Anasayfa | Türkçe | Osman Ferid ; DTP’nin Demokratik Özerklik Projesi Bir Tuzaktır!.

Osman Ferid ; DTP’nin Demokratik Özerklik Projesi Bir Tuzaktır!.

Yazı boyutu Decrease font Enlarge font
image Tuğluk Türk ve Baydemir

..DTP nin ileri sürdüğü proje, aslında Türkiye Cumhuriyeti Devletinin bir projesidir. M.Kemal’ın başaramadığını şimdi DTP yapmaya çalışmaktadır. Kürd’ler, bu oyunu boşa çıkarmalıdır. Bu projeye karşı çıkarak legal siyaset alanında çok uluslu federasyonu şiddetle savunmalıdırlar.

Kürd’lere dayatılan çözüm reçeteleri, en sonunda gelip Demokratik özerkliğe dayandı. Şimdilik kaydı ile diyorum. İleride büyük ‘serok’un daha ne gibi reçeteler üreteceği kestirmek mümkün değildir. Son sekiz sene içerisinde Demokratik Cumhuriyetle başladı, Demokratik Konfederalizmle devam etti, şimdilik Demokratik Özerklikte durdu. Hazrete, devamlı bir yerlerden Kürd’lerin aleyhine vahiy üzerine vahiy geliyor.
        DTP ‘nin ve akıl hocasının çokça savundukları ve uğruna binlerce Kürd gencini feda ettikleri 1920’lerdeki özerklik ilkesi, tamamıyla yeni bir Türk ulusunu yaratma projesidir. Bu proje ile zaten dört parçaya bölünmüş olan Kürdistan’ı vilayetlere bölerek daha da güçsüzleştirmek ve asimilasyonu kolaylaştırmaktır. Burada coğrafi temele dayanan bir özerklikten ziyade vilayetler bazında bir taksim öngörülmüştür. Böylelikle Kürdistan, küçük beyliklere-aşiretlere bölünerek entegrasyon daha kolay hale getirilmek istenmiştir. Irkçı- militarist Kemalist’ler daha sonra bunu bile kabule yanaşmamış; çıkan haklı isyanları bahane ederek tüm Kürdistan’ı savaş alanı haline çevirmiştir. Görüşlerini çözüm olarak kabul ettikleri ve çok sevdikleri M. Kemal, gazeteci M. Emin Yalman’la yaptığı söyleşide aynen şöyle demektedir: ‘Kürd’lük adına bir sınır çizmeye kalkarsak, bu Türk’lüğün mahfı demektir. Böyle bir şeyi düşünmek bile asla ve katta mümkün değildir’. Kemalistlerin amacı Kürdistan’ı vilayetlere bölerek Kürd’lerin uluslaşma sürecini geciktirmek, hatta engellemekti. Şimdi kalkıp Cumhuriyetin bu kadar katı hale gelmesini, Kürd isyanlarına bağlamak cehalet değilse işbirlikçiliktir. Halbüki isyanlar, Kemalistlerin verdiği sözü yerine getirmedikleri için haklı olarak çıkmıştır.  Kemalist Cumhuriyetin ileri sürdükleri ve Kürd’lerin bile kabul etmekte zorlandıkları (illere göre özeklik) gerçekleşebilseydi ne Koçgiri, ne şéx Sait, ne de diğer isyanlar olmayabilirdi.
        T.C.’nın kurcu iradesi, Kürdistan’ı iller bazında idari ve kültürel yapılanmalara bölerek Kürd’lerin birlik olabilmesini engellemek istemiştir. Zaten o dönemde Türkiye’de azınlık durumunda olanlar Türklerdi. Egede, Karadenizde, hatta Akdeniz bölgesinin büyük kısmında Türkler azınlıktaydı. Osmanlı coğrafyasının 1918 yılındaki sınırlarına bakıldığında en büyük çoğunluğu Kürdler oluşturuyordu. Yeniden bir Türk uslunu yaratmak için diğer ulusları ve azınlıkları parçalamak gerektiğini düşündüler. Kürd’leri sevdikleri için bunu yapmıyorlardı, tam aksine Kürd’leri Türk ulus dairesinin bir parçası haline getirmeye çalışıyorlardı. Öcalan hazretleri; M. Kemal’ın yapamadığını 1999 İmralı savunmasında dile getirdi. Kürd’ler, Türk ulus dairesinin bir parçasıdır dedi.
