Anasayfa | Yazarlar | Halis Açar | "Ajandır İdamına..."(Jiyan`ın öyküsü.)

"Ajandır İdamına..."(Jiyan`ın öyküsü.)

Yazı boyutu Decrease font Enlarge font
image İdam diye buyurdu Duranların Kalkanı...

Okudu günlügü Duranların Kalkani.hiddetlendi .kım oluyormuş bu uzayli yaratik dedi.kimin haddine düsmüş parti önderliğini eleştirmek , . Kimin haddine düsmüs Duran`ı , Cemil`iı. Karasu`yu , Ali Haydar Hiç`i eleştirmek. Buyruk verdi Duranların Kalkani.tutuklayın bu Ajani!... Jiyan bir şıkefte atıldı binbir çeşit işkence , sen ajan faaliyeti içindesin , bunu kabul et ifadeni ver dediler. Jiyan reddetti direndi. Duranların kalkanı Karar buyurdu idamla yargılayın. Devrimlerin mahkemesi kuruldu . Karar belli "Ajandir idamına."

 

 

Böyle buyurdu Duran Kalkan.
Önderlige, konseye,PKK-MK,değerlere hakaret etme,kücük görme vb.durumlar sözkonusudur.buda direk ajan faliyetidir.Konseyin talimatıdır.buçerçevede idamla yargılamak temelinde bir idianame hazırlayın ve hemen mahkemeye çıkarın"

Jiyan üniversite öğrencisiydi , Ağrı`dan büyük bir Metropole uzay bilimleri dalında eğitim almak için gelmişti,derslerinde oldukça başarılı yetenekli , okuyan , araştıran , tartışan yiğit bir Kürd kızı .ta lise yıllarında tanışmıştı Kürd mücadelesiyle , Ağırı başkaldırısını dinlemişti büyüklerinden , İhsan Nuri Paşa `yi . İhsan Nurinin o ünlü Kürd gençliğine vasiyetini dinlemişti.Agiride çocuk , genç yaşlı demeden katledilen dedelerinin hikayelerini dinleyerek geçmişti çocukluğu.Feqiye Teyranì dinlemişti babasından.Ahmedè Xani`nin o ölümsüz destanı Mem u Zin çalınmıştı kulağına.Ewdal`e zeynike yi dinlemişti dengbejlerden
bir aile toplantısında Zembilfroş demişlerdi
Xatune`nin Zembilfroş`a olan aşkını dinlemişti..
Xatüne`nin Zembilfroş`a olan sevdasını Zembilfroşun buna karşı o asil duruşunu dinlemişti..
Mem`in bir Newroz şenliğinde Zin ile ilk karşılaşmasını ve o kutsal aşkın doğusunu dinlemişti.
Beko`ye Ewan larda vardı yaşamda Jiyan Beko`lara pek dikkat etmemişti ona göre bütün Kürd`ler Zembilfroş`tu , bütün Kürdler Mem ile Zin`di.
Ewdalè Zeynike`nin o emsalsız klamlarından osmanlı`nin Kürd ve Ermenilere yaşattıklarını dinlemişti.
Feqiyè Teyran`in babasının ona sunduğu onca zenginliği ve refah içinde yaşamı nasıl terkedip kuşların şahı Simurg`u bulmaya adadığını Simurg şahsında özgürlügü nasıl aradığını dolayısıyla Kürdistanda ayak basmadık bir adım toprak bırakmadığını öğrenmişti.
 Kürdistan ve özgürlük Jiyan`in Simurg`u olmuştu ona koşacaktı.
Üniversitede son yılındaydı uzay bilimci bir Kürd kızı olacaktı.kariyer yapacak yürüyecekti.
Yok dedi hayır dedi.uzay bilimcisinden önce özgür bir ülke gerekli bunun yoluda ülke için savaşmaktan geçer..
Savaşacağım..
Gerilla olacağım demişti.
Bıraktı okulunu ,bıraktı uzay bilimini.
Yol oldu Kürd dağlarına. el verdi onun gibi Kürdün özgürleşmesi mücadelesini veren yiğit yoldaşlarına.
İlk dönemler yadırgadı onu arkadaşları , bu kız çok konuşuyordu , çok soruyordu , her platformda cesaretle düsüncesini ifade ediyor eleştiriyordu.
Adı uzaylı olmuştu ona Jiyan`dan çok uzayli adını yakıştırdı yoldaşları.
Uzaylı Jiyan.üniversiteli...
Jiyan sorarken , sorgularken tepki toplamayada başladı.konuşamazdı o kadar her platformda. Komutanları , helede Duran kalkan`ı .parti önderliğini eleştirmek onun haddinemi düsmüstü.
Yıldırdılar Jiyan`i . içine kapandı Jiyan.adı konmamış bir tecritteydi artık o.
Kenara çekildi , konuşmadı , bir defter edindi yazmaya başladı , günlüklerini yazdı.gördügü eksiklikleri yazdı defterine..
Beko`lar türedi meraklı gözler bu kız ne yazar diyenler.onlarda aslında Jiyan`di.onlara verilen buydu ilan edilmemiş bir tuzak , bir Apo öğretisi her biriniz bir diğerinin takipçisi , izleyeni olacaksınız.birbirinizin eksiklerini kollayacaksınız öğretisiydi bu.
Jiyan`lar Bekolaşıyordu.
Jiyan`in günlüğü çalınacaktı . ne yazıyor bu uzaylı..?
uykudaydı Jiyan , rüyasında Feqiye Teyran olmuştu , kuşların şahını arayan. Ahura mazdaydı rüyasında,Bekonun biri yanaşti Jiyanın yanıbaşına her zaman Şütıkının arasında sakladığı defterinin ucu gözüküyordu, bir el uzandı deftere..görevinin bilinciyle...kutsaldi ya görev..
Jiyan uykuda , Jiyan rüyada. Çekti aldı Beko nun eli defteri şütık`ten.
Jiyan Mem`i gördü rüyasında , Mem vardı  .aşkın göğe çıktığı o yüreğin derinliklerine girdi Jiyan.
Defter Bekonun elinde.
Beko`da bir Jiyandı aslında bir Kürdistan çiçeği...
Okudu günlügü Duranların Kalkani.hiddetlendi .kım oluyormuş bu uzayli yaratik dedi.kimin haddine düsmüş parti önderliğini eleştirmek , .
Kimin haddine düsmüs Duran`i , Cemil`i . Karasu`yu , Ali Haydar Hiç`i eleştirmek.
Buyruk verdi Duranların Kalkani.tutuklayın bu Ajani.
Jiyan bir şıkefte atıldı binbir çeşit işkence , sen ajan faaliyeti içindesin , bunu kabul et ifadeni ver dediler. Jiyan reddetti direndi.
Duranların kalkanı Karar buyurdu idamla yargılayın.
Devrimlerin mahkemesi kuruldu . Karar belli "Ajandir idamına."
Belli olan karardı önderliğin tasarufu.
Belli olan karar varken mahkeme neyi yargılayacak.tiyatro başlayacaktı , cellatlar izleyici.ellerini oğuşturuyor.
Figüranlar oturdu mahkeme koltuğuna.
Jiyan Araratın çiçeği.Ajandır idamına......

