Anasayfa | Nasname Edebîyat | Şükrü Gülmüş | Şükrü Gülmüş : Karayılan/lar...

Şükrü Gülmüş : Karayılan/lar...

Yazı boyutu Decrease font Enlarge font
image Bizim ilk Karayılan'ımız, yani Marêreş'imiz : Halil Ataç.

‘Bir yolculuktaydık. Güneyde beraberdik. Arabada yolcuyduk. Güzel bir vadiye geldik. Ebubekir arabayı durdurdu. Dışarı çıktı. Toprağa çömeldi. Çocuklar gibi ağladı, ağladı. Biz bir anlam veremedik. Sonra sakinleşince sorduk. -Ne oldu? Neyin var Ebubekir? Hasta mısın? Bir derdin mi var? -Evet var. Hemde çok derdim var. Şu vadiyi görüyor musunuz? Bu vadide tam 70 peşmerge vurduk.İşte ona ağlıyorum. Şimdi de bu adamların ekmeğini yiyorum...’

Kral öldü. Yaşasın Kral’ sözünü duydum ama nerde ve nezaman kullanıldı bilmiyorum.
Bilmiyorum, demek bizim gibi Xoca’lara yakışmaz. Lakin ben kendime yakıştırırım.
Bildiğimin en iyisi bilmeye ve öğretmeye çalışır, bilmediklerime de ‘bilmiyorum’ demeyi da –ayıp da olsa- sevinçle kabul ederim.

Bizim de bir ‘kralımız’ vardı.
O’na teneke kral da desek ‘kral’dı.
Bizim kral’ın Kraliçesi de Kraliçeler gibi olmadı.
Ama ünvanı var. Ve hala ben o’nu ‘Karanlıklar Kraliçesi’ olarak görürüm.
Kral öldü. Kralaçe ise ortalıkta yok.
Kral öldü. Tamam. Ama Kralın soytarıları var.
Şimdi sıra onlarda.
*

Daha da açık bir ifadeyle;
Son iki gündür Nasname’de Devr-i Sabık Fotolar verdik.
Bu fotolar çok değerli. Aslında acele ettim. Sevgili kardeşim Halis haklı olarak ‘Xocam, çok çabuk harcadın onları. Keşke hepsini birden vermeseydin’ dedi. Ama ben öyleyim. Sınırsızlık bu konuda da var bende. Elimde ne varsa verdim. Lakin bende malzame bitmez. Bunları verdim. Ardında çok değerli bir dost bana; 2000’e DOĞRU’nun bizi ilgilendiren sayılarını kopi edip gönderdi.
*

Bu fotolardan sonra; lehte ve aleyhte çok tepkiler geldi okuyucularımızdan. Tabi ki; övenlere bir tek şey söyledik. "Sağolun, varolun. Şımarmayacağız. Sorumluğumuzun bilinciyle devam edeceğiz," dedik. Hatta; ‘Seven de, sevmeyen de sağolsun’ dedik. Yeterki çok ağır sövgüler olmasın. Ki bizi en çok itham ettikleri konu budur. ‘Xoca küfür ediyor. Eleştiri yapmıyor.’ Hatta uzun bir zaman; Nasname (eşittir) Küfürname, de dediler. Bu da tutmadı.
*

Biz gelelin Karayılan’a ve O’na ‘sırt hamalı’ dememize kızanlara.
O zaman size Karayılan-ları anlatayım ve özel olarak da Murat Karayılan’a geleyim.
Birinci Karayılan’ı duymuşsunuz. Ben kısaca anlatayım: (Ruhi Su anlatımıyla) tabi.

Karayılan, Karayılan olmazdan önce
Bir tarla faresi kadar korkak
Bir tavşan kadar ürkekti.

Kaçtı. Dur durak bilmedi.
Mağaraların kavuklarına gizlendi.
Bir karayılan tam onu sokacakken
Kurşun geldi karayılanı başından vurdu.

Bizim sefil Mehmet (Karayılan) düşündü.
Kader nasip, kaderden kaçılmaz, dedi.
Sefil Mehmet o an Karayılan lakabını aldı.
Düze koyuldu.
Çetesini kurdu.
Vurdu ha vurdu.

‘Karayılan derki harbe oturak
Nerde düşman varsa orda bitirek
Vurun Kürd uşağı namus günüdür.
Vurun Antepliler namus günüdür’

İşte birinci Karayılan. Bir ‘kahraman!’
Peki kimdi?
Pısırık Memmed
Neden kahraman oldu?
Fransız vurdu?

Demek en çok adam (Fransız) vuran kahraman ha?..
Tüküreyim böyle kahramana. Bunun yerine en çok yaşatan kahramandır demek lazım. Acaba Karayılan’ın heykelini dikenler çocuklarını doyurdu mu? Evi barkı var mıydı? Bunu sordular mı?
Artık böyle vurma/kırma ve böyle çetecilik kahramanlık olmaz, olmamalıdır. O zaman Topal Osman da bir kahraman? O ne yaptı Rum vurdu. Unan vurdu. Kökünü kazıttı adamların.

Senin Karayılan kahramansa. Topla Osman da, Çerkez Etem de kahraman efendi.
İşte yekpare böyle kahramanları reddiyorum!...
*
İkinci Karayılan (Marêreş): Ebubekir (Halil Ataç)

Halil Ataç’ı ben değil, aslında Fuad Çavgun anlatmalıdır.
Uzunca boyu, simsiyah saçları, kartal bakışları ve silahıyla, ataklığıyla; bihakken Marêreş.. Karayılan.. MHP’lilerin uykularını kaçıran adam..  Tarla faresi vurur gibi adam vurmaları...
Fuad Çavgun o’nun komutanı. Bu fasılı o anlatmalı.
*

Ben o’nunla Adana Cezaevi firarından sonra, Kobani’de bir kerpiç evde karşılaştım. Yanında da Kemal Pir vardı. Beraber uzun bir süre, Lübnan, Canbolatların köyü yakınında, Seyda’da ve daha sonra Bekaa’da beraber kaldım.

