Anasayfa | Yazarlar | Cemil Demircan | Özerklik, Otonomi Veya Federasyon Talebi, Çocuk Oyuncağı Değildir!

Özerklik, Otonomi Veya Federasyon Talebi, Çocuk Oyuncağı Değildir!

Yazı boyutu Decrease font Enlarge font
image

Kürd ulusal demokratik güçlerinin görevi, halkımızın asırlardır çektiği cefaya yeni cefalar eklemek değil, tam tersine buna son vermek ve bu cefakar halka, layık olduğu, daha güzel bir yaşam sağlamaktır. Bu kutsal amaç ta, ancak pozitiv bilimle donanmış sağlam bir ulusal şuurla gerçekleştirilebilinir.

.
.
.

.............xxx.............

.

.

.

Özerklik, otonomi veya federasyon talebi, çocuk oyuncağı değildir!


Ne PKK’nin şiddet eylemlerini başlatma ve BDP’nin Raferandumu protesto etme kararları şaşırtıcıdır; ne de CHP, MHP ve arkalarındaki diğer statükocu güçlerin, değişime ve demokratikleştirme girişimlerine karşı direnişleri, yenidir. Bilindiği gibi, Türkiye’deki son 40 yıllık politik yaşama damgasını vuran da, bu tür özgün olaylar olmuştur.

Batı Avrupa ülkelerinde, 1969’larda güçlenip kitleselleşen öğrenci hareketlerinden korkan vesayet rejimi, Türk ve Kürd gençliğinin etkilenmesini kendi kontrolu altında bulundurabilmek için, sivil ‘aydın’larını harekete geçirdi. Kanı coşkun gençliğe, ‘Milli Demokratik Devrim’, ‘Turancılık’ vb değişik teorilerle yaklaşarak, statükoyu koruyup daha da güçleştiren fikirlerini empoze etmeğe çalıştı… Bundan hiç te etkilenmeyen Kürd gençliği, bu teoriler yerine, halkının gaspedilmiş olan meşru haklarını gündemine taşıyarak, Kürd aydın ve yurtseverlerinin katkısıyla da, Doğu mitingleri’ni tertip etti.

Ne var ki, rejimin provakatörleri, Batı’da, Sokakları terörize etmeği başararak, 12 Mart Muhtırası için zemin hazırlayabildiler. “Sokaklar yürünmekle aşılmaz” dedirttikleri politikacıları da, ‘yat’ borazanı çaldığında, şapkalarını alarak, kuzu kuzu inlerine çekilip, yerlerini, generallerin atadıklarına bıraktılar.

12 Mart’ı kitlesel tutuklamalar, işkenceler, mahkemeler, cezalandırmalar ve idamlar izledi. Yaşam, sadece solcular ve Kürdler için değil, demokratlık kokan herkes için, fiili bir cehenneme dönüştürüldü. Amaç, bu “cehennemi yaşam”ın nesneleri olan gençler, aydınlar ve Kürdlere, politikayı korkulacak bir öcü haline getirmekti. Fakat tam tersi oldu. Gözaltı ve tutuk evleri, en iyi fikirlerle donanmış birer ’siyaset okulu’ gibi bir özellik kazanıverdi. Cunta kurbanları ve onları izleyen nesil, daha deneyimli ve daha akıllı kararlarla, yeni örgütlenmelere yöneldiler.

Kürd halkı, hiç tereddüt etmeden ve hiçbir fedakarlığı esirgemeden, kucak açtı bu yeni yapılanmalara. Güven duydu bu körpecik örgütlerine. Kan davası, namus sorunu, mal-mülk davası gibi anlaşmazlıklarını, devlet mercileri yerine, kendilerine yakın gördükleri, ya da o yörede en güçlü olan Kürd siyasi yapılanmasına götürerek, çözümlemeğe başladılar. Bu durumdan oldukça rahatsız ve tedirgin olan devlet, yine adamlarını harekete geçirerek, sözde örgütsel çatışmaları yaşama soktu. Bu kez, sadece sokaklar değil, kırsal kesimler de teröre boğduruldu. 12 Eylul darbesi için uygun bir zemin hazırlandı. Yüzbinlerin tutuklanması, binlercenin yurt dışına kaçması, işkence, yaşamboyu hapis ve idam cezalarıyla yetinmeyerek, 1982’de yeni anayasalarını da yaşama geçirdiler. Kışla ortamını reva gördüler topluma.

Ne var ki bu statükocu güçlerin yanıldıkları bir nokta vardı: O da, toplumsal ve siyasal gelişimi, hep istedikleri gibi kontrol altında tutabileceklerini sanmalarıdır... 1990’lar, her 10 yılda bir yenilenmesi gereken darbe geleneğinin uluslararası olanaklarını ortadan kaldırmıştı. Dünyanın düşman bloklara bölünmesi son bulmuş ve demokrasi şaha kalkmıştı.

