Anasayfa | Türkçe | Musa Anter’in Katlinde Gözden Kaçan Bir Ayrıntı.

Musa Anter’in Katlinde Gözden Kaçan Bir Ayrıntı.

Yazı boyutu Decrease font Enlarge font
image Aygan üzerine düşeni yaptı, ya Rahşan?..

Ergenekon-Jitem-PKK-Hizbullah ayaklarında ortadan kaldırılan çok değerli Kürdler oldu. Zaten derin devlet öyle bir senaryo koymuştu ki her an herkes ölebilirdi. Ve ne acıdır ki herkes herkes tarafından “hain ve ajan” diye ortadan kaldırılabiliyordu.

Yani her Kürd diğer Kürd tarafından "ajan" ilan edilebiliyor, her Kürd birileri tarafından faili meçhul edilebiliyordu.

Bu faili belli ölümlere yıllar önce Musa Anter de katıldı.

Nedense aklıma bugün bu ölüm geldi.

Bazı notları Nasname okurlarına hatırlatıp bilgi tazeleyelim dedim.

Bu ölümün bize en yakın tanığı Abdulkadir Aygan’dır.

Bu işte bizzat yer aldı ve nasıl aldığını yiğitçe ve mertçe söyledi.

Dayîka min digot: Dijmin hene, dijmin hene...

Dijmin hene rovî ne, me dikujin, hel naynin.

Dijmin hene şêr in, dikujin û hel tînîn.

Annem derdi ki: Düşman vardır tilkidir, seni vurur ve ortada bırakır.

Düşman vardır aslandır; seni yiğitçe vurur, yiğitçe gömer.

Ben Aygan’ı saklanan tilki değil, yiğitçe ortaya çıkp konuşan biri olarak görürüm.

Yani ikinci guruptur Aygan.

Aygan, Anter’in kızı Rahşan’a ısrarla soruyordu: Babana olan PKK tehditlerini açıkla!..

Rahşan bunu açıklamadı. Oğlu Dicle PKK ile balım-gülüm.

Geçen gün ömrünü Kürd davasıyla geçirmiş yaşlı bir amca Musa’nın nasıl olur da PKK ye girdiğini, onlara güvendiğini açıklamaya hala bir kelime bulamıyordu.

PKK tehditlerinden dolayı Nusaybin’i terkettiğini, PKK tehditleri yüzünden aktif politika yapmadığını çok iyi kaynaklardan biliyorum.

Hala bu soruyu Rahşan’a ve Dicle’ye sormaya hakkımız vardır.

Bu tehditlerin belgesini ve zamanlarını açıklama zamanı gelmedi mi?

Siz de TC gibi hep kasalarda mı saklayacaksınız?

Diyarbakır’da kaldığı otelden Hogir kod adlı Cemil Işık kullanıldı.

Cemil Işık Abdullah’ın ikinci adamıydı. Araları bozuldu itirafçı oldu.

Şırnaklı Hamit adlı itirafçı tetikçilik yaptı.

Yeşil ile Abdulkadir Aygan ise Hamit’in Musa Anter’i getirileceği, kararlaştırılan yerde bekliyor.

Aygan’ın anlatımına göre Musa Anter sorgulandıktan sonra infaz edilecekti.

Ama Hamit’in “beceriksizliği” yüzünden sorgulanmadan infaz edildi.

Benim dikkatimden kaçmayan bir nokta da Orhan Miroğlu’nun, Dicle’nin ve Rahşan’ın kamuoyunun bildiği yüzeysel bilgilerden daha başkasını anlatmamaları.

Zaten Yeşil bir yerde “anlatamazlar, bunları anlatmak sıkar” diyor. Belli ki bu cinayet pek çok sürpriz isimlerle dolu. Hamit ile Cemil Işık sadece piyon.

İşte bu “anlatamazlar” sözünün ulaşacağı yer çok önemli, ama biz bu “mysterie” ye ulaşamayız.

Bütün bunları az veya çok biliyorsunuz.

Büyük konuşmak gibi olmasın ama Kürdlerin gözünden kaçan bir diğer noktaya dikkatinizi çekmek isterim.

