Anasayfa | Yazarlar | Halis Açar | Bir İnfaz Öyküsü; M.Sıddık Yaslan..

Bir İnfaz Öyküsü; M.Sıddık Yaslan..

Yazı boyutu Decrease font Enlarge font
image nerdeler.kım neden öldürdü..?

PKK içinde iç infazlar ve kayıplar çalışmamıza devam ediyoruz okurlarımızdan oldukça yoğun tepki aldık, istemimiz ellerindeki bilgi ve belgeleri , kayıpların öykülerini ve varsa Fotoğraflarını bize ulaştırmalarıdir. Hakikatleri Araştırma ve Adelet Komisyonu`ndan çokça söz ediliyor.önce İmralıdaki zat bundan söz etti sonra onun tetikçisi Delil karakoçan(Şamil Batmaz) bizde buyurun bu öneriyi sonuna kadar destekliyoruz dedik.Kürd Halkının kirli ne varsa açığa çıkarılmasına ve kamuoyuna sunulmasına ihtiyacı var .aklanmak önce kendi içinde ve Kürd`ün vicdanında olmalıdır.

 

 

 

PKK içinde iç infazlar ve kayıplar çalışmamıza devam ediyoruz okurlarımızdan oldukça yoğun tepki aldık, istemimiz ellerindeki bilgi ve belgeleri , kayıpların öykülerini ve varsa Fotoğraflarını bize ulaştırmalarıdir.
 Hakikatleri Araştırma ve Adelet Komisyonu`ndan çokça söz ediliyor.önce İmralıdaki zat bundan söz etti sonra onun tetikçisi Delil karakoçan(Şamil Batmaz) bizde buyurun bu öneriyi sonuna kadar destekliyoruz dedik.Kürd Halkının kirli ne varsa açığa çıkarılmasına ve kamuoyuna sunulmasına ihtiyacı var .aklanmak önce kendi içinde ve Kürd`ün vicdanında olmalıdır.
Aşağıda gerçek tanıkların bize ilettiği bilgiyle bir yurtseverin kısa öyküsünü yazdık ve sorularımızı ilgililere sorduk.eksiğimiz var fazlamız yoktur