Günümüzde tekrar aynı özerkliği(eyaletlere bölünerek) savunmak gericiliktir, Kürdistan’da yaşayan ulusa ve azınlıklara ihanettir. Eğer özerklik veya federasyon savunulacaksa, bu coğrafi temelde ( Kürdistan’ı temelde) olmalıdır. Eyaletler bazında federasyon veya özerklik yeni baştan bir Türkiye (Türk) ulusunu oluşturmak anlamına gelir. Bunu, yakın dönemde yani 4-5 sene önce Irak’ta denediler. Amaç; Irak’ı 17 eyalete bölerek Kürd’leri Irak ulusu içerisinde eritmek ve yeni bir Irak ulusunu yaratmaktı. Mevcut Amerika’daki sistemden esinlenerek uygulamaya çalıştılar. Daha açık bir ifade ile ulus temelinde bir federasyonu öngörmüşlerdi. Yani A.B.D.de 50 eyalet var, ama herkes Amerikalıdır. Herkes kendi ulusal haklarından vazgeçerek bunu kabul etmiştir. Bereket versin ki Güney Kürdistanlılar, bu oyunu fark ederek karşı çıkmışlar, Kürdista’ı temelde Federasyonu dayatarak kabul ettirdiler.
  Şimdi DTP’nin (daha doğrusu bağlı olduğu iradenin) Türkiye Kürd’leri için önerdiği Demokratik Özerklik formülüne göz atalım:
    1-Salt toprak temelli, etnik temelli özerklik anlayışı yerine Kültürel farklılıkların özgürce ifade edildiği bölgesel ve yerel bir yapılanmayı savunur.
    2-Bayrak ve Resmi dil ‘tüm TÜRKİYE ULUSU’ için geçerli olmalıdır. Her bölge ve özerk birimin kendi renkleri ve sembolleriyle demokratik özyönetimi oluşturmasını savunur.
    3- Sorunların çözümünü sadece devlet sistemini değiştirmede aramaz, toplumun öz yeterliliğini esas alır.  
                  İdari yapılanma şöyle olacaktır; a) Türkiye’yi 20-25 bölgeye ayıracak bir idari model oluşacaktır. Bunun işleyiş biçimi de uzun uzun anlatılmaktadır. Halk meclisi, bölge meclisi, vali vs.vs… ‘Demokratik Özerklik özünde; az devlet-çok toplum, başka bir ifade ile az yasak- çok özgürlük anlayışının sistematize edilmiş modelidir.
    b) Türkiye’de kurulacak 20-25 bölge meclisleri, TBMM ile iller arasında işleri kolaylaştırıcı, halkın yönetime daha fazla katılımını sağlayan çağdaş, demokratik siyasi ve idari bir yapılanma olacaktır. Böylece Cumhuriyetin ilk yıllarında gerçekleşmeyen ‘demokratikleşme hayata geçecektir.
     c)Demokratik Özerklik projesiyle Ortak vatanımız Türkiye’de barış, demokrasi ve halkların kardeşliğinin kalıcı bir şekilde oluşacağına olan inancımz daha da güçlenmiş olacaktır.
     DTP nin projesi incelendiğinde, eyaletlere bölünmüş tek ulus modeli ortaya çıkıyor. Amerika benzeri bir model ileri sürülmektedir. Bu modelde Kürd’lük adına bir şey olmayacaktır. Zaten DTP nin amacı da yukarıda belirtildiği gibi yeni bir Türkiye ulusu inşa etmeye çalışmaktır. Eğer federatif yapı coğrafi temelde olmazsa, kültürel, dinsel v.s. gibi bir şekilde dizayn edilirse uzun vadede Kürd’lerin kaybedeceği demektir. Tek uluslu federasyonlar ulusal homojenlik doğrultusunda; iç ulusal (belki etnik, belki de dini) farklılıkları uzun erimli bir siyasi çekim merkezi olmaktan çıkarmaya çabalar. Ulusal federasyonların amacı ulus yaratmaktır. Bunun en güzel örneği Amerika Birleşik Devletleridir, 50 civarında eyaleti var, ama tek ulus mevcuttur. O da Amerikan ulusudur. Şimdi DTP ve iradesi de Türkiye’yi 20-25 eyalete bölüp tek bir ulus yaratacaklar. O da Türkiye (Türk) ulusu olacaktır.