Eski MİT çi Mehmet Eymür’ün elinde olan kasetlerden birinde Yeşil “Musa Anter’i Diyarbakır’a getirmek için PKK nin en kafa adamını kullandım.” diyor.

İşte gözden kaçan ayrıntı budur.

Musa Anter Diyarbakır’a gelince vali bizzat onunla konuşuyor ve koruma polisleri veriyor. Gerekli güvenlik sağlanıyor.

Belli yerler dışında dolaşmamasını söylüyor.

Buna rağmen JİTEM otelden çıkmasını sağlıyor.

Bunlar bir yana...

İstanbul’dan Diyarbakır’a getiren PKK nin “kafa adam”ı kim?

İşte esas üzerinde düşünülmesi gereken nokta bu. Bütün tahminler Şam’dan gelen telefonlu emirleri gösteriyor.

Şimdilerde pek konuşulan genel kurmay ile Abdullah arasında “albaylar düzeyinde” telefonlaşmalarda Musa Anter’in adının olmaması imkânsız.

Bir de dip not niyetine bir bilgi daha verelim.

Ne diyordu Aygan? JİTEM şimdiki milletvekili Selahattin Demirtaş için bilgi toplayıp faili meçhul listesine koydu. Artık “götürülmesi” an meselesi.

Son anda MİT haber yolladı. “Dokunmayın. Bizim adamımızdır.”

Musa Anter faili belli edildiğine göre MİT in adamı olmadığını anlıyoruz.

Ölümünün birinci yılında “Önderlik” değerlendirmesinde “Musa Anter bazen Türk oluyordu bazen Kürd” deniyordu. İnanmayan o zamanki “Berxwedan” a baksın.

Bazı bilgiler acıdır, bilgi bile denemez. Çünkü taşıması zordur.

Musa Anter “Kımıl” ın yanında, o güzel şakalarının yanına bu kanlı anıları bırakarak gitti.

PKK nin “kafa adamı”; vicdanın rahat mı?

13 eylül 2008

Metin Delikan 

Yorumlar (14 gönderildi):

Ayrinti .. 13 Sep, 2008 02:04:10
avatar
Sadece Musa Anter cinayeti degil, diger faili mechul cinayetlerde de "Ortak Yapim" dedirtecek bir suru sebep var.Ayrica Abdo`nun karakter yapisi dikkate alindiginda bu itirafcibasinin O donemlerde ne ugursuz roller oynayabilecegi, hangi alcakca tertiplere onculuk edebilecegi bu konuda TC karanlik odaklariyla isbirligi yapabilecegi bir gercektir.

Faili mechul cinayetlerde bu tur "kafa adamlar" vardir.Ama bunlarin Abdo`dan bagimsiz olmalari dusunulemez.Abdo Kurd aydinlarinin katledilmesinden fayda sagliyordu.TC de fayda sagliyordu.Her iki taraf kendine gore fayda sagliyordu.Isin asil puf noktasi budur.

Iki tarafin da ayni olaydan cikar saglamasi diyalektik bir mumkundur.TC yok ediyordu gercek dusmanlarini, Abdo ise Sehit edebiyati ile bunu kitle bazinda kullaniyordu.Onlardan kurtulmus oluyordu.Olay budur.
S. Alan .. 13 Sep, 2008 04:15:49
avatar
Sayin Metin- Delikan,
Musa Anter PKK tehditlerinden dolayı Nusaybin’i terkettiğini, PKK tehditleri yüzünden aktif politika yapmadığını Akarsu'da oturan herkes biliyor ve bir ara evinden bile cikamiyordu. Bunu cok degerli yegenlerine mesela Muhittin, Kamuran v.s. sorun, onlar cok iyi bilir.
Selam ve Saygilar
Nuseybinli .. 13 Sep, 2008 04:56:22
avatar
Sayın Metin Delikan, Musa Anter'i İSTLİLE'den kovanlar aynı zamanda onun katilidirler. Bunu unutma! Musa Anter PKK'nin haraç,tehdit ve şantajlarından dolayı İstanbul'a kaçtı. Bu olayı tüm Anter Ailesi ve bölge halkı biliyor. Türkleşen Rehşan(ki buna her kötü sıfat uygun döşer) ve PKK'ye yalakalık yapan; Musa'nın oğlu Dicle ve yegeni Seyithan Anter'de çok iyi biliyorlar ve susuyorlar. Çünkü bunlar PKK tarafından REHİN alınmışlardır.

