Anasayfa | Yazarlar | Fuad Çavgun | Fuad Çavgun : Yaşasın Apo Demek, Kahrolsun Kürdistan Demektir

Fuad Çavgun : Yaşasın Apo Demek, Kahrolsun Kürdistan Demektir

Yazı boyutu Decrease font Enlarge font
image http://board.gulli.com/thread/958048-kurdistan-patch-2007-pes-5-amp-pes-6/

Halka doğruları söyleyin. Artık Apo’ya bizim işlerimize karşıma, deyin. Bizi bu halk seçti. Biz bu halka karşı sorumluyuz deyin. Bu cesareti gösterin. Şayet buna cesaret etmeseniz veba altına girersiniz. Halk sizi dinlemez. Seçmez. Ve Apo’dan çok sizi sorumlu tutar. Bu durumları sizde bizim kadar biliyorsunuz. Halk da göremeye başladı.Bir gün halk artık gazaba gelir. Değerlerin sahip çıkar. Kendi yöneticilerini tain eder.Ama siz hala bizim için bir değersiniz. Bu halkın hiç bir ferdini reddetme lüksümüz olmaz. Kürdle bir halktır ve uluslaşmak istiyor. Bu uluslaşmada eksik olan ayak pazardır. Devlet olmaktır. Bizin burjuvamız olmadan, proletaryamız olmaz. Olsun da siz bizim burjuvamız olun. Biz proleter kalmaya razıyız. Yeterki bu halk dünya ulusları içindeki yerini alsın.

 

Otuziki yıllık Kuzey Kürd Özgürlük Mücadelesinin başarıya ulaşmaması için hiç bir neden kalmamıştı.

1919 Kocgiri Halk Hareketi’den beri Musatafa Kemal önderlikli İttihat ve terakiye karşı  direnmeler oldu. Bunlar 1938’lere kadar devam etti.

‘38’den 1978’lere kadar uzun bir sessizlik, yıldırma ve asimilsayonla geçti. Kuzey Kürdleri –olumsuzluğun ne kadar olursa olsun- PKK hareketiyle yeniden bir dirilişe yöneldi. Silahlı güçleri, halk desteği, uluslararası desteğiyle Dünyasal bir düzeye geldi. Eğer Kuzey Kürdleri bu konuda muaffak olamışlarsa, bunun tek bir suçlusu var; o’da buna önderlik kurumudur.

Önderlik kurumu da bu harekette (Eşittir) Apo oldu.
Eğer bugün Kuzey Kürdleri; Kürdistan ülkesinin bağımsızlığı, halkının özgürlüğü yerine ‘Yaşasın Apo, diyorsa, bunun açık anlamı kahrolsun Kürdistan demektir!.. Ben bunu böyle görüyor ve böyle okuyorum.

Apo, yıllarca süren bir haklı savaşın tüm kazanımlarını; kendi bireysel çıkarlarına feda etmemizi istiyor. Kemalizmi kutsuyor. Kuva-i Demokrasi diyor, bizi Kemalist  olmaya davet ediyor.

Bir zamanlar Mahmut Esat Bozkurt’un sözlerini anımsıyorum.
Ürperiyorum. Ve özlelikle DTP partisine seslenmek istiyorum.
Onun askerleri, onun gerillaları ve binlerce ona bağlı müridi olabilir. Peki size ne oluyor? Sizin ona uymanızın ne anlamı var?

Halka doğruları söyleyin.
Artık Apo’ya bizim işlerimize karşıma, deyin.
Bizi bu halk seçti. Biz bu halka karşı sorumluyuz deyin.
Bu cesareti gösterin. Şayet buna cesaret etmeseniz vebal altına girersiniz. Halk sizi dinlemez. Seçmez. Ve Apo’dan çok sizi sorumlu tutar. Bu durumları sizde bizim kadar biliyorsunuz. Halk da göremeye başladı.Bir gün halk artık gazaba gelir. Değerlerin sahip çıkar. Kendi yöneticilerini tayin eder.Ama siz hala bizim için bir değersiniz. Bu halkın hiç bir ferdini reddetme lüksümüz olmaz. Kürdler bir halktır ve uluslaşmak istiyor. Bu uluslaşmada eksik olan ayak pazardır. Devlet olmaktır. Bizin burjuvamız olmadan, proletaryamız olmaz. Olsun da siz bizim burjuvamız olun. Biz proleter kalmaya razıyız. Yeterki bu halk dünya ulusları içindeki yerini alsın.

Kendi bayrağı, kendi marşı, kendi devlet başkanı ve kendi öz kimliği olsun. Peki ne diyor Apo?

Ulusu, devleti ve Kürd ile Kürdistan’ı yok saymıyor mu?

Kurdistanın başka hiçbir sorunu kalmadı da bizim tek sorunumuz Öcalan sorunu mudur? Ona sayın demek sorunumudur!?

Bu nedenle diyorum ki; hiç bir Kürd bireyi Yaşasın Apo demesin. Yaşasın Apo demek kahrolsun Kürdistan, demektir.
Selam ve saygılarımla.