Yıl 1994 yer Manisa.M.Sıddık Yaslan ülkedeki baskı ve yurtseverlere yönelik saldırılar sonucu göç etmek zorunda kalmış milyonlarca Kürd`den biri .zorunlu göç sonucu ailece yerleştikleri manisada geçimini inşaat işçiliği (sıvacılık) yaparak sürdürüyor. gözüpek fedakar bir yurtsever.Manisa da DEP , HADEP örgütlenmesinin en çalışkan üyelerinden o dönem manisada hatta izmirde yaşayan aktif Kürd yurtseverlerinin çok iyi tanıdığı bir isim.DEP ve HADEP Manisa merkez ilçe başkanı.
 Bölgede kimsenin korku vs nedenlerle hele hele Manisa gibi Türk mülliyetçiliğinin en en güçlü olduğu bir kentte M.S.Yaslan hiç tereddüt etmeden görev alan bir yurtsever.ve 30.05.1994 günü Manisda dışında cesedi bulunur.
şimdi gelin sizinle M.Sıddık Yaslan in kısa öyküsüne bakalım.
 M.Sıddık Yaslan göç etmek zorunda bırakıldığı Manisada sıvacılık yapıyor inşaat taşeronlarından aldığı sıva vb işleri kendisinden kücük kardeşi ve yanlarında çalıştırdıkları yurtseverle alıyor geçimlerini bu yolla sağlıyorlar.Yaslan iş dışında kalan zamanlarını DEP ve daha Sonra HADEP in bölge örgütlenmesi işlerinde harcıyor.parti içindeki etkinliği ve çalışkanlığı kısa sürede onun tanınmasını ve doğal olarak değişik yurtsever çevrelerle ilişkilerinin gelişmesini sağlıyor bu çevrelerden biride bölgede faaliyet yürüten PKK nin o dönemdeki siyasi kolu olan ERNK dir
 ERNK doğası gereği(!) özellikle türk metropollerinde ilk ilişkilerini Yaslan benzeri kürd yurtseverleriyle .hatta diyebilirizki kendilerine alan yaratmaktansa kolay ve her iki taraf açısından tehlikeli olan legal yurtseverlele sağlıyor.Sömürgeci kolluk güçlerinin mutlak denetimi ve gözetimi altında bulunan DEP , HADEP , İHD , çeşitli Sendikalar benzeri STK lar içinde faaliyet gösteren yurtseverlerin polisin göz hapsinde olduğu bilinen bir gerçeklik olduğu halde ERNK`nin bu tür ilişkiler geliştirmesi sonucu .yakalanan(yardım yataklık)öldürülen , kaybedilen bir çok yurtsever vede çökertilen bir çok parti örgütü STK``nin varlığı bilinmektedir.
 Biz dönelim M.Sıddık Yaslan in öyküsüne.Yaslan  ERNK ile tanısır .bölgede ERNK adına faaliyet yürütenlerden biri olan gençlerden Sefa ile ilişkisini geliştirir.aynı dönemlerde Yaşlan`ın kendisinden bir kaç yaş kücük olan kardeşi asker kaçağı olduğu savıyla gözaltına alınır.Yaslan kardeşinin gözaltında olduğu askerlik şubesine gider kardeşiyle görüsür ve tanıdıklarını devreye koyar ben askere göndereceğim sözü vererek kardeşinin salıverilmesini sağlar.ASKERE GÖNDERECEĞİM sözü vermek daha sonra Yaslan`ın ölüm gerekçesi olacağını nerden bilecek.
 Partinin siyasi kanadı ERNK bu bilgiyi yine bizzat Yaslan`dan duyar ve sorun çıkarmaz.Yaslanların önünde iki yol var ya verdikleri söz gereği kardeşini askere gönderecek yada bir biçimde kardeş kayıplara karışacak Yaslan partiye(ERNK) danışır.ona bir süre bekleyelim sonra onu başka bir bölgede ERNK adına çalıştırırız yada ARGK katılır.biraz zaman gerekli derler.
 Yaslan peki der beklemeye başlarlar ancak askerlik şubesi rahat vermez.öykü buraya kadar böyle..
 İnşaat işleri devam eder bir gün Heval`ler Yaslan`a gelir bir Heval`i onun yanında çalışması için önerirler burda amaç siyasi birikimi olan genç bir arkadaşın inşaatta çalışan diğer insanları örgütlemesidir.Yaslan bunu sevinerek kabul eder ve Sefa böylece Yaşlanın yanında ise başlar.çelişki ve sorunlarda böylece başlar.Sefa iş yerinde Yaslan`in işçisi değil de işvereni gibi davranmaya başlar.Yaslan`ın ERNK `ye olan saygısı ve verdiği değer onu sessiz bırakır ama....
 bizim ERNK li Sefa inşaat`ta çalışanları örgütleyeceğine Yaslan`in iş aldığı Taşeronları örgütler(!) Yaslan adına sürekli taşeronlardan para almaya başlar öyleki örneğin Yaslan yanında çalışan işçilere ödeme yapamaz duruma gelir ödemelerini borçlanarak yapar.önceleri sesini çıkarmaz ama gittikçe artan sıkıntısını hevallere rapor eder bu işin böyle gitmeyeceğini belirtir o yetmez HADEP içinde etkin olduğunu düsündügü dönemin özellikle İzmir yöneticilerine Parti meclisinde bulunan bazı isimlere durumu anlatır . hepsinden aldığı yanıt bekle olur.tabii Yaslan in bu arayışlarından bölge ERNK yönetimi rahatsız.sen bizi nasıl şikayet edersin .ve Yaslana yönelim başlar.düsmanla işbilrliği yapıyor.kardeşini askere gönderdi gibi karalama propagandaları hızla kulaklara fısıldanir.bu süreçte Yaslan iki kez sorguya alınır her ikisindede bu iddiaların doğru olmadığını kardeşinin Askere gitmediğini saklandığını , ve konuyla ilgili bilgileri olduğunu belirtir ama kimse duymaz.Yaslan başına bir şeylerin geleceğini farkeder ulaşabildiği her yere ulaşmaya çalışır ancak nafile HADEP merkezi yada onu ulaşabildiği diğer legal kurumlar ERNK`ye karşı çıkabilirmi...
 ve o gece.Hevaller Yaslan in kapısını çalar Heval gel seninle konuşalım derler Yaslan çaresizlik içinde . gelenler "Hevaller gitmemezlik edemezki ve Yaslan gider ögıder ama bır daha gelmez.hala gelmedi.
 Kısa bir süre sonra bölgedeki ERNK oluşumu bir operasyon sonucu yakalanır başta Sefa olmak üzere Yaslan`in cezalandırılması başta olmak üzere bölgede yaptıkları bütün çalışmaları barındıkları yurtsever evleri ilişkilerinin hepsini verirler (ki bu izmir DGM dosyalarında mevcuttur.)ERNK`liler Buca cezaevinin yolunu tutar orada nemi oldu diyorsunuz.hiç ERNK li gençlerimiz basit bir rapor hazırlar "özeleştirilerini" verir ve tutsaklarımız olarak saygınlıklarını korumaya devam ederler.
 Yaslan mi..?
 Aile cenazesini kaldırmak ister ve doğal olarak Yaslan in arkadaşlarını yoldaşlarını cenazeye bekler ama nerde..Yaslan bir ajan işbirlikçiydi(!) olayın ne olduğunu bilen yurtseverlerde korkudan sessiz kalır ve cenazeye bile katılmaz..aile feryad eder oğlumuz bir yurtseverdi katledenler belli nedeni ortada.hiç değilse itibarımızı iade edin , bizim ailemizden hain çıkmaz , bir sürü şehidimiz tutsağımız var der ..ama kim duyar.hic.
 dönemin yurtsever gazetesi olan Özgür Ülke ERNK`den cezalandırma haberi yaparken Yaslan`in yakınları tarafından verilen ölüm ve anma ilanını bile vermez.ee Yaslan ajan işbilrlikçidir(!). sürece vakıf olan dönemin HADEP yöneticilerinin uzun süren girişimleri sonucu yaklaşık 3 ay sonra kücük bir ölüm ilanı çıkar ve ilanda alt not aynen şu olur.M.S.Yaslan faili meçhul güçlerce katledilmiş.faili meçhul !!!!!
 internette dolaşırken PKK orijinli bir sitede M.S.Yaslan ile ilgili aynen şu bilgi vardı.
Devlet tarafından katledilen DEP lilere ilişkin bir liste ve listenin 71.sırası Yaslan a ayrılmıştı bilgi aynen şuydu.
DEP MANİSA İLİ MERKEZ İLÇE YÖNETİCİSİ. ŞEHİR DİŞİNDA ÖLÜ BULUNDU. TANİKLR YAŞLAN'İN ŞİVİL POLİSLER TARAFINDA KAÇIRILDIĞİNİ BELİRTMELERİNE RAĞMEN HİÇBİR YASAL İŞLEM YAPILMADI.
Tanıklar evet Tanıklar.o tanıklarkı korkudan Yaslan in cenazesini defnetmeye gitmediler..
Şimdi buradan soruyoruz.
Yaslan in ölüm ilanını yayınlatmayan dönemin özgür ülke gazetesi sorumlularından Ferda Çetin ve Gazetenin imtiyaz sahibi Hasan Kücükoba.ılanı neden yayınlatmadınız..?
  Olayları birinci derecede bilen dönemin HADEP Manisa il başkanı Naci Aslan ve dönemin yöneticileri.
Olay ile ilgili defalarca bilgilendirilen HADEP Parti Meclis üyesi Şemsettin Kara.Hikmet Fidan(katledidi),Şahabettin Özarslaner.Hadep Genel Başkanı Murat Bozlak.ağustos 1994 te Manisada yapılan operasyon sonucu yakalanan ERNK üyelerinin davasına bakan muhtemelen izmir barosuna kayıtlı Avukatlar.PKK avrupa sorumluılarından Ali Sapan.Kani yılmaz(katledildi).Apo nun itirafları ve ihbarı sonucu Moldovyada yakalanıp TC ye teslim edilen Cevat Soysal.
Neden sustunuz..?
 Not bu bilgi olayın birinci derecede tanığı olan bir yurtsever tarafından bize iletilmiştir. kimliği bizde saklıdır.


Bu insanlar nerde. ? kim öldürdü ? Neden.?

1-Aydın Şahin              13-......Demirkiran    25-26-27-100-1.000-10.000- 13.000- 15.000.....

2-Roja Marangoz         14-M.Emin Unay

3-Sevim Adibelli.         15-M.Hanifi Kaya

4-Sedat Bayraktar       16-Asiye ..........  

5-Levent Büker            17-Serdar .........

 

6-M.Emin Turan            18-Mazlum ........

7-Mahmut Değer          19-A.Karakuş

8-Mahmut Arda            20-F.Toka

9-Cemal Zeydan           21-.................

10-Ramazan Artiran     22-..................

11-Filiz Behzatoğlu       23-....................

12-Gule Akgül               24-.................