                                                                        o0o


isterseniz gelin devamını olayın birinci derece tanığının ağzından dinleyelim.
Söz eski bir gerilla ve Jiyanın sorgusunu yapan tanığımızda..
“Öcalan`ın yaratığı bir sistem vardı,PKK`de herşey sembolikti,Bağımsızlık ve Devrim mahkemesi diye bir şey yoktu herşey Öcalana bağlılık temelinde gelişiyordu.
PKK deki savcılar ve mahkeme heyetleri bağımsız karar verme yetkileri;Öcalanın bulunduğu sahada direk Öcalanın talimatları esas alınırdı,diğer alanlarda Başkanlık konseyi vb. talimatları doğrultusunda idianameler hazırlanırdı.
 Uzaylı denilen ,yanılmıyorsam Jiyan isminde Üniversitenin son sınıfında ayrılarak PKK`ye katılan Ağrılı bir bayan vardı.Uzay bölümünde okuduğu için kendisine uzaylı diyorlardı.Güney Kürdistanın GARE bölgesine geçici olarak geldik,Bu bayan Garede uzun süreden beri tutukluydu.ikinci gün Başkanlık konseyin talimatıyla Güneyli Ari arkadaş ve bana bu bayanın soruşturulması ve mahkemesini kısa bir süre içerisinde yapılmasının talimatı verildi.

 Ari arkadaşla bir araya geldik, Ari arkadaş "kendisiyle daha önce konuştuğunu bir sonuç alınmadığını" belirti.tutuklama gerekçesini sordum,somut bir suçu olmadığını,Bu bayanın yazdıkları günlükler bayan arkadaşların eline geçmiş,günlüklere dayanılarak tutuklandığını belirti.
Günlükler bana verildi ve okuduktan sonra soruşturmanın yapılmasının kararını aldık.Günlükleri iki saat içerisinde okudum,günlüklerde pratikte  yaşanılan olumsuzlukların,yetersizliklerinin,taktik hataların,Duran Kalkanın taktik önderlik zayıflıklarını,Cemil Bayik, Ali Haydar Kaytan`ın ,Karasunun pratikteki duruşları,PKK nin Askeri stratejinin olmaması ve Öcalanın, ortadoğu sahasındaki uzun süre kalışı    eleştirmekteydi.aynı gece nöbetçi komutan olan bayanla
tutuklunun  bulunduğu şikefte gittik,kapının önünde iki nöbetçi bayan bekliyor, tutukluyu getirin bir mangaya götürüp soruşturmaya alacağımızı belirtik.nöbetçiler vermek istemediler
Ebubekirin kesin talimatı var bu gece infazın yapılacağını belirtiler,tabı biz şok olduk, hemen telsizle ebubekiri aradık ,böyle bir görev aldığımızı,fakat nöbetçiler onun  verdiğiniz bir talimat olduğunu belirtik. Bize "kendisini alabilirsiniz , fakat dikkatlı olun çok tehlikelidir, aslında bu prosüdürlere gerek yoktur,öyle uygun görülmüş ise istediğinizi yapın." dedi.
 Bayanı aldık gerçektende kendisinde hal kalmamıştı,o kadar işkence yapmışlar,her tarafı yara bere içinde kalmış.kendisini ilk sefer görüyordum işkence yapıp yapmadıklarını sordum,döndü gözüme baktı cevap vermedi.niye cevap vermediğini sordum üc aydır tutuklu olduğunu gelen giden her kes kendisine işkence yapmış.neyle suçlandığını sordum ,kendisine ajan olduğunu ve bunu kabul etmesini istemişler.
kendisine onu sorgulama  görevinin  yeni bana verildiğini soracağım sorulara cevap vererek en kısa zamanda bunu sonuçlandırmak istetiğimi söyledim.
kendisiyle 4 saat sohbet biçiminde sorduğum tüm sorulara cevap vererek sorguladım .üniversite öğrencisi yüzlerce kitap okumuş KUKM tüm çıkan yayınları takip etmiş,Kürd ulusal sorunu kavramış ve kurtuluşunu Ulusal kurtuluş mücadelesine katılarak görmüs, ama pratikte gördügü olumsuzlukları,yanlışlar ,cesaretli bir şekilde platformlarda dile getirmis. daha sonra buna karşı tepkiler gelişmiş .suçlamalar olmuş ,bu bayanda gördüklerini günlügüne yazarak sineye çekmiş.bu seferede yaşam içerisinde sorunlarla karşılaşmış tepki duymaya başlamış giderek tutuklamaya kadar götürülmüş.kendisiyle 3-4 sefer görüstükten sonra tutuklanmasını gerektirecek somut hiç bir delilin olmadığını sonucuna vardım.soruşturma komisiyonu bir araya geldik durumunu değerlendirdik arkadaşların düsüncesini aldık ve kendi düsüncemi belirtim.somut bir suç olmadığından serbest bırakmamız gerektiğini sonucuna vardık.ama Konseye benim bildirmem kararlaştırıldı.
Bu bayanın durumunu Duran Kalkan la görüstüm,ulaştığımız sonucu kendisine bildirdim.Kabul etmedi iki saat bu konu üzerinde konuştu,Önderlige, konseye,PKK-MK,değerlere hakaret etme,kücük görme vb.durumlar sözkonusudur.buda direk ajan faliyetidir,Konseyin talimatidir.bu çerçevede idamla yargılamak temelinde bir idianame hazırlayın ve hemen mahkemeye çıkarın talimatını verdi.bu talimat temelinde idianame hazırladık.
 Mahkeme platforu hazırlandı,vicdanen rahatsızım ama yapacağım bir şey yoktur,fakat mahkemeye çıkarmadan önce mahkemede bulunan yapıya eğitim amacıyla bu mahkemeyi yapacağımızı,ne cezaalırsa alsın başkanlık konseyinin bulunduğu bölgeye göndereceğiz ,onların yetkisi var cezasını indirebilirlerde afde edebilirler.kısaca mahkeme yapıldı
idam cezası aldı ve daha sonra konseyin bulunduğu bölgeye gönderdik.“

Jiyanà ne oldu......?
Jiyan yaşam oldu Araratın tepesinde.
Her gün Feqiye teyran gibi kuşların şahına , kürdistana birde adaletli olan bizim vicdanımıza bakıyor elini gözlerine siper ederek..


 selam ve saygılar.
xalisacar@hotmail.com
04.09.2008

 

Yorumlar (61 gönderildi):

Cevdet Akbay .. 04 Sep, 2008 05:48:53
avatar
Bu tur cinayetleri, piril piril genclerimizin kani bes kurus etmeyen caniler tarafindan katledilisini okuyunca aklima su geliyor:

"Biz Kurdlerin en buyuk sorunu 'Kurtatici' sifatli ajanlardir. Bu yapay, kasitli olarak yetistirilip sisirilmis 'Kurtaricilar'dan kurtulmadikca bize gercek manada kurtulus yok!"