Yorumlar (22 gönderildi):

ibrahim .. 14 Sep, 2008 02:46:27
avatar
Aynen ve harfen katiliyorum. Saygilarimla.
Amed Geneve .. 14 Sep, 2008 03:33:19
avatar
Sene 1984'te Cenevre'de kizilhaç örgütüne götürdügümüz,tutsaklar listesini hiç unutmam,özelliklen Celalettin DELIBAS!'in ismi her davada geçiyordu! çok merak ederim! suanki durumunu!.
Fuad CAVGUN da az degildi!Bende halen o dönemin ,tutuklu listeleri mevcut!.isterseniz,gönderebilirim!.

Anlamadigim,tüm bu muhalifligin,APO'nun gidisinden sonra ortaya çikmasi!,Mesala Fuad CAVGUN'nun PKK'ye muhalif olacagi,aklimin ucundan bile geçmezdi!Zira bu yazidanda anlasiliyor!,PKK'ye muhalif degil! ama...

Iste o "ama!" da yasanilan bazi güçlükler var!,dolayisiylan,"PKK'ye evet APO'ya hayir!" demeklen,kisi kendisini birtürlü kabullendirmiyor!,kaldiki bu çok denendi!.

Sayin FUAD,çok denendi!,APO bir türlü PKK'den uzaklastirilamadi!.Bu mütevazi! yazinizdada emele ulasacaginizi sanmiyorum!.

O halde söyle bir islem karsimiza çikiyor!,"PKK'mi APO'yu dogurdu;yoksa APO'mu PKK'yi dogurdu"!? Bunun izahini yapamadigimiz müddetçe isin içinden çikamayiz! veya APO'nun hakkindan gelemeyiz!.Zaten simdiye kadar,ortaya çikan muhalefetten bunun açiklanmasi beklenmekte! Umarim anlasildim!.
Kenan DEMIRTAS .. 14 Sep, 2008 05:28:43
avatar
Ocalan yakalandigi zaman cocuk yaslarda olup bugun gerilla saflarinda olan ve Apoyu tanimyanlar icin dunya kamu oyunun o donemdeki bakis acisini anlatmakta yarar vardir. O donemde Onderlik iradesi baski altindadir. Onderimiz e iskence yapiliyor ve iradesini zayiflatan igneler vuruluyor bu aciklamalar onderimize ait degildir diyen buun ku havariler, Ocalan in bir kukremesiyle biz ondermizin hatalarinin da militaniyiz demeye basladilar. O gun bugundur atilan her adim o donem teslimiyetinin yeniden dizaynidir.
Dünya basını şokta
Abdullah Öcalan'ın şehit ailelerinden özür dileyip, canının bağışlanmasını istemesi, dağdakilere silah bırakın çağrısı ve teslimiyetçi tutumu dünya basınını şok etti. Apo'yu korkaklıkla suçlayan çok sayıda gazete, ‘‘Yargıçlar karşısında yıkıldı... Yalvarıyor’’ diye yazdı. İşte bazı tepkiler:
ABD
The New York Times: Kürt isyancı hayatının bağışlanmasına karşılık savaşı durdurmayı önerdi. Öcalan, savcının kendisine yönelttiği tüm cinayetleri ve diğer eylemlerin sorumluluğunu üstlendi.
Washington Post: Apo'nun özür dilemesi hem yandaşlarında, hem karşıtlarında şaşkınlık uyandırdı. Bir PKK yandaşı, ‘Kulaklarıma inanamadım. Öcalan, bir korkak ve hain. O, adına dökülen kanlara layık’ değil yorumunu yaptı.
İTALYA
Corriere Della Sera: Öcalan, çok solgun ve tedirgindi. Üstelik kilo da vermiş. Saçlarını kestirmiş, özenle giyinmiş. Sanki 15 yıldır Türkiye'yi titreten adam bu değil. Apo bırakın ‘yaşayayım barış için çalışayım’ çağrısında bulundu.
La Republica: Apo mahkemede özür diledi. Apo yargıçlar önünde yıkıldı, ‘Beni kurtarın, PKK’yı silahsızlandırayım' dedi.
İl Giornale: Öcalan pişman oluyor. Mahkemede ‘Hayatımı kurtarın’ dedi, yandaşlarına ‘silahları bırakın’ çağrısını yaptı.
YUNANİSTAN
Eksusia: Öcalan özür diledi. Öcalan, Yunanistan'ı kendisini yok etmeye çalışmakla suçladı.
Ta Nea: Mahkemede başka bir Öcalan gördük. PKK lideri Ankara'yla pazarlığa girdi.
Etnos: Öcalan davasında hedef Yunanistan. Türkiye olaya Yunanistan'ı da bulaştırmak istiyor.
Elefteros Tipos: Öcalan'la birlikte Yunanistan da sanık sandalyesine oturtuldu.
İNGİLTERE
The Daily Telegraph: Kürt lider yaşamak için yalvarıyor.
The Times: Davada Öcalan, ‘ölümsüz bir gerilla lideri’ değil, ‘yaşamı için pazarlık eden sıradan bir insan görüntüsü çizdi.
The Independent: Bir zamanlar Türkler’in felaketi olan Öcalan, şimdi yaşamı için mahkemeye ricacı oluyor.
FRANSA
Liberation: Öcalan'ın olağandışı itirafları. Terör örgütü başı şehit ailelerinden özür diledi.
Le Figaro: Yargıçlar önünde, Öcalan barış çağrısı yaptı.
ALMANYA
Bild: Öcalan af diledi. Uyuşturucu etkisi altında mıydı? PKK'nın şefi zayıflamış ve kendine güveni olmayan bir davranış biçimi sergiliyordu.
RUSYA
Moskovski Novosti: Apo yalan söylüyor. O bencil, zavallı bir kişi.
BELÇİKA
Le Soir: Öcalan kendi kendisini aşağıladı ve kellesini kurtarmak istedi.
Nezan: Sözleri geçersiz
Paris Kürt Enstitüsü'nün sorumlusu Kendal Nezan, ‘Apo, Türk gücünün baskısıyla konuşuyor her türlü işkence gördü’’ dedi. Nezan, ‘‘Sanıyorum kendisiyle cezaevinde anlaşma yoluna gittiler. Ama Aponun söyledikleri artık geçersizdir’’ diye konuştu.
G.G .. 14 Sep, 2008 11:31:59
avatar
Sayin Cavgun,

