummaya başladılar? Sen Kürdistan’da dokuz sene iktidar olacaksın, 2007 seçimlerinde aldığın oylarda gerileme olacak ve bunun hesabını başka yerlerde arayacaksın. Haydi sende oradan demezler mi? 2007 seçimlerinde DTP nin Diyarbakır.Van ve Mardin’de aldığı oylar kullanılmayan oylardan daha azdır. DTP bunun üzerinde düşüneceğine, yeni politikalar geliştireceğine, saç-sakal-omuzla uğraşarak, gerilimi de tırmandırarak sivil siyaseti işlemez hale getirmekle başka güç odaklarına hizmet etmiş olmuyor mu?

Ergenekon duruşmalariyle Türkiye yeni bir sürece girmek üzere iken İmralıdan gelen talimatla DTP harekete geçti.’’Ne Ergenekon, ne AKP çözüm demokratik cumhuriyet’’ mitingleri ve Öcalana bağımlılık ayaklanmaları başlattı. Öcalana yapılan bir şey var mı? Öcalan neden avukat görüşmelerinde fiziki işkenceden hiç söz etmiyor? Demek ki fiziki,psikolojik bir müdahale söz konusu değildir. Peki DTP, derin devletle AKP yi neden aynı kefeye koyuyor. ‘Ne şeriat, ne darbe laik demokratik cumhuriyet’ ile ‘ne Ergenekon, ne AKP çözüm demokratik cumhuriyet’ söylemi arasında bir fark varsa birileri bize izah etmelidir. Bu mitingleriyle DTP, Türk ulusçuları ile yani Perinçek, Yalçın Küçük, Özkan ve diğer sağcılarla aynı çizgiye gelmiş olmuyor mu? Aslında Ergenekona bakışta öcalanın, DTP nin ve Türkiye’deki cumhuriyetçilerin birbirinden farkı pek yoktur. Ergenekonun Mossad. ABD ve İngilizlerin ortak operasyonu olduğunu iddia ediyorlar ve burada hemfikirdirler. DTP, derin devletin üstüne canla başla gitmesi gerekirken işi sulandırıyor. Ortalığı toz dumana katarak dikkatleri başka yöne çeviriyor. Ne istediği bellidir, ne de Kürd konusunda bir çözüm projesi vardır? Varsa yoksa İmralı şartlarının düzeltilmesi. Bununla da siyaset yaptıklarını zanediyorlar.

PKK nin son zamanlarda çatışmayı tırmandırması da 10. kongrede belirlediği stratejiye uymadığını düşünmekteyim. Çünkü bu kongrede Devleti ve iktidarı hedeflemediğini ilan etmiştir. Hatta Öcalan bile şubat ayındaki Av. Görüşmelerinde; benim devletle işim olmaz demiştir.’’Devletçi, iktidarcı olmayan, hiyerarşik düzeni esas almayan demokratik komünal sistemi bu temelde inşa etmektir. Günümüzde ideolojik, felsefik gerçek olmadan, heyecan yaratan bir inanç, bir derinlik, bir öncülük geliştirilmeden toplumsal dönüşümü yapmak mümkün değildir. Onun için önderliğimiz şunu tespit etmiştir. Toplumsal değişim dönüşümde PKK bir Kurmay örgüttür. Ama PKK iktidar olmayı hedefleyen, hiyerarşik düzeni geliştiren klasik bir parti örgütlemesi değildir. Dipten gelen dalga tarzında, tabandan gelerek özgür yurttaşı yaratarak, özgür yurttaş bilincini geliştirecek biçimde toplumsal komünalizmi, demokratizasyonu geliştirerek bunu yapmak istemektedir. Bunun için de PKK öncü bir güçtür. İdeolojik, felsefik bir güçtür.’’(Murat Karayılan, partileşme olmada yaprak kımıldamaz. Kürdistan Post.9.9.2008)

Yukarıdaki tespitten anlaşıldığı gibi sorun sadece toplumsal değişim, dönüşüm, demokrasi ve komünal yaşam ise bu kadar kan, göz yaşı neden? İktidarı hedeflemiyorsanız, devlet istemiyorsanız karakol basmalar, yol kesmeler neden? Amaç Kürd devrimci güçlerini sistemin restorasyonunda kullanmak mı acaba? Yoksa Türkiye’nin toplumsal değişim ve dönüşüm işi Kürd’lere mi ihale edildi?

