Anasayfa | Yazarlar | Halis Açar | Nergiz !..

Nergiz !..

Yazı boyutu Decrease font Enlarge font
image Nergiz

Ferman buyurdu büyük komutan. Tıpkı Serok`u gibi. "Getirin bana bu Nergizi. bir tadına bakayım." Kürdistan savaşta, Kürdistan ateşte... Gün geçmiyor ki toprak bir civanın kanını emmesin. Ama büyük komutan "tadına bakacak". Bu öncelik onun için. Getirdiler Nergizi. Sevdanın yasaklandığı o günde, o tarihte sevdayı yasaklayanlara el pençe divan duranlar. Getirdiler Nergizi Büyük komutan tadina bakacak..!!!!!

Nergiz Kürdün güzel kızı,
Garzan Dağlarının en genç bayan gerillası.
Küçük Derik`in Kürd dağlarına özgürlük için gönderdiği seçkin güzellikte evlatlarından biri.
Nergiz daha 14 yaşındayken ülkesinde yaşanan zulme, halkına dayatılan inkar ve imhaya karşı çıkmayı önüne koydu.
Güney Kürdistanda bir nehri geçerken boğulan şehid abisine öykündü. Ona sözü vardı.
Garzan'da düşmanla çatışmada şehid düşen ablasına öykündü. Ona sözü vardı.

"An serxwebûn, an mirin" dedi.
1990 yılıydı. Güzel bir bahar akşamı köye gelen yoldaşlarına gitti. Onlara yürek coşkusuyla sarıldı.
"Ben de varım" dedi, "ben de bu özgürleşme savaşında ablamın, ağbimin yolunda hevallerimle olacağım" dedi.
Daha 14`ündeydi, 14`dünde küçük Derikli bir ay parçası.
Yol aldı o çok iyi tanıdığı dağlarına doğru.
Yol aldı o abisinin, ablasının şehadet haberini veren dağlarına doğru.
Nergiz gerillanın güzeli.
Nergiz 14`dünde bir gerilla.
14`ünde olmasına rağmen iri bir fiziği vardı, yaşıtlarından daha gelişkin ve çok çok güzeldi.
Nergiz`di Kürdistanın Nergizi. Hiç bir yoldaşı gerçek ismini bilmedi, bilemedi Nergizin.
Nergiz gibiydi Nergiz kaldı.
Savaştı, çarpıştı her Kürd evladı gibi. Yılmadı, "dağlar meskenimiz" dedi.
Nergiz sevdalandı.
Nergiz insanlığın en insani ve insanın insan olduğunu anımsatan duygusuyla tanıştı.
Omuz omuza çarpıştığı bir yoldaşına sevdalandı. Sevginin yasak ,sevdanın suç olduğunu bilmeden.
Birileri sevdayı sadece kendilerine özgür bırakmıştı
Nergiz bunu bilemedi. Hoş, bilse ne olacaktı ki, yürek bu ferman mı dinler.
Nergiz yürekli olan bir insandı, bir ay parçası.
Yıl 1994 Nergiz Beşiri ovasında cephe çalışanı,
Yüreğinde iki sevda biri kutsal Kürdistan sevdası , diğeri insanlığın kutsadığı yavukluya olan sevda.
Nergiz güzeller güzeli ,
Nergiz kürd dağlarının sarı çiçeği.yüreğinde sevdası, beyninde şehidlerine verdiği kutsal söz. Bayrağı şehid abisinden , ablasından devralmanın kıvancı.
Nergiz Kürdistan'ın yüreği.
Yıl 1994, savaşın yoğun yaşandığı günler. Adı dillerde dolaşan Garzan-Amed ve orta eyaletler saha komutanı sahte bir kahraman.!! düşkün bir ibretlik.
Duydu Nergiz'i. Duyurdular sevdasını Nergizin.
Ferman buyurdu büyük komutan. Tıpkı Serok`u gibi.
"Getirin bana bu Nergizi.
bir tadına bakayım."
Kürdistan savaşta, Kürdistan ateşte... Gün geçmiyor ki toprak bir civanın kanını emmesin. Ama büyük komutan  "tadına bakacak". Bu öncelik onun için.

Getirdiler Nergizi. Sevdanın yasaklandığı o günde, o tarihte sevdayı yasaklayanlara el pençe divan duranlar. Getirdiler Nergizi
Büyük komutan  tadina bakacak..!!!!!
Nergiz şaşkın , Nergiz  merakla bekler ne diyecek büyük komutan. Degilmi ki adı dillere destan bir komutan...büyük savaşçı. Ne derse odur.!
¨Büyük komutanın eli uckurunda; "Nergiz`de Nergizmiş ha "
Çekti Nergizi kuytuya büyük komutan. "Tepeye gel"
ama Nergiz kuytularin kızı değil, ama Nergiz Kürdistan`dır. Komutan bunu bilemedi.
Saldırdı komutan, saldırdı en iğrenç hayvani istemlerle.
Nergiz direndi,
Nergiz o büyük komutanin suratını çizdi dağıttı.
"Ben Kürdistan'ım" dedi, "benki ülkeme tecavüz etmek isteyen TC gibi bir düşmana haddini bildirmeye geldim.
Sen kim oluyorsun" dedi, haddini bildirdi.
Nergiz ay parçası.  Nergiz dağların  çiçeği.
Büyük komutan çaresiz döndü grubunun yanına yüzü Nergiz'in Kürdistan tırnaklarının açtığı çiziklerle dolu.
Nergiz "tadına" baktırmadı.
Yakın yoldaşlarından biri sordu Nergize.
“Hevale Nergiz çi bu?“
Nergiz öfkesini özetledi
“Alçax kurê alçaxa, xwest ku tecawûze min bike.“
"Kurrê qexpika" diyordu, Türk askerinden bile daha kotü tecavüzcü" diyordu.
Büyük komutan günahlarına birini ekleyemedi.
Nergiz yürek yarası.
Nergiz Kürdistan.
"Savaş" dedi komutan, "en ağır savaş bölgeleri seni bekler."
Nergiz "tattırmadı".
Nergiz Kürdistan oldu.
Nergiz sevdalı  bir yoldaşına. Sözü var, kimliğine sevdasına halel getirmedi.
Nergiz tecavüzü her sahada redetti.
ve
O gün geldi
O gün
Nergiz
19 yaşında.
Nergiz Ay parçası
"Abla" dedi, "ben geldim."
"Ağbi" dedi, "ben geldim"
Yüreğimde iki sevda birini ülkeme birini yavukluma.
Ben ne ülkemin kimliğine
Ben ne Nergizin yapraklarına halel getirdim.
Ben sevdayı bildiğim için savaştım.
Ben yürekli olduğum için sevdim
Nergiz Şehid oldu. Nergiz Kürdistan oldu daha 19 unda.

                                                                          o0o


Öykümüz gerçek kişilerce bize iletilmiş tanıklıkları mevcuttur. Öyküde adı geçen komutan 19 Mayıs 2000 tarihli PKK ayrışmasının liderlerinden biri olup adı bizde saklıdır.
Kürdistanı ve Kürdi değerlere saldırı kimden gelirse gelsin yazmaktan , teşhir etmekten çekinmeyeceğiz. Kimki Kürdistanı duruşunda samimidir bu halka günahlarının hesabını vermeyi önüne koymak zorundadır, hiç kimse PKK tarihini kendisiyle başlatmasın.Günah var . Günah çok ve ona ortak olanlarda var.


 xalisacar@hotmail.com
31,08,2008
selam ve saygılar.

