Anasayfa | Yazarlar | Mahmut Gergerli | DPT'ye Neden Oy Vermeliyiz?

DPT'ye Neden Oy Vermeliyiz?

Yazı boyutu Decrease font Enlarge font

DPT'ye Neden Oy Vermeliyiz?

Mahmut Gergerli 

Yerel Seçimlerin yaklaşmasından dolayı bazı okuyucularımız DPT'yi tatlı-sert eleştiren tutumumuza yönelik yaptıkları yorumlarda  “O zaman kime oy verelim?” sorusunu sorarken, diğer bir kesimi de “Kürdler bu seçimlerde birlik oluşturmalıdır... Bu bir referandumdur... Oylarımızı DPT'ye verelim” şeklinde öneriler sunmaktadırlar.

Bu seçimlerin bir Referandum niteliğinde olacağı görüşünü ne yazık ki, PKK ve DPT'li yetkililer de bu son zamanlarda sık sık dillendirmekte herhangi bir sakınca görmemektedirler.

Şimdi sormak gerekir; bu seçimler gerçektende bir Referandumudur? Eğer bu bir Referandumsa, bu neyin Referandumudur? Bu seçimleri diğer Genel ve Yerel seçimlerden ayıran özellik nedir ki, Referandum olarak nitelendirilmektedir?

Yukarıdaki sorulara mevcut veriler ile (Eğer PKK'nin propagandasının tesirinde değilseniz tabi!) elle tutulur somut bir yanıt verilemez.  O halde; bu seçimlerin bir Referandum olacağına ilişkin temelsiz savlar neden sürekli işleniyor?

Acaba, elde edilecek seçim sonuçlarının yapılması tasarlanan “Kürd Konferansı” ile bir ilgisi var mı? Yani yapılması planlanan konferansta öngörülen Kürd sorunun çözümü veya PKK'nin silahsızlandırılma süreci ile direk bir ilişkisi var mı? Teslim Töre ve DPT'li siyasetçilerin yanı sıra, Kürd Aydın(!)larının da bu seçimleri ısrarla referandum mantığı ile işlemesine böyle bir anlayış mı zemin oluşturuyor?

Eğer gerçekten DTP/PKK bu yerel seçimleri önümüzdeki tarihlerde gündeme gelebilecek olan “Kürd sorunun barışçıl çözümü ve PKK'nin silahsızlandırması” platformun Gerilla ve Siyasi Tutsakların onurluca kabul edebileceği bir sonuca ulaşmayı ve toplumsal Rehabilitasyona bir katkı sunacağını öngörüyorsa, bunu kamuoyu ile paylaşmasında herhangi bir sakınca görmemesi gerekir. Zira uzun yıllar ülkemizde sürdürülen kirli bir savaşın toplumsal bünyede yaratmış olduğu tahribatların son bulmasından-onarılmasından kimler rahatsızlık duyabilir ki? Dolayısıyla, DTP yıllardır sürdürülen kirli savaş mağdurlarını kırmadan, Kürd Sorunu'nun barışçıl çözümü konusunu açık bir dil ile ifade edebilir ve bu tavır Kürd toplumu tarafından da hoşgörü ile karşılanır.

Kendi ülkesinde iktidar olmak isteyen hiçbir siyasi aksiyon, yerel koşulların yanı sıra, uluslar arası konjonktürün de kendilerine sunmuş olduğu bu tarihi olanağı vesayet travmasından kaynaklanan kaygılardan dolayı, elinin tersiyle itme lüksü yoktur-olamaz. 

Dolayısıyla, DTP Kürd toplumunun nitelikli dinamiklerinde kuşku yaratan ve her tarafa çekilebilecek söylemler yerine, ne olduğu, ne istediği ve ne yapmayı tasarladığını açık bir şekilde Kürd halkı ile paylaşmalıdır, paylaşmak zorundadır!