Kürdistan şehirlerini ve Kürd mahallelerini savaş alanına çevirerek yaşanmaz hale getirmek, Kürdistan dağlarını bombalatmak için ‘Demokratik Cumhuriyet’ projesi yeterli bir sebep olamaz. Eğer Federasyon veya Bağımsızlık stratejiniz duruyorsa kullandığınız araçlara kimsenin bir şey diyeceği yoktur. Ama sizler durmadan devlete ve iktidara karşı olduğunuzu beyan ediyorsunuz. O zaman da kullandığınız araçlar ortaya koyduğunuz hedefle (demokratik cumhuriyet projesi) uyumlu olmadığına göre başkalarının amaçlarına hizmet ediyor demektir

Osman FERİD

30.10.2008

Yorumlar (9 gönderildi):

Faraşîn .. 31 Oct, 2008 12:03:49
avatar
Onların değişmesini beklersek buna dünyanın önrü yetmez, çünkü çok fazla ömrü kalmadı. Onlar da bu "siyaseti" brakmayacaklarına göre bizlerin (onlardan farklı düşünenlerin) birşeyler yapması gerekiyor. Bu her türlü örgütlenmeyle yapılabilir, örneğin nasname.com bu konuda üstüne düşeni yapmaktadır. Mesela birileri kalıpların dışında adamakıllı, ciddi bir Parti kurabilir, birileri bir dini cemaat kurabilir, birileri gazete-dergi çıkarabilir, birileri Tv kanalı kurabilir (-ki en etkili olanıdır). Bu şekilde etkili bir muhalefet veya liderlik oluşturulabilir.
Eskalani .. 31 Oct, 2008 08:35:12
avatar
Ey halaskarımız..! Beklemekten usandık geleceksen gel gayri.

Evet, her kim ki, rahmetin nihayetsiz denizini bulsa, elbette bir katre serap hükmünde olan cüz-i ihtiyârına itimad etmez; rahmeti bırakıp, ona mürâcaat etmez.
Eyvah! Aldandık. Şu hayat-ı dünyeviyeyi sabit zannettik. O zan sebebiyle bütün bütün zâyi ettik. Evet, şu güzerân-ı hayat, bir uykudur; bir rüyâ gibi geçti. Şu temelsiz ömür dahi, bir rüzgâr gibi uçar gider.Said Kürdi.17.söz.
Dil bekası, Hak fenâsı istedi mülk-ü tenim,
Bir devâsız derde düştüm, ah ki Lokman bîhaber.Yani;benim kalbim bütün kuvvetiyle beka istediği halde, hikmet-i İlâhiye cesedimin harabiyetini iktiza ediyor. Hekîm-i Lokman da çaresini bulamadığı, dermansız bir derde düştüm.
Bir zaman ihtiyarlığa ayak bastığımdan, gafleti idame ettiren sıhhat-i bedenim de bozulmuştu. İhtiyarlıkla hastalık müttefikan bana hücum etti. Başıma vura vura uykumu kaçırdılar. Çoluk çocuk, mal gibi beni dünya ile bağlayacak alâkalar da yoktu. Gençlik sersemliğiyle zayi ettiğim sermaye-i ömrümün meyvelerini, bütün günahlar, hatîatlar gördüm. Niyazi-i Mısrî gibi feryad eyleyerek dedim:
Bir ticaret yapmadım, nakd-i ömür oldu hebâ,
Yola geldim, lâkin göçmüş cümle kervan bîhaber.
Ağlayıp, nâlân edip, düştüm yola tenhâ, garip,
Dîde giryan, sîne biryan, akıl hayran, bîhaber.Said Kürdi.26.Lema.