 

Yorumlar (48 gönderildi):

Munzur .. 31 Aug, 2008 10:16:07
avatar
degerli nasnameciler ben artik karar verdim kürdler ciddi önemli ve cesur bir yazar kazandi,xoca deli dedin kendine ya kalemin iyisini deliler bulurmus.halis gibi bir kalemi bize kazandirdin cok yasa fransiz cigerli emektar xoce.
xalis bra ben diyordumki sadece apo culara dokunursun sen ama degilmis.apo cu olmadigini hatta apoculuga karsi cikanada dokunuyorsun afetmiyorsun.iste kürd vicdani bu.kalemine saglik.
bra nerden bulursun bu olaylari , neden daha önce kimse bunlari anlatamadi bizi uyuttular.iyi varsin devam bra seninleyiz.
Can Kurd .. 31 Aug, 2008 10:17:04
avatar
Merhaba xalis arkadas

madem yayinladin eger oyku komutani isterse ben ona gercek kimligimle burda cewab verecegim.

Bu oykuyu ben sana bildirdim ve yanindayim.

Gercekleri her yerde haykirmaya

selam ve saygi
xeme .. 31 Aug, 2008 11:06:51
avatar
nede hos kokar canim ülkemin Nergizleri.
boy verir göge cikar.kadersiz ülkem , kadersiz Nergizlerim , bir yanda Düsman potinleri cigner bagrini beri yandan mekapli namus fukaralari.
yigitler topragina boy boy düserken Nergizler kokmaz olurken kan kokusundan bu düsmandan daha beter düsmanlar kahir doldurur yüregini ülkemin.
nede hos kokar canim ülkemin Nergizleri.
halis kardes yeter allah rizasi yeter anlatma bu ciyanlari.buna dayanmazki bu fakirin ana yüregi.
KURDISTAN .. 31 Aug, 2008 11:58:38
avatar
madem apoyu veriyorsunuz,onun gibi *********** aciklayin..kimmis bu komutan aciklayin halkimiz bilsin.ocalan olsdaydi carsaf cxarsaf yapoilirdi,baskasi olunca ismi sakli tutuluyyor..Nasnae ozgurce yazinin tamami yayinlansin.yoksa nasname tohmet altindadir..
SUKRU GULMUS..Gercekler soylenmek içndir.. Siariniz bu degilmiydi?N
kurdo .. 01 Sep, 2008 12:00:12
avatar
keke xalis.
allah rizasi icin yeter.
wiran oldu yüregimiz.bu ne belaydir basimiza gelen.
lanet o komutanada onun serokunada olsun.
numan .. 01 Sep, 2008 12:12:37
avatar
Sayin yazar sizi ictenlikle kutlarim bunlari yazin bize hep yalanlar anlatildi.hikayeler yazildi kitaplatr yaptilar zorla sattilar hepsinde dokunulmaz peygamber gibi getirdiler.neler neler olmus oluyor gariban halkin haberi yok her seyimizi verdik yetmedi .hic kimse kendi sucunu anlatmiyor hep baskalari suclu.
hurmetler
Hüseyin .. 01 Sep, 2008 12:14:32
avatar
Apocu müritlere...
Eee de hade şimdi ne diyeceksiniz?Nasname yalnızca siz müritleri teşhir etmiyor. Pisliğe bulaşmış herkesi teşhir ediyor. Ne derseniz deyin, nasname namuslu kürd evlatlarının sitesidir. Kim nerede ne zaman ve hangi isim altında bu aziz milletin namusuna göz dikmiş, canına kıymış ise hesap verecektir ve bütün pislikler açığa çıkacaktır. Nasname içi yılan ve çıyanla dolu karanlık bir odada el feneridir.Bu el feneri asla söndürülmiyecektir. Burdan bazı bedhatlara söylüyorum, boşuna denemeyin. Artık ok yaydan fırlamıştır ve hedefe vuracaktır. Kutlarım seni Halil kardeşim. Hepinizin duacısıyım. Yüce Rabbimiz sizin gibi altın insanlara saglıklı ve uzun ömürler versin. Selam ve hürmetlerimle...Şükrü Hoca'ya da ayrıca hürmetlerimi sunarım...
dile .. 01 Sep, 2008 12:56:21
avatar
aglasam göz yasim kalmadi.haykirsam caresiz denecek kurban ben ne yapam.bu nedir basimiza gelen.
.. 01 Sep, 2008 11:25:15
avatar
Sayin Acar, inaninki yazdilkalriniz büyük bir yürek gücü ister ve bende diyorumki yürginize ve kaleminize tekrar tekrar saglik.
Evet yazdiklarininizi okurken hicte sasirmadim. cunku avrupanin gübeginde ben Pkk'li degilim degince Ölüm ve tecavuzden tutunda erkeksen hain kadinsada afedersiniz O.......damgasi yiyip toplumdan uzaklastirirsiniz. sucunuz cünkü siz düsünsel bazilda Apo ve Pkk idolojisini benimsemdiginizi söylemisiniz. Kendimin yasadigi bir yillik bu tehdit ve baskilar beni düsüncelerimden ve ilkelerimden geri adim atirmadi. ama maglumunuz bu devrimci hareket halk icinde seni toplumu gelen ve görenekler kulanarak korkunc ve tüyler ürpertici tehdit ve iftaralarda bulunuyor. Umarim bir gun birirleri halkip bu sozde Pkk sorumlularina hesap sorar. Sorarda kendisinden olmayan, kendisi gibi düsünmeyen, kendi fikir ve düsüncelerini belirtirken ne denli büyük ölüm tehditleri , tecavuz ve iskencelere maruz kaldigini haykirir.
sayin Acar,biliyorsunuz kürdistan ve Turkiye metropollerinde mücadele veren biz yürekli kürd kadinlari mutlaka iskence ve cinsel tacizlerin türlü boyutuyla bu igrenclige maruz birakilmisizdir.Ama siz ayni basiki ve igrenclikleri bir halk hareketinde yasayorsaniz iste gercek ölümü ozman kendi dünyanizda yasarsiniz.
Gercek hain ve devletin isbirlikcilerinin sahiplenen ve hata aylik maas veren bu kendini tamaliyamis kisilik bozuklugu yasiyan sözde bölge sorumlulari" BEN PKK DEGILIM "dediginiz icin ve "heval serokrtan söz edilince siz tebesüm etmissiniz, bununda cezasi ve uygulamsi vardir" iste avrupanin göbeginde özgürce kendini ifede edebilmek icin sörgünlere gelirsin ama devrimci bir hareket sana ve düsüncelerine prangalar vururlar. Fransada yasiyorum ve bunlarida Fransadaki bir kampta yasadim ve yasamis hata geceleri ormanlara götürülüp vucundunda onlarca sigar sönrülmüs ve türlü (tecavuz) tehditlerle karsi karsiya kalmis ailerle tanistim.
Evet ben bu hareketne korktum ve korkuyorum. Biliyormusnuz niye cunku düsmaninizi tanirsiniz ve ona görede önlem alirsiniz. Türk iskence saltanatlarinda ciglik atarken düsmanin suratina yapistirmis oldugunuz bir tokati cunku siz direniyordunuz. Ama ya bu devrimci ve dost bildiginiz bir yerden geliyorsa her an her yerde kalesce sirtinizdan vurulabilirsiniz. Ve inaninki Paris sokalarinda hep arkami koliyarak yürüyorum ama bunlardan kendimi koluyorum.
Iste bu yüzden
ismimi yazmiyorum bunuda alayisla karsilamnizi umut edeyorum.
Fransadan saygilarimla
meheme .. 01 Sep, 2008 11:53:43
avatar
oso'dur o OSO
memo .. 01 Sep, 2008 01:47:23
avatar
bu adi gecen komutanin *************olmadigini bilmeyen mi var?. Sadece bu mu? ******** in tecevüz ettigi onlarca vaka var. Bence adi saklamaya gerek yok. bu saklama isi suna benziyor. tecavüzden yakalanip hapishaneye giden tutukluya zarar gelmesin diye tecavüzden tutuklandigi söylenmiyor. sizin yaptiginiz da budur. Ama adim gibi eminim bu sahis bu balon komutan ********.
Halis Açar .. 01 Sep, 2008 03:15:20
avatar
Sayin AHMET MAZO daha önce yazdiginiz bir yorumunuzla ilgili sizinle görüsmem mümkünmü.bana email adresimden ulasabilirseniz cok sevinecegim.
email adresim.
xalisacar@hotmail.com
selamlar.
kawa .. 01 Sep, 2008 07:11:08
avatar
yorumunuz küfür ve hakaret icerdigi icin yayinlanmadi. Yorumlar Edi.
zozan .. 01 Sep, 2008 07:24:12
avatar
Sayin Acar bilmedigimiz ne cok sey varmis.sayfalari cevirdikce bize anlatilanlar , yazilan ve okutulanlarin hepsinin eisbergin görünen hatta gösterilen yüzü oldugunu görüyoruz.