Yukarıda ifade ettiğim siyasi kaygıları giderici tavır sergileyen bir DTP/PKK‘nin, bu seçimlerde güçlü çıkması ve uluslararası platformlarda da Kürdlerin sesi-siyasi iradesi olması için de var gücümle çALIŞACAĞIM. Keza benim gibi bu seçimlerde DPT'ye eleştirel yaklaşan ve muhalif diye nitelendirilen binlerce Kürd yurtseveri de DPT'nin Kürd Sorunu'nun barışçıl çözümü konusunda elini güçlendirmek için yerel seçimlerde daha çok oy almasına ve coğrafyalarında iktidar olmalarına katkı sunacağından kuşku duymuyorum.

çünkü: hepimiz bu şiddetin miadını doldurduğunu ve bu saatten sonra da çözüme herhangi bir katkı yapmadığını görüyoruz.

çünkü: Avrupa Birliği sürecinde gerçekleştirilen değişiklikler ile birlikte Kürd Kimliği önünde birçok engelin aşıldığını ve daha da aşılacağına inanıyoruz.

Zira: mevcut çağdışı anayasanın değiştirilmesi ve devletin demokratikleştirilmesi için silahlı çatışmanın değil, tersine; uluslararası verili durum ile tezat oluşturmayan, çağdaş bir anlayışın Kürd siyasetinde egemen kılınmasının da aynı zamanda bir zorunluluk olduğunu iddia ediyoruz!

22.03.2009 

Yorumlar (16 gönderildi):

TUZ-KATIR VE KURBAĞA... .. 23 Mar, 2009 09:19:39
avatar
Tuz yeşerse...
Katır doğursa...
Ve kurbağa uçsa; o zaman ben Kek Mahmud'a düşüncesine katılacağım. Ve çok afedersin değil, dünyanın damına çıkıp, eşşek gibi anıracağım!...

Üzgünüm Kek Mahmud..
Senin bir tek tırnağın için hayatımı verebilirim. Ama Öcalan tasallutundaki DTP ve onun tüm kurum ve kuruluşlarına güvenim sıfır noktasında.

Ne bu cenah ne genel kurmay buna yanaşmıyor. Yanaşmaz. Bu iki uç, senin bahsettiğin ortam; barış, birlik ve kardeşlik havasında kesin ölürler. Bunların varlığı üçüncü altarnatifin ezasıyla oluyor.

Eğer Kürd ve Türk halkı, ülkemizdeki Hıristiyan Süryaniler ve diğer solan renklerimiz istediği bir düzen olursa bu ikili yok olur.

Bana göre tek doğru; Öcalan ve Genel kurmay birliktenliğinin dışındaki altarnatif üçüncü şıktır.

Azdır.
Uzdur.
Hayli ıraktır.
Ama inat bir murattır...

Selam ve sevgiyle.