[Gafil kafaya bir tokmak ve bir ders-i ibrettir.]
Ey gaflete dalıp ve bu hayatı tatlı görüp ve âhireti unutup dünyaya tâlip bedbaht nefsim! Bilir misin, neye benzersin? Devekuşuna. Avcıyı görür; uçamıyor, başını kuma sokuyor. Tâ avcı onu görmesin. Koca gövdesi dışarıda; avcı görür. Yalnız, o, gözünü kum içinde kapamış; görmez.
nefis! Başta Habîbullah, bütün ahbabın kabrin öbür tarafındadırlar. Burada kalan bir iki tane ise, onlar da gidiyorlar. Ölümden ürküp, kabirden korkup, başını çevirme; merdâne kabre bak, dinle ne talep eder. Erkekçesine ölümün yüzüne gül; bak, ne ister. Sakın gâfil olma*Ey nefsim! Deme, "Zaman değişmiş, asır başkalaşmış; herkes dünyaya dalmış, hayata perestiş eder, derd-i maîşetle sarhoştur." Çünkü, ölüm değişmiyor; firâk bekâya kalbolup, başkalaşmıyor. Acz-i beşerî, fakr-ı insanî değişmiyor; ziyâdeleşiyor. Beşer yolculuğu kesilmiyor, sürat peydâ ediyor.
Hem deme, "Ben de herkes gibiyim." Çünkü, herkes sana kabir kapısına kadar arkadaşlık eder. Herkesle musîbette beraber olmak demek olan teselli ise, kabrin öbür tarafında pek esassızdır.Said Kürdi.15.söz.
Evet..Nasnamenin müdakkik cefakar yorulmaz neferleri bu gün Cuma'dır. Cumamız mübarek olsun.E.
hakpye Cindi .. 31 Oct, 2008 09:19:56
avatar
Böyle bir partiye dünya tarihinde bildigim kadariyla rastlanmamis.Nasilki Kürtler Türk devletinin kafasinda dagdan gelmis bunlar ne anlar siyaseten diye lansa ederler.Bu ULU ONDER UZANTISI partininde ayni devletin kafasinda olan bu imaj onlarin kafasindada yatiyor. Kürtler ne yaziki cok azda olsa bunlari secmis ve meclise göndermisler .18 Milliyon Kürdün sorunlariyla ugrasacaklarina ULU ATATALARININ sorunuyla ugrasiyorlar .Bunlar bu kafa yapilariyla herhalde bizileri aptal saniyorlar .Aptalik 18 Milliyonu sorununu birakip Ergenekon cetesinin basinin cektigi APO direktifiyle hareket etmek .Siz APO muritlerine kendi siyasi yapinizi yutura bilirsiniz ama bunu sagduyulu olan insanlara yuturamasiniz Kürtler hepsi APO müridileri degiler .Ama bilinen bir sey var fazla yazmaya gerek görmüyur insan .TSK / PKK ve DTP´enin ortaklasa yürütükleri bu oyun helbet bir gün baslarina yikliacak
Botan .. 31 Oct, 2008 02:33:31
avatar
Yazik…
roj tv yi izledigimde son yayin cizgisi en son tuncay özken ve yalcin kücük ün boy gösterdikleri ergenekon kanallarindan hicbir farki kalmamis..
Sehit kanlari üzerinden toplanan paralarla elde edilen bütün degerlerimiz düsmanin hizmetine sunulmus vaziyette..olan basta cocuklarimiz olmak üzere samimi duygulara sahip yoksul halkimiza oluyor.

Daha 1-2 sene geriye gittigimizde AKP hükümetini tezkere cikarmaya zorlayan pkk-tsk manevralariyla artik gözden kacmayan cirkin olaylar su yüzüne cikiyor.

Ama bilinen bir gercek varki: bu tür bir nevi CHP taktiklerine benzer pislik kokan anlayislarla bir yere varilamaz…deniz baykal-ergenekon-tsk-öcalan-kemalistler ayni frekanstan cala dursun, aslinda Erdoganin üstün basarisi yada zekasi ile degil saydigimiz kisiliksizler denklemi sayesinde her ne kadar son günlerde erdogan sacmalasa bile rüzgar ondan yana esiyor.