yazdiklarinizi o kadar net ve gercek veriyorsunuzki insanda kusku yada soruya gerek kalmiyor.isimler gercek , yerler gercek , tarihler gercek.magdur kim nereli .zalim kim nereli apacik ortada ve sanirim bu birilerine dokunmuski küfür yaziyorlar.onlara önerim bu barbarligi yapanlara hesap sorsunlar edecek küfür ve tabii cesaretleri varsa onlara yöneltsinler.
kaldiki ben küfürden yana degilim , küfür zavallilarin isidir.bunlarda zavalli.
kaleminize ve yüreginize saglik.
nasir .. 01 Sep, 2008 08:53:09
avatar
Sayin nasname yönetimi merak ettigim bir sey var lütfen cevap verirmisiniz.
burada yazilan her seye karsi uzun uzun yorumlar yapan Apo cular sayin Halis Acar in yazdigi infazlar ve kayiplarla ilgili yüregimizi yakan yazilarla ilgili neden sustular , konusmuyorlar.yazmiyorlar.acaba onlar yaziyorda sizmi yayinlamiyorsunuz.merakim bu lütfen cevap verirmisiniz.
hurmetler.
Musa .. 01 Sep, 2008 08:54:43
avatar
Once sevgili meheme'ye soyleyeyim, OSO degildir. Cunku OSO'da abisi gibi hayatinda ulkeye girmemistir. Parasutle komutan olmustur. Bahsedilen komutan PKK'den ayrildiktan sonra PKK ust duzeyine yonelik yazdigi bir yazida "bizim kirimiz vardir, ama kiri temizleyecek sabunumuzda vardir" diyen **********.
Saygilar selamlar
mihemme .. 01 Sep, 2008 10:00:19
avatar
Bahsedilen komutanin *****************oldugunu tahmin ediyorum.selamlar
Halis Açar .. 01 Sep, 2008 11:23:34
avatar
Saygıdeğer okurlar.
biliyorum Dewran`ın ,Nergiz`in yaşanmış tamamen gerçek olan öyküleri sizleri sarstı , üzdü , duygulandırdı.ne yazıkki bunlar yaşandı Nergiz`ler,Dewran`lar bir değil binlerle sayılıyor ne yazıkki.
amacımız elbette sizleri duygulandırmak değil, yazarken , araştirirken gördüklerimiz , duyduklarımız tanıkların anlatımları bizide sarstı ağlattı.bu güzel evlatlarımızın yaşadıklarını verirken eksik bıraktiğimiz yanlar oldu ancak asla gerçeğin dışına çıkmadık.bunu sürdürmeyede kararlıyız ,benzer o kadar çok dram yaşandıki tarihin o sayfaları Komutan ve önün Komutanı olan Apo tarafından hep yok sayıldı , saklandı inkar edildi.biz o sayfaları açacağız bunu yaparken PKK li yada PKK den ayrılmış muhalif ayrımı yapmadık yapmayacağız.her şeyden önce insanız bizim için esas olan insanı yanımızdır.
Kürd ve Kürdistanı değerlere karşı kim ne suç işlemişse bunun hesabını vermek zorundadır.
Susanlar var susuyorlar Sevgili Şükrü xoca nin dediği gibi Kürd Susanlar partisi.biz bu partinin doğal üyelerini konuşmaya davet ediyoruz , konuşmak ve bunu yaparken kendi suçlarınıda itiraf ederek adına özeleştirimi dersiniz onu yapmak zorundalar.bize o çarkın dışlısı , hatta Apo belasını başımıza bela edenler bunun hesabını vermeden muhalifte olamazlar , güçte olamazlaz.kimi Kafka rolünü üstlenmiş , kimi Don Kişot kimi Deli . kimi kahraman.biz diyoruzki asıl kahraman yaşatandır , asıl kahraman işlediği günahın hesabını verebilecek erdemliliği gösterendir.buyurun gün bu gündür.biz bulduğumuz her günahı onların yüzüne vuracağız.
ya tamamiyle susacaklar.bu halk onlarıda Apo gibi tanıyacak.yada çıkıp hesap verecekler.
saygıdeğer okurlar.
Bazı yorumcularımız Nergiz`ın öyküsündeki ana temayı geçmiş komutan kim derdine düsmüş.bu doğru değil bu bir yanılsamadır.esas olan Nergiz dir Nergizlerdir.unutulmamaliki adı geçen komutan o aşağılık saldırısından sonrada yaklaşık 6 yıl PKK saflarında en üst düzeyde görev yaptı ve önün komutanıda önün yaptıklarının hepsini biliyordu , cünkü suç ortağıydı.Şam da bekaa da yaptıkları Garzanda yaşananlardan farklı değildi.
sorun "getirin bir tadına bakayım" mantığının bu yapıya hakim olmasıdır/sorun sıradan bir gerillaya (ki gerilla hiç bir zaman sıradan olmadı.) bir yurtsevere bile yasak olan insanı davranışlar.sevdalanmak , sevgi olgusunu en adice en hoyratça kullanan katil mantığın teşhiri sorunudur.
vurgumuz bunadir.
Adını vermeyen fransadan yazan saygıdeğer okurumuz anlatıklarınızın hepsi ne yazıkki doğrudur , sizi çok iyi anlıyorum.
Xeme Ablam bana oğulda desen oğlunum , kardeşte desen kardeşinim.dün beni ağlattın yazdığın o duygu dolu yorumunla.
yorum yazan ve yazacak olan diğer okurlarımız katkınız desteğiniz bizim bu yolda yalnız olmadığımızın işaretidir ve bize güç veriyor.
kalemimizde mürekkep , yüreğimizde kürdistan sevgisi var ve hep olacak.bizde yazacağız.
size üniversiteli bayan gerillayı da yazacağız.
bize küfür eden okurlarımız.tepkinizi biraz anlıyorum inandığınız önder aldığınız kutsadığınız kurumun yaptıklarını okurken dumura uğruyorsunuz ilk tepkiniz bizi düsman görmek ve tabi küfür ve tehdit göndermek.ancak sizlerdende istediğimiz yazdıklarımızı biraz sağduyuyla okuyun.olabilirse araştirin.bu olaylara tanık olan yığınla insan var.Nergizi tanıyan bir sürü eski gerilla var bir çoğu avrupada.Dewran i bekaada katledenlerin yanında olanlar var.
eminim bunu yaptığınızda kürd ün başına örülen kirli çorabı sizlerde göreceksiniz.
selam ve saygılar.
munzur mahmutoglu .. 02 Sep, 2008 12:21:38
avatar
Bra HALIS!Sizin gibi kendini yetistirmis yurekli Kurt aydinlardan hakli olarak onur duyuyoruz.Sizin gibi bu dava icinde pismis,kendini yetistimis guclu kalemlere ihtiyacimiz var.Hakli bir davanin sahibiyiz.Bu halkin degerlerii nimetlerinikendi kirli emellerine alet eden onu kirli efolarina kurban eden namerlerle ancak sizin gibi cesur kalemler aciga cikarip teshir edebilir.Inkar ve redde ugramis ihanet cemberiyle bogma istiyolar bizi.Ancak bu oyle bir halki tarih boyunca buyuk istilalara ugramasina ragmen yok olmamisdir.Itiafcibasi"m.kemal ocalan"bunca maddi ve manevi gucuyle arkasina genelkurmayi almis bizi tarih sahnesinde yok etmeye calissada bunu basaramayacakdir.Sizler gibi bu toplum bagrinda cikmis ozgur ruhlu deliler var oldukca bu halkin ozguruk cigliklarini hic bir barbar guc bizi yenemiyecekdir.Sizi yurekden kutluyorum.Yaratici ruhunu seamliyorum.Svgi,saygi,selamlarimla...
Lawekurd .. 02 Sep, 2008 12:34:52
avatar
yorumunuz hakaret ve küfür icerdigi icin yayinlanmadi...Yorumlar Edi.
fate .. 02 Sep, 2008 01:00:08
avatar
Sayin Acar,yazinizi okuyunca NERGiZ gibi dostlarimla konustugumuz anlara gittim.Gözlerim doldu yeniden..
§asirmadim,defalarca can havliyle ya§adigim ulkeye siginan Guzelim kurt kizlarina tercumanlik yaparken duymu§tum cunku.Acidim.Halkima,kendime,bizi yetistirenlere.Devrimciyim diye ortaya cikanlara ve 12 eylulun gelmesiyle bizi-ulkelerini sevenleri Aponun ko§ulsuz kucagina atanlara ÖFKE kustum.Aponun muritlerine MEYDANI BO§BIRAKANLARA öfke kusuyordum.Kustum.Ve...
ibrahim Aydin APO yu erken farkedip ayrildiginda ONA KIZANLARA,Dinleme geregi dahi duymadan öfkelenenlere KIZDIM.M.§ener olayinda APO ya gerekli durusu göstermiyenlere KIZIYORUM.Onlar kendilerini tanirlar.