 

 

selam ve saygılar
24.08.2008
xalisacar@hotmail.com

 

Yorumlar (38 gönderildi):

murat .. 24 Aug, 2008 08:34:36
avatar
Selam sevgili nasname calisanlari....pkk bu pislikleri sakliya sakliya, bir *** cukuruna dondu.halbuki halkin verdigi emeklerin karsiligi bu olmamaliydi...icimizde o kadar kahraman gozuken ,yurtsever,arkadas katili varki...icimizde o kadar gordukleri karssinda hayal kirikligina ugrayip itirafcilasan,kontralasan insanlar varki...artik pislik kabina sigmiyor...
birde balkanlardaki infazlar aciklansin..birinci dereceden tanik ve suçclu daha once xocenin haberini verdigi dersimli PIRO dur..o balkanlarda oldurulen bir suru gencin gomuldugu yerleri biliyor ve su anda ALMANYADA yasiyor...
basarilar
dile .. 24 Aug, 2008 08:46:42
avatar
Sayin Acar yazdiklariniz , cabaniz ve cesaretiniz icin size tesekkür ederiz. Yazilarinizi arkadaslarimizla konusup tartisiyoruz biliyormusunuz ortak kanimiz su cesur olmazsa ve dogruya hizmet etmezse bir yazar Nasname de yazamaz.
kayiplar ve ic infiazlar ile ilgili yazdiklarinizi okudukca bizim basimiza getirilen bu cirkinligi daha iyi anliyoruz. Kürtlerin acisi yeterince vardi bu Apo cetesi püsküllü bela oldu ve ne yazik ki bunu görmeyen o kadar cok kürt var ki. Eyy insanlik okuyun okuyun görünce konusun susmayin diyebiliyorum ancak.
saygilar.
xeme .. 24 Aug, 2008 08:54:05
avatar
Bas itirafci İmrali'da keyif catiyor, tetikcileri oraya buraya camur atiyor. Katilliklerini , kürt düsmanliklarini sakliyorlar. Apo yu savunanlar nasnameyi okuyun okumakla kalmayin nasnamede yazilanlarin sadece yüzde ikisini dogru kabul edin ve gidin basinizdakilere sorun hele sorun bakalim ne olacak.
sayin acar yüreginize saglik , biz sizinleyiz Nasname bizim dogrumuzdur.iyi ki varsiniz.
kurde be deng .. 24 Aug, 2008 10:21:29
avatar
sayin xalis bildigim kadariyle yaslan in öldürüldügü dönem Samil Batmaz aydin cezaevindeydi.onun bu olayla ilgili bilgiside vardir.oturdugu yerden sükrü xoceye utenmeden laf sülecegine siddik yaslani kim öldürdü öldürenlere parti ne gibi ceza verdi onu yazsin.belki böylece kürdler onlari afeder.
hurmetler.
el kurdo .. 24 Aug, 2008 11:01:58
avatar
pkk 75-80 arasındaki kürt bilincini yıkmak için neler yapmadı ki.o zaman kürt yurtseverlerini, aydınlarını öldürdü.diger yandan bizi öldürüyorlar diyip milleti silahlı harekete çagırıyorlardı.tabi bunun başarıya ulaşma şansı o zaman da yoktu.şimdi diyorlar ya bagımsızlık kazanmak hayal. o zaman da bu böleydi.böyle diyerek milleti hak ve özgürlüklerinden vazgeçiriyorlar.tabi uyutarak ve kandırarak.bu ölen yurtseverlerde güme gitti.bunlar aydınlatılmalı.bilenler aracılıgı ile.öyle inanıyorum ki bunlar gün gibi aşikar olacak.en azından temennim böle.dagda ölen bütün gerilla ailelerine bu millete başsaglıgı diliyorum
g.karacadag .. 24 Aug, 2008 11:55:31
avatar
Sayin Acar!
Öncelikle son yazilarinizda israrla gündeme getirdiniz Hakikatlari Arastirma ve Adalet Komisyonu kurulmasi yönündeki isteminizi cani gönülden destekliyorum.
Kim veya kimler tarafindan olursa olsun Faili Mechul bir sekilde katledilen tüm yurtseverlerin katillerinin elbet bir gün Kürt halkina hesap verecekleri konusunda ki umutlarimi da hala koruyorum.
Yazinizi okuyunca son bölümde verdiginiz listede tanidigim üc insanla ilgili bilgi yanlisi oldugunu farkettim, düzeltmek istiyorum:
1. Listenizin onbirinci sirasinda yer alan gerillanin ismi Filiz degil Selda Behzatoglu`dur. Ankara Üniversitesi katilimdir. PKK 1998´ de Jina Serbilind adli dergide onun bir catismada sehit düstügünü acikladi. Bu konuda aileside catismada öldügüne inaniyor .
2. Gülay Akgül´dür. Anadolu Üniversitesi katilimlidir.Onun ölümünü PKK´nin resmi hic bir yayinda yayinlanmadi. Ama politik bir aileden oldugu icin ailesi özel baglantilari sonucu catismada sehit düstügü bilgisine ulasti.
3. ibrahim Demirkiran´dir. Mühendisdi.Konya Kürtleri arasinda gerillaya katilan ilk yurtseverlerden biriydi. Bir catismada sakat kaldigi icin suan Avrupa kadrosunda oldugu biliniyor. Avrupada yasayan bir cok köylümüz onu görmüstür.
Siz bu insanlarla ilgili bilgiye nasil ulastiniz bilmiyorum ama kesinlikle sunu bilmelisiniz ki yanlis bilgilendirilmissiniz. Bu üc insan ile ilgili ne ailelerinin nede cevrelerinin faili mechul bir cinayete kurban gittikleri dogrultusunda bir kaygilari yok.
Slav ú Rez
munzur mahmutoglu .. 24 Aug, 2008 11:55:51
avatar
Sevgili H.Acar!Bugun susuyorsak sanilmasin dilimi lal!Guvercin urkekligiyle,karincayuregi tasiyorsak sanimasinki hersey sineye cektik.Inanki cogalacagiz,cigliklarimiz butun karanliklari aydinlatacak.Bizler vicdan muhabesiyle erdemliligi sectik.Bu halkin erdemli aydinlari var onlar hakikat arayciligini surdurdukce bu halk kendi tarihsel karaligiyla aydinlari aaraciligiyla yuzlecekdir.Ankara Pkk"sinin basini ceken kurt ergenekon lideri itirafci "AVDO"ardillari bugun onun biraktgi mirasi surduruyorlar.Bu kirli savsin sucortaklari bu yalan ve entrikalariya danisikli savas baronlari bizlerin yarattigi emekler uzerinde saltanatlari surduruyorar.Onlarin yakalarini birakmayacagiz.Mahsere dek iki elimiz bunlarin yakasinda olacaktir.Xocalar,Selimler vb cogalacak.Bizlerin PKK"si diyarbakir zindan direniscilri,Cetin Gungorler,M.Cahit Senerler vebugun bu kirli "AVDO"nun maskesini dusurenbu ugurda savasan buaga meydan okuyanlardir.Itirafci Ergenekan usagi "AVDO"17-bin icin fazda soz ediyor.Bu dogrudur.30-yil basimizda saltanat surduren bu korkak alcak yasami boyuna bir tek kursun sikmadi Tc ama onbinlerce kurt yigidini en vahsi yontemlerle katletti.Bu lanetli korkagi basimiza bela eden gelmisi gecmisne kiran girsin.Acimiz ve ofkemiz tanimsizdir.Sevgiler,saygilar.
a. aygan .. 25 Aug, 2008 12:17:41
avatar
Bilgim dahilindeki birkac ic infazi aktarmak istiyorum.
1-Davut kod (M.resul Altinok:1985 de PKK tarafindan uzun sure tutuklu kaldiktan sonra, tutuldugu hucrenin yaninda infaz edilerek, kazilan cukura gömuldu. Infaz esnasinda Lolan kampinda; Abbas(Duran Kalkan), Cuma( Cemil Bayik), Fuat Hoca( Ali Haydar Kaytan) Selim Hoca( selahattin Celik) Kara Ömer ( Haydar Altun), Fatma( Kesire Öcalan) ve Halit Hoca kod adli sahislar görevliydiler.