Cok sukur ki Kurdler artik "Kurtarici"larindan kurtulmaya basladi.
JIYANIN GERCEK ISMINI BILEN VARMI .. 04 Sep, 2008 09:26:00
avatar
Selam ellerinize saglik...arkadaslar varsa bu bayan yoldasin resmi kimin elinde veya gercek ismi verilsin...hiçbirsey karanlikta kalmasin.
BIJI NASNAME
Muzaffer Saglam .. 04 Sep, 2008 09:26:22
avatar
Selamlar olsun sana, Kurdistan daglarinda'ki agri-dagi'nin yigit insani xuska Jiyan, sen halki'nin kalbindesin, Lanetliyorum sana o idam cezasini veren sozum ona baskanlik konseyi uyeleri Kalkan'i, Bayik'i, Karasu'yu ve Ali Haydar Kaytan'i.
Muzaffer Saglam .. 04 Sep, 2008 09:41:37
avatar
Selamlar olsun sana Agri daginda'ki Kurd halki'nin yigit kizi JIYAN. Sana o cezayi verenleri (Kalkan, Bayik, Karasu ve Ali Haydar Kaytan'i)lanetliyorum. Sen halki'nin kalbindesin. Sen Ihsan Nuri Pasa'nin tornusun.
xeme .. 04 Sep, 2008 12:27:18
avatar
Bazen söz biter diller lal olur .
Bazen insan artik konusmanin ne oldugunu unutur.
sesmidir agzimizdan cikan gözyasimi bilmez insan.
ici burkulur , aglamak ister aglayamaz gözyasi kalmamistir gözlerde.
aglamanin ictenini yasar altinda .lanet eder.öfke , kin ve nefret birlesir insanin duygularinda.
bazende insan jiyanlasir halis kardes derki jiyan oldum ben feqiye teyran gibi .
ama ben en cok böyle durumlarda kawa olmak istiyorum balyozumla bu zalimlerin beynine inmek icin.kawa olmak gerek halisim kardesim kawa.
dildar .. 04 Sep, 2008 12:32:18
avatar
biz yillarca hep bilinen kimseleri okumusuz mazlum , kemal hayri dörtler , mordemin günlügü ,gerilla anilari , dogudan yükselen günes(cellat olmali aslinda) bizi bunlarla kandirmislar .hasan mutlucan kahramanlik türküleri.
asil kahramanlar jiyanlar.nergizler dewranlarmis onlarida bu cellatlar yok etmis.
lanet olsun bu kirli tarihi yaratanlara
saygilar birez halis acar
faruk .. 04 Sep, 2008 12:40:21
avatar
kendisi disinda herkes ajandir diyen Apo cetesinden baska ne beklenir , kimki onlarin yanlisini söyler katli vaciptir.bu gerilla yasamindada böyledir normal yasamdada böyledir kürdkiran cete kürdlerin icine dalmis bir bicerdöverdir .
sayin acar nasname ve siz yazilmamis tarihi yaziyorsunuz bu cok önemlidir umuyorum vicdanli insanlar bunlari okur okurda vicdanlari sizlar burunlarinin ucu yanar.
saygilar
dile .. 04 Sep, 2008 12:48:39
avatar
sayin halis acar ben sizin icin en güzel benzetmeyi nasil yaparim bilmiyorum.
sükrü hoca gecen gün bir yazisinda sizin icin söyle demisti.

Nöbetlerin tümünü Halis devr aldı.
Bu ne hız, bu ne enerji yarabbim!.
Ve kılıç oldu,
Kalem oldu,
Bana gül,
Sevgiliye ömür oldu.
Hay sen çok yaşa Halis-muhlis...

az bile demis tertemiz bir pencere oldun nasnamede.oiril piril bir vicdan bizi sarsiyorsun bize insan olun insan olalim diyorsun sayin acar kurtulus olacaksa sizler gibi namuslu piril piril pencerelerden gelecek ne zamanki hepimiz bir jiyan , bir dewran bir nergiz oluruz o zaman halislerin isi biter onlar dinlenir yoksa size dinlenmek yok devam
kalemine bilegine kuvvet güzel insan
zinar .. 04 Sep, 2008 02:40:50
avatar
Gün gelecek bu katiller kacacak delik arayacak ve gidip babalari kemalist Tc ye siginacaklar
Nasname ve bizlerde bunlarin yüzüne tükürecegiz ajandir idam diyen kürd halki olacak o gün yakindir.
yüregine cesaretine saglik halis arkadas.bunlari yaz yazki biz .......kürdler canavarlari asil ajanlari taniyalim.
saygilar.
JIYAN VE NERGIS ICIN PROTESTO KAMPANYASI BASLATALIM .. 04 Sep, 2008 02:43:31
avatar
Selam arkadaslar, nasname ve okuyucularina bir onerim var, gelin JIYAN ve NERGIS arkadaslar içn bir protesto kampanyasi baslatalim...internette apocu sitelerinin email adreslerini tespit edip nasnamede yayinlayalim ve herkes email yoluyla yuzlerce protesto e-maili yazsin...her adrese 1000 e-mail giderse inanin cok sey olur..bu konuda nasname ve okuyucularindan gorus bekliyom
memo .. 04 Sep, 2008 03:14:06
avatar
"Bazı yorumcularımız Nergiz`ın öyküsündeki ana temayı geçmiş komutan kim derdine düsmüş.bu doğru değil bu bir yanılsamadır"H.acar.

idami veren komutanin ismini aciklamaniz hic xos olmamis. niye tecavüzcünün ne sucu var onunda ismini verseydiniz. valla cok ayip ettiniz. Idam emrini veren ha duran kalkan ha baskasi ne farkederki. niye ismini veriyorsunuz ki hêc gerek yoktu...
el kurdo .. 04 Sep, 2008 03:42:43
avatar
jiyanın gerçek kimligini açıklarsanız sevinirim.ağrının neresindendirler.apocu gençlige sesleniyorum.artık bunları bir kenarı atmayı bırakın.bu tür şeyleri sorgulayın.herşeye gözü kapalı inanmayı bırakın.
Hüseyin .. 04 Sep, 2008 05:28:53
avatar
Tufandır, bu işin sonu tufandır kardeşlerim...Ben bunu bilirim ve bunu söylerim... Halis kardeş sakın ha kendini yalnız hissetme. Şunu bilki bu çabalarından ötürü binlerce kürd insanı senin yanındadır. Bu bir iç kuşatmadır ve bu kuşatmayı hepbirlikte kıracağımıza dair hiç bir tereddütüm yoktur. İşte bunun ispatı Sizler ve Nasname dir. Diyarbakır zindan direnişi dış kuşatmaya karşıbir hançerdi. Nasname ise iç kuşatmaya karşı bir hançerdir.

Aha, şu sitede hepinizin huzurunda and içiyorum: ''Dünyanın neresinde ve hangi şartlarda olursam olayım, bulunduğum yerde varlığını tespit ettiğim tecavüzcü ve katil Apocu müride veya müridlere dünyayı dar edeceğime ve bunun için bütün olanakları sonuna kadar kullanacağıma dair vatanım, milletim ve namusum üzerine söz veriyorum''.
Yaşasın Kürdistan
Yaşasın jiyanlarımız, Nergizlerimiz, Dewranlarımız, Egitlerimiz,Mehmet Şenerlerimiz!.
Kahrolsun TC devleti!
Kahrolsun TC devletinin içimizdeki uzantısı olan apocu katil ve tecavüzcüler!
Biz bu yola şükrülerimiz, selimlerimiz ve halislerimizle devam edeceğiz.Hepsi bu kadar. Artık fazla söze gerek kalmamıştır. Artık sözün bittiği yere geldik. Bu kadar.
bekes .. 04 Sep, 2008 06:21:46
avatar
jiyani yokettigini sanan ........ sonunu merak bile etmiyorum.cunku onlara o sistemi uygulatanin yaninda olacaklardir.ne yazik ki tasvip etmedigimiz egemen sistem bir nebzede olsa onlarin burnundan getirecektir.saygilar
kurde be deng .. 04 Sep, 2008 06:40:42
avatar
de hade Apocu müritler kek xalisin yazdigi bu hikayelere cevap versenize bin tane siteniz var sitelerinize giren kahramanlik hikayelerinizden gecilmiyor.bir tanede nergiz hikayesi yazin bir tane jiyan hikayesi yazin , ya ajandir infaz edelim , yada kazayla öldü dersiniz eyy insanlik hareketinin önderleri bu ne bicim insanlik hareketidirki bu kadar pislik yasanmis icinde.de hade cavap verin.
saygilar
Semdin .. 04 Sep, 2008 07:29:08
avatar
Sunu hep belirtmisimdir; PKK nin icinde en mikrop kisiliksizlerden biridir Kalkan fasisti. Daha yazacak bir sey bulamiyorum.
Saygilar..
selim .. 04 Sep, 2008 08:26:47
avatar
herkes gunahlarindan arinmak icin vaftiz cikarma gibi bir duruma girmis. kendi ellerimizle kurdistanin hayaliyle yola cikmis canlara zehir verdik. ve zehirlendiler, ve onlar son nefeslerini verirken bizler taniriya, peygamberlere, ve ÔNDERLERE yasasin diye avaz avaz bagirdik. ve canlar cirpinirken BZLER O KENDI COCUKLARINI YUTAN DEVRIM carkinin dislileri olduk. bir dis, sadece bir dis o carklarda kirilip kenara cekilseydi cark tökezleyecekti. ve zebaniler genc cocuklarimizin hayalarini, memelerini keserek, kurdistan hayallerimizi cehenneme cevirdiler. söz kifayetsizdir arkadaslar.
sores .. 04 Sep, 2008 08:56:40
avatar
halis acar merak ediyorum bu bilgileri sen nerden buluyorsun türk genelkurmayimi sana veriyor bunlari.bu insanlarin hic biri dogru degil pkk ye vurmak icin bol bol senaryo yaziyorsun.
Dersimce .. 04 Sep, 2008 09:30:12
avatar
insanin vicdani körelince insan olmaktan cikar Apo vicdansizinada serok diyenlerde vicdan ne arasin
sores rumuzlu apocu iyi oku bakalim genelkurmay kaynaklimi yoksa gercek kahraman olan gerilla anlatimimidir hele bir bak
genelkurmay apo ya bilgi verir egitir ve her hafta konusturur halis brama degil
saygilar.
bro .. 04 Sep, 2008 09:41:09
avatar
"Yorumunuz" yayımlanmadı. Zira, defalarca ikaz edilmenize rağmen, sekter, sığ ve reaksiyoner olmaktan kendinizi arındırmıyorsunuz. Nasname'nin size tanıdığı hoşgörüyü ısrarla kötüye kullanmak istiyorsunuz. Bu, size son iktarımızdır. Nasname; farklı düşüncelere saygılıdır ve hiçbir düşünceye de kapısını kapatmamıştır.