Şükrü Gülmüş
yorumcu .. 23 Mar, 2009 12:03:14
avatar
gergerli mahmut bey,dtp nin ne yapacağını daha anlamamış iseniz ben size anlatayım.dtp avrupa birliğinden önce belediyelerden önce halka hizmetten önce yapacağı ilk iş,kürt önderi sayın öcalanının serbest kalmasını sağlamak.bir konferans düzenlemeli türkiyede ve diyarbakırda,içerdeki tüm tutuklu esir gerilların serbest bırakılmasını sağlamak.dtp kendini fes ederek yerine pkk partsi geçerek ve başında önder öcalan nın geçmesini sağlamak.daha sonra uluslar arası savaş suçları mahkemesi kurularak,geçmiş savaştaki kayıpların tazmini ve suçluların yüce mahkeme tarafından yargılanmasıdır.dtp ilk önce bunları yapmalıdır.biz dtp belediye olsun veya çiçek eksin asfalt döksün halka iş aş versin diye oy vermiyoruz biz dtp kürt sorununu bir an önce çözüme kavuşturup esir kürt önderinin özgürlüğüne kavuşması için oy veriyoruz.dtp bugün bunlara ters düşsün sıfır olur.aynen diğer siyasi partiler gibi tabelası bile olmaz.buyrun bu isteklerimizi hangi partinin gücü yetiyorsa gelsin biz destekleriz.
Musa OK .. 23 Mar, 2009 01:41:30
avatar
Yıllarca Devlet eli ile güçlendirilip Kürd ulusal muhalefeti PKK ve türevlerinin kucağına iten TC nin karanlık güçleri başarılı oldu,Ancak PKK nin misyonunu tamamladığı bu konjüktürel yapıda dikkat çekici bir ölçüde Kürt aydınları (Aydın denilebilirmi emin değilim)tarafından nedense yeniden canlandırılmak istenmektedir. El insaffffffff
Ergenekon ile işbirliğini nasıl yok sayarsınız....
Kendi içinde infaz ettikleri insanları nasıl unutursunuz....
Faşist bir zihniyetle Hikmet FİDAN ve Kani YILMAZ ın katledişini nasıl yok sayarsınız.....
Devlet bana görev versin devletime hizmet ederim deyip o hizmeti son süratle yaptığını nasıl yok sayarsınız...
Biz kürt partisi değiliz diye bağıra bağıra dillendirenlere nasıl kürt partisisiniz diyebiliyorsunuz...
Örgütlenme biçiminin faşist bir örgütlenme olduğunu görmeyecek kadar siyasi birikimden uzak durmamalısınız...
ve sonuç olarak DTP ye çıkardıkları adaylardan dolayı oy vermeyi yeğleyen kürt siyasetçilerinin Konuya örgütsel hedefler bazında bakmaları gerektiğini hatırlatıyor ve misyonunu tamamlayan devletin karanlık güçlerinin güdümünde olan PKK ve legal uzantılarını ; Devletin 1979 yılında güçlendirdiği bu karanlık çeteleri sizler yeniden güç vermeye çalışmayın, Aksi taktirde Kürd halkının vebalinin altında kalırsınız ve Kürd halkı sizi af etmeyecektir... Tabi sizde Kemalistler gibi halka rağmen iş yapmaya kalkmıyorsanız ve halkı önemsiyorsanız....
sadettin .. 23 Mar, 2009 02:52:39
avatar
öncelikle bu yazınızdan dulayi size teşekkür ederım çok güzel kunulara değnmişsın yanlız benim anlamadığım bir kunu var neden hep bu sitede sürekli dtp eleştiriyorlar türkiyede hangi parti olursa olsun kürtler söz kunusu olunca hepsi ayni politika izliyorlar akp deki kürt kökenli vekiller başbakanın değimiyle ki ben bunlara kürt demem kürt halki için ne yapmişlar dtp ye oy vermesek alla aşkına bizede bir yol gösterın verelım hep eleştiriyorsun bir çüzüm bul bizde verelim
Ali GUN .. 23 Mar, 2009 04:00:46
avatar
Gorusleriniz dogru degıl!
Lutfen mantikli dusunelim! Kurt sorununu halledecek ve PKK'nin silahsizlandirilmasini saglayacak tek irade AKP hukumetidir.
Bu secimde eger Kurt'ler AKP'ye oylarini vermezse AKP zayiflar. Boyle bir iradeyi Genelkurmaya dayatamaz.DTP'deki adaylarin tumu iyi olabilir ancak onlarin iradesi tamamen Ocalan'in yani Genelkurmayin elindedir. Nefret etsek bile ,Kurt sorununun bariscil cozumu icin Genelkurmayi degil AKP'yi desteklemek gerekir. Kurt halkinin bu kadar acidan sonra artik akilci dusunmeye baslamasi gerekir.
Dijî-DTP .. 23 Mar, 2009 05:03:00
avatar
Sayin Gerger,

Her insanin nasil bir beyni,bir kalbi ve bir fizigi varsa, partilerin de oyledir.

Bu eksende baktigimizda DTP nedir?

DTP beyin olarak Demagojik,kalb olarak Tir$ikçi,fizik olarak da Pexwas`tir.Yani DTP esas olarak, Demagojik (Kurdlugu ve Newrozu istismar eden)Tir$ikçi(icinde Rant avcisi muhterislerin fink attigi)Pexwas(Ustun deger sistemine sahip olmayan)bir partidir.Yani DTP,Demagojik Tir$ikçi Pexwas`lar toplulugudur.