"‘38’den 1978’lere kadar uzun bir sessizlik, yıldırma ve asimilsayonla geçti. Kuzey Kürdleri –olumsuzluğun ne kadar olursa olsun- PKK hareketiyle yeniden bir dirilişe yöneldi." diyor, 49'lar, 65'ler, DDKO'lari' TDKP'yi unutuyorsunuz,neden? Bu sureci gozardi edemezsiniz, bu sureci gozardi ederek 38 sonrasi tarihi PKK ile baslatmaniz cok buyuk bir haksizliktir ve bu durum sizin kisiliginize golge dusurur.

Selam ve saygilarimla.
G.Gecitkoylu
hakoye Cindi .. 14 Sep, 2008 11:38:15
avatar
Yorum yapmaya gerek yok fotorafa bakinca her sey anlasiyor . Eyer bugune kadar biz bu adami anlamamissak ne yazik bize .Helle helle DTP gibi idiugu belirsiz bir partiye ne demeli onlarinda Ergenkoncu APO´ya sayin demekten baska bir dertleri yok.Ne iyi bir cesaret sayin diye devlet makamina sayin dilekcleri vermek ne diye sayin demek ve suc duyurusunda bulunmak yanda sacina bit girdigi icin tras etmeleri esasina bakarsan devlet kendi memeuru olan APO´ya iyilik etmis hic gordunuzmu devlet memuru bitle dolasmasi.Bu adam tabikki devlet duzeyinde saygin bir kisidir DTP anlamaktan zorluk cekiyor siz bile Sayin dilekcesi verdiginiz zaman devlet yoneticileri size karsi formalite icabi sorusturme acarsa bile size karsi oyle cidi bir calismalari yok cunku Ergenekonun üst yoneticisine sayin demek TC´ye sayin demek anlamina geliyor.Onun icin siz nasil 18 Miliyon halki temsil ediyorunuz ? 18 Miliyonu diyemeyiz sizin oy orananiz belli .
SAYIN APO DEMEK SAYIN TC DEMEKTIR.
Bunu DTP anlamalisi lazim
Bizim icin sayin degil BIJI KURDISTAN