Lakin o da çok vuran kahraman rolünden öteye gitmedi.
Karayılanken, Kahramanken, bir çırpıda ‘hain’ de oldu.
Hele de son durumunu anlatıklarında içim yandı.
Bir yolculuktaydık. Güneyde beraberdik. Arabada yolcuyduk. Güzel bir vadiye geldik. Ebubekir arabayı durdurdu. Dışarı çıktı. Toprağa çömeldi. Çocuklar gibi ağladı, ağladı. Biz bir anlam veremedik. Sonra sakinleşince sorduk.
-Ne oldu? Neyin var Ebubekir? Hasta mısın? Bir derdin mi var?
-Evet var. Hemde çok derdim var. Şu vadiyi görüyor musunuz? Bu vadide tam 70 peşmerge vurduk.İşte ona ağlıyorum. Şimdi de bu adamların ekmeğini yiyorum..
.’
*

İşte kahramanım ve işte Karayılanım. Yeni yeni insanlaşıyor. Çünkü ağlıyor. Çünkü vurduklarına yüreği yanıyor, gözyaşları döküyor. Hele birde arkadaş katilliği hele bir de heval katilliği varki sormayın. Ne siz sorun ne ben söyleyeyim...
*

Geçiyorum bu Karayılanlığı, bu Kahramanlığı ve Marêreş ve lanetreş işleri. Ben de eski yoldaşım Ebubekir’a ağlıyorum. Çünkü onun yerinde olsaydım ben, ya toprak altında ya da elikanlının tekiydim.
Offf... Of.... Vuranın da vurulanın da ‘BİJÎ ‘ dediği sistem sen kahrol e'mi?..
*

Gelelim gerçek Karayılan’a, yani Cemal (Murat Karayılan)’a.

Bilmediğim, tanımadığım adam hakkında konuşmam.
Bilmiyorsam, vicdanlı birine sorar, ondan aktarma yaparım.

Lakin bu Karayılan’ı tanıma olanağı buldum.
Nasıl alevere-dalavereci olduğunu bizzat kendim yaşadım.
Aslında bu Kişilik Çözümlemeleri’nin piri Mazlum Doğan’dı. Ve en çok da sınır boyları kişiliği, hele Suruç kişliği onun çalışma alanıydı. Dışarda ve içerde bu konuya kafa yorardı. Bence doğru tesbitlere de ulaşmıştı.

Sınırboylarında insanlar tedirgindir, kuşkucudur.
Birden kazanma ve birden kaybetme riskleri var.
Sınırın bu yanından somun ekmeği, Arko krem götürür...
Ordan çay ve kaçak eşya getirir.
Kârına bire on, ona yüz katar.
Küfürbaz, kumarbaz ve eğlenceye düşkündürler.

Hamallık kötü bir durum değil.
Ama bu İzmir’daki sırt hamalı ile, sınırdaki sırt hamalı arasında büyük fark var. Mardin hamalı kadroludur. İzmir Havra Sokak'taki Kürd hamal kuruşu altın bilir. Emekle elde eder. Ama sınır hamalı öyle mi? Riski var.Kurnazlığıyla, mayını söker, tıpış mınış gider gelir. Sonra her türden devlet adamıyla da içli dişli olmak zorundadır.
*
Bunlar genel özelliklerdir elbette.
Ama Murat Karayılan da bu ortamın ürünüdür. Yani "Harran Üniversitesi mezunudur," mu deseydik?
O, bu -vuranın da vurulanın da- BİJÎ dediği sistemde basit bir icracıdır. Öcalan’ın inayetiyle orda duruyor. Ve Kandil konseyi asla ve asla ne bugünün ne yarının lider tipidir. Bunlar savaşmış olabilir, silaha hakim olabilir ama bu türden durumlar bir halkın liderliği için yeterli olamaz.
Benim anlayışıma göre;

BİR AİLEYİ YÖNETEMEYENLER, BİR ÜLKE YÖNETEMEZ!..

Gerek bu Kandil konseyi ve onların İmralı şefi aile nedir biliyor mu?
Hiç şu sıradan bir işçinin yaşamından bişey anlarlar mı?
Emek ve üretmek nedir bilir mi?
İzninizle, yakınımda olan bir Mardinli Genç hemşerimin günlük yaşam proğramını yazayım:

Bir Günlük  Çalışma Proğramım:
-6.45 uyanış
-Duş
-Bir Cafe
7.00 Çocukları kaldır.
-Hazırla.
7.20 Kahvaltı
7.47 Evden çıkış
7.50 Küçük çocukları okula bırak
8.00 kızı okula götür

8.00’den 12.00’ye boş zaman.
-TV.. Haberler, Gazeteler...
-Kitap okuma
-Veya yorgunluk varsa uyuma...

Öğlen 12.’den saat 24.00 kadar çalış babam çalış.
-Peki hanım ne yapıyor, dedim.
-Bankada çalışıyor. O da akşam çocukları alır. Yemek yapar. Görev bölümü var Hoca'm. Yoksa hayat yaşanmaz.

İşte –bana göre- gerçek bir halk kahramanı bu baba.
Ve öncelikle bu Kandil sergerdeleri bu sürece en az beş yıl tabi tutulmalı.
Biliyorum bazıları bıyık altında gülüyor. Ve ‘Xocam onlar halk lideri. Silahlı külahlı adamlar.. Büyük komutanlar... Kahramanlar.. Karayılanlar’dır diyecektir.

Ben de böylelerine ‘Zızzzt Erenköy’ derim.
Çünkü aynı bu bahse konu Murat Karayılan Hollanda’ya gelmişti. İltica başvurusunda bulunmuştu. Bıyıklarını kökten kesmiş, sivillerini giyinmiş ve Hollandaca da öğrenmeye başlamıştı. Ama ilticası kabul edilmedi.
Şayet Hollanda hükümeti ona;
-Bıyıklarını kesmen yeterli gelmez. Burnunu da biraz kes, deseydi onu da yapardı.

Sonuç olarak:
Biz bu tarz insanları başımıza lider diye getirmeyelim. Kuşkusuz bunlara ben de dahilim. Çünkü biz treni çoktan kaçırdık. Kuzey Kürd'ü eğer beni dinlerse; vitirinine kendisi gibi halktan gelen, ailesi olan, çoluk çocuğu olanları başına getirsin.

Öcalan’dan ne anladık da onun soytarılarından ne anlayacağız?..
Silme süpürme bunları tarihin çöplüğüne atmak gerekir.
Ama ben çöpe derken, bazıları O’nu ve onun soytarılarını baştacı ederse ben ne diyebilirim ki?

Herkes mustahakını bulur.
Bu Öcalan’ın bir eşi, bir evi bir kaç çocuğu olsaydı.
İnsan gibi yaşasaydı. Acaba bu kadar gaddar, haris ve kindar olur muydu? Bakın son duyumlarıma göre; Av-Görlerine elaltından –yazılmamak koşuluyla- emirler vermiş.

‘Yeğenlerimi Avrupa'ya alın. Onlara olanaklar hazırlayın. Okullarının burs parasını parti karşılasın’ demiş. İnanın ben sevindim. Gözlerim yaşardı(!). Demek aklı başına geldi. Çocukları yok ama yeğenlerini düşünüyor.

Sahi Murat Karayılan’ın, Duran’ın Haydar’ın, Cemil’in de çocukları yok mu?
Tüh lanet olsun.. onlara evlilik yasak ya.. bak bunu unuttum.