Tabaninin gariban Kurd insaninin olmasi bu gercegi degistirmez.Bu partinin kimligi budur.

Boyle bir tuzel kisilik (!)21.yuzyilda Kuzey Kurdlerinin sözcüsü olacak kapasiteye sahip degildir!

Bu gercek, birkac yil icinde acik olarak ortaya cikacaktir.
Eger .. 23 Mar, 2009 05:12:37
avatar
Sayin Gerger,

Eger boyle olursa, eger $oyle olursa diyerek Cûdî dagini bir $i$enin icine koymak mumkundur!

Hatta Van gölüne maya calip yogurt yapmak ta mumkundur...
mir mizari .. 23 Mar, 2009 08:56:27
avatar
KEKE MIHEMED,yetmislerde Amedin sokaklarinda Biji kurdistan,biji Azadiya gelan u biji Kurdistanek serbixwe.Bimre koleti u fasizim.Biz bu sloganlaraln buyuduk yeserdik ve cogaldik.Ama simdi o sokaklarda yeni nesilin özgur kurdistandan uzak oldugunu göruyoruz.Newroz da yuz binlerce kitle ve yunetenlerin tek siyari Imrali yi adres gusterip [özgur kurdistan)yerine APO,ya özgörluk! Kurdistan bayraginin yerine PKK,bayragini salliyordular.

Bunlarin kurtluklen alakasi nedir bilmiyorum.Baydemir ve zana yeniden Amerikayi kesif ediyir.APO nun sartlarini kabul dedecekmisiz?Nedir sartlar bilmiyorum.Tutmus Demokratik komfederalizim,Mustafa kemalin ruh ve demokratik cumhuriyet siyarlari.Sanirim otuz yillik bedel APO nun özgurlugine berteraf edilecek.

Keske onlarin yerine apo o alanlarda konussaydi;Bakalim ne derdi.Hangi cesaretlen halkin önune cikacak.Imralida durt duvar arasinda korkan bir kisi nasil Amed te yuz binlerce insanin karsisina cikacak?Bunlar surudurler o korkagi tanimiyorlar!.Su anda TC.onu azad etse bile o korkudan alanlara cikamiyacak.Halk hesap soracak;Leylo gelecek yil onunlan birlikte Amedin Newrozini kutliyacakmis;Herhalde dayilariylan anlasmislar.Söz vermediyse leylo nasil kendisinden buyuk vaadlerde bulunur;Hane diyorlar ya (Serok biseyler biliyor)Bildigi birsey var¨!
Best .. 24 Mar, 2009 01:34:21
avatar
Sayın Gerger
Yazarın soumluluğu diye bir kural vardır.Eminim ya bu kuraldan haberdar değilsiniz.yada bu kuralı es geçmişsiniz.Bir yazar eğer kendi bilgilerini yazabiliyorsa objektif yazarak okurlara yorum ve kararları kendilerine bırakmalıdır.Eğer bir yazıda okurun yorum yeri doluysa okur yerine kendi yorumunu yazıyorsa bu demek oluyorki yazarlğın redemliğine ulaşmanız için daha epeyce mesafe katetmeniz demektir.anlamına geliyor.
Eğer bu parti kendinden başkasını göremiyorsa kendileri gibi düşünmeyenleri kürt olarak görmüyorsa ve kürtlüğü kendi tekellerine almışsa.belediye başkan adaylarını rant kuralarına göre uyguluyorsa.kendi kurduğu kürt birliklerinden başka hiç bir kürt parti ve hareketi katmıyorsa.Östüne östlük sizin gibi değerli bir yazarın DTP'ye oy verelim diyorsanız.O zaman kürdistanın şartlarını görmemişsin ve objektiften uzaksın demek kalıyor bana.Kürt ulusun yazarları ulusal bir iredeyle ve sağlıklı bir ideolojiye sahip olarak kürt halkına mesaj tavsiye veya görüş bildirebilirler.daha sağlıklı düşünce ve yazıların devamıyla selam.
Muzaffer Saglam .. 24 Mar, 2009 11:23:58
avatar
Tabi'ki bu belediyer secimlerin'de halkimizin yurtsever kesimlerinin hepsi'nin temel istemi, halkimizin gercekten durust, yurtsever, tirsikci olmayan, imralida'ki ''serok'' gb. ve aynen zaman'da da bazi DTP'liler gb. derin-devlete bagli olmayan durust insanlarin desteklenmesi gerekir. Ama ne yazik'ki bakiyoruz DTP gerek programlari ve gerek tum aktif ve calismalari ile, tamamen imrali'nin gudumundedir.