Nasname ve Nasname calisanlarina saygilar
diyap kut .. 14 Sep, 2008 11:50:31
avatar
fuat cavgun u kutlarim bu guzel tesbitin den oturu.diyap kut
said .. 14 Sep, 2008 12:16:03
avatar
İlkönceleri bu siteye şaşırıyordum. Hem Kürdüz diyorlar hem de bazı Kürtleri aşağlıyorlar diye . Ancak bazı pkk yandaşı sitelerde ki aponun cezaevinden gönderdiği mesajlar beni dumura uğrattı . Bütün kadınlara selam söylüyormuş bi de kocaları karılarına her gün tecavüz ediyormuş . Akli dengesi yerinde olan bir insan böyle saçma bir cümle kurar mı ? apoya önderlik falan diyorlar .Hiç bir mukavemet göstermeden teslim olan ve hizmete hazırım diyen bir adamdan liderlik beklemek , aymazlık ve derin bir fantezidir ! Cemil bayık dün pkk kadrolarına çağrı yapmış . Kendinizi önderlik çizgisine çekin ve anti emperyalist duruşunuzu güçlendirin diye masal okumuş . Onbinlerce Kürt evladı; anti emperyalist , maocu , marksçı olmak için mi öldü ? Yazık çok yazık !
medet .. 14 Sep, 2008 02:54:25
avatar
Ahmed geneve,
peki sizce, apo neden pkkden uzaklastirilamiyor, acaba bunda onun ardindaki tc. ve tc.ye bagli ankara gurubunun payi nedir sizce. Aponun yakalandiktan sonraki tavri ve sebep oldugu atilan geri adimlar düsünülürse, degil önder olarak adlandirilmak, o, tarihte aponun kendi agzindan ifade ettigi Kürdlerin en büyük haini dedigi idrisi bitlisiye rahmet okutur cinstendir.Ayrintiya girmeye gerek yok, herkesin gördügü, kiminin savunmalar, kimininde itiafnameler dedigi ( avrupa insan haklari mahkemeside itiraflari demisti ) rezalete sahip cikan pkk yöneticileri, onu hala önder olarak görüp, sahiplenmeye en inanilmazida kararlarini uygulamaya devam ediyorlar. Benim burdan cikardigim sonuc, su andaki bütün pkk yönetilerinin tc. nin kontrolü altinda, onun Kürd hareketi icine sizdirdigi ajanlar olduklari yönündedir. Yoksa hangi akli basinda Kürd böylesi bir itirafciyi hala önder olarak görmeye devam edebilir. Dava sürecinde dis basinin degerlendirmelerini kenen demirtas arkadas buraya aktarmis, hani tarafsiz gözlemciler diyelim, isterseniz bir kez daha okuyun.
silo .. 14 Sep, 2008 03:31:12
avatar
dogru soze diyecek birsey yok. bende cavgunu kutlarim cok guzel bir dille anlatmis.
amed geneve sunu soyluyom evet artik biji apo yok biji kurdistan var
artik o atguzlugunu cikartik.artik hersey acikta gurunuyor.ama guremeyenlere de sasiyom.
dentist .. 14 Sep, 2008 04:20:28
avatar
Sayın Fuat Çavgun unun yiğitliğini 1978 de Urfada bulunduğum dönemde gıyaben bilirim.KÜRT ULUSAL MÜCADELESİNE yan çizebileceği aklımın ucunda bile geçmez.PKK nin 10 cu kongsinin temel felsesi bütünü parçaya FEDA ETMEKTİR.ROJ TV de D.K.tarafından açık bir şekilde dile getirilmiştir,APO nun özgürlüğü için herşeyimizden vazgeçebiliriz,Elbeteki bu mücadeleyi yürüten  önder konumda hata sıradan bir neferin tutsaklıktan kurtarılması için çaba sarf edeceğiz.Mücadele stratejisini parçaya indirgemek mücadeleyi bitirme kılıfıdır.D.T.P de egemen olan anlayış Kandil ve İmralıya dayanarak rant ve kariyerdir.Dolaysıyla kürtlerin yararına mevcut durumda siyaset beklenemez.D.T.P nin kim veya kimler tarafında yönetildiği beli olmadığı gibi öz itibarıyla neye hizmet ettiğide beli değildir.DEMOKRATİK KİTLE PARTİSİ olduğu söylemlerine rağmen kitle ve demokrasiyle hiç bir ilgi vede alakaları bulunmamaktadır.HALK hiç bir organda karar ve yetki sahibi olmadığı gibi seçme ve seçilme hakıda yoktur.Yetkililerin çoğu kendilerini çoban halkıda koyun sürüsü olarak gürmektedirler.Durum böyleyken D.T.P den kürd halkının yararına politika beklemek hayal olur kanısındayım.Sayın ÇAVGUNA sygılarımı sunuyorum.14.09.2008
osman FERİD .. 14 Sep, 2008 05:48:04
avatar
Sayın Çavgun,yazınızı ilgi ve ibretle okudum.Sen ve senin gibi düşünenler hep öcalanı sorumlu tutuyorsunuz, ama sizlerin hiç mi suçu yok?Bir de kalkıyorsunuz kürdistan özgürlük mücadelesini pkk ile başlatıyorsunuz.El insaf, sizler yokken Kürdistan özgürlük mücadelesi zaten başlamıştı.Serok apo ve sizler özgürlük mücadelesini TC'nin emrine soktunuz.Önder Ferit UZUN ve bir çok yurtsever öldürülürken sizler öcalanın yanında değilmiydiğiniz? O zamanlar Kürdistan devrimcileri, apoyu ve pkk yi eleştirirken sizler yurtseverlere saldırıyordunuz.Onun için sizlerden istedeğim,pkk tarihini ve kendinizi sorgulamanızdır.Lütfen biraz dürüst olun.Yalnız öcalana küfürederek doğru bir şey yaptığınıza inanmayın.Öcalanın bu duruma gelmesinde sizlerin payı hiç mi yoktur? Sadece Öcalana saldımakla pkk nin tarihini temizleyemezsiniz.
SIWAR .. 15 Sep, 2008 04:51:49
avatar
Osman Ferid, sivri akilli; Bir kere sen cok geri bir insansin, konusmalarinda dürüstlük yok senin bilincinin altinda halen Abdul pisligine Serok deyimini kullanman senin genel psikolojik durusunun kalitesini gösteriyor.
Biz PKK bünyesinde yer almis olan arkadaslar gercegi gördügümüzde yigitce ve ölümüne -senin ve senin gibi düsünen bireylerin hic bir zaman göze alamadigi-¨bir dürüstlükle hatalarimizida suclarimizi da kabullenerek halkimiza olan öz elestirimizi veriyoruz. Ya sizlere sormali senin ve senin övündügün örgütlerin tarihsel görevi neydi? Sizler Kürdistan devrimcileri olarak halkiniza karsi tezgahlanan PKK yapilanmasi karsisinda neden tarihsel sorumlulugunuzu yerine getirmedinizde Avrupa`ya halatlari baglatip 50 bin insanimizin katline seyirci kaldiniz? Biz sucluysak suclu gibi gördügünüz bizlere karsi neden örgütlenmediniz? Hani devrimcidiniz, hani serefli ve namusluca halkiniza ve ülkenize sevdaliydiniz, o zaman neden tarihsel görevlerinizden kactiniz? Objektif olarak en lanetli iblisleri bizlerden cok sizler olmuyormusunuz? Aslanim yigit ol yigit. Biz yanildik, yanilgi bilincsizlikten dogan bir olaydir, bilimsel olarak. Ama, siz her seyi önceden bildiginizi fakat namuslu bir insan olarak halkiniza karsi tarihsel sorumlulugunuzu yerine getirmeyip, kendinizi örgütlemekten veba hastaligi gibi kacdiniz ve kendinizi tükettiniz.