DTP nin ileri sürdüğü proje, aslında Türkiye Cumhuriyeti Devletinin bir projesidir. M.Kemal’ın başaramadığını şimdi DTP yapmaya çalışmaktadır.
 Kürd’ler, bu oyunu boşa çıkarmalıdır. Bu projeye karşı çıkarak legal siyaset alanında çok uluslu federasyonu şiddetle savunmalıdırlar. Çünkü çok uluslu federasyonlar iki veya daha fazla ulusun varlığını gerektirir. Ulusal federalistlerin güçlü asimilasyonist eğilimlerini dışlar. Böylece federasyonların yurttaşları ikili ya da çoklu duygulara sahip olurlar. Federasyona yurtseverce bağlı olurken, bölgesel vatana da ulusal bağlanmanın mümkün olduğuna inanırlar.
08.09.2008

Osman FERİD

Yorumlar (6 gönderildi):

adar .. 08 Sep, 2008 10:18:23
avatar
Sayın adar, hep aynı plağı çalmaktan kendinizi arındıramaz ve platformumuzun düzeyini aşağılara çekme sevdasından vazgeçmelisiniz.! Size gösterilen hoşgörünün sınırlarını zorlamayı bırakmanızı ve eğer bir düşünceniz varsa, bizlerle paylaşmanızı öneririz. Aksi takdirde, "yorum"larınız hiçbir zanam yayımlanmayacaktır. Bilginize sunulur.
Yorumlar Edi.
kızıl .. 09 Sep, 2008 01:49:33
avatar
bana güre tc ve hizmetkarı türk yegeni evdo dtp elliyle kürdün tüm ic dinamiklerini bitirme amacındalar bu proje gercekleşirse kürtlük diye birşeyin eşkıyalık la benzeştirme tehlıkesi var tc genelkurmayı tarafından uygun gürüldügü apacık ortada yani türkiye cumhuryeti dogo ve güney anadolu projesi esas isim bu dtp bunu hayata gecirmek icin epey calışacak burda projenin esas noktası kürtlük artık yok teslimiyetin en rezil durumu var evdo büyük ihtimalle ona emir verildi oda dogal olarak genelkurmayla büyle bir proje cıkarttı ne diyelim helal olsun atatürkün yapamadgını tc nin yapamadıgını kürdü bitirmek temelinde dtp yapıyur
munzur mahmutoglu .. 09 Sep, 2008 04:22:04
avatar
Sevgili O.Ferid!Yorumunuz yerindedir.Bizim su yasal alanda calisan kurtlere allah akil izan versin.Itirafci "AVDO"nun emirlerine uymalari utanc verici.Bir deyim var "kelin ilaci olsa basina surer"su bedbah duskun imrali"da ozel kuvvet komutanligi onculugunde kurulan ozel komisyon tarafinda hazirlanan ozel kafa karistirici metin ve programlar"avdo"nun onune konuluyor,oda metini alip "maasli avukatlarina okuyor onlarda her hafta beyin yikama,yonlendirme,kafa karistici metinleri utanmazliklrini bi yana birakip bizimle oyun oynaniyor.Hatirlarsaniz eski "MIT"m sefi "Senkal Atasagun"tc"nin butun yayin yonetmenlerini toplamis brifing vermisti.AYnen soyle demisti:"Bu insani Dunya kullandi,simdi kullana sirasi bizde".Gerci basdan beri kullandiklarini biz biliyoruz.Kendi kisisel aile cikarlari icin insanlar bu denli ikiyuzlu pervasiz olmalarani hic bir anlam veremiyorum.DTP"ye gonul vermis namuslu durust insanlar lutfen bu kirli oyun ve tezgahlara karsi sesiz kalmakla tarihin onunde anliniza kara leke surmeyin.Biraz cesaret,biraz erdemli olun.Boyun egmeyin!Vicdaninizi dinleyin bu kirli ugursuz oyuna alet olmayin bas kaldirin!Bu asi halkin duslerine ve umutlarina bir nebzede olsa cozum olun.Ozel harp dairesine yonlendirmelerine karsi duyarli kurt yuregi tasiyin!!!!Selm,saygi,sevgi...