Musa Anter'in hala İsveç'te yaşayan çocuklarının yanı sıra, bir sürü yakını vardır. Temennim: bunların suskunluklarını bozarak, Anter-PKK gerçekliğini gün yüzüne çıkarma cesaretini gösterirler. Ve adına yemin ettikleri, Apê Musa'larına karşı görevlerini yaparlar.

Ya da, söylediklerimin doğru olmadığını söylesinler.
Nerede o eski cesur Kürdler?
Şükrü Gülmüş .. 13 Sep, 2008 05:01:26
avatar
Sayın ALAN,

Dert bir değil elvan elvan..

Ben bu Mervan'ı da iyi bilirim.
1992'de ben ve rahmetli Orhan Aydın, Haftanin üzerinde Şam'a gidecektik. Bunun kampında bir gece misafir olduk. Ben gerillalarla Kürdçe konuşuyordum onlar -sağlarına sollarına bakıp bakıp- benimle konuşuyordu.

Sonra bir Mardin'li bayan vardı. Benim Mehmet Emin Keskin'in bacısı. Nusaybinliydi. Bana korkarak, heval xoca ben Emin'in bacısıyım. Sizi hep ziyerete gelirdim. Bu Mervan heval bizim Kürdçe konuşmamızı yasaklamış, dedi.
Onun gelmesini bekledim.
Geldi. Onunla Kürdçe konuştum.
-Ben Kürdçe bilmem dedi hocam.
-Niye bilmiyorsun. Öğren. Bak senin yüzünden bu bölükün hepsi Türkçe öğrenmiş, dedim.
Tartıştık. Ukala ve tam bir Türk subayı edası vardı.
Ona SENİ BAŞKAN'a rapor edecem dedim.
Korktu.
Ama bunun başkanı bundan beterdi.
Söz bile etmedim.

Lanet bir durum anlayacağın.
Balık baştan kokuyormuş da biz görememişiz.
Nasıl göreceğiz ki. 11 yıldan sonra çıktık. Yürümeyi bile unutmuştuk.

Selam ve sevgiyle.
Xoca
Omeri .. 13 Sep, 2008 06:06:04
avatar
Nusaybinli doğru söylüyor. PKK önca Ape Musa'ya para cezası verdi. Sonrada ajanlıkla itham edip ölümle tehdit etti. Bir yandan devlet diğer yandan PKK'nin tehditlerine dayanamayan Ape Musa köyü olan ZIVINGE'den kaçmak zorunda kaldı. PKK onu istanbulda rahat bırakmadı. ve onlarla çalışmak zorunda kaldı. Bunu Ape Musanın tüm çocuklar, yegenleri, akrabaları ve çevre halkı bilir.