En kötüsüde 1993 Tarihinden sonra yani Apo`nun acik acik "Türk Ordusu her zaman ilerici hareketlerin basini cekmistir" diye Türk ve Kürd Kamuoyunun gözünün icine bakarak bilinc altindaki realitesini ele vermesine rahmen, sayin liderleriniz yani Kuzey Kürdistanin yurtsever devrimci örgütleri olarak protokoller imzalamaniz, PKK`den imrenerek silahli mücadeleye öykünmeniz, bunu icin Yekbun örgütleri olusturmaniz v.s, v.s ve sonra hic bir ilkesel tutum göstermeden Med tv ekranlarinin süs esyalari gibi panellere cikmanisa ne demeli? Abdullah ve Yalcin Kücük pisliginin liderlerinizin gözlerinin icine bakarak saatlerce halkiniza hakaret etmesine panellerde sirf kendini tadmin etmek icin zavallica oturan liderlerinize ne demeli, aslanim? Bir birey olarak ya sen kac kez namusluca konustun birde biz okurlar onu merak ediyoruz
munzur mahmutoglu .. 15 Sep, 2008 01:03:28
avatar
Kurt halkin ozgrluk arayisi dun de vardi, bugunde var, yarin da olacak. Bu mucadele kimsenin tekelinde degil. Sevgili CAVGUN"nun direnis cizgisin saygi duyuyorm. Ancak kurt ozgurluk hareketinin miladi pkk ile baslamadi. Irili ufakli butun kurt orgutlerin emegi vardir. Daha "AVDO"ozel harpde egitim gorurken ortada esamesi okunmazken, 49-lar ape Musa, F.Bucak, Dr.Sivan, K.Burkay, Kotanlar, I.Guclu, F.uzun, N.Buyukkaya vb sahsiyet ve kisilerin emegini unutmamaliliyiz. Bu degerler hepimizin. Kendi gecmisini bilmeyen gelecegini kuramaz.Saygilar...
Kurdeki bi Hevi .. 15 Sep, 2008 03:52:50
avatar
Weki we tevan her yek tiştek got ez ji tişteki bejim.
Nizanim we ke bihistiye gotina peşiya ye dibejin "dizi bistana derten zivistanan" yani pişti dem derbas dibe sucdar hin nu sucen xwe dibejin tiştna itraf dikin. We her yek temanek di nava ve rexisitnede derbas kiri iro ji hun rabune tivdidkin alife ku je em xwraiye erxa ku je av vexwariye. Ma ev qelam u ev zanina we bi xera keye we ji ke girt we ez zanin u pispori ji mala bave xwe ani ? . Tişteki din ji heye
Demeke sehabiyen Pexember je dipirisin dibejin Ya Muhemed 2 gruben fillehan hene Hewari u Ensari; Hewari dibejin Ensari li riya ne rastin durisitn, Ensari ji dibejin Hewari ne ser li ser riya rast in. Gelo kijan ji wan rastiye dibejin? Pexember ji bersiv dide u dibeje herdu ji rast dibejin. Lewre herdu xurub ji ne li ser riya rast in.
Bele wele hun herdu xurub ji ne rast u dirustin U çiqas bixwazin sere gele Kurd çelq bikin ji, gel rastiye baştişr dibiene u dikare min ji we ji zu nas bike. De rastiya xwe bibine u tu hez u quwet de nikaribin Gele ji reça azadiye dur bixe.
Biji Kurd u Kurdistan biji şervanen azadiye bijin cendeken kurma xwari
gulucane .. 16 Sep, 2008 12:25:50
avatar
arkadaşlar ben kürtçeyi bile bilmiyorum ama emoeryalizme karşı savaşmak bir onurdur kurulacak devleti abd yönettikten sonra bir lüzümu yoktur abd nin dünyadaki yaptıklarını görmemek esas ihanet olur kimse kimseye haksızlık etmesin
dılbıkeder .. 16 Sep, 2008 04:31:24
avatar
kenan demirtaş'a bir zeyl:
öcalanın uçaktaki görüntüsü ve perişan hali gerçekten acı vericiydi.onur kırıcı psikolojik bir hareketin devlet bakımından zirve bir örneği denilebilir.apo^nun "benim annem de türktür,bir hizmet verilirse yaparım" şeklindki şok sözleri kürtlerin iç burkuntusunu hızla bir travmaya dönüştürdü ve türk devletinin psikolojik propaganda hamlesini zaferle taçlandırdı.pkk çevreleri canhıraş bir karşı hamle ile,aponun birtakım uyuşturucu ameliyelerin etkisinde bu sözleri sarfettiğini ve bu halin liderlerinin asaletini gölgelmeyeceğini
savlamaya başladı.kürt kamuoyu bu sahneyi asla unutmuyor ve herkes meşrebince bir anlam bütünlüğü içerisinde değerlendirmeye çalışıyor.aponun ön soruşturmada savcılara çözülmesi ve mahkeme safahatında yapılmış bir pazarlığı çağrıştıran uzlaşmacı tavrı bir yana,uçak yolculuğunda dilinden dökülenler psikiyatri bilimi ışığında değerlendirilecek olursa iki şey söylenebilir:1.bilinci tamdı ve "memlekete hoşgeldin" üstü kapalı tehditiyle dehşete düşüp düşmanından medet umdu.bu durum,onun liderlik vasıflarının en önemli unsuru olan yüksek cesaretten yoksunluğuna işaret eder ki;kürtleri esaretine alan esas travma tam bu noktada uç verdi.2.ilaçların etkisindeki bilinçsizlik haliyle,yani kürtçenin güzel terimi olan "géj" durumu ile malülken bu sözleri sarfetmiş olması.kanatimce,durumun bu noktada gerçekliği bahis konusu ise mesele çok daha vahim bir şeye işaret ediyor.demek ki bunun (aponun) dışa vuran bilinç altı;çok ta asil düşünceler,kürtlerin idealleriyle örtüşen sahici projelerin zihinsel katman değildi.yani her halukarda abdullah öcalan liderlik sınavında sınıfta çakar...gerisi laf u güzaf...saygılar
Ali Haydar .. 18 Sep, 2008 08:27:02
avatar
simdi bu yazi her yönüyle Nasname yazarlarin ve agirlikli olarak Danimarka'da yasayan Özgür Kürtler'in düsüncelerine ters tezler iceriyor;
1. Kürtler PKK mücadelesi ile hicbir sey elde edememislerdir