Bunda en basta TC deki gercek iktidar sahibi kemalist-TSK zihniyetini bir kenara birakip sadece hükümet olan AKP yi hedef tahtasina koyan kuzey kürtleinin politik arenadaki savunuculari tarihlerindeki hatalarina yenisni eklemis oldular.

Daha dün CHP catisi altinda sözüm ona Demokratik cumhuriyet hikayesi altinda bir ittifak rayisina giden ama bizzat chp tarafindan reddedilen bu anlayis kaybetmeye mahkumdur.

Bu anlayis unutmamalidirki eger Tayyip tasfiye edilirse dahi politik arenada söz söyleme yüzünü ve firsatini dahi kendinde bulamayacaktir.cünkü devir eski devir degil.insanlar artik okuyor ve uyaniyor.kazanan insanlik olacaktir.kaybeden militarist ve kemalist-apoist anlayis olacaktir.

özgür kaliniz, Nasname de kaliniz.
ekrem .. 31 Oct, 2008 03:23:57
avatar
bir zaman diyarbakırda,bildiğim kadarı ile birçok örgüt vardı,özgürlük yolu,kuk,apo cular,tip,burkaycılar v.s,zana belediye başkanlığına aday olurken,hiçbiri kazanacağını tahmin etmiyordu,çünkü zana kürt milliyetçisi idi.ancak seçime bir mi ikigünmü kala göz altına alınması,diyarbakır ın halkı ibreyi ondan yana kullandı ve belediye başkanı oldu.şimdi ise eğer öcalan bir ergenekoncu ise,neden ergenekondan yargılanmıyor.ikincisi diyelimki bu pkk kürt sorunu nu çözmez,başaramaz,halkın çocukları boşu boşuna hayatını kaybetmekte.dtp partiside başarılı değil öcalandan aldığı direktiflerle siyaset yapıyor.o zaman nerede diğer kürt partileri hakpar,elçi haniya birinden bir ses çıktığı yok.yani bu kürt sorunu nu çözecek babayiğitler nerede,meydanlarda yoksalar bunlar nasıl bu sorunu çözecek.yani gördüğüm kadarı ile barzani daha aktif.bu iş ak partinin kapatmasına benzetiyorum.ben iyice eminimki akp yerine bir alternatif olsaydı anayasa akp gözünü kırpmadan kapatırdı.ancak yerine hükümeti kuracak parti yok.şuan ben diyorumki türkiyede dtp partisi nin bir alternatifi olsa parti şimdi çoktan kapatılmıştı.evet nerde hakpar sayın ahmet melik fırat,ben onu ziyaret ettiğimde onun o güzel kürtçe ve türkçe konuşmalarını sabahlara kadar dinlesem doymam.çok ta ikna edici bir kişiliği var nerede bu kişi.yani bir laf var armut mış mış gelde ağzıma düş mü olacak.biz sahnedekileri seyrediyoruz ister kötü ister iyi oynasınlar buna mecburuz.sahnede öcalan-pkk-ve dtp var,buyrun daha iyi oynuyanlar sahne sizin çıkın halkın derdine derman olun.selamlar
Leser Xaripi .. 31 Oct, 2008 06:05:33
avatar
Selam Sükrü Xoce, selam Nasname calisanlari. Sizi candan kutluyorum gercekten güzel konulara deginiyorsunuz. Bu güzel bir tavir. Ancak Kürt halkini kurtulusa götürmek örgütlü bir yapi yani ancak bir parti bunu yapabilir. Ben sürekli her yerde de söylemisimdir. PKK'yi bir tarafa birakalim o dün oldugu gibi bugünde TC'nin degirmenine su tasiyor. Bu artik cok acik görülmektedir. Eger PKK disinda bir alternatif parti olmazsa bu sürec daha cok sürecektir. O zaman bugün bazi Kürt partileri var. Örnegin Hak-Par, PSK, PWD var kuzeyde halen bu anlayisa alternatif bir güce dönüsmek icin calismalar yapmaktadirlar. Sayet bunlar olmaz deniliyorsa o zaman bagimsizler biraraya gelip yeni bir parti kurup alternafif olsunlar. Sakin üzerinize almayin ben genelde bagimsiz olan yursever kadrolari genel olarak kastediyorum. Bence ne yapip yapip ciddi bir alternetif olmasa bu halk ve gencleri daha cok zahmet ceker bunlara yaziktir. selam ve saygilarimla