.. 09 Sep, 2008 04:56:39
avatar
Abdullah Öcalan mevcut durumunda, konu$tuklariyla, cezaevinden örgütü yönlendirerek Türk devletine hizmet ediyor, Kürt partisine, Kürt halkina ve Kürt davasina zarar veriyor. Abdullah Öcalan artik susmalidir, devreden cikmalidir. Daha fazla siyasete ve sava$ i$lerine bula$mamalidir.
Türk devleti Rumlarin, Ermenilerin ve biz Kürtlerin katliam ve soykirimdan gecirilmesi temelinde kurulmu$tur. TC soykirimci, sömürgeci, hic olumlu özelligi olmayan kirli ve suclu bir terör devletidir. Ama Kürtlere kar$i Rumlarda ve Ermenilerde oldugu gibi ba$arili olamami$tir. Kürtleri eritememi$, yok edememi$tir. Kürt kavgasi bu temeldedir. Kürtler, vatan topraklari Kürdistani geri istiyorlar. TCnin bütün $iddet ve eritme politikalarini red ediyorlar, son bulmasini istiyorlar. Türklükle, Kemalizmle, Komunizmle alakalari yoktur. Kürtler Müslümanlardandir, insandir. Kürt, Müslüman ve insan olmakdan dogan bütün hak ve özgürlükleri istiyorlar.
Abdullah Öcalan, Türk devletini uyarmakta, Ermeni ve Kürtlerin güclenmesi TC icin büyük tehlike olacagini söylemekte, TCnin bu tehlikeleri nasil atlatabilecegini ve varligini nasil koruyup güclenebilecegini söylemekte, TCye nasihat vermekte, cikarini savunmakta, ve bütün Kürt politikalarini bu eksende belirlemeye cali$makta. Elbette katliamdan gecirilmi$ halklarin bir gün TCden hesap sorma hakki vardir. Kürtlerin, Ermenilerin ve Rumlarin TCden i$ledikleri suclar dolayisiyla hesap sorma hakki vardir. Kürtlerin, Ermenilerin ve de Rumlarin Türkler kar$isinda güclenmeye haklari vardir, hatta TCnin soykirimci zihniyeti hala ya$adigi icin bir zorunluluktur.
Abdullah Öcalan soykirimci bir terör devletine taraftarlik yapmakta, katliama ugrami$ hak arayan halklara kar$i TCyi uyarmakta, korumak istemekte, yol göstermekte, ve partisini de tamamen bu eksende $ekillendirmekte. Bu son bulmalidir artik. Kürdistan Kürtlerindir. TCye sahip cikmak solun görevi degildir. Solun görevi ezilenlere sahip cikmak, dogru sözcülügünü üstlenmek, cikarini savunmaktir, devletin cikarini savunmak degildir. TCyi savunmak, cikarini gözetmek, yikili$ini önlemeye cali$mak Kürdün görevi degildir, fa$istin ve kölenin görevidir. Özgür insanin i$i degildir.
Abdullah Öcalan bu yakla$imindan dolayi Kürt ulusal kurtulu$ ve özgürlük hareketi tarafindan bin defa idam edilmeyi hak etmektedir, cünkü Kürt ulusal kurtulu$ ve özgürlük hareketine zarar vermekte, en büyük Kürt dü$mani olan TCye hizmet etmektedir. Bütün ba$arilari bo$a cikarmakta, ve tüm olasi geli$meleri engellemektedir. Abdullah Öcalan bir an önce devreden cikarilmalidir, nasil olursa olsun, devreden cikmalidir. ...........i$birlikcilige, TCye hizmet etmeye son vermeli, susmalidir, susturulmalidir.