Fiili darbeyi yapamayınca, 28 Şubat ’Post-modern ultimatom’ metodunu uyguladılar. Halk, onların hazm edemedikleri AKP’yi tek başına iktidara getirerek, yanıt verdi.

AKP’yi ve Fethullah Gülen’i bitirme, Sarıkız, Yakamoz, Ayışığı, Balyoz planlarını hazırlayıp, hayallerindeki darbeyi gerçekleştirmeğe çalıştılar. Tutmadı.

Cumhuriyet mitinglerini organize ettiler… Sünni gerekçelerle yargısal engellemeler çıkardılar… Bu da para etmedi.

Bu çabalara paralel olarak PKK’nin sokak eylemleri geliştirildi. Yine işe yaramadı.

Evdeki hesap çarşıdakine uymuyordu bu kez. Ergenekon örgütü açığa çıkarılmış, generallerin ilk kez sivil yargıçların karşısına çıkarılmasına ve tutuklanmasına başlanmıştı. Kameraların karşısına geçerek, parmak sallayıp, tehditkâr konuşmalar yapmağa alışık olan Kurmaybaşkanları, sus-pus oluvermişti.

İşte, hemen hemen her tarafın kasırga öncesi sessizliğe büründüğü, statükocuların son umudu olan Anayasa Mahkemesi’nin de raferanduma ‘evet’ dediği ve tam da, Güney Kürdistan Bölge Başkanı Sayın Mesud Barzanı’nıin Türkiye ziyaretinde bulunduğu bir dönemde; PKK,  sadece İmralı’dan gelen sinyal üzerine, şiddeti tırmandırıverdi. Bu kararın yerindeliğini ve  Kürd halkının yararına olduğunu, ancak düşünme özrü olanlar iddia edebilir. Bu eylemlerin ‘özerklik’ kavramıyla boyanması, sadece Kürd halkının temiz duygularını sömürmeyi amaçlamaktadır. Nitekim bunun en bariz örneğini, Hasip Kaplan’ın “Türkiye'de tartışılmayacak bir şey varsa bu ülkenin birliği ve bütünlüğüdür” söyleminde gördük. Hem de özerklik kararlarının henüz mürekkebi kurumadan.

Öte yandan, yaratılan bu şiddet iklimi ve bu iklimin, Ergenekon süreci dolayısiyle uzun bir zaman suskun kalmak zorunda kalan İlker Başbuğ’a, nasıl yeniden uygun bir konuşma ortamı sağladığını da hepimiz birlikte izledik. Yani açıkçası, Başbuğ’un, kameranın karşısında hindi gibi kabararak, Kürd halkının oylarıyla Meclise gelen milletvkillerine ‘hain’ deyip, dağ yolunu gösterebilmesinin cüretini sağlayan faktörlerden biri de, onların ‘serok’ kültüne endekslenmiş olan ve Kürd halkının meşru ulusal demokratik talepleriyle yakından-uzaktan hiç bir ilişkisi olmayan, bu şiddet politikasıdır.

Kürd ulusal demokratik güçlerinin görevi, halkımızın asırlardır çektiği cefaya yeni cefalar eklemek değil, tam tersine buna son vermek ve bu cefakar halka, layık olduğu, daha güzel bir yaşam sağlamaktır. Bu kutsal amaç ta, ancak pozitiv bilimle donanmış sağlam bir ulusal şuurla gerçekleştirilebilinir. Başlangıçta, “Bağımsız Birleşik Kürdistan” sloganıyla politika sahasına dalış yaparak, kendi dışındaki tüm Kürd siyasal yapılanmaları ‘hain’ gören ve hatta zamanla, kemalizmi faşizmin ‘proto-tipi’ olarak kabul etmek zorunda kalan; ancak İmralı süreciyle birlikte, 180 derecelik bir dönüş yaparak, bu kez ‘Orta-Doğu konfederalizmi’, ‘Demokratik Cumhuriyet’, ‘üniter devlet’ gibi safsatalarla kemalizme sarılan; yani, Kürd halkını bir deneme tahtasına dönüştüren APO/PKK’nin bu hoyratça tavrı, halkımızın ‘gaspedilmiş olan meşru haklarının iade edilmesi’ yönündeki haklı talebinin, içini boşaltmaktan ve iğdişleştirmekten başka bir şeye hizmet etmiyor. Daha düne kadar, ‘Demokratik Cumhuriyet’ nakaratıyla bizi bıktıran ve ‘Hükumetin açılım programına destek için, Öcalan’ın muhatap alınması’nı tek koşul koyan PKK/BDP, Apo’yla görüşülmedi diye, hem silahlı eylemleri başlattı ve hem de ‘ÖZERKLİK’ ilan edeceğini duyurdu. 