Ee imrali'nin da kim oldugunu, kimlerin gudumun'de oldugunu ve kimler tarafindan yonlendirildigini, mesajlar gonderdigini herkes bilmektedir. Iste boylece derin-devlet'de imralida'ki kulu araciligi ile istem ve taleplerini gerceklestirmektedir. Tabi'ki DTP'nin icin de cok durust olan insanlarimiz vardir. Ama ne yazik'ki derin-devlet imrali ve DTP'nin icin'de ki adamlari araciligi ile bu insanlarimiza hareket etme olanagi vermemektedir. Boylece derin-devlet kendisine bagli olabilecek ve boylesine'de calisabilecek kulu ve kolelerinin bu konu'da gorev almasini istemektedir ve onlarin belediye baskan adayliklarini tasfiye etmektedir.

DTP'nin icin'de bu rolu acik bir sekilde oynuyan kesimler vardir, bunlarin isimleri'nin yazilmasina gerek yoktur kanisindayim. Bakin eger dikkat ederseniz son ergenekon operasiyonlarin'da gerek kuzey Kurdistan'da ve gerekse de Turkiye'nin bazi bolgelerin'de yapilan bazi profakatif eylemleri'nin ergenekon ve PKK'nin birlikte yaptiklari ortaya cikmaktadir. En basit ornegi, 2006 da Diyabakir kosuyolun'da uzaktan kontrollu yapilan bombali saldiri olayidir. Bu saldiri'da basta 6 cocuk olamk uzere 11 kisinin yasamina son verildi. Ve Qandil acik bir sekilde bu bombali olayi ustlendi.

Ee simdi bu konu ile ilgili degisik basin-yayin organlarina bakacak olursak bu eylemi icli ve disli birlikte yapmislardir. Onun icin halkimizin artik boylesi olabilecek provakatif eylemlere karsi uyandirilmasi gerekir, DTP'nin icin'de ki durust insanlara bu konular'da yardimci olmak gerekir. Tabi'ki istegimiz ulkemizin bolgesin'de halkimizin durust insanlari'nin kazanmasidir, bunun icin secimler yapilmali, kimlerin derin-devlet ile iliskileri var-yok tesbit edilmelidir.

Hele o Leyla Zana xanimin Diyarbekir'de ki Newroz kutlamalarin'da yaptigi konusma utanc vericiydi. Dusunebiliyormusun; aynen bir dusman gb. guney Kurdistan'a saldirdi, mam Celale, kek Mesud'a tam bir dusman gb. saldirilar yapti.
Zeki Türki .. 24 Mar, 2009 09:58:35
avatar
DTP' nin daha fazla güçlenmesi daha çok Kürd'ün ölmesi ile olur ancak. Çünkü, onların beslendiği kaynak o dur.
Daha çok Kürd ölür ve daha çok Türk Askeri de ölürse o zaman DTP ve MHP kendi bölgelerinin en güçlü siyasi iradeleri olurlar..
Sayın Gergerli bu mudur isteğiniz?..

Güneydoğudaki DTP dışındaki adaylar Kürt değil midir?..