Fedai ancak dogruluk, hak ve adalet ugruna sava$irsa gercek bir fedaidir. Haksizliga ugrami$ halkin fedaisi olunur. Ama Türk devletinin fedaisi olunmaz. Haydut bir devlet icin sava$an hak adalet ve dogruluk yolundan cikar, kötülüge hizmet eder. Terör Devletinin fedaisi olmaz, teröristi olur. Türk devletine hizmet eden, teslim olan, esir olan ve devletin cikarini gözeten bir öndere mutlak teslim olmu$ bir örgüt, daglarda istedigi kadar silah patlatirsa patlatsin, devletin kontrolündedir, devletin hizmetindedir. Böyle bir örgüt bir fedai örgütü olmaktan cikar, terörist bir örgüt durumuna dü$er. PKK haksizliga ve katliama ugrami$ Kürt halkinin cikarini savundugu müddetce fedaidir, devletin hizmetine girdigi an teröristtir. Halkimizin soykirimini amaclayan bir dü$man devlet olan TCye hizmet etmek, cikartini gözetmek ve bütün politikalarini buna göre belirlemek, fedailik degil, teröristliktir, ceteciliktir, mafyaciliktir.
PKK Kürdistan ve Kürt halki adina Türk devletine kar$i sava$ ilan etmi$ bir fedai örgütüdür. Cünkü halka büyük haksizlik ve baski yapilmi$, PKK de halka sahip cikmi$, halkin varligini ve cikarini, namusunu, onurunu, insanligini savunmu$tur. $imdiki sahte PKKliler, örgütün temelini ve yolunu degi$tirdigi icin,, mücadeleyi halkin hizmetinden cikarip devletin hizmetine soktuklari icin, PKK me$ru bir fedai örgütü olmaktan cikmi$, terörist bir örgüt durumuna dü$mü$tür.
Abdullah Öcalan TC’den hic bir olumlu yakla$im görmedigi halde, bütün bari$ ve cözüm cagrilari kar$iliksiz kaldigi halde yinede cezaevinden örgütü kontrolünde tutuyor, istedigi gibi yönlendiriyor, kendi teslimiyetci, yalvarmaci cizgisine cekiyor. Örgüte kendisi gibi devletin adim atmasini beklettiriyor ve tüm cali$malar durduruluyor. Bundan daha büyük bir dü$künlük varmi? Bu i$birlikcilik ve ihanet degilse, i$birlikcilik ve ihanet nedir? Apo, ne olursa olsun, devlet Kürtlere ne kadar baski ve zulüm yaparsa yapsin, Kürtleri kontrol etmeye, kendilerini dogru dürüst savunmalarini ve ayri$malarini engellemeye cali$iyor, devletin cikarlari dogrultusunda. TC soykirimci cizgisini tam gaz sürdürdügü halde Apo bütün Kürt politikalarini belirliyor, devlete en cok yaradigi bir dönemde Kürtlere cati partisi kurdurtuyor, ajanla$mi$ komunistler hemen i$i Türk sol-........... bagliyor. Bir bakmi$sin her tarafta Türk solu batakligindan gelen ayak takimi ajanlar beliriyor, „Devlet bizim de devletimizdir, dönü$türürüz“ ayaklari ba$liyor, „Deniz Gezmi$ $öyle Atatürke ve devlete sahip cikmi$ bilmem $öyle slogan atmi$, hepimiz karde$iz“ numaralari, öbürü hemen amatör bir gazeteciyi yanina alip röportaj yapiyor, „efendim biz Kemal Pir’in yolundayiz, Kemal Pir Türk kökenlidir, hepimiz karde$iz“ palavralari aliyor ba$ini gidiyor ve bir bakmi$sin Kürt siyaseti tekrar yetmi$li yillarin komunist gericiligine haps ediliyor. Öbür taraftan da, elinde Kur’an’i Kerim ile devlete dua eden terörist dinciler, „vay efendim Saidi-Nursi $öyle devlete ve Atatürke sahip cikmi$tir, devletimize ba$ kaldirmiyalim, itaat edelim, hepimiz Müslümaniz, karde$iz birbirimizle sava$mamaliyiz, devlet bizim devletimiz...“ gibi yalanlarina hiz veriyor.
Oysa, Türk devleti biz Kürtlerin devleti degildir, Türkiye topraklari biz Kürtlerin vatani degildir. En büyük dü$manimiz durumundadir, cünkü bizim yoklugumuza dayanmakta, yoklugumuz temelinde varligini sürdürmektedir. Kim o devlete hizmet ederse, Kürt milletine zarar vermi$ olur, ve bir terörist durumunda dü$er.
PKKnin görevi Kürdistan vataninin ve halkinin başkalari için yaşayan ve üreten durumundan çikarmak ve kendi ulusu ve ülkesi için yaşayan ve üreten bir konuma getirmektir. Kürt halkini her gelen namussuzun oynayip aldatmak için kendisinde güç buldugu bir halk olmaktan çikarmaktir. Devrimci savaş cephesini karşi-devrimci cepheden ayirmaktir. Savaş inkarcilikla ulusal varoluşculuk arasindadir, TCye teslimiyet ve TCye karşi direniş arasindadir. Bu savaş Kürt Milli Kurtuluş ve Bagimsizlik hareketi tarafindan kazanilmak durumundadir, TC ve tüm işbirlikcileri kesinlikle yenilgiye ugramak durumundadir.
Saygilar
Danimarka .. 09 Sep, 2008 10:20:01
avatar
Anlamadigim bazi seyler var. Tamam apo kürtlere zarar veriyor ve hic bir zaman faydasi olmamistir, ama Türkiyeye neden bazi kisiler düsman ? Her ülkenin irkcisi var ama bu tüm türkiyeye mal edilemez. Simdi bazi kürtler pkkli diye bütün kürtlermi ölmesi lazim ? Bizler yasadigimiz yerlere sahip cikmazsak ve irk savasi yaparsak her zaman Apo gibileri kazanir. Ben türküm ama kürt arkadaslarim var ve sevdigimde bir kürt kizi ama hic bir zaman ayrimcilik yapmadim ve yapmam. Kürt olmak baska pkkli olmak baska. Pkk ya büyük nefretim var cünkü bunlarin yüzünden irk savasi var ve sevenler birlesemiyor. Allah bize akil fikir vermis. Su kisa ömrümüzde birbirimize düsman olarakmi yasamamizi istiyor allah ? Herseyin iyi tarafina bakalim ve nefreti unutalim.
el kurdo .. 09 Sep, 2008 10:21:54
avatar
abdullah öcalanın ne kadar büyük oldugunu anladınız mı?!!!!!!!!atatürkün yapamadıgını o yapacakmışta ondan...ama nafile.bu siyasi oyunları millete anlatalım.neye oy verdiklerini anlatalım.bagımsızlıklar hak ve özgürlükler adına nasıl kandırıldıklarını anlatalım.oylarınızı iyi kullanın.sadece kürttür diye vermeyin.bize neler istiyor diye bi araştırın.politik adımlarını iyi araştırn ..başka kürt partileri de var bunu bilin...

Yorum yaz comment

Yorumlarınızı aktarırken kişi hak ve özgürlüklerine saygılı olmanın yanısıra, nitelikli görüş ve eleştirilerinizle katkı sunmanızı bekliyoruz. Katkısı olmayan, ilgisiz ve  eleştiri sınırlarını zorlayan yorumlar yayınlanmayacaktır.

Güvenlik Kodu:

  • email İlet
  • print Yazıcı versiyonu
  • Plain text Düz Metin