Lütfen; yazar veya yorum aktaran okuyucularımızın yazdıklarına, katkı veya eleştiri yapın, ama birbirimize karşı saygılı ve samimi olalım. Buna hepimizin ihtiyacı vardır.
Yorumlar Edi.
dildar .. 05 Sep, 2008 12:25:29
avatar
kürdistanda bu kirk yillik savasta islenen cinayetlerin ve tecavüzlerin hic biri apo denen .... bagimsiz islenmemistir Apo her dönem birine bir damga yapistirmisti komutan Agit in ölümüyle ilgi tam üc farkli hikaye anlatmis her seferinde birine karsi bunu tehdit olarak kullanmistir.kendi kurdugu seytan imparatorlugunda amac kürt halkinin kurtulusunu dagitmaktir bunu nasil görmezler
sayin halis yazdiklarinizin bilinmeyenleri gün yüzüne cikarmaya ve biz kürtlerin gözünü acmaya yarari cok
iyiki varsiniz sizinleyiz
kürt kizi .. 05 Sep, 2008 12:30:58
avatar
Sayin yazar icimizi daglasada yazdiklariniz gercek ve bizlerin bilmesi gereken seyler okumadan edemiyoruz. artik bu sefer hangi kürt gencinin hikayesini yazacak diye bekler olduk benim bir sorum var acaba bu gercek hikayeleri kitap yapmayi düsünüyormusunuz
saygilar
Rodi .. 05 Sep, 2008 02:04:01
avatar
Sayın Açar,
Bu öyküleri biriktirerek mutlaka kitaplaştırın.Kürtlerin "gayrıresmi tarihi" ancak bu öykülerde hayat bulabilir.Sevgili Harun Tak'dan da bu hikayeleri bekliyoruz.

Sores adıyla yazan vatandaşa da iki çift sözüm var. Siz ve sizin gibi müritler üç maymunları oynayacak yeriniz giderek küçülüyor ve çember daralıyor.Bilmem farkında mısınız?
Ama bu müridliğin sonu sen de biliyorsun ki Kürtlüğe Kürt tarihine Kürdistana ve en önemlisi bedenini ölüme yatırarak o mazlum halka kurtuluş umudu vermeye çalışanların kendi itiraflarıdır.

O zalim Saddam bile "ben sizin mahkemenizi tanımıyorum" dedi. Kedi gibi korkaklaşmış ve hergün yeni bir itirafta bulunan bir adamı hala önder olarak görüyorsanız unutmayın ki ömrünüz ve tarihiniz boyunca köle kalmaya mahkumsunuz.

Ama şundan korkun ki güneşten korksanız da korkmasanız da doğacak ve gün gelecek tüm bu yaşanılanlar ve bunu yaşatanlar lanetleneceklerdir....
serdar amedi .. 05 Sep, 2008 02:22:04
avatar
hani bir sloganı vardı kürtlerin:INSANLIK ONURU İŞKENCEYİ YENECEK!
siz bu olayda insanlık onurunun nasıl ayaklar altına alındığını görüyor musnuz?resni işkencecileri yıllardır lanetlemiyor muyuz?t.c.nin çürümüş sistemine delil olarak işkenceci yüzünü dünya aleme göstermeye çalışmadık mı?pekiyi,"kendine kurtuluş" hareketi demekten utanmayan PKK,(partiye katilé kürda)hizbullah lafzını kirleten tetikçi sürüsü misali en ufak eleştiriye yaptığı mukabeleyi görebiliyor musunuz?hani bay serok kürdistan kadınını özgürleştiriyordu ya,hani kadının kaybolan onurunu iade edecek felsefeyi kuruyordu ya...yapılanlara bakar mısınız?tecrite alınan bir kürt kızı ve aylarca sistematik işkence!ne emsalsiz bir vahşet be...velev ki hain velev ki ajan olsun bu kız,değil mi ki kadın,ve değil mi ki insan,al yargıla cezası varsa ver,bu şerefsizce işkence ve onur kırıcı muamele seansları neyin nesi?arkadaşlar,burada İlah-i Adaletin acaib insanı şok eden tecellisini görüyorum ben.gerek pkk gerekse Allah korkusundan uzak hizbullah (!) eleştiri kapısını demir zincirlerle kapatmak,bu kapıyı aralamk isteyenleri kim olursa olsunlar ağır bir biçimde cezalandırmak için Fıravunca bir sistem kuruyorlar.ama sonuç ne oldu bakın bakalım,işte,gün geldi birinci derecede olaylara tanık olanlar tüm kirli ve kanlı çamaşırları ortaya döktü ki bir anda milyonlarca insan okuyor duyuyor ve bu zalimlere lanet okumaya başlıyor.bir çok insan da uyanıp bu karanlık oluşumlardan yakasını kurtarmaya bakıyor.Adl-i İlahi böyle birşey işte!..gün gelir perinçekleri yakalar,veli küçükleri yakalar;gün gelir apocu cellatları Kürdün maşeri vijdanında mahkum eder,gün gelir İslam adına yola çıktıklarını söyleyenleri rezil u rüsvay eder.dikkat ediyorum,hizbullah denen tetikçi sürüsü aynen pkk nin kopyası.onlar da islamın yasakladığı işkence metodunu Allahtan korkmadan uygulamışlar.biri mağaraya hapsedip işkence etmiş öbürü sığınaklara doldurmuş.dilim varmıyor söylemeye ama t.c.hiç olmasa göstermelik te olsa hukuku mukuku işletmiş bazen.bunlar t.c.ye rahmet okutmuşlar...hizbullahçılar bazı islamcı aydınları katletmelerine gerekçe olarak,kendileri dışında bir yapılanmaya gitme niyetleri vardı diye kendi sitelerinde anlatıyorlar.bre vijdansızlar,islamda bir alim çıkmış farklı mezhep kurmuş,öbürü farklı tasavvuf ekolu oluşturmuş,kim ne demiş ki?siz farklı bir parti kuruyorlar diye insanlara nasıl kıyarsınız,kur'anın hangi hükmüyle infaz fetvası verdiniz?kur^an ı kerim size islama hizmet etme tekeli mi tanımıştı?bu zğlum böyle devam etmez ...nasname ve halis arkadaşın katkıları tarihi önemdedir gerçekten.bir insan olarak bu çabayı alkışlıyorum,derin bir saygıyla teşekkür ediyorum.en azından bu saatten sonra dağdaki çete başları bu tür vahşetlere cesaret edemeyecek diye düşünüyorum.çünkü eminm ki bu sitedeki ifşaatleri onlar da okuyordur.ve yapacaklarının gizli kalmaycağını kalmamakta olduğunu görüyorlardır.yani şu günlerden itibaren bu nasname sayesinde belki de onlarca insan kıldan tüyden gerekçelerle vahşi infazkara tecavüzlere kurban gitmekten kurtulmkta olduğu söylenebilir.burada bazı arkadaşlar ifade ettiler ,ben de aynı kanıdayım ki şu an bazı pkk komutan ve liderleri kendilerinden sorulacak hesaptan kurtulmak için t.c.ye sığınma planları geliştiriyorlardır.onlarca hatta yüzlerce gencin ailesi yarın öbür gün bunların yakasına yapışacak,bundan herkes emin olsun.hangi hakla çocuklarımızı infaz ettiniz,hangi vijdanla kızlarımızı kirlettiniz diyeceklerdir.bir tsunami gibi mazlumların ailelerinden çıkacak ah vahlar bu fıravun torunlarına dünyayı dar edecek...kesinlikle ama kesinlikle.siz bakmayın şimdi apocu tarikatının gazete ve sitelerinde üç maymun tavırlarına,gün aşırı savunma yazıları çıktı çıkacak.şimdi bazı kirli v kanlı elleri hangi sabunla yıkamak gerektiğini tartışıyorlar,kimi feda edip kimi vaftiz etmek gerektiğini hesaplıyorlar.birbirlerine düşecekleri zaman an meselsidir,emin olun.bakın bu panik hizbullahçılarda başlamış.artık bazı hocaları niçin öldürdüklerini şeytani gerekçelerle açıklma ihtiyacı dumuşlar,sitelerine savunmalar döşemye başlamışlar.hatta bazı cinayetleri biz işlemedik demeye başlamışlar.neymiş,izzettin yıldırm gibi alimler kendilerinde misafirmiş te,tc güçleri baskın yapınca nöbetçi zebaniler aniden fırar etmişmiş te tc polisi gelip bunları lekelemek için bu alimi ve arkadaşlarını infaz etmiş.bunlar dünyayı sersem alami de aptal yerin ekoyuyor.demezler mi bu misafirlik neden aylar sürdü,ya da kaçan nöbetçiler emanet misafirlerin kaçabilmesi için kapıları beş dakika açık bırakma alicenaplığı göstermedi de onları içerde kiltli bıraktı.yalan tabii,hem müslüman geçin hem utanmadan yalan söyle ne büyük bir iğrençlik.dünyanın medeni ülkelerine bakıyoruz,bir siyasetçinin geçmişinde ufak bir leke farkedilirse aforoz ediliyor,o kişi de dürüstçetoplumunu yönetme iddiasından vazgeçiyor.bizim beylere bakar mısınız,kürdistanı kuracaklar,kürdistanı yönetecekler,ama bu yolda kendileriyle omuz omuza mücadele etmeye gitmiş kürt kızlarını aşağılık zevkleri için kirletmekten geri durmuyorlar.iş o kadar iğrenç noktalara varıyor ki iğrenç emellerine boyun eğmeyen hain yaftasıyla hayatından oluyor.evet bunlar oluyor,ve namus deyince akan suların durduğu kürt halkı içerisinde kiyamet kopmuyor.şimdi ya bu halk bu namussuzların başına kiyameti koparır ya da kiyamet bu halkın başına kopar,benim kanaatim bu.saygılarımla
munzur mahmutoglu .. 05 Sep, 2008 02:36:20
avatar
Sevgili Bra Halis!Sesiz acilar dilsizdir.Bu asi halkin hainleri oldugu gibi,boyun egmez yigitleride var.Bu kusatmayada yarilacak,bu boran ve firtinada dinecek.Yeniden halaya kol kola girilecek,dogrulari gercekleri haykiranlar bu gun azinlikda olabilir,erdemli azinlikda olmak bile basli basina bir ayricaliktir.Tanimsiz acilar icindeyiz,ofkemizde dizginsiz.Olup bitenleri onaylamadik,tc somurgeciligine karsi baskaldirdigimiz gibi isbirlikci guruhuna karsida baskaldiracagiz.Neo kemalistlere karsi her gun lanetler yagdiriyorum.Bu acimasiz kiyim ve yikimlarin taniklariyiz,magdurlariyiz,davacisiyiz.Ozgur bireyler toplulugu yazarlarini okuyucularini,yurekten selamliyorum,saygilarimla.
numan .. 05 Sep, 2008 01:23:26
avatar
Düsünmeyeceksin , konusmayacaksin , sormayacaksin , tartismayacaksin , arastirmayacaksin bunlardan hangisini yaparsan Apo cumhurriyetinde cezasi idamdir , gerrelcede düsünceden dolayi ajan faliyeti icindesin.Ali Haydar Kaytan o nedenle ben bir hicim demedimi.
tarihin hic bir dönemde hic bir kurtulus mücadelesinde Apo cetesinin yaptigi zalimlik ve katliam yasanmamistir , eger varsa birileri bana yazsin bende ögreneyim.
düsünecegiz tartisacagiz soracagiz elestirecegiz bundan korkanlar yerin dibine batsin
saygilar
jir .. 05 Sep, 2008 01:50:08
avatar
okuyoruz , duyuyoruz ve susuyoruz söylenmeyen kelimelerimizi ceplerimizde sakliyoruz bizim olanlardan korkuyoruz onlari bir korku illeti gibi her daim icimizde tasirken kendi kendimizden korkan oluyoruz bir insanin bu duruma düsürülmesinde nasil bir özgürlesme var ey öcalan bize birbirinden korkan kacan kisiligini iman pazarinda satiliga cikaran kürtlerin kime yarari olacak jiyanlari duyuyoruz vicdanimiz sizliyor , nergizleri okuyoruz burnumuy sizliyor bunlar insan yanimiz sonra korkumuzu hatirliyoruz bencillesiyor kokrkakligimiza siginiyoruz iman pazarinda inanci biraktik kisiligimizi satiliga cikardik.
yazar jiyani anlatiyor biz onu alkisliyoruz cesarete bak diyoruz yüregine saglik keke xalis diyoruz yazilmayani yazdin bunu söyleyip kendimizi kurtariyoruz mutlaka birilerini ariyoruz bizim o igrenc bencilligimizi icimizde tutarak bizim yerimize konusmasi icin aslinda biz jiyanida biliyoruz , nergizide biliyoruz ama korkagiz bilmezden geliyoruz xalisler anlatsin onlar anlatiyor ya yeterli diyoruz yani biz birer korku dagiyiz korkuyoruz korkuyoruz korkuyoruz binbirtürlü bahane uyduruyoruz korkuimuzu saklamak icin xalis arkadas yüzümüze haykirriyor korkaksiniz korkak.
saygilar.
Bawê Robîn .. 05 Sep, 2008 02:37:34
avatar
Sayın jir, konuşamazlar ve susmak zorunda bırakılmışlar. Nasıl mı? Siz de takdir edersiniz ki, bir bayan kalkıp "yoldaşları" tarafından işkence, taciz veya tecavuze uğradığını söyleyemiyeceği gibi, bir "erkek"te kalkıp "yoldaş"larına işkence yaptığını, katlettiğini, taciz veya tecavuz ettiğini söyleyemez.

Kendinizi hiç yormayın, konuşamazlar! Çünkü: Apo ve PKK'sine bulaşanlar kirlenmiş-kirletilmiş olduklarından dolayı da, yaşam boyu KONUŞAMAMAYA mahkum edilmişlerdir. Ve KONUŞAMAZLAR!

Varsın, bu pisikoloji ile yaşayan insanların RUH hallerini de, pisikologlar yapsın. Zor iş jin çok zor!
mamostê lâl .. 05 Sep, 2008 07:17:41
avatar
Dema ev nivîs min xwend, zimanê min lal bû. Belê kî bi van zatanre têkildar bûyî, wek wan bi qirêj û geare. BAWERDAR PËSEROJA ME BI XÊR BIKE...
heyder .. 05 Sep, 2008 08:39:00
avatar
yukarida bir arkadas protesto kampanyasi baslatalim diyor ben arkadasi destekliyorum ve ekliyorum pkk sitelerine mail atmanin yaninda hepimizin cevresinde güvendigimiz yurtseverler vardir onlara anlatim bu olanlari hatta olabilirse her birini nasname okumaya tesvik edelim .
nasname ve halis arkadas bu ceteyi teshir etmekte kararli bize düsende insan ve yurtsever olarak onlari her anlamda desteklemek.
saygilar.
NERGIS VE JIYANLAR KAMPANYAYA DESTEK .. 05 Sep, 2008 09:05:02
avatar
Selam arkadaslar ben bugun tum pkk sitelerinin e-mail adresini burada yyinliyacam, bu e-maillere protestio mektubu yazarak en azindan bu muritler içerisinde bir tartismayi yaratmak bile en iyi sonuçtur..ve bu protestolar mutlaka en yukariya gidecektir...gelin NERGIS ve JIYAN içn sadece e-mail atalim
el kurdodan çagrıya cevap .. 05 Sep, 2008 10:07:31
avatar
bu öneriyi katılımlarla destekleyelim arkadaşlar.apocu sitelere bu insanların akıbetlerini soralım.infazları soralım.yurtsever gerillalar nereye kayboldu.bunları soralım.onları kendi sitelerinde gerçeklerle yüzleştirelim.gerçegi heryerde anlatalım
Muzaffer Saglam .. 05 Sep, 2008 11:15:43
avatar
Bence Kurd halki'nin Kurdistan daglarinda'ki iki olumsuz cicegi (JIYAN ve NERGIZ} icin eger PKK'nin sitelerine protesto mesajlari birlikte gonderilirse, kanimca daha yararli olur. Bunun icin'de, nasname'de bir ziyaretci defteri acilabilir, toplanacak yuzlerce, binlerce protesto imzalari bu Dehak'li celatlara birlikte gonderilirse daha yararli olur.
botan .. 06 Sep, 2008 12:24:35
avatar
merhaba nasname , merhaba nasnamenin güzel kalemi halis arkadas yazilarinizi ilgiyle okuyorum özellikle son yaziniz oldukca tartisma yaratti sessiz bir topluluk vardi artik ses cikarmaya basladi.ben bu gün tanik oldugum bir olayi anlatmak istiyorum oturdugum semte biz kürtlerin oturdugu daha cok dedikodu yapip kagit oynadigi bir yer bilirsiniz.
her gün oraya giderim hem dost ahbap görüsmesi hem bir iki oyun oynar bazende güncel seyleri konusuruz ama genelde saka yollu takismalar bizimkisi bu yine oradaydim bu aksam üzeri bir grup gencte oturmustu ve derin bir sohbete girmisti önce önemsemedim ama gittikce kulagima gelen tanidik sesler onlari dinlemeye yönelti beni nasname halis acar sükrü laflari geciyordu bu daha cok onlari dinlememe yol acti grup pkk li genclerdi ama anlasilan sizi okuyorlar uzun uzun tartistilar birinin söyledigi en son cümle suydu "kim ne derse desin ben halis acar in yazdiklarinin dogru olduguna inaniyorum bizim bilmedigimiz bir sürü sey var ,, adam isim , yer tarih neredeyse saat verecek ve ona anlatanlarda eski gerilla."
biri sendemi ajan oldun dedi ortam biraz gerildi tabii arada ben yatistirdim ve gencler kalkip gittiler.
ben dortmunt ta yasiyorum ve nasnamenin bu kadar acik tartisildigini vede savunuldugunu ilk defa sahit oldum.
sayin nasname yönetimi bir sefer daha söylemeliyimki artik ciddi bir muhalefet olduk apo cular buna fena halde kiziyorlar bence bu kampanya cagrisi yapan arkadaslar kampanyalarini yapsinlar bende katilirim ama iki sey daha yapsinlar her arkadas önce nasname gibi bizi aydinlatan bir sitenin güclenmersi icin cok degil 5 euro yardim yapsinlar sonrada artik aciktan destek olalim.
saygilar
zinar .. 06 Sep, 2008 01:14:19
avatar
Her nasname okuru elini cebine atsin önce her birimiz ayda 10 euro veremezmiyiz ben sahsen her ay 50 euro verecegim verecegimki hesap sorma hakkim olsun verecegimki nasnameyi güclü yapayim nasnamesiz kalmayayim hepnizi davet ediyorum elimizi cebimize atalim bir lira verelim ve nasname bizimdir dahada bizim olsun de haydi.
her gün nasnameye geliyoruz degerli yazarlarin bizim gercekleri görmemiz icin yazdiklarini okuyoruz ben halis arkadasi yakindan tanidigim icin biliyorum bir yazi yazmak icin neler yasiyor sahidiyim nasnamenin zorluklar ve tehditlere ragmen nasil susmadigini biliyorum .botan arkadasin yazdiklari dogrudur artik kürtlerin oldugu her kahvede nasname konusuluyor.be nasname nabe diyorum o halde de hadi halis arkadasin gercekleri aciga cikarma cabasina , sükrü xoce nin ithal cigerine ragmen verdigi kararli direnise ortak olalim.
saygilar.
Nesrin .. 06 Sep, 2008 01:22:40
avatar
İçeriği ne olursa olsun, büyük harflerle yazılmış hiçbir yorum yayımlanmaz. Dolayısıyla, sizin de yorumunuz bu nedenden dolayı yayımlanmadı. bilgilerinize sunulur. yorumlar Edi.
Halis Açar .. 06 Sep, 2008 02:29:54
avatar
Nesrin Mahlasli okurumuz.yorumlarinizda vurgu yaptiginiz bir kac konuyla ilgili bilginize ihtiyacim var bana xalisacar@hotmail.com yada nasnamenews@yahoo.de adresinden ulasabilirmisiniz..
selamlar.
barzan .. 06 Sep, 2008 03:51:16
avatar
apo m ali biranda anlatmisti ne kadar ic infaz yaptiklarini.apoya göre onu kim elestiriyorsa ajandir ve katline.
bunu kürdler neden görmez acin gözlerinizi acin apo kürdleri dagitmak ve kölekestirmek icin egitilmis bir ajandir bunu kendisi milyon sefer söledi.
selamlar
sukru can .. 06 Sep, 2008 05:30:16
avatar
Nivîse bi herfen mezin ten nivîsandin, nayen veşandın. Yorumlar Edi.
dilbrin .. 06 Sep, 2008 10:44:31
avatar
sayin acar kayiplar ve ic infazlar dahil yazilarinizi okudum yazilariniza gelen yorumlarida tek tek okudum önemli bir duyarlilik gelismis bu sizin sayenizdedir.
sayin acar bir sey dikkatimi cekti bu insanlarin yakinlari yokmu neden onlar seslerini cikarmiyor neden tepkisizler.
yada acaba onlar tepkilerini size özel olarakmi yazdi ?
yanlis anlamayin yazdiklarinizin gercek oldugunu biliyorum benim sorum baska bir boyutta ne hale gelmisizki baskalari bizim yakinlarimizin basina gelenleri yaziyor bagiriyor ve biz buna ragmen sessiz kaliyoruz.bu nasil insan olmak bize ne oldu böyle.
saygilar sunarim
kemal botan .. 07 Sep, 2008 11:16:39
avatar
bekledik şükrü xoce bir liste yapacak aponun katlettikleri diye ama yapmadı
aslında iyi olurdu bilgisi olanlarda ekleme yapardı yani sadece görevi nasnameye bırakmayalım ne varsa katkı sunalım

geçen haftaki görüşmelerde seroké kurdén ser'erd u bın'erd seroké kurdén ..... diyorduki kawa kuk vs örgütler beni ortadan kaldırmak için kurulmuşlardır
ama kusura bakmasın çünkü kawa vs örgütler çok öncesinde vardı
ama doğru söylüyor ............peygamberi
apo o örgütleri ortadan kaldırmak için görevlendirilmiş bir memur ama çarpıtarak söylüyor
şukru can .. 07 Sep, 2008 02:17:54
avatar
Nivîse bi herfen mezin ten nivîsandin, nayen veşandın. Yorumlar Edi.