2-1985; Mardinli Ayten..

3-1985; Silvanli Ramazan (haftanin de Abbas tarafindan infaz emri verildi.Infazi; Urfali Yilmaz ve Zihni (...Alatas)gerceklestirdi.

4-1984-14 agustos: Abdulkadir (Cemil Efeturk) Hakurke vadisinde. Kara Ömer ve Cemil bayik tarafindan.

5-1984-14 agustos: Ibrahim Halil kod isimli, Viransehirli bir gerilla.
( Bu arkadas gece görme özurlusuydu.)

6-Delil kod( Dogan Suzer)

7-Komando Ayse kod Dersimli bir bayan gerilla.

8-Kenan kod ( Ahmet Ari) Bu gerilla, cirilciplak soyularak önce yas agac cubuklariyla dövuldu, sonra oradaki tum gerillalar tarafindan yuzune tukurulmesi emredildi ve daha sonra da sungulenerek ölduruldu.
Bunlara ek olarak; Delal kod Saime Askin ve Doktor Cihan kod Lamia Baksi`nin de kendi arkadaslari tarafindan infaz edildigini ögrendim.
selam ve saygilarimla
Halis Açar .. 25 Aug, 2008 12:20:44
avatar
Sayın g.karacadağ duyarlılığınız ve verdiğiniz bilgi çok değerlidir teşekkür ederim.
yukarıda çok azını verdiğimiz isimler konusunda bize ulaşan mesaj ve mail`leri kaynak aldık dolayısıyla hata olabilir.ancak yinede amacımız bir biçimde adı geçen insanların akıbetini öğrenmek onlar hakkında bilgi ihtiyacı içinde olan insanların bu bilgilere ulaşmasıdır.bir insanın yaşamadığını öğrenmek ne kötü..yaşadıklarımızın ağırlığı bizi neredeyse kayıp bir insanın ölüm haberini almakla mutlu ediyor!.....
yazık...
bize açıkladığınız isimlerle ilgili okur çağrısını ekte veriyorum.
selam ve saygılar.
Ciya .. 16 Aug, 2008 10:12:29
avatar
Konya il sinirari icinde Kulu kasabasina bagli karacadag(Xalika) kasabasindan partiye katilan ve bugüne kadar akibretlerini ögenemedigimiz, ailelerin sorusturmalarina ragmen bugüne kadar bir cevap alabilmis deiller, bazi isimleri vermek istiyorum, umarim bu mail ile bir sonuca varilir.
1. Filiz Behzatoglu
2. Genco iscan
3...... Demirkiran( ismini simdilik hatirlami<yorum)
4.Gule Akgül'( sanirim sehadet haberi geldi, tam emin degiller)

Bu kisileri aileleri yillardir yolunu gözlüyor, simdiye kadar tüm israrlara basvurlulara ragmen akibetleri bir sir.
Dersimce .. 25 Aug, 2008 12:34:32
avatar
Nasname inatcidir bilirim xalis bra sen daha inatcisin.kürdün yüreginin yanginini biliyorsun.düsmanla savasta kaybettigimiz canlar basimizin tacidir.sahitlerimizdir ve onlari katledenler biliyoruzki düsmandir.
ya bu insanlari katledene ne diyelim.?
xalis bra kalemine yüregine cesaretine selam duruyorum.
Nasname yi yaratanlar emek verenler okuyanlar sizler oldugunuz sürece Apo cetesinin bütün pislikleri aciga cikacak
sizinleyiz.
bir okur .. 25 Aug, 2008 12:45:08
avatar
onlar sadece M.S.yaslani öldürmediler topyekün kürd halkini öldürdüler dahada öldürüyorlar.
hawar .. 25 Aug, 2008 12:59:51
avatar
hey hawar bu ne istir basimiza gelen.sivanin halepce adli klaminda haykirdigi gibi hawar hawar iro lime fermane.
daga bakiyorsun infaz.köye bakiyorsun infaz ,metropole bakiyorsun infaz bu ne istir.hey hawar.
smail .. 25 Aug, 2008 02:06:01
avatar
bekaa daki mahsum korkmaz akademisindeyim. sehit ibrahim kogusuna verildim. sehit ibrahim kogusu iki katli bir bina. alta gerilla adaylari kaliyor ust ise cezaevi. pkk nin bir cezaevinin oldugunu bilmiyordum. 21 yasindaydim ve bir biri icin hayatini verecek yoldaslar toplulugu icinde oldugumu zan ediyordum. yukari ciktim karsimda demir bir kapi. kapi zincirle kapatilmis ve az bir ara birakilmis. aradan iki goz bana bakiyor. zinciri az daha acarmisin burasi cok karanlik dedi iki goz. kilidi actim iceri baktim yerde bir adam ve kap karanlik bir hucre. hucrenin arka duvarinda yapilmis delikte bitmis bir kac mum. kilidi zincirin en son halkasina taktim kapidaki ara buyumus hucre daha cok isik almis oldu. bir gece kamp yonetiminin jipi tepeye cikmaya basladi. jipten ocalanin yegeni indi ve bize icerde tutuklu olan birini getirmemizi istedi. adami cikardik getirdik ve jipe bindirip gittiler. tepeden jipi takip ediyorum jip kamp nizamiyesinden cikip biraz otede durdu kisa bir sure sonra silah sesi geldi. ve ayni jip yine ayni yolunu takip edip yanimiza geldi. birlikte goturdukleri adam jipten indi her tarafi titriyordu benzi solmus yasiyan bir oluye benziyordu. adami korkutmak icin goturup yere yatirmis ve kafasinin yanina kursun sikmislardi.
mir bedırxan .. 25 Aug, 2008 12:54:45
avatar
Mehmet Turan'nın akibeti beli değil
bilenlerin nasanameye bilgi geçmelerini rica ediyorum.
saygılar.
mir bedırxan .. 25 Aug, 2008 01:25:03
avatar
PKK 1. KURULUŞ KONGRESİ
Buna göre, 1979 yılı itibariyle Gaziantep Bölge Temsilciliğine Ali ÇETİNER, Şanlıurfa Bölge Temsilciliğine Mehmet Hayri DURMUŞ, Adıyaman Bölge Temsilciliğine Ali Haydar KAYTAN, Mardin Bölge Temsilciliğine Baki KARER, Siirt Bölge Temsilciliğine Mehmet Cahit ŞENER, Tunceli-Erzincan Bölge Temsilciliğine Yıldırım MERKİT, Elazığ-Malatya Bölge Temsilciliğine Hüseyin TOPGÜDER, Bingöl-Muş-Erzurum Bölge Temsilciliğine Resul ALTINOK, Van-Hakkari Bölge Temsilciliğine Çetin GUNGÖR, Kars Bölge Temsilciliğine Abbas GÖKTAŞ, Ağrı Bölge Temsilciliğine Mehmet TURAN isimli üst düzey örgüt militanları gönderilmişlerdir. Bu örgüt mensupları atandıkları bölgelerde hazırlık komitelerini teşkil etmek, eylem hedeflerini gerçekleştirmek üzere yoğun faaliyetlere girişmişlerdir. Nitekim 1978 kışı ve 1979 baharında PKK eylemlerinde önemli bir artış olmuştur.
Yukarda adı geçen Mehmet TURAN.
İlk koruclar arasında akibeti bilinmemektedir. bilenlerin nasname aracılığıyla bilgilendirlemeleri rica olunur.
yukardaki yazı ÖCALAN davasında alıntıdır.
Saygılar.
murat .. 25 Aug, 2008 01:29:00
avatar
Konusalim susayalim...Nasnameye bir istekte bulunmak istiyorum...boyle smail gibi gerillada sahit olunmus seyleri toplu bir sekilde yazabilirmisiniz..cunku yer ve tarih belirtilmis..gercekliginden suphe edilmiyecek seylerdir....
BAHÇELİEVLER YAYLADA ÖLDÜRÜLEN PKKLILAR .. 25 Aug, 2008 04:38:26
avatar
1992 yılında Bahçelievler Yaylada bir kaç PKK lı şehir Gerilasının PKK lılar tarafından yaylada boğulmak suretiyle öldürüldüğünü Bahçelievlerdeki Mardinlilerden duymuştum. Bu olayı bilenler daha ayrıntılı bilgi verebilirler. Mesela Oradaki Kızıltepeliler
AVRUPADA OLDURULEN OCALANIN SOFORU .. 25 Aug, 2008 05:46:37
avatar
Selam arkadaslar birde avrupada Ocalanin urfali bir sforu vardi.bu akademiden ocalanin yanindanki bir kizla avrupaya kaciyor.soforu urfaliydi.bu kisi Avrupadaki maliyeci SALIH(birde kardesi cekdar,bu partinin parasini yiyip cek cumhuiriyetinde alicveris merkezi acti.bu iki kardes silopili ayrica bu adam maliyeci oldugu donemde eslerinin adina silopiye para aktarmis..akrabalarinin uzerine bina ve isyerleri almis.)Ve ZEKI bu zeki su an kandilde bazen toplantilara manken olarak ciakrtiyor.ISTE BU SALIH VE ZEKI ocalanin soforunu almanya holanda sinirinda olduruyorlar...
SALIH VE ZEKI beni okuyorsaniz...insanlarin ahdi size kalmiyacak bir gun birileri sizden hesap sorar..
PIS TETIKCILER
.. 26 Aug, 2008 03:18:23
avatar
Yazimi okuyan herkese ortadogu universitesindeyken oldukça buyUk bir ogrenci gurubuyla pkk ya katilan kuzenim HAYMANALI AYHAN ISIK dan hiç bir haber alamadik, sadece haymana askerlik subesi pkk tarafindan olduruldugunu soyledi belkide kendileri oldurduler, lutfen bilen duyanlar bir minik haber annesini mutlandiracaktir, babasi diyarbakirda kalp krizinden vefat etti, surekli oglunu ariyordu:((
1992 - 1994 YILLARI ARASINDA MARDİNİN BAĞYAKA DA ONLARCA PKK ARKADAŞLARI TARAFINDAN AJAN DİYE İŞKENCE İLE ÖLDÜRÜLDÜ .. 26 Aug, 2008 07:38:11
avatar
1992 -1994 yılları arasında Mardinin Bağyaka köyü kırsalında Onlarca PKK Gerilası ve Gerila adayları arkadaşları tarafından Ajanlıkla suçlanarak işkence edilmek suretiyle veya boğarak öldürüldü. Bağyaka kırsalında eğer araştırılırsa sayısız gerila kemik veya iskeletine rastlanacaktır.
dildar .. 26 Aug, 2008 07:40:42
avatar
sayin xalis acar.sahsiniza tesekkür ederim.yaptigiginiz calisma cok hayirlidir belki sayenizde evlatlarini bu kirlilik icinde kaybeden analar , babalar bir nebze olsun isik alir.
sayin nasname okurlari Nasnamenin ve sayin xalis acarin baslattigi calismaya kim ne biliyorsa yazsin karanlik bir dönem böyle aydinlanir.selamlar
heyder .. 26 Aug, 2008 11:06:51
avatar
Sayin Acar bütün yazilarina yorum yapip seni ve nasnameyi kutlamak istiyorum.
nasname büyük bir adim atarak kürt muhalefetinin ve gerceginin dili olmustu uzun zaman uzak kalmistim geri geldim bir baktimki nasname sesini yükseltmis.sükrü hoca kendisi gibi bir sürü deli bulmus.basimizin tacisin sükrü hoca bütün yazar ve okur arkadaslara selamlar.
yolunuz acik olsun sonuna kadar sizinleyim.
heyder
miran .. 26 Aug, 2008 11:30:39
avatar
Bu halkinin yeminli dusmanlari SERVET OZDEMIR i de Agar gondermis diye katlettiler.Hatirlarsan hoca o donem turk polisi bizi sigindi dediginiz ISVICRDEN katilmisti.
xoce .. 27 Aug, 2008 01:21:07
avatar
Ben Burada filiz Behzatoglu adindaki kayip bayanin nasil bu listede yer aldigini merak ettim. Ailesi yillrdir hep ona ulasmaya calisti ama nafile. Sizlerin elinde belge ve bilgi varsa neden kamuoyu ile paylasmiyorsunuz, bu insanlik ayibini ortadan kaldirmak lazim ve bu kampanyayi da demokraasi, insan haklari ve Kürdistan yasami icin destekliyorum. Saygilarimla. Xoce
murat .. 27 Aug, 2008 02:49:42
avatar
SERVET OZDEMIR KATILDIR.OLUMU HAKKETTI..
Selam miran, servet ozdemir denilen alçak, imrali surecinde orgutun sorusturma konseyindeeydi,arkadaslarimiz iskence yapti.katletti...en son bazi arkadaslarin yerini telsizle dusmana bildiriken yakalaniyor...kendisi muharebedeydi...
Bu ergenekonun gonderdgi ve zamanla isi bitince oldurulen tiplerdendi...fakat asil tepedekiler var...Bu taktik ingiliz gizli servisinin taktigi..Hatirlarsanin IRA nin ikinci adami ingiliz ajani cikti..ortaya ciktiki kendisi 25 in uzerin ingiliz ajanini ortaya cikarmis ve oldurmus...anlatabiliyormuyum
avatar
ZAMAN ESKİ ZAMAN DEĞİL, KÜRD DE ESKİ KÜRD DEĞİL!

Zaman eski zaman değil derken ilim ilerledi, bilim ilerledi, teknoloji ilerledi ve dolayısıyla Kürdlerde bundan nasibini aldı. gerek bu ulusal bilinç bağlamında gerekse bu uluslar arası ilişkiler bağlamında gereksede kendileri arasındaki iletişim ulaşım bağlamında.
Dedemin iki kardeşi 1950 yıllarında Kore savaşına gönderilmiş ve bir daha dönememişler birisi bekarmış diğeriyse evliymiş ama çocukları yoktu onun hanımı daha sonraları tanıdım komşu bir köyden birisiyle evlenmişti ama merak ettiğim o dedelerimin akibetleri hakkında kimsenin hiç bir bilgi sahibi olmaması ve akibetlerinin halen bu gün bile aydınlanmamış olmaması!
Neden ve ne için Kore savaşına gönderildikleri!
Devlette sorarsan vatan millet sakarya meselesi!
Halbuki ne alakası var şimdi Kore savaşının Türkiyeyeyle ilişkisi, komşusu değil, topraklarına girmiş değil, Türkiyeye yönelik her hangibi bir tehdit unusuru oluşturmamış bir Kore,de binlerce insan neden gönderildi ve neden öldü, öldürdü ve öldürüldü!
Bu ayrı bir konu ve ayrı bir değerlendirme sanırım lakin rahmetli dedem yaşarken aslında onun kardeşleri (dedelerim) hakkında bir bilgi sahibi olmak isterdim ama ne o zaman benim yaşım buna uygundu nede bu gün dedem yaşıyor!
Ama şunuda biliyorumki kardeşleri hakkında dedemde çok bilgi sahibi değildi, sadece şunu biliyordu vatan millet sakarya aşkına kardeşleri askere gitmişti ve bir daha dönememişti? kim vurmuştu neden vurulmuşlardı ve kimler için savaş alanlarına gönderilmişlerdi oda çok bilmiyordu sadece devlettin kolluk kuvetleri kardeşiniz Kore savaşında şehit düşmüşleridi demişler onlarda buna ister inanarak ister inanmayarak inanmak zorunda kalmışlardı! ne araştırmaya imkanları vardı o zamanlar nede birilerinde hesap sormaya takatları varmış çünkü zaten Kürt ve kızılbaş doğmaları onlar için yeterli bir sabıkaydı ve dağlarda yaşamlarını yaşamak zorunda bırakılmışlardı! Devlet sadece onları askerlik zamanları ve vergi alacağı zamanlar hatırlarmış! inanıyorumki sadece benim dedem yada dedelerim bunları yaşamamış bir çok kürt dedelerinin yaşadığı sorunlar bunlar ve benzeri konular.
Bunların hepisi asılında başlı başına birer konu ve can çekişen sorunlar ama asıl konuya gelmek istiyorum çünkü yazının uzamasını istemiyorum.
Sonraki yıllar ve zamanlar ulaşım yolları açıldı insanlar biraz daha yakınlaştı sosyal gelişmeler yaşandı ve insanlar sosyalleşti ve iletişim denen aygıtlar çıktı ve insanlar bir çok konuda ilişki ve iletişim geliştirdi ve deyim yerindeyse dünya küçüldü neredeyse bu gün Kore,de kuş gribinde ölen bir kuş,tan tavuktan bile haberdar olabiliyoruz!
Kürdler son yaşanan 30 yıllık savaştan yerlerinden yurtlarında sürgün edildiler ve dünyanın dört bir yanına yerleştiler önce dağlı olan kürtler bu gün dünyalı oldular! eski zamanlarda sömürgeci ülkelerin dillerini konuşamayan ve kendi dillerinin yasaklı olmasından dolayı adetta dilsiz olan kürtler bu gün dünyanın hemen hemen tüm dillerinde konuşuyorlar ve dünya halklarının hepisiyle iletişim kurabiliyorlar?
Dün kardeşinin akibettini soramayan ve sormaya imkanı olmayan kürdler bu gün dünyada yaşanan tüm katliamlara ve insanlık dışı gelişmelere duyarlı ve haberdarlardır!
Düne kadar emperyalist saldırgan, işgalci kuvvetler kürdü yok sayarken ve her türlü zülmü kürde reva görürken bu gün o saldırganlar o işgalciler bile kürdün varlığını inkar edemez duruma geldiler, gelmişlerdir? lakin bu gün tersinden bir durum söz konusu bu günümüzün tüm gelişmelerine rahmen, tüm çağdaş gelişimlerine ve kürdün uyanışına rahmen bu gün kürdlerden kürtlük adına, insanlık adına, insan hakları adına mücadele ettiğini idia edenler bunu kürdlere dayatmakta ve kürde reva görmekteler.
Dün dedelerimizin imkanları yokken kardeşlerinin akibetlerini soramadılar bu günse birileri bize korku ve sindirme politikalarıyla kardeşlerinizin hakkını, hukukunu ve akibetlerini sormaya hakkınız yok diyor?
Düne emperyalist saldırganlar ve sömürgeciler amcalarımızı dedelerimizi yok edip bizden hesap soramazsınız derken bu gün birileri bunu ilericilik, çağdaşlık ve devrimcilik adına dayatmaktalar!
Şuna inanıyorum ve inanmalıyız dedelerimiz o gün yetirilen kardeşlerinin akibetlerini sorabilselerdi ve onların karanlıkta kalan katillerini açığa çıkarta bilselerdi bu gün kardeşlerimiz yani dedelerimizin torunları bu gün kayıp edilmeyeceklerdi? katledilmeyeceklerdi! eğer bu gün bizler katledilen ve kayıp edilen kardeşlerimizin akibetlerini aydınlatamazsak ve onların katillerini açığa çıkartıp teşhir etmezsek ve hesap sormazsak yarın torunlarımızın kayıp edilmelerine, katledilmelerine zemin hazırlarız ve gelecek kuşaklara karşı sorumsuzluk yapmış olacağız! dün dedelerimizin imkanı yoktu, iletişim yoktu ama bu gün bir çok şeye sahibiz buna sosyal ve siyasal gelişmeler dahil olmak üzere! hatta buna kayıp edenler ve katledenlerde dahil olmak üzere.
Dünya eski dünya değil, zaman eski zaman değil ve kürdse eski kürt değil!
Zaman ilerledikçe çağ değiştikçe kürdde değişti ve hesap sorma doktasında ısrarcı kendisini inkar eden, kendisini yok sayan emperyalist sömürgeci zalimlere nasıl baş kaldırıp hesap sorma noktasında ısrarcı davranmışsa kendi evlatlarını günahsız ve suçsuz yere götürüp katledenlerden ve kayıp edenlerdende bunun hesabını mutlaka soracaktır bunu yapmayan bunun gereklerini yerine getirmeyen kürd kürd değildir dahası insanda olamaz!
KİMSENİN BİZE NE YAPALIM KAYIP OLDULAR, NE YAPALIM ÖLDÜLER ÖLDÜRÜLDÜLER DEMEYE HELEDE UNUTTUN DEMEYE HAKLARI YOKTUR!
Birilerinede bu hakkıda tanımayacağız!
Evlatlarımızı, kardeşlerimizi kayıp edenler ve katledenler unutmasınki ellerimiz yakalarında düşmeyecek.
En kutsal yaşama hakkımızı, insan haklarımızı çiğneyen kim olursa olsun karşılarına dikilip hesap soracağız!
Karanlıkta kalan kardeşlerimizin akibetleri açıklanıncaya dek katillerinde ve kayıp edenlerde hesap soruluncaya dek davamızın takipçisi olacağız.
Ne zaman eski zaman nede kürd eski kürdtür!

Kalender ŞAHİN
Kalender Sahine onemli not .. 27 Aug, 2008 04:53:44
avatar
sayin kalender sahin. kardesiniz ve onunla birlikte katl edilip yok edilen insanlar icin verdiginiz mucadeleyi buyuk bir saygiyla izliyorum. kardesiniz ve yanindakileri katl edenlerden bir tanesi bingollu Rodi dir. bu Rodi Hayati Kaytan ile birlikte suriye tarafindan turkiyeye teslim edildi.
merhaba .. 27 Aug, 2008 05:38:30
avatar
Merhaba.
Görmedim kendisini ama ilgili oldugunu biliyorum o dönem selanik sorumlusuydu su an sanirim Erzurum cezaevinde yatiyor bu konuda bilgilerinizi mail adresime yazarsaniz sevinirim selam saygilarimla.
Kalender Sahin
kalender1@bluemail.ch
kayiplar@bluemail.ch
kalender_sahin1@hotmail.com
Kayip yakini .. 27 Aug, 2008 08:46:57
avatar
Sayin Kalender Sahin kardesinizin kaybedilmesi sonucu verdiginiz mücadele sonucu sizi tanidik.haklisiniz kayip edilen kardesiniz ve onu aramak , kaybedenlerden hesap sormak noktasinda sonuna kadar sizi destekliyorum.kürdistan özgürlük mücadelesinde binlerce infaz ve kayip oldugunu biliyoruz.ve her insanim diyenin bu trajediye karsi kayitsiz kalmamasi gerekir.
Sayin Sahin benim merak ettigim baska bir sey var.siz her yere kardesinizin kayip oldugunu belirterek gidiyorsunuz.kardesinizin basina gelen talihsizlik sadece sizin kardesinizin basina gelmedi ve sadece kardesinizle beraber olan o dört civanin basinada gelmedi.
sayin kalender ben sizi samimi bulmuyorum.söyleyecegim sey belki cok agir gelecek ama bunun isaretleri oldugu icin söyleyecegim.
kayiplar.com diye bir site actiniz orada basyazarsiniz.yazilarinizi okudum , sizin disinizda yazan yazarlarida okudum.bütün yazilariniz sadece kardesinizin kayip edilmesi sürecini ve tekrarlarla anlatiyor yada tutturmussunuz bir anti emperyalist mücadele gidiyorsunuz.sitenizde yazan bir yazar.M.Elveren Apo denen ihanetciye övgüler yagdiriyor , siz hesap soralim diyorsunuz.bu nasil istir anlamis degilim.demokrasi bu olsa gerek!!!
yine özellikle dikkat ettim örnegin Nasname sürekli kayiplarla ilgili haber yapiyor.Nasnamade yazan degerli yazarlar cogu defa kayiplarla ilgili yazdi.sayin Halis Acar son üc yazisini bizzat bu duruma ayirdi ve sizin kardesinizin ismi en basta.merak ediyorum sayin acarin veya nasnamenin kayiplarla ilgili yazdiklarini sitenizde yayinlamayi neden düsünmediniz.?hani kayiplar ama bütün kayiplar hepimizindi.?
Sitenize az öncede girdim , orada kayiplari degil sosyalist bir örgütün yayinorgani durumu hakim.Türk solu egilimi sizde var biliyorum ancak eger devrim yapacaksaniz.sosyalizmi insa edecekseniz o ismi birakin kayiplari arama isi sosyalistlerle SINIRLI degildir sayin Sahin.
Son olarak belirteyimki. sehidlerinin üzerinden rant (sadece ekonomikranttan söz etmiyorum.)kazananlar vardi , sizde kayip kardesiniz üzerinden rant yapmaya calisiyorsunuz.Kardesiniz olmasaydi sizi kim tanirdi acaba diye sordum kendime.isvicrede Atilim dagitirdiniz sanirim , sadece o kadar.
Sayin nasname yönetimi umarim bu yorumum yayinlanir.
Yillardir bu arkadasi izlerim artik canima tak etti.kayipsa bütün kayiplar bizimdir.aydin sahin de mehmet turan da.
saygilar.
mir bedırxan .. 28 Aug, 2008 12:20:22
avatar
YOKMU BİR HABER? Doğrusu çok ilginç örgütün kurucuları arasında üst düzey sorumlulukar almış biri ile ilgi çıt yok. yokmu Mehmet TURANI tanıyan biri hala merak ediyorum.
saygılar.
munzur mahmutoglu .. 28 Aug, 2008 01:50:40
avatar
sevgili kardesim,MIR BEDIRHAN!Kisa bir bilgi sunayim;bir ara merkez arsiv tasnif ederken eger hafizam beni yaniltamiyorsa sozunu ettigin devrimciyi hatirliyorum.Sanirim biri BITLIS"liydi,digeri "KAGIZMAN"liydi.Saygi,sevgi,selam...Mehmet TURAN"dan soz ediyorum...
benav .. 28 Aug, 2008 02:22:06
avatar
izmirde de 1994 ve 1998 arasında bir çok devrimci suçlanarak öldürüldü. izmirde çok kötü bir suç pratiği vardı. adiyane şeyler yapılmişti. bunlardan savlara gönderipte geri gönderilen iki 16 ve 17 yaşlarında gençlerdi. bu gençleri gümüşpalada bir kaç evde günlerce tutuluyor. son itirafçılık yasasında (eve dönüş) çıkan bayram çaypınar tarfınad boğazlarına tel geçirerek infaz edildiler. suçları kıraslda yapamamalrı. infazi geçekleştirende tc ye sığınıyor.. ne kara bahtlı bir halkız. halkın çıkarları doğrultusunda harket etiğini savunanlar, halkı öldürenlerdır. başkanları gibi tc ye sığınmaktan da hiç çekinmiyorlar
.
xeme .. 28 Aug, 2008 09:16:26
avatar
Sayin Acar bence önemli bir tarihi ve o tarihin karanlik kalmis yanini desmeye calisiyorsunuz bu karanligi yaratanlarin hedefi oldugunuzuda tahmin ediyorum size iki sorum olacak.
1 gercekten korkmuyormusunuz.sükrü gülmüs bir artik kitlelere bir sekilde mal oldu ona kolay kolay dokunamazlar.ancak sizinde yazdiklarinizi okudugumda ben korkuyorum .Sayin Harun Tak in yazisini okudugumda aklima siz geldiniz sevgiye bu kadar düsman olanlar sizede kiyabilirler.kendinizi koruyun.allah ailenize sabir ve kolayliklar versin.
ikinci sorum ise isimlerini yazdiginiz kayiplar ve infazlara ait fotograf yokmu varsa onlarida verirseniz belki nasname okuyan bir cok eski gerilla onlari tanir ve bilgi verir.
allah sizi korusun.
Halis Açar .. 28 Aug, 2008 10:28:03
avatar
Sevgili Xeme.

Evet itiraf edeyimki korkuyorum.korktuğum için korkunun üzerine gidiyorum.ya onurlu bir yaşam yada korkunun esaretine girmek gibi bir seçim bizimkisı.yıllar yıllar önce Anam ben devrimcilik yaparken.her gözaltı yada kayıp haberinde bana nasihat eder beni ikna etmek ve vazgeçirmek isterdi.her konuşmasının sonunada "oğlum sen koskoca devletle uğraştığının farkındamısın.? "der .bende "evet Ana." derdim."e oğlum Ane kurban heç korkmesen..? " deyip bitirirdi konuşmasını.
o zamanlar biz sadece Faşist/Sömürgeci TC ye karşı kavga verirdik ve belki tehlikeliydi , bu gün ise ne yazıkki o TC nin bize karşı kullandığı bir çetesi var ve ne yazıkki Kürd bu çete.Apo yuda başına oturttu böylece bizde iki güce hatta daha fazlasına karşı kavga veriyoruz.

Acaba Anam bu duruma ne derdi.koskoca devlete birde koskoca Apo çete örgütü katıldı.

insan inandığı şeyi yaparken korkuyu unutur.
Sevgili Xeme APO olmak kolay olandır.kürdlerin yüzyıllar boyu igdış edilmiş kimliğinin lider arayışını tC iyi cözdü ve bir kuklayı lider diye ne yazıkki bize pazarladı hemde iyi pazarladı.kişilikte ihanet varsa , igdış edilmiş bir kimlik varsa ve teslimiyete yatkınsa helede dönem uygunsa Apo olunur.zemin uygundur.Bakınız kürdistan in yakın tarihine her ilde , kasabada, köyde orada yaşayanların birer Apo su vardı.bunlar ya şeyx tı yada bu feodal liderlik sonucu birer Apo olmuştu.sistem bunu çok iyi cözdü ve öcalanı sahneye çıkardı.
Apo olmak kolaydır.teslimiyeti seçen Apo olur..
amaa Şükrü olmak zordur.Selahattin olmak zordur.Fuad Çavgun olmak en zordur...onlar hem sisteme hemde kürdün igdiş edilmiş kişiliğinin yarattığı sistemden daha cani olan çeteye başkaldırdılar.çevrenize bakın kürdlerin yaşadığı her sokakta bir Apo maketi görürsünüz.Apo sisteme onlar Apo ya tabii olmuşlar.Ancak kaç tane Şükrü yada Fuat Çavgün vardır.?
korku evet insanıdır.ancak onurlu olmak daha insanıdır.
o içten ve anaç koruganlığındaki mesajınız ve dileğiniz için teşekkür ederim .
ikinci sorunuza gelince.ki bizce bu çok önemlidir.bizde okurlarımızdan özellikle kayıp yakınlarından olabildiğince fazla bilgi , belge ve foto istiyor bekliyoruz.ancak henüz bu konuda yeterli veri yok elimizde oluştuğu gibi yayınlayacağız.
bir çok mail alıyoruz.bir çok Kürdistanlı kayıp yakını verdiği bilgiden sonra bize Adımı açıklamayın diyor.buda bizi zorlayan bir durum ama inanıyorum aşacağız.
selam ve sevgiler.
Halis Acar
Munzur .. 28 Aug, 2008 11:24:03
avatar
Xuska Xeme tam bir kürd kadini gibi söyledin.kürd kadinlari evladini savasa yada mapusa gönderdikten sonra en hizli degisim gösteren kadin olmustur.hatta evladindan daha fedakar ve sahiplenici olmustur.zindan kapilarinda direnen tutsaklari destekleyen bir cok kadin bilirim oglu dagda zindanda degildi ama onlar ogullarinin hevalleri icin dipcik yiyordu.xalis bra ya sahiplenmede gösterdigin davranisda tipki o kürd kadinlari gibi.
inandigina sahip cikan analarimiz cogaldikca biz kazanacagiz.
saygilar
bro .. 29 Aug, 2008 12:49:27
avatar
xalis acar sen bu bilgileri nerden alıyorsun bunları bir açıklarsanız çok iyi olur.Sanırım sana ısmarlama haber geliyor. Bu ısmarlama haberin kaynağınıda halkın bilgisine sunsanız çok daha iyi bir sorumluluk görevi yerine getirmiş olursun.Hiç olmazsa halk senin kim olduğunu daha iyi bilir.O zaman kürt halkı sana daha fazla minettar kalır.
Halis Açar .. 29 Aug, 2008 07:53:55
avatar
Bro mahlasli okur ilk kez küfür etmeden bir yorum yazdiniz ve bakin bizde yayinladik.demekki küfür etmedende oluyormus.
bu bilgilerin nerden alindigini sormussunuz ee biz nerden aldigimizi cok net yaziyoruz.isimler veriyoruz ve bunlardan bir tekini yalanlayamiyorsunuz.
o bilgileri bize gönderen o insanlarin sahipleri ve taniklar.insan sadece insan olduklarini haykiranlar ve ne yazikki bu hawar lari duymayan kulaklar , görmeyen gözler , hissetmeyen vicdanlarda var..onlar bu kirlilik ver canilige lanet okuyacaklarina yitirdikleri insanliklarini öne cikarip bu bilgileri nerden aliyorsun diye sorarlar.
onlarin sahiplkeri ve taniklar vede halk bizim kim oldugumuzu biliyor yazikki insanliktan nasip alamayanlar böyle sorular soruyor.
bize yazdiginiz yüzü askin mesajdan birinde bari küfür etmediniz ya.kutlar ve tesekkür ederim.
birde yürekli olup ismini cismini yazsaydin.
mahsun .. 31 Oct, 2008 07:41:58
avatar
ben size bir soru sormak şstıyorum siz cemil efeturkun o tarıhte ve cemıl bayık tarafından olduruldugune emın mısınız acaba pekı bu bılgılerın devamını nerden ala bılırız

Yorum yaz comment

Yorumlarınızı aktarırken kişi hak ve özgürlüklerine saygılı olmanın yanısıra, nitelikli görüş ve eleştirilerinizle katkı sunmanızı bekliyoruz. Katkısı olmayan, ilgisiz ve  eleştiri sınırlarını zorlayan yorumlar yayınlanmayacaktır.

Güvenlik Kodu:

  • email İlet
  • print Yazıcı versiyonu
  • Plain text Düz Metin