serdest .. 31 Oct, 2008 06:34:59
avatar
ARAÇLAR AMAÇLA ÖRTÜŞMELİ......
Sevgili osmsan FERİT Makalesinde çok güzel bir konu işlemiş.her insanın olduğu gibi düyada var olan tüm siyasal yapılanmalarında mutlaka amaçlayıp hedeflediği bir ulvi nokta vardır. kişi veya örgütler bu yere varmaları için kuşkusuz bazı araçlarıda kulanmak zorundadırlar siyasi literatörde bu araçlara sıtratejiye hizmet eden siyasal taktikler olarak ta açıklana bilinir. siyasal yapıların temel iskeletlerini oluşturan onların stratejik ön görüleridir çünkü o yapıların doğruluğu ve gövenirliliğinin barometresi olarak kabul edilir.örgüt stratejileri asla elastiki olmamalıdır bu stratejiler ayakabı değiştirir gibi zırt pırt değişime uğratılırsa tıpkı okyanusta dümenini kırmış rotasını şaşırmış bir gemi olarak algılanmalıdır.
kendisini kürt özgürlük mücadelesinin vasisi olarak gören PKK ve onun legal uzantısı olan tüm kurumların uzun vadeli stratejileri yoktur.günü birlik siyaseti uygulayıp egemen sınıfının siyasal kavramlarına karşı alternatif siyasi projeler geliştiremedikleri ciddi ve anlamlı perspektif sunamadıkları gün gibi ortadadır. zaten son yılarda halkın ilgi odağında çıkmiş tartışmaya kapalı sadece kendisini yaşatmayı amaç edinen marjinal bir gurup olma yolunda hızla ilerlemeteler.
dilerinde bariş sözcüğü döşmezken pratik eylemleriyle gövensizliklerini sergiliyorlar örneğin -1- eylül dünya barış gününü amed te kutlanırken aynı gün ve saatlerde bingölde dört asker ölüyor hal böyle olunca kitle haliyle yapılan bu işlere anlam veremekte zorlanmaktadırlar..............
Muzaffer Saglam .. 01 Nov, 2008 09:01:33
avatar
Simdi ortada olan bir gercek var; yani demek istedigim gerek Turkiye'de ve gerekse kuzey Kurdistanda'ki tum politika manevralari'nin derin-devlet ve imrali'da ki ''serok'' un denetiminde oldugu bir gercektir. Artik bunu bilmeyen kalmadi. Simdi derin-devlet zavalli halkimizi (Kurd) istemleri dogrultusun'da yonlendirmek istiyor ve ona gore de politikalar uretiyor ve bunu yapabilecek pionlar kullanmak istiyor. Iste bunun en guzel pion ornekleri de DTP ve onun parlamenterleridir. Onlar da derin-devletin ve imralida'ki ''serok'' larinin verdikleri direktifler dogrultusunda hareket etmek zorundadirlar. Iste bunun guzel ornegini'deAysel Tugluk, Emine Ayna, Akin Birdal, Ahmet Turk, Selahaddin Demirtas ve diger butun parlamenterleri'de bu oyunu guzel bir bicimde oynuyorlar. Iste amaclari her zaman'ki gb. halkimizi bol ve yonet taktigidir. En guzel ornekleride guzel ulkemizin guney'ine dusmanca yaklasmalari ve saldirmalaridir.''serok''lari gb Mustafa Kemalizmi savunmaktirlar.