2. Kuzey Kürdistan Mücadelesi basarili olamazdi, cünkü Öcalan zaten MIT'in adamiydi.

v.s. gidiyor.

Isin ilginc yani, farkli yazilara yorum yazan, yukaridaki düsüncelere ters görüs belirten hic kimse, bu yazida kendi görüslerinin zitti olan tezleri görmüyor. Tek hoslarina giden, yazida birazcik anti-PKK, anti-APO var ya, tatmin oluyorlar; kendi görüslerine ters olsa da. Anti-APO olsun yeter.
serhat .. 22 Sep, 2008 04:04:16
avatar
fuad çavgune öncelikle saygı duyduğumu belirtmek istiyorum.ancak bu kadar vicdansız olmamak gerekir kürt mücadelesinin buralar gelmesinde sizin nasıl emeğiniz varsa sayın öcalanında vardır.eğer emeğinize saygı duyulmasının istiyorsanız öncelikle sizde başkaların emeğine saygı gösterin.saygılar
koçgiri .. 23 Sep, 2008 05:53:18
avatar
Moskovski Novosti: Apo yalan söylüyor. O bencil, zavallı bir kişi.

BELÇİKA
Le Soir: Öcalan kendi kendisini aşağıladı ve kellesini kurtarmak istedi.

Öcalan'ın İmralı mahkemesinde sergilediği duruşu Belçika ve Rusya gazeteleri gerçekten güzel özetlemişler.Öcalan'a göre tek doğru odur,sadece kendi zavallı yaşamı önemlidir.Kürtlük,mücadele,değerler ve müritler topluluğu onun duruşuyla bağlantılı olduğu müddetçe vardır.

Bu yanılmanın artık sonlarına geliyoruz.Gerçekler inatçıdır,hükmünü icra eder.

Apoizm saçmalığına bel bağlayan zihniyet yavaş yavaş yolun sonuna yaklaştığının bilincinde,bu sebeplede psiko-nevrotik tepkiler vermeye başladılar.İmralı sakinini ideolojiler üstü konuma yükseltmeleri bunu yıllardır amaçlamaları politik tükenişlerinin en bariz göstergesidir.