Lütfen biraz insaf...
islam gülmüş .. 24 Mar, 2009 10:38:14
avatar
sayın mahmut gerger li bey .
ben bır kurt sahsı olarak ilk defa bu sene oyumu kulanıcam .yanlız hatam varsa bagışlıyın ama burdaki DTP beni ve kurtlerin hic birini temsil etmiyo .sadece tc devletinin elinde bir maşa olarak kullanılıyor . sokaklarda iki üc nara yakmakla olmuyo bu işler . DTP lilerde yedi ,AKP lilerde yedi ,CHP lilerde yedi ve saire ve saire hepside yedi .kimse bunu inkar edemez .onun icin benim gibi bir cok vatandaşın ekmegini yiyen insanlara oy vermem .bu sene ilk oyum olucak onuda cöpe atarım .oyum şimdiden çöpe hayırlı olsun .
saygılarımla
agir abad .. 25 Mar, 2009 05:13:54
avatar
Sayın Gergerli,yazdığı makaleyi bir okuyucu olarak okumasını rica ediyorum ve kürd halkına,aydınlarına ve kendine ne mesaj verdiğini objektif olarak aktarsın.
Bir yazar,doğru bildiği ve inandığı düşüncelerini başkasıyla paylaşma sorumluluğunu taşıdığı gibi,aynı zamanda kitlelere düşüncelerini şırınga ederken,halkın doğruları bulmasına katkı sunmak.
Bir nesneyi bir gün siyah,ertesi gün,şartlar-zaman değişmeden beyaz olarak sunmak,
kafa karıştırmaktan başka bir amacı yok anlamındadır.Kürd halkının iradesi,demokratik hakları,talepleri başka bir şeydir ! PKK/ÖCALAN/DTP bambaşka bir şeydir.
Ancak,benzerlik ve etkileme açısından bir kullanılma meselesi vardır.
Bunları bir birine karıştırmayalım,mesajları ya net veririz veya bir roman yazar !kürdleri bir düş dünyasında yer almalarını sağlarız.
Sonuç olarak,sayın Gergerlinin bir hafta önceki makalesi ve bu makaleyi yan yana koyduğumda?
Ne değiştiki,gergerin düşünceleri de birden bire,başka mecralara kaydı,doğrusunu isterseniz ben bir anlam çıkaramadım.
Gerekçeleriyle bir açıklama yaparsa,sayın Gerger'e minnet duyarım..
nazdar .. 25 Mar, 2009 02:20:08
avatar
kendinize gelin beyler bireysel ihtiraslarınızla daha ne kadar at koşturacaksınız. sayın gergerli net olarak silahların susması ve adil barışçıl bir çözümün gerçekleşmesi için tüm dünyada kabul edilen kuzey kürdünün temsilcileri olan dtp nin coğrafyasında iktidar olması ve kürt konferansında güçlü bir ses sahibi olması için desteklenmeli diyor. ne yani sesimizi-irademizi akp ye mi teslim edelim. hakpar diyenlere şunu söyliyelim bugün bu şartlarda hakpar dtpnin yerini tutsaydı yani aynı güce sahip olsaydı kuşkusuz onu desteklerdik ama biz enerjimizi kendi içimize değil dışardan gelen işgal kuvveti(akp) ne karşı kullanmalıyız.biraz mantıklı davransanız, olacakları tahmin edebilme cüretini gösterseniz istisnasız hepiniz sayın gergerliyle-sayın çavgunla aynı düşünceleri paylaşırdınız. diyelim ki dtp kuzey kürdistanda seçimlerde elinde var olanları da kaybetti ve marjinal parti konumuna sokuldu.akp(devlet) topraklarımızda hükümran oldu. ne yapacaksınız? zil takıp oynayacak mısınız? kimse artık öcalanı benimsemiyor mu diyeceksiniz?peki artık kürtler ulusal bilince ulaştı diyebilecek misiniz? ya da dtp erirse halkpar mı onun yerine güçlenecek? kendinizi kandırmayı ya da hayaller peşinde koşmayı bırakın lütfen. hadi diyelim dtp marjinalize oldu( ki böyle olursa şayet kürt kimliği siyaseti yapmadığı için olmaz) barışa giden yolda(konferans ya da daha ileriki şartlarda) kürtler adına kim söz sahibi olacak? kim konuşacak? t.c demez mi sen kürtleri temsil etmiyorsun senin söz hakkın yok yada çok az. benim ilkelerim geçerli olacak benim dediğim olacak vs. peki bu durumu kabullenemeyecek olan pkk hareketi savaşı en kötü haliyle sürdürmeyecek mi? yani daha tehlikeli bir süreç bizi bekliyor olmayacak mı? barıştan yanaysanız eğer,kanın durmasından yanaysanız eğer, barış için birkaç söz söyleyiniz. ya da öcalan-kemalist- ergenekon- derinler-koyunlar- tavşanın suyunun suyu belirlemelerinize devam edin..hürmetler
êhsan nuri .. 25 Mar, 2009 06:14:28
avatar
Sayın Gergerlinin bu yazıdan kastının ne olduğunun anlabilmiş değilim.Zira kürtlerin uluslararası topluma bir mesajı ve gerçekleşecek kürt konferansında bir temsil yetkisi elde etmsiyse sayın gergerli bilmelidir ki öncelikle kürtler dtp dışındaki Kürdistani adaylara oy vererek de bunu gerçekleşitrebilirler.gelelim konferansta temsil olayına siz sanıyormusunuz ki pkk dtpnin kendini orada temsil etmesine onay verir?! hayır nitekim açıklamaları da o yönde ve sabote edicidir. Seçimler için de yapılabilecek en makul şey hakparın desteklenmesidir. hak-par yoksa oy da yok
velhasıl-UYANIK GERGERLİ .. 25 Mar, 2009 07:39:07
avatar
Sayın Gergerli, bu PKK yıllarca bu topraklara zülüm getirdi. İnsanları doğal asimilasyona sürükleme sürecini başlattı. Binlerce yiğidi Kürdistan dağlarında yani kendi ülkelerinde infaz etti. Bağımsızlık mücadelesini tutarsız fikirleri ile demokratik cumhuriyete getirdiler.