Neyse bir dahaki sefere.. İnşallah o da olur...

28 Ağustos 08

Foto : Ebubekir (Halil Ataç)

Yorumlar (24 gönderildi):

helin .. 28 Aug, 2008 12:13:09
avatar
Dunyanin hicbir yerinde ozel mulkiyet aile ile baslar diye aileyi dinamitleyen,kadin erkek iliskilerini yasaklayan bir devrim anlayisi gorulmemistir. Bunun tek istisna ornegi son 30 yillik bir suredir devam eden ve adina kurdistan devrimi-ki bu tamamen tartismaya acik bir durum- denilenidir.Kurdistan somurgedir teziyle yola cikildi,somurgeci devletler unutuldu,somurgelestirilen bireylerle ugrasildi,ve mahalesef bunun faturasi kurt bireyine,kurt ailesine ve bir butunen kurt halkina cikarildi.Devrim icin daglara cikan genclerimiz ozlerinden uzaklastirildi ve aileye kufretmekle,ailelerini dusmana yem etmekle devrimin kazanilacagina inanildi.oysa her devrimci,'devrimcilik ailede baslar'siariyla yola cikmadi mi?neydi bireyi bu kadar koklerinden koparan ya da kimdi?Bunun cevabini eminim herkes biliyordur.
su 30 yillik surecte donup geriye bakildiginda Kurt halkinin ama en cokta kurt militanlarinin onlerine cikan Mehmet sener gibi cok onemli firsati kacirdiklarini soylemek mumkun. Cunku mehmet Sener cagdas-demokratik bir parti derken sadece bir tek bireye karsi isyan bayragini acmamistir. Ozellikle ozunden,aile olgusundan ve insanligin devam etmesinin yegane kosulu kadin-erkek sevgisinden uzaklastilan bireye karsidir ayni zamanda cikisi. ve bunun icindir ki bu cikisa 'dirilis' adini vermistir. Mehmet Seneri anlamak ve yapamadiklarini yapmak isteyen bireyler Mehmet Sener'in siirlerini okusun.Bu siirlerde bir kadina duyulan buyuk bir askin nasilda mucadeleci bir ruhu yarattigini gorecektir.sevdiginin tek bir sac telini koynunda saklayisindan,cigliklarini tek direnme gerekcesi yapmaya kadar...
ve insanlasma ve ehlilesme nasil ki insanligin ilk gunlerindeki gibi aile ile basladiysa bugun de,ozellikle kurt halkinin basina musalat olan bu cuzzamli kisiye karsi da aile olmakla baslar diyorum. selamlar
ekrem .. 28 Aug, 2008 01:50:45
avatar
SAYIN XOCE SEN LİDER SEÇİMİNİ YAPMIŞSIN.YANİ MASALINI YAZMIŞSIN.ORADA DUR XOCE BU LİDER SEÇİMİ ÖYLE KOLAY DEĞİL.LİDERLER ÖYLE KOLAY SEÇİLMEZ,ÖYLE KOLAY YOLDAN LİDER OLUNMAZ.BİR BEDEL ÖDİYECEKSİN HEMDE EN AĞIRINI EN ACIMASIZINI,SORARIM BU VASIFLARA UYGUN KAÇ KİŞİLİK VAR.GAY BORO HALÊME KORO DİYE ZAZACA VEYA KÜRTÇEDE BİR SÖZ VARDIR.SAYIN XOCE YAZILARINI SÜREKLİ OKUYORUM BÜTÜN YAZILARINDA MİZAHİ BİR SÖYLEM BULMAKTAYIM.YANİ ÇOK CİDDİ BULMUYORUM,EĞER BEN ÇOK CİDDİ YAZIYORUM DERSENİZ BEN SİZE XOCE ÇOK ÖN YARGILISIN.ROJA TE BAŞ XOCE BÊ RÊZ.
Şükrü Gülmüş .. 28 Aug, 2008 03:37:22
avatar
YORUMLAR SORUMLUSUNDAN ÖZÜR

Değerli okurlar.
Bu sabah gelen 21 yorumdan, bir kaç tanesine geçiş verilmedi. Sanırım 3 tanesi de yanlışlıkla silindi.

Küfür ve hakaret içermeyen katılımcılar bikez daha yollasın. Bu teknik hatadan dolayı özür dileriz.
Selamlarımla
keko .. 28 Aug, 2008 05:32:36
avatar
murat karayilanin babasi antepte un fabrikasinda hamalik yapiyordu.
agir yükler tasmiaktan mide kanamasi sonucu isten eve geldikten kisa bir süre sonra vefat eti
anesi ise kimsesi olmadigi icin bir akrablarinin evinde kalmak zorundaydi ve oda akrabalarinin evinde öldü
mihemedo .. 28 Aug, 2008 08:07:34
avatar
merhaba arkadaşlar,
bu şükri xoce'ye ne diyem?hemi büyük bir hizmet yaptığın hemi de cigerimizi parılisen lo bra...ma bu hz.yusuf kimin emsalsız hısnu cemal örnegi ogul insanlar tarafından katledilir mi?asla insan sanılan vahşi çakallar katletmiştir başka degil...ben murat karayılan fotosuna da taaccüb ile baktım bir de bu mazlum insana baktım,ama ne bakma daldım gittim,kur'ani kerim ağlamamak için kendimi zor tuttım.vay bavo,vay bavo...şu duruştaki melul bakışa,kendinden emin ve asil duruşa bakın,bir de kürt halk önderi dedikleri uçkur düşkünü serokun naibi (vekili)murat karayılanın hırsız gibi duran resmine bakın...zalim oğli zalimler bu gence nasıl kıydınız?birine sevdalandı ya da biri ona sevdalandı deyi,buni vurmak ne büyük bir vahşet kelime bulamıyam.arkadaşlarım,bir insanın iyi kötü olması elbette fizyonomisi ile alakalı bir durumdur diyemeyiz bilimsel olarak ama bu gazi serdar denen arkadaş şayet anlatıldığı gibi sırf sevmek ve sevilmekten sabıkalı çıkmışsa söylenecek tek şey var,bu saatten sonra pkk denen yılan-çıyan yuvasından firar etmeyen insanlığından da kürtlüğünden de utansın diyorum başka bir şey demiyorum.ben size bir hikaye anlatam,kek şükri ve nasname emekçileri izin verirlerse.istanbul'da yaşamış rahmetlik olmuş bir adamdan bahsederler,dindar ve zenginmiş.çlışkan gençlere iş bulur burs falan verirmiş.islamcılar arasında şöhreti var oni rahmetle anilar,belki cevdet akbay xocemiz olayi daha taze bili.şimdi buna böyle çalışkan okulunu pekiiy derceyle bitirmiş birini geitrip bir işe sokmasını rica ediler.gence oğul diyor,sen hiç aşık oldin mi?genç yok abi estağfirullah ben o tür şeylerden uzak durdum,derslerime baktım namazıma niyazıma dikkat ettim diye cevap verii.rahmetli,oğul anladım zaten böyle biri olduğun belli de ama mektepte medresede,çarşıda pazarda bu gençliğinin baharında şöyle ceylan kimin ahu bakışlı nazeninler görmüşündür,hiç içini kıpırdatan biri olmadi?yine,yok abi diyor bizim mal,"ben dinime diyanetime dikkat ettim edebimle terbiyemle okulumi bitirmeye baktım.derslere kendimi verdim,çalıştım.. falan" rahmetli bu oğlanı ona gönderene telefon ediy,yav sen gel bunu başımdan al bunda hiç ruh yok.bu adam Allah'a da Resulullah'a da aşık olmaz ben buna hiç tahammül edemem,der.şimdi arkadaşlar,burada ve sağda solda yazılanlara anlatılanlara bakıyoruz,pkk gençlerimizi kendine esir eder etmez meğer ilk iş olarak içlerinden sevgiyi sevdayı merhameti vefayi söküp alma marifeti gösteriyormuş.yoksa başka türlü nasıl izah edilir bu vahşi cinayetler?doğanın da bir kanunu var,biz müslümanlar buna sunnetullah diyoruz,karşı cinsler arasında çekim kanunu bizi yardan tarafından verilmiş ki yerçekimi kanunu kadar gerçektir.buna karşı koymak ve buna karşı olmak insanlık dışı bir şeydir.vakta ki bu ilişki biçimi makul bir ahlak ilkesi çerçevesi dışına taşmasın.hırço öcalan felsefesine göre gerilla,taşa ağaca yani cansız olan şeylere aşık olmalı ama insana insan güzelliğine kalbini kaptmalı,öyle mi?insani bir duygu emaresi gösteren ajan olur hain olur akibeti şu insan güzeli gazi serdar kimin olur ha,tüküriim senin felsefene.munzur mahmutoğlu ismindeki yorumcu arkadaş,öyle bi laf etmiş ki yukarda ben yeni dyuyorum,apo eğer ben yattığım kadınların sayısını hatorlamıyorum diye savcıya itirafta bulunmuşsa,xoli (kül)toplayın her kürd başına döksin.şimdi eğer bu söz doğru ise,onun karargahına halkı için mücadele verme niyetiyle yolu düşmüş her kürt kızı çirkin bir töhmetin altında kalmış olmuyor mu?ben bu sözün söylenmemiş olduğuna inanmak istiyorum.gerçekten söylemişse bunu bay öcalan,demekki ya alçakça bir yalan ve iftira atarak kürtlere kinini kusuyor ya da şamdaki evini harem kelimesi hafif kalır başka bir şeye dönüştürmüştü de kimse anlamak istemiyordu.benbir ara tesadüfen türkiyede bir tarikat şeyhi ile ilgili yayın yapan bir site gördüm,hani artist gibi bir şeyh var trabzonlu haydar baş mıdır nedir.alni altı karıyla yaşıyor hepsi birbiirnden seçme,müritlerinin karılarına kızlarına attığı çengeller hariç...yani bu şu demek midir?şeyh ol da,ister sosyalist şeyh ister islami (!) şeyh herşey sana mübah!sayın munzur mahmutoğlu yukarda yazdığın doğru ise kanıtıyla ver lütfen,yok apoya düşmanlığından yazmışsan,ben de o mendeburi sevmem ama burada kürde de büyük bir ağır hakaret var özür dilemek zorundasın...kürdün de türkün de lazın da mihelmilerin de adalet ve özgürlüğün hakim olduğu eşit haklara sahip olmanın sözkonusu olduğu kardeşçe bir yaşamın paylaşıldığı aşkın sevdanın kurşunlara değil şiirlerin hecelerine tekabul ettiği bir ülkede hepinize güzel yarınlar diliyorum.mihemedo
Derdo .. 28 Aug, 2008 10:19:29
avatar
Merhaba,
Ebubekir ( Halil Atac)i böyle duygusal bilmezdim.
Onunla yillarca dagcilik oynadik. O yüzden biraz tanimisligim var.

Bence Ebubekir kendi kara kutusunu acarsa pkk nin ve apo nun kirli camasirlarinin yarisi ortaya cikar.

Cunku bu Ebubekir pek cok olayda önemli roller oynamistir. Yani apo nun mudahele adami rollerindeydi hep ve apo ve surekasinca uzun yillar korunmustur da.
Sadece o degil digerleride öyle bir Dr. Suleyman mertce igneyi gözünde görüp de konussun. Bir Sallahattin Celik comertce konussun bakalim.
Sevgili Hoca bunlar kendilerince ""Hakkettikleri kariyeri alamayinca ayrilanlardirlar""
aslinda bunlar pkk düzeni ve apo peygamberligiyle sorunlari yoktur. Bunlarin kariyer sorunlari vardir.

eger öyle olmasaydi bunlar sahit olduklari veya yapmaya zorlandiklari yoldas katledilmelerini dürüstce dile getirirdiler, yok tanik olduklari veya bizzat katilma durumunda kaldiklari-emir ve talimattan dolayi-bu olaylari aciklardilar.

Apo önlemini almis
ve önleme göre suc ortagi yaparsan diller illelebet susar

selamlar
barine .. 28 Aug, 2008 10:26:39
avatar

Sayin barine bize gelen yorumlari yayinliyoruz.tabii küfür ve hakaret barindirmadigi sürece.sizin mahlasinizla bize ulasan tek yorumunuz bu.saygilar.Nasname.

oncelikle neden yorumlarim yayinlan miyor anlamiyorum. umarim bu yayinlanir. xoca bu yazi fena degildi diyecegim ve fazla yorum yapmayacagim. sadece su soruyu halil atac efendiye sormak isterim, ;mardinli bir rojin vardi kolu savas ta kopmus tu, bu kiza ne oldu? ben bu beyeefendiyi 1990 yilindan beri tanirim.savasta da bir cok yerde de beraber kaldik, kisacasi iyi tanirim.abo ya nasil yagcilik yaptigini da iyi bilirim cunku ancak bu sekilde yakayi siyirabiliyordu zira cok fazla genc kizin yasamina mal olan bir kisiligi var.ustelik de infazi da bu beyzade yapardi. ve butun bu kirliligini ortbas etmek icin de kraldan kralci olurdu. bakiyorum simdi nerdeyse masum ve magdur rolune girmis.yapmayin xoca
barine .. 28 Aug, 2008 10:44:19
avatar
ilginize tesekkurler. ve derdo adli yorumcya katiliyorum. ben de pkk den ayrilmis biriyim. ve adi gecen kisileri iyi tanirim.ve inanin bunlarin dagda yaptiklarini apo ile izah etmeleri cok anlamsizdir. kimseyle bir derdim yok sadece sunu demek isterim madem bu halkin artik gercegi gormesi isteniyorsa o zaman sahiden gercekler konusulsun.
ZAGROSTAN ESKI GERILLA .. 28 Aug, 2008 10:58:06
avatar
HALIL ATAç tecavuzlerini açiklasin bakalim...xoce bunu bir anlatsinki tanilmiyanlar yaw bu ebubekir ne mert ne duygusalmis diyecek...Barinin soyledik rojin isimli kiz konusuna katiliyorum...akademide infaz edilen kizdir yanilmiyorsam...kiz oldurulurken hamiledir,akademide ebubekirin tecavuzune ugramistir yapi idam karari almisken OCALAN sunu demistir,rojin gibi binlercesini bulurum ama EBUBEKIUR gibi birisini bulamam, yani rojin gibi insanlari harciyabailirim am!a EBUBEKIR gibi bana soytarilik yapacak adam zor bulurum...Simdide devrimcilik oynuyorlar...sen raht yatiyorlmusun ebubekir, zannetmeki yaptiklarin yanina kar kalacak bir birisleri kafana sikar..Gerillada adi TECAVUZCU COSKUNA çikan kisi HALIL ATAC tir...
Musa .. 28 Aug, 2008 11:26:26
avatar
Halil Ataç ve benzerleri bu kirli sistemin iletici kayışları görevini ifa etmişlerdir. Bunlar bu sistemin tüm bilinmeyenlerini teşhir etmedikleri sürece vicdanlı insanların vicdanında aklanmayacaklardır.
Her kim ki, PKK'de görev yapmış ayrılmış ve susuyorsa, tarih karşısında suçlu olacaklardır. Buna: Nizamettin Taş,sarı Baran, Selahattin Çelik, Osman Öcalan ve Aponun mit elemanı olduğunu söylediği Kesire Öcalan-Yıldırım da dahildir. Sizler konuşmasanız bunun bedelini çocuklarınız öder. tarihe bakın ve ders alın.
munzur mahmutoglu .. 28 Aug, 2008 11:54:16
avatar
Sevgili XOCE!Senin mizahci ve edebiyat damarinda var.Buna eyvallah!!Elinde temiz biliyorum.Cunku sen hep kalem kagit isiyle ugrastin.Durusunu onemsiyorum,cesaretine hayranim,ISA misali yola ciktin.Bize "ozgur bireyler toplulugu"armagan ettin.Su an tek muhalif odak.Senden ricam "AVDO"itrafcinin yaninda uzun zaman kalmis gecmisinde elleri kirli karanlik unsurlar hakkinda iyi niyetli degerlendrmelerde bulunurken biraz bilgi toplarsan sevinirim.Ebubekir denen zat-i muhterem oyle puru pak biri degil.Dostca selam,saygi..
Derdo .. 29 Aug, 2008 02:43:01
avatar
merhaba

Burda Ebubekir ( Halil Atac) e bir soru sormak istiyorum.

Ebubekir 1994 yilinda Garzan meleto da neden norsinli -mala hazretten-genci botanli nezir e öldürttün ?
ikisini depo kazmaya gönderdin ve nezire

O kazarken arkadan *** ve onu depo ya göm dedin.

nezir de aynen öyle yapti

Neden

o arkadasin sucu neydi?
Daha dogrusu bir sucu varmiydi ?
serkes .. 30 Aug, 2008 12:16:02
avatar
halil ataç uzerine kabul edilemez turden karalama yazilari yazilmis ama yazilarin nereden geldigi belli olmamasina ragmen oldugu gibi yayinliyorsunuz!!!
yazilari yazanlarin turk devlet elemanlari olmadigini nerden biliyorsunuz???
neden kisileri rencide edici tutumlar içerisine dusuyorsunuz???
gerillada ''tecavuzcu coskun'' deyiminin bir kez bile olsun kullanilmasinin mumkun olmadigini ve kullanildigi taktirde agir cezalar uygulanacagindan kullanilmayacagini bilmiyormusunuz???
madem yaziyi yazanlar animsatma yapiyorlar, o halde kendi açik kimlikleriyle yazsinlar ki kimin ne dedigi bilinsin!!! yoksa yazinin turk devlet guçlerine ait olmadigini nereden bilecegiz?!
kurdleri karsi-karsiya getirecek, birbirine dusurecek tutumlardan kaçinilmalidir!!! ocalan iktidar sistemine ve turk devletine karsi kurulabilecek en genis kurd cephe orgutlenmesi kurulmalidir, bu ise birbirine girerek-dalasarak degil, mevcut olan bir suru ortak noktalarimiz uzeinden birleserek gerçeklesebilir.
selamlar basarilar...
dersim hengirwan .. 30 Aug, 2008 01:33:53
avatar
sayin yorumcu .yorumunuz fikir üretmekten ziyade küfür üretmis.dolayisiyla yayinlanmadi.Nasname.
botan .. 30 Aug, 2008 02:07:24
avatar
selam ebubekir ve karayilan hakinda yazilan yazi ve yorumlari okudum.ve biraz dusundukten sonra su sonuca vardim.oncelikli bu yazinin neden yazildigina deginmek istiyorum,yazinin ana temasi bir tas ile iki kus vurmaktir. ama bunu yaparken cok ince bir uslupla ebubekire karsi kuzu postuna burunerek saldiri yapilmis tir.ve ebubekiri dusunduklerinden dolayida yapilan bir degerlendirme olmadigini ,esasinda ebubekir ile kara yilani karsi karsiya getirterek ebubekiri tekraren hedef durumuna getirmek olmaktadir.ben hem ebubekirin savasciligini ve hemde karayilanin savasciligini iyi bilen ve beraber kalanlardanim.ve ikisininde savasciligina karsi sonsuz saygim vardir.ve ikisininde kurdistan ulusal demokratik mucadelesinnde buyuk emek ve katkisi olmustur .eebubekir.2004 yilinda aktif katilimina son vererek mucadelenin disina cikip sosyal yasamini surdurmekte iken karayilan bu mucadelesini oen zor kosullarda hala onurluca devam etmektedir.esasen anlatmak istedigim su.bu avrupaya sirtini dayayipta yasamini idame ettirerek.ahkam kesilenlerin hic vicdan azabi cekmediklerini goruyorum.siz avrupadasiniz.ve bu saldirdiklariniz ise dagdadir.ve diyelim dagdakilerin tumu olumsuz,vesiz olumlusunuz,peki kurt halkinin mucadelesini dunyaya sizmi yoksam dagdakilermi dunyaya yaydive devam ettiriyorseni ne sfat ile taniyorlar onlari hangi sifat ile teniyorlar.
hemo .. 30 Aug, 2008 03:01:38
avatar
botan arkadaş,ya sen dünyada yaşamıyorsun galiba."karayilan bu mucadelesini oen zor kosullarda hala onurluca devam etmektedir" diyorsun.ama yine burada yazılanlara göre hollandaya ilticaya gelmiş ama kabul edilmediği için geri gitmiş deniliyordu ben mi yanlış okudum.hem savaşmayıp ta ne yapacak,osman gibi fırıncılık yapma yeteneği var mı bilmiyorum.başka bir nokta da bu dünyanın en kirli ellerine sahip adamlardan bir olan karayılan,sence imrali adası hariç kandil dışında başka nerde güvende hissedebilir ki kendini?pkk yayınlarından birinde midyatlı bir kızdan bahsedilirken,kendini büyük (!)komutan karayılan'a siper yaptığı anlatılıyordu ve bu bayan gerillaya methiye diziliyordu karayılan ağzından.şimdi burada karayılan portresine tutulan ışıkların ortaya çıkardığı görüntüye bakarak o bayanla ilgili yazıların bir gerçeği örtmeye matuf olduğunu düşünmeye başladım.sakın büyük komutan canını kurtarmak için o kızı feda etmiş olmasın.elbette o olayı da bilen biri burada gerçeği öğrenmemize yardımcı olma asaleti gösterecktir.açıkçası ben sıcak çatışma ortamı ile alakalı bir yorum yapacak kadar askeri bilgiye sahip biri değilim,ama,mantıken olayın anlatılış şekli yani o bayan gerillanın karayılana kendini siper etmesini çok çelişkili buldum.aynı bayanın karayılanla çekilmiş samimi bir resmi de internette dolaşıyor.neden karayılan bir kürt kızına siper olmadı da tersi oldu?onurlu mücadele diyorsun BOTAN arkadaş,onurlu olmak esas bunu gerektirmez mi?selamlar...hemo
kennedy .. 30 Aug, 2008 09:19:29
avatar
merhaba
elli kalavye tiklamasini bilen, akla gelen veya gelmiyeni, suursuzca tuslara tikliyor, sayin derdo ve barine kisiler, Pc arkasinda yazmak bazen insana cok basit gelebiliyor, ve sizde PKK de kaldiginizi ve ayrildiginizi yaziyorsunuz, bu noktada bende size bir iki tane soru sormak istiyorum, cevaplarsaniz sevinirim. 1 siz PKK icinde bulundugunuz dönem icinde PKK de hic ic infaz yapildi mi, siz herhangi antidemokratik bir durumla karsilastiniz mi, (ki mutlaka olmustur) tepkiniz ne oldu ? yoksa can korkusuyla sustunuz mu ? 2 bazi insanlardan aciklama bekliyorsunuz, insani bir taleptir aslinda, her kürdün sormasi gereken sorulardir, ben burda size sormak istedigim sey, Pc arkasinda (kod) nicklerle gelip bazi insanlardan kahramanlik beklemeyin, siz bir ilkeye imza atin gercek kimliginizle, orda bulundugunuz dönemde yasananlari anlatin, inaniyorum siz bu kahramanligi gören baska insanlara sizi kendine örnek alarak aciklama yapacaklardir, ama bu cesaretinizin oldugunu sanmiyorum, siz yine Pc arkasinda (kod) nicklerle tuslara saldiracaksiniz, kendinize karsi vicdanen rahat hisedeceksiniz, unutmayin sadece kendinizi kandirmis olacaksiniz. sizin gibileri cok tanidim Pc arkasinda kahraman festivalerde PKK lisiniz, yalakalik yaparak, dilerim sorularima cevap verirsiniz, tessekürler..
ALİ .. 30 Aug, 2008 09:22:52
avatar
YASİN AKTAYIN YENİŞAFAKTAKİ BU YAZISINI BEĞENİNİZE SUNUYORUM XOCAM

Laiklik ve şehitlik

Laik bir devletin insanlara şehit veya gazi payeleri vermek gibi bir hakkı veya imkânı var mıdır? Dinle, ahiretle hiçbir ilişkisi olmadığını dosta düşmana karşı ballandıra ballandıra ilan eden bir siyasi merci, şehitlik ve gazilik gibi her ikisi de tamamen dinsel anlam dünyasından sadır olan, bütün boyutlarıyla dini içerikli olan makamları istese de insanlara bahşedebilir mi?

Bunlar ilginç ve her gün karşılaşmakta olduğumuz derin bir çelişkiye ışık tutacak, ama genellikle kimsenin dilendirmeye yanaşmadığı sorular.

Taraf Gazetesi'nden Rasim Ozan Kütahyalı bir süredir bu soruları soruyor. Güneydoğu'da yitirdiğimiz askerlerimizin ülkenin her tarafına birer ateş koru gibi düşen acılarıyla yurt sathına yayılan cenaze törenleri vesilesiyle laik bir devletin cömertçe kullandığı şehit söylemleri üzerine yazıyor.

Anadolu insanının şahadet ve genel olarak ölüm olgusu karşısındaki mümin ve mütevekkil tavrının Türkiye'de kirli savaşı sürdürmek isteyenler açısından bulunmaz bir sermaye oluşturduğundan bahsediyor Kütahyalı. Ona göre “Derin Anadolu'nun bu iman ve tevekkülü Türk devlet zihniyeti tarafından çok açık biçimde istismar ediliyor... Bu ailelerin imanlarından kaynaklanan ölüm karşısında mütevekkil ve metin duruşları, onların manevi dünyasına tamamen yabancı olan modernist bir zihniyet uğruna, dünyevileşmiş kirli ilişkiler adına sürekli istismar ediliyor...”

Doğrusu PKK ile veya terörle mücadele adı altında yürütülen savaşın dinle hiçbir ilgisi yoktur. Savaşın haklı olup olmaması ayrı bir konudur, son derece makul çerçevede, tamamen laik temelde, bir ülkenin sınırlarını korumak üzere yürüttüğü bir savaş da olabilir. Gerçi bugünlerde Ergenekon soruşturmaları dolayısıyla bu savaşın başka kirli boyutlarına da vakıf oluyoruz. Vakıf olduğumuz hiçbir yanıyla bu savaşta dinin bir dahli yok. Buna rağmen savaşın yoğunlukla bir din diline müracaat edilerek yürütülmesi açıkça bir din istismarından başka bir şey değildir.