Baş e le ma gelo pir zor e teyevi ku hun ewqas peşketine u nikarin Tipen (herfen) mezin biçuk bikin. Ez ji were rebazek kin u rihet beji ; nivisa bi herfen mezin li rupeleki worde kopi bike u tevi bineqenin duvre ji pe li şifte u F3 bikin hune binerin ku tipen we piçuk bun. De heyde bera ev ji alikariyeke mini nasname be.
Halis Açar .. 07 Sep, 2008 04:58:54
avatar
Saygıdeğer okurlarımız Kayıp ve iç infazlar çalışmamız devam edıyor bize tanıklardan gelen bilgi ve belgeleri doğruluğuna kanaat getirdikten sonra kamuoyu ile paylaşacağız biz öykülerimizi yazarken öncelikle olayların doğruluğuna ve gerçek tanıklıklara dikkat ediyoruz okurlarımız bilmeliki bu kirli süreçte sorumluluk almış kim olursa olsun Nasname olarak yazacağız okurlarımızla paylaşacağız.
önümüzdekı günlerde Küçük Güneyli Akif`in öküsünü yazacağız yine Şükrü xoca 12 Eylül`de katledilen Abdal`ın öyküsünü hazırlıyor Nasname yazarları olarak tam hız yol alıyoruz Kürd Ergenekonu çözülünceye kadarda susmayacağız.
selamlar
kemal botan .. 07 Sep, 2008 09:29:44
avatar
halis bey umutlarım yeniden yeşerdi aydınlanıyor perde...düşünsenize nasname nin bir arpa boyu illerlemesi hayal gibiydi şimdi çok ciddi bir güce sahip..
kim nerden katılmış diye bir anketi vardı yıl başında şimdi onu tekrarlarsa ne kadar büyüdüğü açık görülecek
ama bu süreçte bunlara bir alternatif çıkmalı yoksa onlar kaybeder bizde kaybederiz artık yorgun bu halk bu uykudan uyanınca karşılarında birileri olmalı yada düşmana kayar umutlarını kaybederler karanlıklara gömülür...
yapılması gereken kanaatimce HAKPAR-KADEP gibi partilerin aydınların biraraya gelmeleri
çok geç olmadan sahaya inmeleri bizlerin de onları buna ikna etmeye çalışmamız halk olarak onları birleşmeye beraber hareket etmeye zorlamamız lazım
örneğin KURDYEK tv kanalında bu tür oluşumlar desteklenmeli şıvan perwer gibi ulusal temelde kalbilmiş sanatçılar aydınlar biraraya getirlmeli
en çok sizlere büyük görev düşmektedir başarılar ve selamlar
.. 08 Sep, 2008 12:23:40
avatar
Anne ve babanızın isminden sonraki bölüm aktarılmamıştır. Yani, yazınızın devamı yoktur. Lütfen, anne ve babanızın mesleğinden sonra ki bölümü isterseniz ekleyin, yoksa bir anlam ifade etmiyor. Yorumlar Edi.
faruk .. 08 Sep, 2008 12:44:04
avatar
sayin kemal botan bende en az sizin kadar umutluyum artik kürtlerinde konusan yazan cesur yazarlari var bunun öncülügünü sükrü gülmüs yapti ve nasnamede yazan yazarlarin önünü acti sayin halis acarda cesaretiyle bilgisiyle insan yanini önde tutmasiyla kürtler icin kazanimdir degerini bilmek lazim umudum her seferinde dahada artiyor
saygilar
rosa .. 08 Sep, 2008 01:17:37
avatar
Sayin Halis Acar yazdiginiz öyküleri ilgi ile okuyorum her öyküde kürtlerin basina nelerin geldigini ögreniyoruz.mesaj yazan bir arkadasin dedigi gibi kürtlerin resmi olmayan tarihini yaziyorsunuz bu cok önemli ve agir sorumluluk gerektiren bir sey.
sayin Acar size bu bilgileri ileten taniklar neden bu güne kadar sustular ve neden hala kimliklerini sakliyorlar ne zamana kadar saklanacagiz.?
basarilar dilerim.
Berivan .. 08 Sep, 2008 09:43:31
avatar
Merhabalar bu bahs edilen Jiyan yoldasimizin gerilladaki ismi Dicle dir kendisi Istanbul'dan 1994 yilinda pkk ye katilmistir. Yanilmiyorsam kendisi aslen Karslidir ve Istanbulda Uzay bilimlerini Okurken katilmisti. Ilk katildiginda Dicle yoldas nobetinde yanlislikla klesinden mermi sikar. Boluk tamda Gabarda hasas bir bolgedeymis bunun uzerine Azime yoldas onu tecrite alir sorusturma icin ondan sonra bildim bileli bu yoldas hep sorusturmadaydi. Bir turlu teori ile yasanan pratik arasindaki celiskiyi kabulenemiyordu. Dogrusu bende yeni duydum idam edildigine uzuldum.
Halis Açar .. 08 Sep, 2008 09:57:39
avatar
Berivan mahlaslı okurumuz yazdiğınız yorum ve bilgi bizim için çok değerli katkınızdan dolayı teşekkür ederim .Jiyanın gerçek adının Dicle olduğu bilgisi bıze ulaşmıştı doğrulamaya çalışıyorduk olayı bize aktaran arkadaş isim konusunda net değildi. Dicle 1994 istanbul katılımlı ve Ağrı`lı olduğu bilgisi var .sizde daha fazla bilgi varsa bana yazabilirsiniz .
selamlar
rizo .. 09 Sep, 2008 01:53:04
avatar
sayin nasname emekcileri ve halis acar.
ben size ve bütün okurlara bir soru soracagim GURBETELLI ERSÖZ ün ölümüyle ilgili bilgisi olan var mi , gercekten gurbetelli ersöz göneylilerle savastami öldü.?
saygilar.
nujin .. 09 Sep, 2008 01:07:06
avatar
sayin Acar yazilarinizi ibretle okuyorum , PKK ve Apo nun kürtlere karsi isledigi suclari yazacak cesur kalemlere ihtiyacimiz var diliyorum halkimiz sizi okurken kafalarina sorular takilir ve bunlara cevaplar ararlar böylece apo denen itirafcinin pesinden gitmezler.
yazin sayin acar yazin jiyanlari mahsum lari yazin yaninizdayiz.
saygilar
Bawer18 .. 09 Sep, 2008 01:13:28
avatar
Tükeniyorlar.
Gazetelerinde almanyada yapilan festivali yazmislar bos ajitatif söylemler , mizragi cuvala gizlemeye calismislar beceremiyorlarki...
o haberleri okurken aklima imrali daki teslimiyetci ve türk ajani apo nun imraliya gelmeden önceki dönemi animsadim.en son festival Dortmunt da yapilmisti ayni gazeteler aynen su basligi atmisti 100.000 ler Dortmund Taydi.ondan önce hollandada olmustu festival ve bende oradaydim stat tiklim tiklimdi bagimsiz gazeteler bile 200.000 bin kisiden söz ediyordu.
apo cu gazete ise yüzbinler biji apo dedi diye yazmisti.
gecen hafta ise ayni gazeteler on binler diye yazdi.nereden nereye. yüzbinler on binlere indi kürd ler teslimiyeti taniyor ve red ediyor.onbinlerde bitecek geriye bir kac mürid capulcu kalacak onlarda apo nun suc ortaklari kimsenin yüzüne bakamayacaklar.
selam olsun kürd halkina.
selam olsun ihanete hayir diyen onurlu kürdlere.
ayla .. 10 Sep, 2008 12:59:55
avatar
apo bu infazlari tek basina yapmadi herhalde bu kadar insanimizi cnavarca katleden tetikciler ne oldu nereye gitti ve kim . onlar neden hic konusmaz.
sayin yazar onlarida yazsaniza.
selamlar
ali .. 10 Sep, 2008 04:18:18
avatar
sen ergenekonun avrupa ayagımısın öyle avrupada oturararak hikayeler anlatmak kolaymı birilerinin desteği olmadan. başkalarının sofrasında daha fazla kırıntı elde etmek için girdiğiniz ......yarışını sürdürün bakalım
Halis Açar .. 10 Sep, 2008 08:05:27
avatar
Ali mahlaslı yorumcuya.
bu güne kadar sömürgeci hiç bir güçle ve onun karanlık uzantılarıyla ilişkim olmamıştır bu kirli güçlerle ilişkide olanlarıda lanetledim tıpkı imralıdaki Ergenekon üyesini lanetlediğim gibi.
yazdıklarım bizzat Kürd özgürlük mücadelesi içinde yer almış bu mücadelenin en ağır yükünü çekmiş gerçek insanların tanıklığıdır.hani o sizlerin hiç karşılşamadığı gerçek kahramanlar var ya. hani bu haksız kirli savaşta en ağır bedeli ödeyen onurlu insanlar var ya.
Hani o Düşmanla ilk karşılaştığında hizmetınize hazırım,benim anam Türk`tür demeyen, zavallilaşmayan .Gaziler .yıllarca Tc zindanlarında en küçük bir teslimiyeti akıllarının ucundan geçirmeyip biz Hayri`lerin . Ferhat`ların ardıllarıyız diyen kahramanların anlatımıdır.
ergenekonu siz gidin Öcalana sorun.
selamlar.
Realite .. 10 Sep, 2008 10:46:50
avatar
Kekê Bawer,