Ve sizin kanalinizla YUKSEK SESLE SORUYORUM:ibrahim Aydin,M.Sener ve benzeri olaylarda gerekli TAVRI NEDEN göstermediniz?
Göstermeliydik,bedeli ne olursa olsun susmamaliydik.
SUSMAKLA hata ettik,dediginiz oluyormu?
Bilanconun bu kadar yuksek olmasi GEREKiYORMUYDU???
Komutandan ziyade kendini nsan sayan bu CANAVARIN adini neden yayinlamiyorsunuz?
Herkesin ama herkesin gözunde kimin ne oldugu ANLASILMALI.
Cezalandirilmalidir.Bu size yansitildigina göre Topluma iletmeniz gerekir diye du§unuyorum.
Saygilarimla.
xezal .. 02 Sep, 2008 01:46:29
avatar
namusumuza kimligimize hayasizca saldiran bu komutan ve komutanlari aciklayin.fate arkadasa katiliyorum .neden aciklamiyorsunuz.
Apo cu olsaydi aciklardiniz bu Apo cu olmadigi icin koruyorsunuz gibi hic istemedigimiz bir düsünce yerlesiyor insanin aklina.
sayin Acar biz size güveniyoruz sizin ve nasname nin kimsenin önünde egilmeyecegini iyi biliyoruz lütfen bu güvenimizi sarsmayin.bizim sizden baska kimimiz var.
kürtlerin vicdani Nasnamenin kalemleri degilmi.
saygilar.
memo .. 02 Sep, 2008 02:26:00
avatar
sayin Acar niye ismin üzerini bipliyorsunuz?.eger yalansa yalan deyin ama her ne olursa olsun herkese hakaret icermedikce yazilanlari yayinlayacagiz diyorsuz ama rtük usulü olmasada bence ondan beterini yaparap ```````yorsunuz. böylece yazdigimizin bi anlami kalmiyor. ismi saklamanin manasi nedir?biz biliyoruz diye söylüyoruz ve bilmeyenin olmadigini söylüyoruz. bu tecavüzcü komutan mi artik herneyse ********* kod adli ********.. eger bunuda bipleyecekseniz yayinlamayin yaziyiki bi anlami olsun... hem merak ediyorum bu sahis alihaydar kaytan olmus olsaydi eminimki manseti kilitlerdiniz....
kocero .. 02 Sep, 2008 02:28:05
avatar
size heval demeye dilim varmiyor ve ayni zamanda size nasil hitap edecegimide bilemiyorum size tavsiyem ac kabadayilik yapmaniz size bir sey getirmez nasnamede yazacaginiza gidin televoleye cikin eminim ki daha iyi para kazanirsiniz ne hikmetse hepiniz tam paparazi olmususnuz inaninki reyting rekorlari kirarsiniz
baz_x .. 02 Sep, 2008 03:15:54
avatar
bazen insani mecbur ediyorsunuzki
apocuyuz diyelim
murit falan degilim kimseyde bagimli degilim
yalnis siz hic yazdiginiz okudunuzmu veya yazdikalriniz kimin isine yariyor böyle adiler her ortamda olur nasilki pkk icerisinde yigit dürüst kürt cocuklari yer aliyorsa,adi asagilik kisilikli olan sapiklarinda bulunacagi gayet dogaldir.tc ordusunda hani böbürlendigi mehmetcikleri birbirine ******** ediyor hic bir yerde rastladinizmi falan taburda veya bölükte bu su yasanmistir diye. Bu yazdiklariniz iste size ülke kurtarmak istiyen ler sizin kizlar5iniza bacilariniza tecavüze yelteniyor diye düsman delil olarak kürde karsi kulanacaktir. gecende diaktimi ceken bir yorumcunun yazisi sükrü hocaya yönelikti cok yerinde yazmisti galiba sükrü hoca ve onun kalemsörlerinde olan halis o yorumdan yola cikarak manevra alanlarini genisletmeye calisiyor xocaya denilmistiki senin yazilarin sadece apo eksenli apo ölürse ki ölecek gerci belli olmaz kim kimden önce ölecegi varsayalim apo öldü sükrü xoca nin yazacagi yazi kalmaz. onun icindir ki bu sefer alcak olan bir gerila komutani malzeme olarak kulanarak pkk ya ve gerilaya düsmanlik edilyior ve apo ölürse diger komutanlari malzeme olarak kulanacagiz imasi veriliyor. xoce alahini seversen yazma artik icimiz dismiz apo oldu, birazda biz kürt cocuklari olan kimseye bagliolmiyan bireyler ne yapabiliriz,bir güc olabalirmiyiz veya hatasiylan talaniylan tecavuzcu komutaniylan bu güne gelen kurdistanin (türkiye kurdistani) tek mucadele gücü olan pkk yi kürt halkinin hizmetine koyabilirmiyiz murat karayilan ve bezerleri insanlari etkiliyecek ve hatta okumalrini sagliyacak bir iletisim yolunu arasaniz daha iyi bir düsünce degilmidir oda olmasa nizamettin tas halil atac bir güc yapip bir alternatif hale getiremezmiyiz.en son olarak sen apo nun bulundugu konumda olsaydin kürtlere nasilbir önderlik yapardin kürt halkini az cok taniyorsun bu halk o kadar düsürülmüski her tür sekil mevcuttur. daha net sorayim serok luk yapabilcekmisin veya yapabilcek kmi öneriyorsun
saygilar
mürid olmayan kocero .. 02 Sep, 2008 03:28:01
avatar
kocero rumuzlu mürid.
acaba kek halis senin hevalligini kabul edermi.
eger nasname yazarlarinin para kazanmak gibi bir dertleri olsaydi nasnamede yazmazdi.bak kendin itiraf ediyorsun bilinc altina para ve parazi yerlesmis.
bildigim kadariyla bu insanlar para kazanmayi birak ceplerinden veriyorlar.yetmiyor sizin gibi müridlerin tehdit ve saldirilarini göze aliyorlar.
kocero Nergiz senin kizkardesin olsaydi yine ayni tepkiyi gösterecekmiydin.?
kek halisin yazdiklarinin hangisi paparazilik.gercek batiyor degilmi.adam isim yer tarih her seyi acikca yazmis.utanmadan laf atiyorsunuz.sizin kürtlügünüzden süphe ediyorum.hic bir onurlu kürd bu olaya karsi senin gibi tepki vermez, hani gerilla sizin namusunuz , bastaciniz , en kutsal degerinizdi.nerde kaldi o deger.Nergiz Kücük Derikli .Derik garzanda sehid düsmüs.iki kardesi sehid ve bir komutan ona tecavüze kalkisiyor.de hade konussaniza sehidlerimiz degerimizdir desenize.?
Iste siz bu kadar zavallisiniz Apo denen haine dokunuldumu sizin icin ananiz baciniz, namusunuz hic önemli olmuyor.yazikki ne yazik.
kocero .. 02 Sep, 2008 04:18:00
avatar
murid OLAMAYAN KOCEROYA benim kafama takilan sey sizin bazi olaylari kendiniz gibi basite indirgemeniz ve ayni zamanda basitce yorumlar yazmanizdir.ayni zamanda kendinizi bir kac kelime yazmakla silahsör veyani zamanda yürekli zanettmenizdir kendinizi cok yürekli zanediyorsaniz olaylara farkli yönlerden yanaissinda o zaman sizin yürekliliginize inanayim .gelelim nergiz olayina,bu olay cereyan ettiginde eminim ki nergiz arkadasin cevresinde bir sürü insan vardi peki neden hic kimse tepki olarak kelesini anlina dayayipta tetige basmiyor?sözde komutani öldürmüyorlar?hadi komutan ******** diyelim peki oradaki gerillalarin olaya müdahale etmediklerinide ima ediyor ve gerillayida burada zan altinda biraktiginizin farkindamisiniz?bunun aciklamasini hangi mantik cercevesinde yapacaksiniz acaba ?cok merak ediyorum :sana bir sey hatirlatayim GERILLA her zaman bizim kutsal degerimiz dir bastacimizdir bundan da süphen olmasin benim ZAVALLI dostum.insanlarin namus kavramina dil uzatmanin bedelini eger KIRMA BIR KÜRT degilsen( ki süphem var bu konuda)böyle cevap yazmazdin seni ayni zamanda sende olmayan bir seye davet ediyorum terbiyeye??????? ayni zamanda yorumunun son kisminda kendini apacik ele vermissin ne yazik ki bütün deger yargilarni apacik ortaya koymusun kendi namus kavramini ne yazik ki töhmet altinda birakmissin .lütfen
mürid olmayan kocero .. 02 Sep, 2008 05:41:32
avatar
kocero mahlasli arkadas.
gerilla hemde PKK de gerilla yasamini hic tanimadigin ne kadarda belli.sizler gerillayi onlarin yazdiklariyla ögrenmissiniz.dolayisiyla sizler cok rahatlikla gerilla kelesini komutanin anlina yapistirsaydi dersiniz.bu kadar basit .kelesini alnina yapistirsaydi.
kelesi anlina yapistirmayip sadece herhangi bir uygulamanin yanlisligindan söz etti diye uygulamaya alinan , halk mahkemisinde sözüm ona yargilanan ve infaz edilen yiginla gerilla var.sen cikmis beylik laflar edip keles yapistirsaydi diyorsun.
bir baska sey insanlar birak gerillayi avrupada bile pkk yi elestirmekten korkuyor sen nerde yasiyorsun.bir cok insan pkk den ayrildigi halde korkudan konusamiyor.
sayin acar a paparazi yazari olmasini söyleyen ve hakaret eden sen bir kürt kizina yapilan seyi normal görecek kadar kürtlükten cviktigini farketmiyor bize KIRMA kürt diyorsun.bu ne bicim körlüktür senin serokun diyor benim anam türk yani senin deyiminle KIRMA kürt oluyor ona lafin yok ama bu capulcularin suclarini teshir edenlere söyleyecek tonla laf ediyorsun.hayret.
gözünü ac iyi oku.
halis acar nergizi gercek taniklarin anlatimiyla yazdigini söylüyor yani o senin deyiminle kelesi komutanin alnina dayamayan gerillanin tanikligi.tühmet altinda kalan kim simdi.
sana önerim bir kac eski gerilla bul onlar sana gerilla yasamini anlatsinlar ama gercekleri öyle kahramanlik hikayeleri degil .uygulama , tecrit , yargilama , halk mahkemesi ,tutuklanma nedir bunlar nasil oluyor sana anlatsinlar.
newroz .. 02 Sep, 2008 05:47:19
avatar
sayin acar.ben nasnameyi seviyordum gün gectikce dahada sevmeye basladim.dokunulmayana dokunuyorsunuz.kimsenin söyleyemeyeceklerini söylüyorsunuz.bu sayede yukaridaki yorumlarda oldugu gibi farkli bakan insanlarimiz bir bicimde tartisiyor duyuyor.ögreniyor.her ne kadar tartisma gelenegimiz olmasi gerektigi gibi degilse bile.insanlar birbirine hakaret etmeyi öne cikarsa bile bu iyi bir baslangictir ve nasname bu olanagi sunuyor.
gercekleri kimse karartamiyor.tarih yasanan her seyi bir yere kaydediyor ve bir gün mutlaka ortaya cikariyor bize düsende bunu iyi yakalamak
basarilar dilerim saygilar
zinar .. 02 Sep, 2008 05:56:47
avatar
Apo cu kardeslerim yine yanlis yerden yükleniyorsunuz ve bu sizi gülünc duruma düsrüyor.yazilana yönelik laf etmiyor onun etrafinda dolasip yazara yada onu destekleyenlere catiyorsunuz.
hele biriniz cikin deyin Nergiz kodlu bir gerilla yasamadi.öyle bir komutan yoktur.o tarihte bu olay olmamistir.Derikli Nergiz yoktur.iki kardesi sehid degil.agbisi güney sahasinda nehirde bogulmadi.ablasi garzanda sehid düsmedi.bu olayi anlatanlar yalan söylüyor.dogrusu sudur.
adam isim vermis nerdeyse baba adi ana adi dogum günü dogum tarihi . komutanin kim oldugu olay sirasinda orada olanlar kim hepsini yazmis.
Apo cu mantik iste bu olayin özü degil cevresiyle ugrasip olayi carpitmak isterler.bildikleri hic bir sey yoktur kör bir yaklasimla önderliklerine biji derler.ben Nasnamede bin tane yazi okudum yazarlar belgeliyor.apo cularda yorum yaziyor hic biri yazilana cevap veremiyor isi gücü yazanlarla ugrasmak .mesela Apo kemalist oldugunu kendisi bagiriyor bunlar onuda inkar ediyor.
nasname aponun itiraflarini yayinliyor altinda Apo nun imzasi var.
yorum yaziyorlar diyorlar.sen ordamiydin.
iyide yazanlar orda degildi peki siz aponun görüsme notlarini bizzat gidip onun elindenmi aliyorsunuz ?
birakin bu bos isleri körü körüne müridlik yapmayi ya yazilanlara cevap veya elestiri getirin cürütün yada kendinizi sorgulayin.
selamlar.
cahca .. 02 Sep, 2008 06:01:56
avatar
Merhaba acı hikayeleri içim burkular okuyorum 1993 yılında örgüte katılan gerçek adı Gülnaz ABAYLI olan Yakınımın Hikayesini bilen varsa lütfen yazın
Dersimce .. 02 Sep, 2008 06:17:02
avatar
zinar brama yazdiklarina sonuna kadar katiliyorum.bunlara tek tek sorsan biz kemalist degiliz , kemal kürtlerin bas düsmanidir derler Apo da her hafta kemal en büyüktü der biri yalan söylüyor ama kim ben anlamadim gitti.
sayin acarada saygilar
xeme .. 02 Sep, 2008 10:52:34
avatar
kardesim halis
allah kalemine kuvvet versin , yüregin ile vicdanin o kadar güzelki
gözlerinden öperim
hozatli .. 03 Sep, 2008 04:34:29
avatar
o,buyuk kumutan kimmis bizde ogrenelim, adi sizde sakli kalmasin o nun adini kurdistanlilarda ogrensin
serwan .. 03 Sep, 2008 11:24:40
avatar
bence bu komutan olacak sahsin adi aciklanmadikca bu yazinin haber degeri yoktur bence sayin acarin bir an önce bu sahsiyetin adi kürt kamuoyununa aciklanmasi sarttir cünkü bu tür konularda kürt halkinin hassasiyeti göz önünde bulundurularak en kisa zamanda aciklama yapilmali ki kurunun yaninda yas ta yanmamali .
fate .. 04 Sep, 2008 12:16:13
avatar
KOCERO adiyla yazan kisiye:Bize heval demeye dilin varmiyor.Aman VARMASIN.!Apocular sayesinde o guzelim HEVAL kelimesinden dahi nefret ediyorum.
Senin gibi ba§kalarinin BEYNi ile du§unenlerin bize-bana-hic bir seyine ihtiyacim YOK.
Televole,paparazi bizim gidebilecegimiz bir yer degil.Orasi APO ve muritlerinin yeridir.
ÖZGUR KURDiSTAN a§ki ile daglara vuran o guzelim genc kizlarimiza TECAVUZ edenler..bunuda KOMUTANLIK,ÖNDERLIK adi altinda ve adina yapanlarin yeridir.
Olaya yaklasimin dahada KABA.Para...Para..senin gibileri UNUTNMASINKi burada yazan bir cok insan yasamini inanclarina adamis.Ama senin gibileri bunu ANLIYAMAZ.
Kendi beyninle du§unecegin gunleri görmen dilegiyle
li .. 04 Sep, 2008 01:33:58
avatar
Bence gerçek katilin ve tecavüzcünün kimliğini saklamak, ahlaki olarak doğru değil. Bu, kelimenin en edebi anlamıyla mağdurdan ziyade katile ve tecavüzcüye gösterilen bir "merhamet" ve hoşgörüdür!
Halis Açar .. 04 Sep, 2008 01:44:37
avatar
saygideger okurlar .Nergiz`in öyküsü kürdistanda yasanan binlerce öyküden sadece biridir.bizim bu öyküyü yazarken amacimiz bir suclu bulup onu yazgilamaktan ziyade o binlerin yasadiklarini kamuoyuna aktarmaktir.
benzer öyküleri yazmaya devam edecegiz.
okurlarimizin bizim tavrimizi bildigini düsünüyoruz ve kimseyi kayirmak , kimseye yaptigi bu igrenclikten dolayi hosgörü göstermek gibi bir seyimiz söz konusu olamaz.
okurlarimizdan ricamiz olaya yogunlasmalardir.yasanan budur ve buna benzer binlerce yasanmislik ne yazikki var ve hala yasaniyor.
öcalan ve takiminin mantigi ve uygulamalaridir bunlar , bilmenizi isterizki kürdistanda yasanan bu ve benzeri hic bir olay öcalan ve cetesinin insiyatifi ve bilgisi disinda yasanmamistir.
selam ve saygilar.
bazarcix .. 04 Sep, 2008 01:44:46
avatar
yasim 23 apoyo severdim lise donemlerinde ozman gider gelirdi beldelere filan dehapın.

aponun bazı hareketlerını bayan gerıllarla konusmlarını gordum hic tasvip etmedim.sen bir orgutunun basısın diye bilinyorsun sen kameralar karısında nasıl bole hareketler yapıorsun.hicmi dusunmuyorsun bu halk beni gorecek birgün diye. cok yanlıs hareketler elınde tesbih kadınlarla ole yan yatmis benim babam 60 yasında ıcerı bir cocuk girer uzanıyorsa duzelır.dedıgım gıbı gobegını kasıyarak konusması beni gercekten tiksindirdi.bir insanin icinde bole hareketler varsa bunu bari kamera onunde yapmaz aponunki terbiyesizlik baska birsey degil dagdaki savasan gerillanın tırnagı olamaz..

******** baska bırsey degıl

ne demisler eline, beline, diline sahip olacan apo bir yerine sahip olamadı....
Kurde Rast .. 04 Sep, 2008 06:09:13
avatar
koceroya,

Eskiden bende sana benzer seyler dusunuyordum. Yani Ocalan hakkinda bunca seyler yazilirdi bn buna imkansiz diyordum, mutlaka bir gerilla cikar bunu durdurur diyordum. Fakat basima gelen ufak olayi bir kenara birakayimda gerilla bir arkadasin bana anlatiklarini anlatinca affalladim.

KIsaca sunu soyleyeyim. Hemen hemen her hafta avukat gorusmelerini okuyoruz. Yazilanlar utanc verici, bunlar hemde Apocu basinda yayinlaniyor. Yani yazilanlar bu Komutaninkinden daha kotu. Simdi gerilladan biri bu Ocalanin utanc verici yazilarina karsi ne yapabiliyor? Hala dagda gerilla var. Hala biji serok Apo diyen binlerce gerilla var. PKK de bulunan bir gerilla en fazla firsatini bulan bulan kaciyor. Sansli olan Avrupaya kaciyor sansiz olan hatta ve hatta TC ye siginiyor. Nicin bu kadar kisi bu orguttem kacti sence? Diyarbakir zindaninda boyun egmeyen PKK ciler APO ya boyun egdiler. Demekki APO TC den daha buyuk iskenceleri uyguluyorduki boyun egdiler, boyun egmeyen Mehmet Sener gibi vuruldu.
PKK yi hic tanimadigini belli ediyorsun, birde bir olaydan ders alip digerini analiz etme yetenegin zayif.
Tekrar ediyorum, gerilla nicin Ocalanin rezaletine karsi suskun?
OLAYIN NESINE YOGUNLASACAZ HALIS ARKADAS .. 04 Sep, 2008 09:41:00
avatar
Selam halis arkadas, ya nlamadigim olayin nesine yogunlasacaz.Dunyanin hiç bir hukukunda ya bir tecavuz yasanmis isim onemli degil, yogunlasalim diye bir sey soylenmez.olayin faili acik bir sekilde cezalandirilir..Bak jiyan arkadasin infazi ile ilgili DURAN KALKANI bir guzel yazmissiniz...bence sqizin bu tecavuz olayi arkasindaki tavir PWD nin tavrina benziyor.ve hiç hos degil, misyonunuz bence bu olayla darbe almistir.yani pkk nin içnde olsaydi bu kisi aciklanirdi..ayrildigi içn heralde aklandi anlamina gelmiyor..olaydzan cikardigim sonuç bu...
kurdo .. 04 Sep, 2008 04:35:06
avatar
halis bey ismi neden aciklamiyor bilmiyorum ama ben mutlaka bir hassasiyetten dolayi yayinlamadigini düsünüyorum.aslinda PKK yi biraz taniyan herkes o ismin kim oldugunu kolaylikla bulur.tarih ve yer acik ortada biraz zahmet edip kücük bir arastirma yapan herkes kim oldugunu bulur.ben tanidigim eski bir gerilla arkadasa sordum aninda bana kim oldugunu söyledi ve düsündüm buraya yazayim dedim sonra ben halis beyi anladim.benim icin kim oldugunu yargilamak degil kimlerin ne yaptigini ögrenmekti esas olan.
saygilar.
li .. 04 Sep, 2008 10:23:04
avatar
Sevgili Halis, yaziniza gelen eşetirilere verdiğiniz tepkiyi hayretle okudum. Ortada adi sizde saklı olan bir tecavüzcü ve katil var. Ama adini sirarla söylemiyorsunuz.
Okura şu tavsiyelerde bulunyorsunuz: "okurlarimizdan ricamiz olaya yogunlasmalardir.yasanan budur ve buna benzer binlerce yasanmislik ne yazikki var ve hala yasaniyor."
Bu mantiginizdan hareket ederesek söyle düsünebiliriz; zaten tüm toplumsal ve kollektif yapidir; bu durumda birey suçsuzdur!
Unutmayalım Hamurabi'den bu yana suç bireyseldir. Abdullah Öcalan'ın cinayet şebekesi, o şebeke de yer alan hiçbir bireyin masumiyet gerekçesi olamaz. Katili ve tecavüzzcüyü saklamanın da hiçbir ahlaki, hukuki ve topumsal gerekçesi yoktur.
kocero .. 05 Sep, 2008 03:30:17
avatar
Arkadaslar bakiyorumda olaylari burada herkes baska yönden bakiyor ve istedigi gibi yani daha dogrusu egosuna göre yorumluyor .benim demek istedigim, daha dogrusu anlat calistigim olay sucun bireyselligi.burada bir sahsin yaptigi alcakligin bütün partiye maledilmeye calisilmasi ki cok yanlis.burada bazi yazi yazan arkadaslarin yüklendigi misyonun yanlisligi anlamak lazim.bu nca yazilan negatif yazilarin getirilerini tartismak lazim aslinda.
önder .. 05 Oct, 2008 01:09:33
avatar
tecevüye uğrayanın ismi söyleniyor ama o komutanın adı bilinmiyor neden acaba gişzleniyo bu terbiyesizlik kürd halkına yapılmış sayılar saysılar halis yoldaş mns mi eklersen sevinirim
Lave kürd .. 28 Nov, 2008 12:09:25
avatar
Selamlar,