Laiklik aslında dünyevileşmeyi ifade eden bir kavram ve dolayısıyla değer dünyası da ölümden ziyade hayatla, öldürmekten ziyade yaşatmakla ilgili olması beklenen bir kavramdır. Şu veya bu şekilde ölen insanların şehit olup olmadıkları gerçekten ayrı bir mevzudur. Bu, doğrusunu Allah'tan başka hiç kimsenin bilemeyeceği bir mevzudur. Alan Allah'a ait bir alandır. Sorun, neredeyse Allah'la kavgalı bir laiklik anlayışı benimsemiş olanların, özü itibariyle Allah'a ait olan bir makamı nasıl bir yetkiyle dağıtabildikleridir.

Kütahyalı, devletin Anadolu'nun şehadet kavramına yüklediği anlamı fena halde istismar ettiğinden yakınırken anlamlı bir çelişkiye daha dikkat çekiyor. “İslami kimliği benimsemiş insanların görünür olması, toplumsal ve siyasi arenada mesafe kat etmesi karşısında rahatsız olan, laiklik kavramını insanların hakkını, hukukunu gasp etmek için kötüye kullanan, fakat konu “devlet için” ölmeye ve öldürmeye geldiğinde İslami kavramları sonuna kadar istismar etmekte hiçbir sakınca görmeyen bir devlet...”

Tabii ki İslami kavramları bu şekilde istismar eden söylemin hedefi büyük ölçüde Anadolu halkıdır. Seküler değerleri benimsemiş büyük kentli ailelerde dine dayalı ölüm veya ölüme teselli veren dinsel söylem işlevselliğini yitirmeye yüz tutmuştur. Genellikle kentli ailelerde çocuk sayısının azlığı ve alabildiğine seküler değerlerin benimsenmiş olması, devletin sürdürdüğü bir savaşın anlamını daha fazla sorgulamaya yol açmakta, laik devletin bahşettiği şahadet makamı bir teselli oluşturamamaktadır.

Konuyu laik devletin şahadet kavramını bu kadar hoyratça kullanmasının haklı olup olmadığı noktasından, daha sosyolojik bir açıklama düzeyine taşıdığımızda karşımıza çıkan bir gerçek daha var. Gerçekten de laik de olsa, hatta ateist de devlet savaşa ihtiyaç duyduğunda ölen insanları, ölümü nispeten daha kolay kabullenebilecekleri bir ideolojiye ihtiyaç duyar. Böyle bir anda devlet söyleminin çekildiği nokta derin ve karmaşık kimlik (özdeşlik) noktasıdır. İnsanın bütün çelişkilerinin çıplak bir biçimde açığa çıktığı çizgidir burası.

O yüzdendir ki, şahadet kavramını istismar eden sadece devlet değil. Ateist bir hareket olan PKK da, hatta yine ateist sol silahlı gruplar da şahadet söylemine başvurmaktan imtina etmiyorlar.

Yine de dünyevileşme arttıkça bu istismar daha iyi görülüyor. Anadolu'da bile bu kavramın istismarı sınırsız değildir. Buna kendine göre muzip ve bilgece bir tavrı geçmişte de göstermesini bilmiştir. Hani birçok çocuğu sırayla şehit düşen ve artik iyice yaşlanmış babanın sn oğlunu da almaya geldiklerinde, “padişah efendimize selam söyleyin bu kalan son oğlum, devamı da yok, artık bana güvenip kimseye savaş açmasın!”

Devletin artık vatandaşın şahadet inancına güvenip savaş ve kahramanlık söylemleri üretmekten vazgeçip, vatandaşını yaşatmayı önceleyen bir anlayış benimsemesi şart, çünkü vatandaşın da artık laiklik ve şehitliği birbiriyle uzlaştıran saflığı kaybolmaktadır.
Derdo .. 30 Aug, 2008 01:31:07
avatar
Kennedy e cevabimdir.

Sayin Kennedy ( ben apo yada sayin diyorum cunku)cevabimdir....
Evet pkk icindeyken haksizliklara karsi cikmisligim olmustur ve bedelini dahi ödemisimdir. canimdan ve yillarimdan.
Ben bir arkadasin haksiz yere uygulamaya alinmasina karsi ciktim ve apo nun Zeydin adindaki ( apo nun qamislodaki topal osmani dir) ic infaz timince yok edilmek istendim. ve bundan sonrasini sana anlatmak zorunda degilim.

Ama aci olan sizler pkk den ayrilmaniza ragmen hala apo ve pkk nin pis ve yoldas katili cürümlarini savunmaniz,buna halkim ve halkimin cocuklari adina üzülüyorum.

Evet sizler pkk den ayrildiniz fakat suc ortakligindan dolayi hala apo ve pkk yi ve tabiki Ebubekir gibi yoldas katili yoldas tecavuzcusu birini de savunuyorsunuz cunku sizlerin icinda daha cok yoldas katili ve katilligi var.

Doktor baran nin katili aranizda oldugu gibi. senin kim ve nereden yazdigini ve neden yazdigini anlamadigimi mi saniyorsun.

Burda bir iki gercege katlanamiyorsunuz.

Kurt halkina hepimiz hesap vermak zorundayiz. ben her yer ve mekanda acik kimligimle sizden hesap sormaya ve halkima hesap vermeye varim

Buyrun Hodri meydan Nasname okuyuculari ve yazarlari sahidimiz olsunlar.

Selamlar
ESKI GERILLA...EBUBEKIRE DAIR .. 30 Aug, 2008 01:44:57
avatar
Selam,ebubekire iftira aattildigi yonunde bazi ihjtrazlar var.
1.ebubekir, kolu kopuk kiz, akademide oldurulen kiz,depoya gomulenler hakkinda cevap versin.yer tarih ve bellidir. havadan sudan iftiralar degildir.
2.birde ****** ***********sozune ihtirazi olan za´t ve ebubekiri aklamak isteyen bay yada bayan bu cevabina bir gerilla bestesi ile cevap vereyim.
HEVALE EBUBEKIR
DOXIN U SHTIK VEKIR
DI BIN DARA MERCANEDE
HELINEK TEDE VEKIR......

Dahaq devamini isterseniz,yaninizdaki gerillara sorun. yillarca suc isleyip ocalana soytarilik yapanlar, devran bitti sukru hocanin dedigi gibi gercekler soylenmek icindir.bu dedikodu degilkdir,sadece artik halk hayal urunu kahramanlarin gercek yuzunu gorsun ilerde bu nesil ders cikarsin diye...