Brez Leser senin bizim diger parti ve orgutler hakkinda soylediklerine hepsine katiliyorum. Cunki ben 70 li yillarda onlarin birisin'de aktif idim.Yani demek istedigim onlar o 70'li yillarda soylediklerinin aynisini soyluyorlar, acikcasi bunlarin hicbirisin'de yeni bir adim atilmis degildir. Iste gecmis'de ki siyasetin aynisini devam etirmek istiyorlar. Oysa'ki cok seyler degisti, gelip-gecti. Yani eger halkimiza, ulkemiz Kurdistan'ina birseyler vermek istiyorsaniz gecmisi birakin, yenilere bakin.
Hawar .. 01 Nov, 2008 04:51:04
avatar
Bal gibi ergenekon hala imrali konseptiyle isini yürütüyor,bunun rahatligi ve bilincinde olan imralidaki zat sanki olacak ve gercekciymis bi de diyarbakirda ergenekon mahkemesi kurulsun diyor,ciddi bi sorusturma ve ergeneokonu bitirme meselesi olsaydi boyle zaten demezdi.basta ergeneokon tutuklamalrinda isin daha basinda ne olacagini kestirmeyen bu zat korktu hepimizin bildigi gibi.
Her gundeme Pkk sokusturliyor zoraki adeta herkesin beyninde 24 saat mobilize olsun isteniyor.
özgür politikadaki hakki boltan diye zat tam zirvalami$.sayin Barzanin son görü$melerinide sadece kendilerine dayamis bilinen komplo teorileri ile kendi yaptiklari korkunc komplolari bu halkin gözlerinden kamuflaj etmeyi amacliyorlar.
$imdi isin bilincinde olanlara sesleniyorum
beli real alternativ bi guc olmadiktan sonra istediginiz kadar yazin.karsinizda bi gerici ortadogu statukocularin birligini ve basini temsil eden bi tc gucü var buna en buyuk yasam kaynagi olan kuzey haraketi dahil olmis adeta kuzey aharaketi bunlari besler ve korur konumdadir
guneye kapsamli bi komplo giderek kendini hisedilir bi konuma giriyor.maliki ve bagdat hukumetini gerici statukocular abd nin kontölünden cikarma cabalari var özelikle abd nin bu sikintili secim surecine denk getirdiler.
bu hukumeti hemenKurdlerin uzerine surmek ve iraktaki her konumda olan guclerini ve kaptiklari stertejik yerleri alamak.basta bu irak ordusunda kendini gösterdi kurd etkisi kirilmak uzere.
etkisi irakta kirilan kurd yani guney giderek istikrarsizlascal ve di$arinin batinin gözünden dü$ecek ve batinin sadece merkez bagdata göre itifak yapmasini saglamak.
diger sömürgecilerde oldukca burda rolunu oynayacak guneyi hert turlü ozel savas ve yaptirimlarla teslim almaktir.
bu boyleyken kemalistapocu basinda uzerine duseni yapmakta ince ve kallesce bi tutumla kuzeyi guneye ilgisiz birakarak adeta komplonun basariya ulasmasi icin kolari sivamis durumdadir.
dtp de bi surece uygun davranmakta ve misyonunu tamamlamakta.ne federasyon ve ne otonomi etnikyenligi temsil edecek hic bi siyaset sahibi degiliz diyerek yuksek sesle bu komplonun ne kadar icinde olduklarini e$qere ediyor-..
Barzanin gercek diplomasi atagi iste bu bi butun yönelimleri bo$a cikarmak olurken apocu medyasi ince dille abd ye bizi bitirmek icin gidildi deyiyor.
amac halk gercegi bilmesin ve yalanlarla duyarsiz kalsin.
Kahrolsun ihanet

Yorum yaz comment

Yorumlarınızı aktarırken kişi hak ve özgürlüklerine saygılı olmanın yanısıra, nitelikli görüş ve eleştirilerinizle katkı sunmanızı bekliyoruz. Katkısı olmayan, ilgisiz ve  eleştiri sınırlarını zorlayan yorumlar yayınlanmayacaktır.

Güvenlik Kodu:

  • email İlet
  • print Yazıcı versiyonu
  • Plain text Düz Metin