Gerçi hak-par'ın federasyon talebini görünce bunu demokratik özerlik yaptılar. Bunların kitabında onurlu bir çizgi yok. Varsa yoksa imtiyazı elden bırakmama gayreti var. Bu dtp dediğin parti hala ağa çocuklarını aday gösteriyor. Daha üniversite okumamış ilkokul mezunu adamları aday gösteriyor.

Değerli okuyucular dtp'ye giden oy apoya gidecektir, devlet kontrolündeki pkk ye gidecektir. DTP'ye verilen oy ittifak girişimlerini sonuçsuz bırakanlara gidecektir. Değerli okuyucular biz koyun olmamalıyız. Sürü başı uçurumdan atlamış. Biz atlamazlıyız. Bunca dtp, pkk ve apo çirkefliğine karşı dtp ye verilen oylar heba olacaktır. Şunu asla unutmamalıyız! Biz AT YARIŞI yapmıyoruz ki, kazanana oynayalım. Biz Kürdlerin kaderi için seçime giriyoruz.

DAHA HALKIMIZ GERÇEKLERİ BİLMİYOR. Halkımızın bu gerçekleri bilmeden dtp'ye oy vermeleri normaldir. Fakat Kürdleri entegrasyona sürükleyen bu süreci durdurmak ve EZBERİ BOZMAK İÇİN gerçekleri halka anlatmalıyız. Görecekseniz ki, halk gerçekleri öğrendiğinde yüzlerini bize döndürecek. O zaman göreceksiniz ki, HAK-PAR gibi yurtsever Kürd partilerinin oyları artacaktır. Şuan bize az oy alıyorsunuz diyerek susturmaya çalışan müritler de susacaktır.

Yorum yaz comment

Yorumlarınızı aktarırken kişi hak ve özgürlüklerine saygılı olmanın yanısıra, nitelikli görüş ve eleştirilerinizle katkı sunmanızı bekliyoruz. Katkısı olmayan, ilgisiz ve eleştiri sınırlarını zorlayan yorumlar yayınlanmayacaktır.

Güvenlik Kodu: