Anasayfa | Türkçe | Altan Tan: DTP’nin Ergenekon’u

Altan Tan: DTP’nin Ergenekon’u

Yazı boyutu Decrease font Enlarge font
image ALTAN TAN

TARAF : Türkiye’de yıllardır meydana gelen karanlık olayların ve halen de devam etmekte olan karanlık ilişkilerin Kürt sorunu ile doğrudan ilişkisi ve bağlantıları vardır. Kürt sorununun niçin bugüne kadar çözülemediği önümüzde duran en önemli sorudur. Devletin içinde de, Kürt siyasi çevrelerinde de birilerinin Kürt sorununu çözmek istemediği artık ayan beyan ortadadır. Çözüme katkı sağlayacak her türlü samimi çabaları ve çözüm için çırpınan samimi kişileri çift taraflı olarak ‘hainlikle’ suçlamaları tesadüf değildir

Ergenekon soruşturması bugün Türkiye’nin en önemli konusudur. AK Parti’nin kapatılma davası dâhil, hiçbir konu bugün için Ergenekon davası kadar önemli değildir. Çünkü AK Parti’nin kapatılma davası üzerine yapılan hesaplar da, Trabzon Milletvekili Ali Şükrü Bey’in Topal Osman tarafından öldürülmesi olayı da, 1977 1 Mayıs’ında Taksim Meydanı’nda meydana gelen katliam da Maraş, Malatya ve Çorum olayları da, şu veya bu şekilde  ‘Derin Devlet’in, ‘Derin işleri’ ile alakalıdır. Bülent Ecevit’in ilk olarak Başbakan sıfatıyla 1970’li yılların sonunda ‘Türkiye’de kontrgerilla vardır’ sözünün üzerinden otuz yıl geçmesine rağmen konunun açıklığa kavuşturulması ile ilgili hâlâ doğru düzgün ve tatminkâr bir ilerleme kaydedilememiştir. Meselenin uzmanı olsun olmasın artık sağır sultanın bile kabul ettiği bir ‘DERİN organizasyon’ vardır ve bu organizasyon kendini her şeyin üzerinde kabul etmektedir. Başta hükümetler olmak üzere, yargıyı, medyayı ve ekonomik hayatı bizzat düzenlemekte, sanat dünyası, uyuşturucu, silah kaçakçılığı da dâhil dini ve kültürel hayata kadar akla gelen her şeye müdahale etmektedir. Sendikalar, siyasi partiler, sivil toplum kuruluşları, spor kulüpleri ile dini grup ve cemaatlere ilaveten gerektiğinde yasa dışı örgütler bile bu ‘Derin organizasyon’ tarafından kendi amaç ve hedefleri doğrultusunda kullanılmaktadır.

Bu yönüyle Ergenekon davası, elle tutulup gözle görülemeyen ‘Derin Organizasyon’un artık görünür kılınabilmesi için çok önemli bir fırsattır. Ameliyat başarıyla tamamlanıp içerideki bütün ‘parçalar’ eksiksiz olarak çıkarılmazsa çok kısa bir müddet sonra maalesef tekrar başa dönülecek ve durum eskisinden de tehlikeli bir hal alacaktır.

ERGENEKON KÜRTLERE DE BULAŞMIŞ OLABİLİR

Türkiye’de yıllardır meydana gelen karanlık olayların ve halen de devam etmekte olan karanlık ilişkilerin Kürt sorunu ile doğrudan ilişkisi ve bağlantıları vardır. Kürt sorununun niçin bugüne kadar çözülemediği önümüzde duran en önemli sorudur. Devletin içinde de, Kürt siyasi çevrelerinde de birilerinin Kürt sorununu çözmek istemediği artık ayan beyan ortadadır. Çözüme katkı sağlayacak her türlü samimi çabaları ve çözüm için çırpınan samimi kişileri çift taraflı olarak  ‘hainlikle’ suçlamaları tesadüf değildir.

Ergenekon Davası halk tabiri ile Türkiye’nin en ‘Baba’ davasıdır ve Ağrı Dağı mesabesinde büyüktür. ‘Dağın fare doğurması’ mutlaka önlenmelidir.

Bunun için:

1. Ergenekon Davası sadece AK Parti’ye ve hükümete karşı yapılan eylemlerle sınırlı olmamalıdır. Türkiye’nin bütün karanlık dünyası aydınlatılmalı. İş dünyası ve medya içindeki bağlantılar ortaya çıkarılmadan, olay sadece birkaç general ve mafyanın feda edilmesi ile kapatılmamalıdır.  AK Parti de bugüne kadar sürdürdüğü politikaları ciddi bir şekilde özeleştiriye tabi tutmalı ve kesinlikle sadece ‘kendine demokrat’ olmamalıdır.

2. Bugüne kadar edindiğimiz izlenime göre ‘Derin güçler’ her yapıda vardır. AK Parti, Ergenekon’un ayak izlerini kendi içinde de takip etmeli ve ciddi bir arındırma yapmalıdır.