Ebubekir ve ebubekiri savunanlaqr bir gun hesap vereceksiniz....
kurt evlatlarinin kani yerde kalmiyacak
rojbas
Ali ömer .. 30 Aug, 2008 02:34:30
avatar
hocam gerçekten ilginç konulara değiniyorsumuz.inanıyorumki bunların hepiside gerçektirler hoşumuza gitsede gitmesede grçekleri kabul etmek lazım.nedense aponun mürüyleri hala gerçekleri gürmek istemiyolar.neden sizin gibi, apoyı iyi tanıyan ve kirli işlerinde haberdar olan cesur adamlar çıkıpta konuşmuyorlar? neden korkuyorlar.işte sizi örnek alsınlar.hocam bu konularda bilginiz olduğu için size bir konuyu soracağım.sizlrinde bidişiniz gibi bülge halkının çok zarar gürdüğü pkk ile hizbullah çatışması hakınka hiç komuşmadımız.bukonu hakında kamuoyunu bilgilendirirsen çok iyi olur.başarılar dilerim.haşca kalın
barine .. 30 Aug, 2008 11:56:44
avatar
dogam geregi polemiklere ve anlamsiz tartismalara pek girmem.fakat kenediy ye bir cevap vermeliyim gibi geldi bana. pkk de kaldigim sure zarfinda kendim bir infaz isine bulasmadim ve kimsede bana bunu yaptiramazdi. ister en kotu bir insan bile olsun. karsi oldugum seylerdi.pkk yi bir ulusal hareket olarak gordum ve icinde gucum oraninda kaldim en guzel yillarimi da verdim. sunu da belirteyim bundan asla ve asla da pisman degilim cunku ben kurt davasina inanan biriyim.gunluk olarak kurtce turkce butun siteleri imkanim olunca takip ediyorum nasname de bunlara dahildir.kisilik haklari benim icin onemlidir ve sanirim su ana kadarda kimseye bir hakaretim olmus degil.sadece tanik oldugum bazi gercekleri dile getirdim.ve madem kisilerin durumu ele aliniyor o zaman acik olmak zorundayiz sanirim. pkk den bir cok kisi ayrildi herkesin kendince nedenleri vardir ve bunu gerek gordugu yerde ya soyler ya soylemez bu onun sorunudur. sadece sunu demek isterim ki pkk de merkeze cikmis herkes bu isin sorumlusudur, ocalani ve bir iki kisiyi gunah kecisi yapmak bir sey kurtarmaz o kisileride.bana sorarsaniz merkezde yer alan kisiler benim nazarimda ocalani da kandiriyorlardi, cunku ben samda bunu gordum kendilerinde. neyse bunlar uzun meselelerdir kimbilir belki gun gelir daha genis ve acik bir zemin olur olaylar daha saglikli ele alinir.bilemem. fakat sayin kennedy ne kimseyi tanri yaptim nede lanetledim.sanirim sizler hep bir tanri ve bir seytana ihtiyac duyanlardansiniz. ha aslinda festivalleri cok ozledim! bablakan oynamayi! aksamlari atesbasinda oturup tadina doyulmaz cigara ve cayin esliginde turku soylemeyi!!! ama neylersin bedenim artik buna musade etmiyor.bilmem anlatabildimmi bay kennedy? yani anlayacagin ancak pc arkasinda bir sey yapabiliyorum. umarim kendimize iyi davranmayi ogreniriz bir gun. herkese iyi geceler.
kennedy .. 02 Sep, 2008 04:26:08
avatar
eski gerillaya, derdo ve barine ye, varsa cesaretiniz, gelin hepimiz bir araya gelelim, acik kimligimizle acik bir toplanti yapalim, kim ne yasamissa ve neler görmüsse anlatalim, sorun bir birey sorunu olmadigi, sorunun bir bütün oldugunu hepimiz biliyoruz, burda bir kisiyi yargilamak degil, geneli elle almak lazim, varsa cesaretiniz, sizin gibi bizler gibi rahatsiz olan cok kisi var, gelin Pc arkaasina gizlenmiyelim, rahatsizligimiz sadece icimizde kalmasin, bunu herkesin bilmesi gerekiyorsa, bizde üstümüze düseni yapalim. saygilarimla
SELAM .. 18 Oct, 2008 10:08:27
avatar
Ortadoğuda Kurmanç(Emperyalistlerce kürt olarak değişime uğratılan) kimliği halkların kardeşliği siloganıyla halk yığınları arasındaki kültürel farklılıkları dahada farklılaştırma başkalaştırma sonucunu doğururki buda Emperyalistlerin çıkar ilişkilerinin bir malzemesi olmasından başka bir işe yaramaz. Kan göz yaşı ve yıkım getirir. Abdullah Öcalan merkezli düşünsel siyasi yapılanmanın daha fazla ileri gitmeden kendini tasfiye etmesi şarttır. Bu saatten sonra ülke geneli Kürt(Kurmanç) gerçeğini hakkarisini cizresini şırnağını görmüştür tanımıştır. Zamanla hakkınıda verir merak edilmesin. Çünkü Anadolu insanının karekter yapısıyla Kurmançların lazların gürcülerin azarilerin hatta içimizdeki ermeni yahudi kardeşlerimizin bile karakter yapıları aynıdır. Türkiye Ermenisine Ermenistanda Türkiye Yahudisine İsrailde bile mesafeli durulduğunu araştıran herkes görecektir. Biz anadolu insanı çok farklı gibi birbirimizi görülebiliriz ama el gözüyle hiç farklı olmadığımızıda ah bir bilebilsek. ülkemize ve o bölgedeki insanımıza daha fazla yazık etmede direnmenin bir anlamı yoktur. Eğer bu mücadeleyi gerçekten anadolu çocuğu yapıyorsa bu gerçeği görmesi lazım. Ben Kurmanç değilim kaldıki Kurmançların oğuz boyuna bağlı olduklarını Orta Asyada BaşKırdistan Cumhuriyetini ziyaret edenler birazcık araştıranlar göreceklerdir. Ama nedense içimizdeki sosyalistler bu konuyu hiç irdelemiyorlar. İlla dedikleri sosyalist kürtçülük olacakmış halkların kardeşliğini mahalleciliğe kadarda indirgeyebilirsiniz. Nitekim Rusyada muhtar cumhuriyetler var (Mahalli Cumhuriyetler) iste sosyalizmin tek başına rusya ya kazandırdıkları tek başına ne kapitalizm ne sosyalizm insanlığın sorunlarına çözüm getiremiyor. Bir 3 yol olmalı herkes buna kafa yorarsa daha iyi olur. İnşallah insanlık onuda bulurda herkesin yaşamı anlamlı huzurlu mutlu ve mükemmel olur. Saygılarımla

Yorum yaz comment

Yorumlarınızı aktarırken kişi hak ve özgürlüklerine saygılı olmanın yanısıra, nitelikli görüş ve eleştirilerinizle katkı sunmanızı bekliyoruz. Katkısı olmayan, ilgisiz ve  eleştiri sınırlarını zorlayan yorumlar yayınlanmayacaktır.

Güvenlik Kodu:

  • email İlet
  • print Yazıcı versiyonu
  • Plain text Düz Metin