Nasıl 1999 Şubat'ında Uçakta zavallıca hizmet etmek istiyorum dediyse ve mahkemede anlattıklarıyla af dilenciliğine soyunduysa... Bu karşı-devrimci lider gerçekliği biz Kürtleri derinden yaraladıysa,bunun günümüze uzanan süreçle birlikte daha açık itiraflara dönüşeceğini düşünüyorum.

Apo ve İmralı PKK'si elindeki kozları hemen hemen tüketti.

Hep birlikte yaşayıp göreceğiz. Öcalan bir süre sonra ya kendisi genelkurmaya bağlı çalıştığını ve PKK içindeki devletin maaşlı yöneticilerini açıklayacak ya da devlet onun ipini çekmeye çok yakın bir süreçte bunu açıklayacak.

Bekleyip göreceğiz,bugün kendi cellatlarının peşinden Kürtler bakalım bu durumla yüzleştiklerinde onbinlerce şehide,verilen büyük bedellere ne gözle bakacaklar...

Aslını inkar edenler bizden değildir.Kürtlere diyeceğim inkarcılara bel bağlamayın.Özüne ve sözüne güvenilir öncülerle bağımsızlık kazanılır.

Gerisi mi; Laf-u Güzaf'tır !!
sipo .. 26 Sep, 2008 01:33:47
avatar
Biji serok apo diyenlerin hiçbiri Biji Kurd u Kurdistan diyemiyorlar.Şahsım PKK sempatizani olarak bu konuda ciddi şikayetlerim var.İnanın sizleri sevmiyorum yani Nasnamecileri buraya pek fazla geldiğimde yok sizi sadece Kürdistancı olduğunuz için seviyorum hiçbirşey yapmasanızda avrupa köşelerinde internet başında atıp tutsanızda yinede Kürdistan üzerinde şiddetli durmanız güzel ve sempatik yani sizde pratik namına hiçbirşey yok sadece sempatizan düzeyinde atıp tutmanız var benim gibi.ama ne yazıkki üzülerek söyluyorum yazdıklarınızın çoğu hakikattır keşke haksız olsanız buna inanmak istiyorum ama haklısınız.birgün eski bir kaç arkadaş bana benım değiştiğimi kdp ci olduğumu sölerek sözde eleştrmeye çalıştılar ama ne ile eleştirdiklerini bilmeden .KDP ci derken yani benım Kürdistancı olduğuu belirtmek istediler sanırım.ki KDP nin güneyde Kürdistandan çok dolarslarla uğraştığını biliyorz yolsuzluk diz boyu kürdistancılık sadece istemekle olmuyor bunu her düzeyde ulusalcı temelde yaklaşıp eğitim iş hukuk tamam dürüst ve devletçi yaklaşmak gerek.ne yazıkki bunlar eksk.yinede KDP eğer Kürdistanın bağımsızlığı için mücadele ediyorsa valla ben 10 trilyon kes Kdp ci olurum.ama beni eleştiren arkadaşlar bilmiyorlarki asıl değişimi kendilerinin geçirdiğini .değişim elbetde güzeldir ve faydalıdır ama gelişim düzeyinde değişim ki arkadaşlar ne derece geri bir değişim geçirdiklerinin farkında değiller.ve eskiden Kürdistan denildiğinde gözlerinin için gülen bu arkadaşlar şimdi Kürdistanın bağımsızlığı denilince sanki onlara küfür ediilmiş gibi garip bir beden dili sergiliyorlar kafalar aşağı yukarı ayaklar yerınden oynuyor .heval artık sınırlar kalktı devlet yönetimi özgür bireyi ezmekten başka bir işe yaramaz heval başkan apo bunu açık bir şekilde belirtiyor vs vs saçmalıklar aktarılıyor.ee peki diyorum sınırlar kalkmış diyorsunuz yaw bir bizemi kalkmış be insafsızlar ( insafsız kısmını diyemiyorum tabi ) gidin de dünyanın en sakin refah humanist insanları olan isveçlilere isviçreliler norveçliler sınırlarını kaldırmalarını söyleyin bakın sizi ne hale sokuyorlar avrupa ya bir kaçak kişigirebiliyormu sınırlar bir bize kalkmışda haberleri yok.ama inatla Kürdistanı istemek t.c ye hizmet etmektir diye diretiyorlar .gözleri ne derece kararmış ve ihanete ne denli batmışlar yine haberleri yok.Ben hala PKK liyim hiç değişmedm ben PKK nin ilk sürecinden beri PKK liyim sizler pkk li değilsiniz sizler apocusunuz apoculuk ihanetin temel varlığıdır.iyide bu devletciliğe karşı olan arkadaşlar siz Kürdistana karşısınız ama öyle yada böyle bir devlet altında elbetde yaşayacaksınız devletsiz toprak varmıki ? eğer o kadar devletciliğe karşısanız önce t.c devletini yıkın hele .