DTP’NİN TAVRI TALİHSİZLİK

3. Bugünkü çetelerin tasfiye edilebilmeleri için patlatılması gereken ‘Kürt çıbanı’ cerahat nereye kadar sıçrarsa sıçrasın mutlaka patlatılmalıdır. 67 Kürt işadamının infaz listelerini kimin hazırladığı, bunlarla beraber üçbin kişiyi kimin ‘faili belli’ bir şekilde öldürttüğü ortaya çıkarılmalıdır. Susurluk, Şemdinli, Dağlıca Baskını ve Ergenekon ilişkileri  ‘gittiği yere kadar’ takip edilmelidir.

4. Ergenekon’un Kürt siyasal hareketleri ile ilişkileri de ciddi bir şekilde araştırılmalıdır. Turgut Özal döneminden bu yana meydana gelen  Bingöl’de 33 sivil silahsız askerin öldürülmeleri olayı ve son dönemlerdeki şahinler ittifakı da dahil bütün olaylar mercek altına yatırılmalıdır.

5. DTP’nin Ergenekon’u ‘Derin Devletin kendine çeki düzen vermesi’ olarak nitelendirmesi yerinde olmamıştır. Yapılması gereken Ergenekon’la ilgili çalışmaları  ‘danışıklı dövüş’ olarak niteleyerek Kürt halkının gözünde basitleştirmek ve anlamsızlaştırmak değil, ciddi bir muhalefet sergileyerek soruşturmayı gerçek noktasına çekmek olmalıdır. DTP kendi elinde olan veya ulaşabilmesi mümkün olan tüm belge ve dokümanları davaya katkı olarak ortaya koymalıdır. DTP kendi içine sızmış olması muhtemel ‘Ergenekoncu’ unsurları da mercek altına almalı, ucu nereye kadar uzanırsa uzasın deşifre etmeli bundan asla endişe etmemeli, kendi geleceği ve sağlığı için bunu elzem olarak görmelidir. AK Parti’ye muhalefet başkadır, rejimin şeffaflaşması ve demokratikleşmesi başkadır.

Sonuç olarak şunu söylemek doğru olacaktır: Türkiye ya ‘bağırsaklarını tam olarak temizleyecek’ veya ‘sağcı solcu, Suni, Alevi, milliyetçi, dinci, liberal, Kürt Ergenekonlar’ içimizden eksik olmayacaktır. AK Parti’ye düşen görev ise Ergenekon Davası’nı asla herhangi  bir ‘pazarlık’ konusu yapmamasıdır.
TARAF * Yazar / altantan58@hotmail.com

http://taraf.com.tr/haber.asp?id=12651

Yorumlar (7 gönderildi):

Şerif .. 19 Jul, 2008 05:56:10
avatar
Sayın Altan TAN'ın görüşlerine katılıyorum. Ve tüm kürtleri birlikteliğe davet ediyorum
dicle_m .. 19 Jul, 2008 06:37:33
avatar
gercekten dtp ve roj tv ergenekon teror örgutu hakında yeterlı bir açiklama yapamamiştir . bu çetenin ucu pkk içindeki adamlar başta apo gibi kışilere dokunduğu icin mi ?bir kürtlorak doyurucu bır açıklama bekliyorum.
Sagbetullah Özgül .. 20 Jul, 2008 01:13:32
avatar
Bakin yine anlamadiniz.
Italya´daki "Temiz Eller Operasyonu" mu sandiniz bunu?
Italyayi oldum olasi ordu mu yönetiyor?
Ordu istemezse acaba bu operasyonlar olur mu?

DTP yada PKK´nin tavri olamaz ki zaten. Iradesiz uydulardir bunlar.
Öcalan ve ekibi ne öksürürse bunlar da o sesi cikarirlar.
Öcalan da tabiki diyecek "Birakin onlari Yahudilere ve killarima bakin".

Kardeslerim emekli, hasta ve yaslilari acikladilar, yapiyi saglamlastirdilar.
Bağırsak temizligi sindirim sistemi icin zaruridir.
Derin devlet bu operasyondan sonra daha da güclenecek. Bir de göz dagi veriyorlar.

Daha onlarca böylesi örgüt var derken sakin TC'yi ve derin devletini büyüttügümü sanmayin.
TC ates olsa ne yazar. NATO olmadan TC 24 saat Kürtlere karsi duramazdi.

Amerikan modeli bunlar. Yani baski gruplarinin icinde örgütlen, kullan. Kendi düsmanini kendin yap, kendin konrol et.
Günü geldiginde de harca gitsin. Hizbullah, Stêrka Sor vs gibi.

Hala yogun olarak kullandiklari örgütler icerisinde en güclü olanlari PKK, Gülen Cemaati, Cem Vakfidir. Üc temel muhalefeti iste böyle hiclestiriyor, inhibe ediyorlar.