Bindirilmis kitalardan olusan eski 100 binlik mitingler cikis deligi doldurulmus bir dolu Havuz gibiydi.Ne zamanki havuzun cikis borulari acildi havuzdaki mevcut su seviyesi belli oldu.Zaman icinde iltica talep ve kabulleri azaldi.Eski gelenlerin bir kismi yillar icinde is guc sahibi oldular.Bir kismi daga gonderildi.Bir kismi Avrupa da araziye uydu,bir kismi yokolup gitti.Kalan 10 binler de ya yeni gelen ilticacilar, ya bu iste siyasi faaliyetle gecinenler ya da az sayida gercek taraftardir.

Dolayisiyla onceden de pek fazla "Inancli"insan yoktu aralarinda.Avrupa`da bir sosyoljik arastirma yapilsa gercegin bu oldugu ortaya cikar.

Kisacasi Avrupa`da PKK taraftari diye mitinglerde gorunen kalabaliklarin cogunlugunun Siyasi miyasi bir sorunu yoktu.Avrupa`da iltica edebilmekti sorunlari.
Berivan .. 11 Sep, 2008 11:25:07
avatar
Herkese merhabalar Sayin rizo nick adi arkadasimiz Gurbetelli Ersoz'un akibeti hakkinda sormus. Ben bildiklerimle yardimci olmaya calisayim. Sayin Ersoz 1998 operasyonunda agir yada fiziki sorunlari olan arkadaslar diyeyim daha aciklayici olur geri cekilirken tanklarin toplarina hedef olmuslar.Oradan yarali olarak yakalanan arkadaslarin anlatiklarina gore Gurbetelli agir yaraliymis .............yaklasinca bombanin pimini cekmis ve sahdetine ulasmis. Umarim Sayin rizo arkadasa yardimci olmusumdur.
Dara .. 25 Sep, 2008 08:53:52
avatar
O daglarin gerilla kizi Jiyandi ya akademideki JIYAN onunla ayni sorusturma ve iskencelere maruz kalan insan onu ne zaman yazacaksin yoksa onudami unutmak istiyorsun?????
Halis Açar .. 25 Sep, 2008 04:17:09
avatar
Dara mahlasi ile yazan okurumuza . son günlerde bir dara miz oldu Nasnamede yazdiklari anlasilmaz ve soru isaretleri meraklisi bir arkadasimiz .
niyeti nedir onuda cözmüs degilim.
keke dara jiyanlari unutmayiz ve unuttugumuz jiyan varsa bize mail adresimizden kim oldugunuda vurgulayarak jiyani yaz bizde hatirlayip yazalim.
mail adresim yazilarimin altinda var ve sizdende bekledigimiz öyle dara`lasarak degil bizim gibi sizde gercek kimliginizle bize yazin.
selamlar
sefkan .. 25 Sep, 2008 07:49:48
avatar
sayin acar ve sayin gulmus size hic bir art niyetim olmadan birsey sormak istiyorum.sizin hepinizin yapmak istedigi olay nedir onu bir turlu anlaamiyorum.simdi dusunelimki pkk ve ocalan yok hic olmadi.hemen sevinmeyin bu sadece hayal.siz neyi degisik yapmak istiyorsunuz.siz nasil bagimsiz bir kurdistani kuracaksiniz.hangi metotlarla
kole olmus bir halki ayaga kaldiracaksiniz.siz ve sukru hoca ulusal birlikten bahsediyorsunuz.bunu nasil yapmayi dusunuyorsunuz.sadece pkk ye muhalif olmakla kurdistan nasil kurulacak onu anlamiyorum.birde yaztdiklarinizdan aponun ergonekoncu oldugunu bunun simdi degil herzaman boyle oldugunu savunuyorsunuz.sizlerde ona karsi mucadele ediyorsunuz.peki o zaman bir soru insanin aklina geliyor.siler bu kadar gucu kimden aliyorsunuz.bugun almanyada pkk yoneticileri yargilaniyor turkiye iadelerini istiyor.bu biraz carpik bir durum degilmi.
genc_devrim .. 14 Nov, 2008 02:03:52
avatar
sefkan demiski, ''dusunelimki pkk ve ocalan yok hic olmadi hemen sevinmeyin bu sadece hayal siz neyi degisik yapmak istiyorsunuz'' bu sordugun soruya ben cevap vermek istiyorum,

diyelimki halis acar ve sukru hoca kurdistan icin hic birsey yapmiyacaklar,hemen sevinme sadece hayal:) art niyet tasimayan arkadasim,,hic birsey yapmamalari bile apo ve muritlerinin yaptigi iskence,infaz yalan uzerine kurulmus kurtaricilardan daha iyi degilmidir??

ben pkk'nin kurt halk kurtulus ordusu adi altinda kuruldugunu saniyordum,meger a^pocu hareketmis..!

ama sunun iyi bilinmesi gerekir ki kurt halkinin gercek orgutleyicileri suan hayatta degiller...devrimler oldu dostlar.

Yorum yaz comment

Yorumlarınızı aktarırken kişi hak ve özgürlüklerine saygılı olmanın yanısıra, nitelikli görüş ve eleştirilerinizle katkı sunmanızı bekliyoruz. Katkısı olmayan, ilgisiz ve  eleştiri sınırlarını zorlayan yorumlar yayınlanmayacaktır.

Güvenlik Kodu:

  • email İlet
  • print Yazıcı versiyonu
  • Plain text Düz Metin