Ancak, Ape Musanın çocukları, yegenleri yani tüm yakın akrabaları rahat yaşamlarını tehlikeye sokmak istemedikleri için susuyorlar. Aslına bakarsan da zaten içlerinde adam gibi adam da yoktur. Bunlar konuşmaya cesaret edemezler.
saygılar
diyap kut .. 13 Sep, 2008 10:14:03
avatar
nisebini merhaba bawer be te ci gotiye raste le pir kefami te go ji nisebine meriw di heko ewdile u partiya vi rasti niwisandiya ica be tu ki ye ez te piroz dikim eji nisebinime u ji zorawa me u mi tu cari di jiyana xwede ji ewdele ciya re ne gotiye merhaba eze wanroja di heke musa de tistin di turkemi ji de hene eze lekim le xewezi nise bini te nawe xwe ji daba mesele ez.diyap kut
Kurde Rast .. 13 Sep, 2008 10:59:30
avatar
Musa Anterin PKK tarafindan tehdit edildigini cok iyi bilirim. Tehdit edildigi zamani hatirliyorum. Musa Anter Istanbula kacip Ocalana telefon acar ve Ocalan onu afeder. Bi Kurmanji peyvek heye dibe tirreko gef le kir fisseko ji wi efu kir.
barine .. 14 Sep, 2008 12:01:50
avatar
bu konuda fazla bilgi sahibi oldugumu soyleyemem. ape musa bizim eve geldiginde dizine oturup guzel masallar dinlerdim. ve aklimda hep o sekilde kaldi. yani bana anlatilan masallardaki iyi adam hep oymus gibi gelirdi. sunu rahatlikla diyebilirim ki kurtlerde nadir yetisen bir insandi o. ve tabiki ölümünün aydinlatilmasi gerekiyor. umarim bu konuda bilgi sahibi insanlar yardimci olurlar. fakat bir noktaya daha isaret etmek istiyorum; aygan gibi insanlar butun yaptiklarindan sonra nasilda bu kadar iyi niyetli olduklarini soylerler? bir zaman pkk ye, sonra turklere ve simdide kurt halkina karsi ititiraflar sunuyor. acaba butun yasami boyle mi gececek? hangi neden ape musa vb vurmayi zorunlu hale getirdiki? ve bu yaptiklarindan sonra hangi vicdanla bu halkin karsisina cikabiliyorsun ki? ve ilginctir bunu durustluk adina yapiyorsun aygan bey! ve soruyorum nasil bir yaklasim bekliyorsun bu halktan? NOT umarim yazimi yayinlarsin sayin Nasname yetkilileri. Şev baş
fate .. 14 Sep, 2008 01:40:42
avatar
Sayin Metin Delikan,
Yazinizi okudum ve gecmise gittim.
Aslinda Musa Anter gibi buyuk bir insani biz kurtler hak etmedik.Ve hala etmiyoruz.Hak etmi§ olsaydik bugun bu noktada olmazdik:(
Ape Musadan bir alinti yaparak devam etmek istiyorum.
KURTLER BIRBIRLERINE DUYDUGU ÖFKEYI,NEFRETI DU§MANLARINA DUYSALARDI DU§MANLARINI COKTAN YOK EDERLERDi.
Her geli§meden sonra onun ne buyuk bir insan oldugunu,bilge oldugunu göruyor,saygim,hayranligim kat be kat artiyor.
O buyuk insana,o gunun APOcularindan buyuk biri(o kendini tanir)Musa Anter biliyormusun, biz davayi sifirdan aldik ha,der ve kendince ele§tirir.Ama o buyuk insan kendine yaki§an buyuklukle yanit verir ve derki;Haklisin evlat,biz sifirin altindan sifira cikarmak icin cali§tik.
Bu olayi ben Xale Musadan degil,o ki§inin kaleminden Özgur Gundem gazetesinde okudum.
Ona Ape Musa diyenlerin inadina o benim Xale Musamdir.
O ailesinden önce hep halkini,bizi du§undu.Peki biz buna layik olduk mu?Bunun hakkini verdik mi?Bu yazida ve yaziya yazilan yorumlarda Musa Anterin PKK tarafindan tehdit edildigini,köyunu terk etmeye zorlandigi yaziliyor.Bunu yazanlara ve bilenlere YUKSEK SESLE sesleniyorum.
Neden SAHIP CIKMADINIZ?
Neden SUSTUNUZ?
TEPKiNiZ ne oldu?
Kimden CEKiNiYORSUNUZ?
Bildiklerinizi neden aciklamiyorsunuz?
Topu ailesine atiyorsunuz.O ailesini degil HALKINI-bizi tercih etmi§ti.
Dolayisiyla bu görev bizimdir.
Bilenler, Halk ACIKLAMALARINIZI bekliyor.
PKK nin kafa adami kim?
Dilerim sorularim CEVAP bulur.