AKP derinden baglidir. Sahin, Cicek disinda baska derin elemanlar da var icinde. Kipirdama sansi yok. Sadece global reel degisimler sürecine denk geldi AKP ve millet sandi ki AKP´nin kerametidir bunlar.

Herkes kendi evinin icine sahip cikarsa, TC ile parallelliklerini kesfedip tersini yaparsa bu cografyada da birseyler olabilir. Gerisi bostur, cene calmadir. Bu biter baska gündem cikar. Insiyatif 90'li yillarin basindan beri tami tamina TC dedir.

TC uzmanlasiyor, savasi ögreniyor, tecrübelerini arttiriyor. Icini saglamlastiriyor. Biz de laklak ediyoruz. Laklak derken konusmayalim demiyorum, ana unsurlari gözeterek düsünelim diyorum. TC askeri bir devlettir. Ordu (yani NATO'ya bagli generaller) yönetimdedir. Bunlari unutmadan konusalim. AKP yada savcilari bagimsizmis gibi ele almak Türkiyeyi tanimamaktir.
rüstem .. 20 Jul, 2008 05:35:07
avatar
bende segbetullah özgül arkadaşını dediğine katılıyorum kürtlerin selameti ve kürdistanın özgürlüğü için kürdistanın sırtına hançer gibi saplanmış olan pkk ve onun yan legal kuruluşu olan dtp den kurtulması lazım yoksa kuzeyde hiç bir zaman kürthalkı ve kürdistan özgür olmaz
eyyub .. 20 Jul, 2008 10:41:30
avatar
Ergenekon operasyonlari, devletin derin iliskilerinin bilgisi dahilinde gelistirilmektedir.. Burada iki durusu ve tavri acikiga kavusturmak gerekiyor: Birincisi, AKP iktidari AB ve demokratiklesme konusunda samimi bir tutumun icinde oldugunu kanitlamasi gerekiyor...Turkiye`de toplumun tum kesimlerini kucaklayan ve demokrasiyi icsellestiren ciddi bir siyasal adimatmasi gerekiyor... Kurtleri, alevileri, gayri muslumleri ve diger etnisitelerin huzurla yasadigi bir ulkenin olusmasi icin, ergenekona ve hukuk disi orgutlenmelerin uzerine gitmesi gerekiyor. Ikincisi ise, bir felaketin tusunami gibi gelismesini beklemek ve olaylara seyirci kalmak. Iste bu sonuncu ornek, AKP`yi ve Turkiye`yi bitiren sonuclar doguracagi asikardir. AKP, ya demokrasi diyecek, yada ergenekona boyun egecek. Istegimiz, demokrasiye ve hukuka sahip cikan bir anlayisin zaferi.
kemal .. 22 Jul, 2008 01:37:29
avatar
altan tan, ümit firat ve mehmet metiner üclüsü akp nin kürtleri tavlamakta kullandigi elemanlaridir.Kirli türk irk sisteminin bir ürünü olan ergenekon ile ki türk devletinin kendisidir,pkk yi dolayisiyla kürtleri iliskilendirme cabalarinin igrencligine ortak oluyor bu zatlar.Dtp yi de bu konuda tavir almamakla suclayarak yakinlasan yerel secimlerde kürtleri akp ye oy vermeye cagiriyorlar.Tarihimizde hep oldu bunlar gibileri ve rahat ve boluk icinde bir hayatta yasadi hepsi.Hepsininde yaptiklari yanlarina kar kaldi.Sadece yazilmamis kürt tarihine hain olarak gecti isimleri ama kim takar zavalli kürdün kendisinden baskasinin haberi olmayan tarihini.Bunlarda rahat ve coluk cocugunun gelecegini güvence altina almis bir sekilde sonladiraclar hayatlarini.Onlardan ne hesap sorulacak nede rahatsiz olacaklar bu yaptikalrindan.Ne diyelim dünya böyle bir yer.
Heme İzoli .. 25 Jul, 2008 01:30:57
avatar
Sayın Altan Tan'ın Diyarbakır Cezaevinde işkence ile katledilen Bedii Tan'ın Oğlu olduğunu biliyorum.Kendisinin bu konuda hiç bir çaba harcadığını duymadım.Neden acaba?Birde Melih Gökçek ile ilişkisi nedir merak ediyorum.açıklayabilir mi? selamlar.

Yorum yaz comment

Yorumlarınızı aktarırken kişi hak ve özgürlüklerine saygılı olmanın yanısıra, nitelikli görüş ve eleştirilerinizle katkı sunmanızı bekliyoruz. Katkısı olmayan, ilgisiz ve  eleştiri sınırlarını zorlayan yorumlar yayınlanmayacaktır.

Güvenlik Kodu:

  • email İlet
  • print Yazıcı versiyonu
  • Plain text Düz Metin