Yazı ve konu elbette hepimizi derinden etkileyen bir konu,ben daha bugün arşivdeki yazılar tararken rastladım ve önemsediğim içinde geçte olsa yazma gereği duydum.Zira konuya bazı yorumcuların yaklaşımını anlamlı ama yatarsız buldum.
Zira sorun ne halen örgüt içinde komutan veya gerilla olarak kalıp kalmama nede ayrılmış olmadır.Sorun bir zihniyet sorunudur ki bu zihniyet en başta aponun zihniyetiydi ve egemen oldu demesekte yaygınlaştı.
Bu zihniyet sevmeyi,aşkı,duyguları ret eden yasaklayan,bunu bir yozlaşama ahlaksızlık olarak ele alma ve çoğunda da ölümle cezalandırmayla sonuçlanan yüzlerce benzer olaya yol açmıştır.
Şimdi bu örnekten yola çıkarak tüm ayrılanları,veya PWD kadrolarının tümünü aynılaştırıp benzer karekerde değerlendirmek son derece yanılgılı olur.Zira bu menalet haline getirilen örgütten ayrılan ve bunuda halka borç olarak gören sayısız değerli komutan ve yöneticiler de var.
Hatta kim erken kim geç ayrıldı demekte doğru deyil.Zira hepimizin yaşadığı bir süreçtir ki hepimiz bizden önce bu apo menaletinden ayrılan hakkında şimdi hatırlayınca utanacagımız yorum ve değerlendirmeler yapmışızdır.Demek sorun buda deyil.
Dediğim gibi sorun bir zihniyetin egemen olma sorunudur.Sevgi,aşk tamamen insani ve doğal bir duygudur.Bunu bastırarak,yasaklayarak,engelleyeek,cezalandırarak,yok sayarak ortadan kaldıramazsınız.Bunu yapmaya kalkarsanız sapkınlıkların yaşanmasına neden olursunuz.Soruna birdde bu yönüyle bakmak gerekir diye düşünüyorum.
Bunu söylerken örnekte ki olayda adı geçen şerefsizi suçsuz gördüğüm anlamı çıkmasın.Bu onursuz adam elbette yaşamayı dahi hak etmiyor.Benim anlatmak istediğim bundan ibarettir dostlar.
selam ve saygılarımla
Lave kürd .. 28 Nov, 2008 02:21:02
avatar
Deyerli nasname yönetimine ve kamuoyuna.
Yukarıda birleşik biçimde Lavekurd mahlasıyla yazan ama yazısı küfür ve hakaret içerdiğinden yayınlanmayan yazı bana ait deyil.Mahlasım başkasınca kullanılmış.Elbette Lave kürd ismi benim tekelimde deyil her kürt benim kadar bu isim üzerinde hakka sahiptir.Ama kullanımda olan bir mahlası kullanmak etik deyil.Hele birde dünya görüşünüz.ideolojik cizginiz farklıysa bu karmaşa da yaratır.
Diyer bir husus yorum ve tartışma uslubu olarak asla küfür ve hakaret içeren bir tarza sahip olmadım ve karşı durdum.Tartışa düzeyli olursa amacına ulaşır.
Bu durumu deyerli nasname yönetimine ve kamuoyuna duyurur,selam ve sayğılarımı sunarım
semih .. 28 Nov, 2008 05:31:09
avatar
bazarcix arkadaş,
açıkçası ben de yukarda bir arkadaşın artık dilim "heval" dmeye varmıyor ifadesinde ortaya koyduğu gibi bu Apocu jargonun hitap tazı olan "heval-yoladaş-arkadaş" kelimelerini kullanmamaya başladım ama yerien ne koyacağıma henüz karar veremedim bir de dil alışkanlığı kolay değişmiyor.
Herneyse tekrar öyle bir hitapla başladım devam edeyim...
Evet sevgili arkadaş ben de o sahneleri o zaman izledikten sonra uzun süre sorgulamaya başladım.
"aponun bazı hareketlerını bayan gerıllarla konusmlarını gordum hic tasvip etmedim.sen bir orgutunun basısın diye bilinyorsun sen kameralar karısında nasıl bole hareketler yapıorsun.hicmi dusunmuyorsun bu halk beni gorecek birgün diye" diyorsun ya,işte o malum sahneler.
Serok bir manga bayan gerillayı karşına almış hem gece kiyafeti gibi bir kiyafet,hem sanki yatak odasından çıkıp gelmiş bir hal,hem de sanki karşısında haremi var öyle hareket ediyor.
Bir de kameray kayıt aldırıryor.Ondan izinsiz kamerya orada alınmayacağına göre,ve Apo da öyle saf saftorik biri olmadığına göre bu manzarayı kayıtlara aldırmasının bir amacı olmalıydı diye düşünüp durdum ve bir türlü sağlıklı,bir türlü Apoyu iyi niyetli bir değerlendirmeyle tenize çıkarıcı bir sonuca varamadım.Ama kötü bir mana ve amaç ta atfetmiyordum meseleye uzun bir süre.
Ne zaman ki bazı çirkin yaklaşımlarla bayan gerillalara yönelimleri açık açık ifşa edildi o zaman ben şu yorumu yaptım:
Dedim ki;Öcalan bu harekette bulunup bunu videoya aldırmakla 3 amaç gütmüş olabilir.
1.Erkek kuşun dişi kuşlara çeşitli oyunlarla kur yapması gibi bu hem oradaki hem bu görüntüleri izleyecek olan diğer kız ya da kadınlara karşı hem kur yapıyor hem bu ortama geldiğinizde bazı ilişkilere açık olduğumu bilin demek istiyor.
2.Onun isteklerine boyun eğmeme onurunu ya kaçarak ya da iç infazı göze alarak onurlu davranış göstermiş veya Kesire gibi Onu terketmiş bazılarına nispet olsun diye bunu planlamış olabilir.
3.Bazen sözleriyle yaptığı gibi Kürtleri aşağılama tavırlarından birini bu biçimiyle ortaya koyarak Kürt halkına karşı bilinç altındaki nefretini ve intikam alma duygusunu tatmin niyetiyle bu yola başvurmuş olabilir.
başka ne olabilir bilemiyorum,belki de o ortamda bulunmuş ve vijdanının sesine kulak verip olayın öncesini ve sonrasını canlı tanıklığıyla bizimle paylaşacak bir arkadaşımız gerçeğin özüyle bizi tanıştırabilir.
Aslına bakarsanız,normal bir toplumda,bir hareket liderinin değil seri bir tecavüzcü olması bir tek bayanla gizli ya da açık gayri meşru en ufak bir ilişkisi bile o lüderin üstünün çizilmesi sonucunu doğrurur.Ama nasıl oluyorsa oluyor,adam kendi ağzıyla bile tc savcılarına verdiği ifadelerde birçok bayanla ilişki geliştirdiğini utanmadan ve çekinmeden itiraf ediyor ve kadın konusunda açık bir zaaf taşıdığının altını çiziyor,buna rağmen bu halkın önemli bir kısmı hala "kılına kurban" türküleri yakıyor.İnsanlar onun uğruna kendini yakmaktan geri kalmıyor,koskocamn büyük bir hareket o öyle istiyor ve belki bu politika ona daha rahat bir zindan hayatı yaşatır diye temel ilkelerinden yüz seksen derece dönüş yapıyor.Yanı gerçekten çok garip bir durum...İnsanın celladına aşık olması gibi bir şey.Ya da tecavüzcüsüne aşık olması durumu...
Öcalan içeri düşmeseydi,"bağımzıslık fikri doğru birşey değildi o konuda yanıldım" der miydi tc hakimlerine?
Elbette demezdi.O zaman bunu yakalandıktan sonra diyebiliyorsa bu ciddi bir teslimiyettir.
Ya öncesi,yani bu savaşa şimdilik bağımsızlık için değil "federasyon" için savaşacağız diye ortaya çıkmış olsaydı tek bir Allah'ın kulu Kürt genci safına katılır mıydı?
Hiç sanmıyorum...Şimdi federasyonu bile tartışma konusu yapmıyor,onu bile Kürde çok görüyor.İnsan düşünmeden edemiyor,acaba bu zatı tc egemenleri biraz affetseler ya da en azından açık cezaevi gibi bir uygulamaya alsalr falan,bırakın kültürel haklar maklar masalını kendi PKK sını bile hepten satar...Ama egemen güçler bu kontrollü savaş bitsin istemiyor.Herhalde bir 20-30 sene daha sürdürüp,Kürtleri bir yüzyıl daha başını kaldırmayacak şekilde tüketmek ,yormak,enerjisiz ve ümitsiz bırakmak peşindeler...

Yorum yaz comment

Yorumlarınızı aktarırken kişi hak ve özgürlüklerine saygılı olmanın yanısıra, nitelikli görüş ve eleştirilerinizle katkı sunmanızı bekliyoruz. Katkısı olmayan, ilgisiz ve  eleştiri sınırlarını zorlayan yorumlar yayınlanmayacaktır.

Güvenlik Kodu:

  • email İlet
  • print Yazıcı versiyonu
  • Plain text Düz Metin