Bugun
xoceye sorun .. 14 Sep, 2008 05:50:51
avatar
musa anter yasarken ve 89 yilinda ben gerila iken pkk gerilalarinin botanda cikardigi aylik serhildana gel adli dergide aynen böyle bir uyari yazilmisti tüm kürdistan halkinin dikatine... musa anter isbirlikci ve ajandir yurtsever halkimizin bu insana karsi dikatli olmasi gerekiyor diye belirgin bir sekilde bu pkk dergisinde yazilmisti daha sonra pkk musa anteri öcalandan daha yükseklerde deger bicecek dereceye getirdi
eger gerilada kalmis arkadaslar varsa ve o dergiyi okumuslarsa bu dediklerimi do0grulugunu onaylaiyacaktir. veyada arsivlerden bulabilse pkk nin iki yüzlülügünü bu kisa notta bile fark edecektir
cemil .. 14 Sep, 2008 10:46:19
avatar
barine mahlasli yorumcuya:
Bir taraftan; "ve tabbi ki ölumunun aydinlatilmasigerekiyor. umarim bu konuda bilgi sahibi insanlar yardimci olurlar " diyorsun, diger yandan da bu konuyu acikliga kavusturan sahsa yani Aygan`i sucluyorsun!.. Bu ne celiski
kardesim.Yani Aygan`da aciklamasa digerleri gibi sussa daha mi iyi olurdu?
Musa Anter`i pusuya Aygan mi dusurdu? tetigi Aygan mi cekti? Rahmetliyi tuzaga ceken belli,tetigi ceken belli.
O halde Aygan dan ne istiyorsun kardes?
Kisacasi susmasini mi?..Bence Aygan;iyi niyetinin kurbani olarak,PKK-TC ikilisinin zalim dislileri arasinda kalan binlerce kurbandan biridir.
Yorum yaparken mantikli ve vicdanli olsak iyi olur bence.
Servet .. 16 Sep, 2008 10:23:36
avatar
Musa ANTER'IN PKK tarafından tehdit edildiği, haraça bağladığını herkes biliyor. PKK Musa ANTER'E ne çirkin yakıştırmalar yaptı! Herkes biliyorki ANTER'IN öldürülmesi PKK tezgahıdır. PKK aynen TC gibi öldürüp arkasında ağıt yakıyor. APO ve PKK Ş.XOCADAN öğrenmeliyiz.
suphi dersimi .. 18 Sep, 2008 03:09:34
avatar
merak ediyorum hep aklima takilmisti.1994 yilinda dersimin peri nahiyesinde kaciralarildiktan sonra vahsice katledilip ceseti elazig kimsesizleri mezarligina atilan aysel ozturk(selim curukkaya!Nin baldizi)katili pkk mi? yoksa kontra mi? saygilar.
Cesur Kurt .. 19 Sep, 2008 12:15:51
avatar
"Cesur Kürt" mahlaslı nasname okuruna; Apê Musa olayına dair gelen yorumlara yanıt vermişsiniz ve sizin Apê Musa'ya yakın duran-olan bir izlenim edindik.

Ancak, kullandığınız agresiv dil, yorumunuzu vermemizi engelliyor. Lütfen, kullandığınız kavramlara dikkat ederek, yorumcuların, iddialarına ve Apê Musa ve yakınları için illeri sürülenlere karşıtlığınızı somut olarak yazarmısınız?

İddialar şöyle özetlenebilir:
1- PKK Apê Musa'yı tehdit etti mi?
2- Apê Musa PKK'nin tehdit ve şantajlarından dolayı mı, İstanbul'a yerleşti?
3-Apê Musa PKK'nin ona verdiği bir görevi yerine getirmek isterken mi katledildi?
4- Eğer bu iddialar doğru ise, Apê Musa'nın çocukları ve yakınları bu olayları biliyorlarmıydı? Biliyorlarsa, neden susuyorlar?

Siz de bu çerçevede katkıcı olabilirseniz, buyrun! Nasname her türlü görüş ve eleştiriye açıktır. Ancak, yorumcuları isim vermemekle suçlayıp, siz de aynı hataya düşmeyin değerli kardeşim. Saygılarımızla...
Yorumlar Edi.

Yorum yaz comment

Yorumlarınızı aktarırken kişi hak ve özgürlüklerine saygılı olmanın yanısıra, nitelikli görüş ve eleştirilerinizle katkı sunmanızı bekliyoruz. Katkısı olmayan, ilgisiz ve  eleştiri sınırlarını zorlayan yorumlar yayınlanmayacaktır.

Güvenlik Kodu:

  • email İlet
  • print Yazıcı versiyonu
  • Plain text Düz Metin