çelişiyorsunuz hemde oldukça...PKK nin şu durumda apo yu diskalifiye etmesi beklenemez ki bu yanlış bir taktik olur.apo zaten diskalifiye olmuştur ve apo üzerinden çok işte yapılabilinir bence PKK de t.c de çok iyi bir şekilde apo yu kullanmakda.ki kazanan PKK olacak .yani Kürd halkı olacak.ne derece devletciliğe karşıda olsalar herbirinin kalbinde bir bağımsız kürdistan vardır elbet .bu uzun bir süreç alabilir.amaç Kürdistan olduktan sonra.konfederalizm özerk bölge tartışmaları .eğer burdaki arkadaşlar tarihi biliyolarsa bunların bağımsız Kürdistana giden engebeli yollar olduğunu biliyorlardır elbet.sizden dilediğim nasnameden yani.PKK yi işbirlikçi yok devletin gizli partisi yok buna hizmet edior şunu yapıyor gibi kişisel küslükden gelen iftiralara gitemyin.tamam apo da hemfikiriz ama pkk yi baştan beri hizmetçi olarak verirseniz kendınıze şehidlerimize tüm yurtsevelrimize hakaret etmiş olursunuz...nasname hurriyet gazetesi olmasın ........ YAŞASIN BAĞIMSIZ KÜRDİSTAN.
seyidxan .. 29 Sep, 2008 08:28:49
avatar
fuad cavgun daxaziya min ji bo ciwane gelle kurt ji te heye, heyveda se, car car binivese.
serdest .. 30 Sep, 2008 06:50:44
avatar
KURUMSAL KOLEKTİF ÖNDERLİK DEMOKRASİYİ
BİREYSEL ÖNDERLİKLER DİKTATÖRLERİ DOĞURUR.
Derimci mücadelenin doktirini oluşturan KARLmarks komunsal yaşam tarzını işler ve hep bu tarzın siyasal yapılanması üzerinde kafayı yorup yoğunlaşır snuçta en uygun metot kolektif mekanizmada kendisini ikna eder. daha sonra dünyada gerçekleşen bütün devrimler bu yöntemle gerçekleşmiş vebu yöntemin dünya düzleminde doğruluğu ispatlanmıştır bu devrimlere öncülük eden parti ve örgütler hiç bir zaman birey egemenliğine fırsat vermemiş (KONSEY VEYA MERKEZ KOMİTE_)biçiminde
bir örgütlemeyi esas alarak kolektif karar almada yana tavırlarını koymuşlardır. bunda dolayı alınan kararlar isabetli olmuş halk tarafında benimsenerek uygulama alanına sokulmuşlardır. bu evrensel ve doğru yöntem emperyalist ülkeler tarafındada benisenerek devlet yönetimlerinde tutun şirket yönetmedede tarz olarak kabul görmüştür bilindiği gibi kolektif kararlar sayısı birden fazla olan kişilerle alınır ve alınan kararlar TEZ ANTİ TEZ.SENTEZ Deklemiyle tartışarak hayata geçirilir bu şekilde alınan kararlarda hata ve yanılma payı minimumdur ancak salt birey olarak alınan kararlarda sorunu enine boyuna tartışmak olanaklı değildir yanı bireyin iki dudağı arasında çıkan söz tartışmasız mutlak bağlayıcı olmasını ön görmektedir bu yöntem beraberliğindede despotik bir anlayışın doğmasına sebep olur birey kendisini dev aynasında görmeye başlar her dediğim doğrudur kompleksine kapılır her kesin özerinde egemen olma anlayışıyla hareket ederek acımasız bir TİRAN olup çıkar örneğin ırakın BAAS partisi ve sadamın çizdiği profil gibi bu bağlamda P.K.K de buna benzer bir görünüm kitleye vermektedir gerek P.K.K nin 10cu kongresinde alınan karalar olsun ve gerekse İMRALİNİN tüm açıklamaları buna somut delildir gerçi KADEK in 7 kongresi ve sonuç bildirgesinde bireysel önderlik öne çıkartılmış günlerce yapılan uzun tartışmalar netcesinde bireysel önderlikte karar kılınmıştır ta o günde şimdiye kadar bu yöntemizlenmiş öcalan P.K.K Önderliğinde kürt halk öderliğine onursal başkanlıkta fiili başkanlığa terfi edilmiştir böylece kürt halkının kaderi onun vicdanına teslim edilmiştir açıkçası P.K.K baas partisi olma yoluda hızla ilerlemekte SEROKTA sadamlaşmaktadır ey mazlum kürt halkı bu hayre alamet değildir bence bu fenomen mücadelenizin önünde en büyük engeldir selam ve devamla.......

Yorum yaz comment

Yorumlarınızı aktarırken kişi hak ve özgürlüklerine saygılı olmanın yanısıra, nitelikli görüş ve eleştirilerinizle katkı sunmanızı bekliyoruz. Katkısı olmayan, ilgisiz ve  eleştiri sınırlarını zorlayan yorumlar yayınlanmayacaktır.

Güvenlik Kodu:

  • email İlet
  • print Yazıcı versiyonu
  • Plain text Düz Metin