Özerklik, otonomi veya federasyon talebi, bir çocuğun büyüklerinden istediği herhangi bir oyuncağın ismi değildir. Bu düzeydeki talepler, salt bir kişinin durumuna ya da onun paşa keyfine asla endekslenemez. Bu tür talepler, halkımızın durumundan hareketle, halkımız adına edinmiş ulvi vizyonlar ve şaşmaz hedefler olmalıdır. Bu ciddi saptamaların, fevri, intikamcı ve restleşmeci bir tavır ya da müritvari bir beyin kilitlenmesiyle gündeme sokulması, halkın kaderiyle alenen oynamak demektir. Tarih öyle bir komedyaya tanıklık etmiş midir acaba, bilmiyorum.

Sadece örgüt menfaatinin ve lider tabusunun zedelenmemesi derdine düşen ve Hükumet’ten ana talebi, yukarıda da belirttiğm gibi, salt Öcalan’la görüşülmesi olan PKK/BDP, Kürd halkını, liderlerinin bile hiç inanmadığı etnik söylemlerle  düpedüz kandırıyor. Hangi hoş söylemlerde bulunurlarsa bulunsunlar, hangi demagojiyi yaparlarsa yapsınlar, hangi boyalı sözleri kullanırlarsa kullansınlar, onların, önümüzdeki referandumu protesto etme kararı, statükonun devamı için çırpınan kafatasçı/ırkçı güçlerle aynı safta yer almaktan, daha açıkçası, 12 Eylul Anayasası’nın devamını istemekten, başka birşey değildir.

21 Temmuz 2010

.

Cemil Demircan

.

.

.

Yorumlar (27 gönderildi):

mamoste .. 21 Jul, 2010 03:19:41
avatar
İlginçtir referandumda boykot tavrına karşı yazı yazanların tümü ( evet tümü)sanki sözbirliği etmişçesine bdp nin mhp ve chp gibi ırkçı, faşist partilerle aynı blokta yer aldığını söyler dururlar. iyi hoş ta eğer bu bir eleştiri ise iğneyi biraz da kendinize batırıp ''evet'' tavrınızla bbp ve akp ile aynı blokta yer alıyor olmuyor musunuz.tarihte karşıt güçlerin birlikte hareket ettiği sosyal olaylar yok mudur.siz ''evet'' diyecekseniz nedenlerini açıklayın. örneğin ben bir kürt bireyi olarak bu paket yasalaştığında yaşamımda herhangi bir değişikliğin olabileceğini ön görmüyorum.siz görüyorsanız lütfen yazın. selam ve saygılar.
ali .. 21 Jul, 2010 10:36:59
avatar
tebrikler..özgürce düsünenlerin duygularidir.imrali sakini ve onun mürütleri bu duygulara sonuna kadar karsi cikar.cünkü serokleriiiiii onlarin yerine herseyi düsünür, onlarda yapar.olan bütün olumsuzluk kürt halkinin basina patlar...
mustafa .. 21 Jul, 2010 11:13:22
avatar
apocu örgüt ve onlarin müritleri baslarini kuma gömüsler,sadece serkolerin seslerini duyuyorlar.serokleri onlarin yerine düsünür,tasinir ve karar verir.robotlarda uygular.kürtlerde zarar görür.
Dr.Ali GÜN .. 22 Jul, 2010 02:06:49
avatar
Sayın Demircan,

Beyninize, elinize sağlık.

Kanaatimce bazı vurgulamaları özellikle belirtmek gerekiyor.

Ergenekon güçleri yükselen Kürt siyasetini kontrol ve yok etmek için özellikle PKK'yi kurdurdu.

Yani işkenceler PKK'yi yaratmadı. Ergenekon güçleri işkenceleri özellikle arttırarak oluşacak kin ve nefret duygularıyla insanlarımızın kendi yarattıkları PKK'ye girmelerini kolaylaştırdı veya hızlandırdı.Zaten amaçları buydu.

Ergenekon'cu PKK ve BDP Türk ırkçılığını daha da kışkırtmak ve böylelikle AK Partinin Türk oylarını daha da azaltmak için Kürt'lerin adına şu anda olamayacak isteklerde bulunuyor.

Evrensel haklarımızı yersiz ve zamansız bir biçimde gündeme getirerek haklılığımıza ve saygınlığımıza gölge düşürüyor.

Referandumu, Kürt'leri aptal yerine koyan gerekçelerle boykot etmeyi öneren Kürt Ergenekon'u Kürt'lere demokratik özerklik istiyor. Nasıl bir garipliktir.Gülemiyorum bile.

Bilinen tarih Kürdistan'a yapılan en büyük ihanetin PKK hareketi olduğunu yazacaktır kanaatindeyim.

Sağlık ve başarı dileklerimle.
gundi .. 22 Jul, 2010 05:10:32
avatar
saniyorum devrimci hareket kendi gündemini yaratmakta acizlestigi icin,yaratilan gündeme tabi olma kaygisi gütmeye basladi.gene ayni kisir döngünün icine cekiliyoruz.
saygilar...
Zeki Türki .. 22 Jul, 2010 01:51:04
avatar
Merhaba Yorumcular..
Size bir sor soracağım. Soru şu: Kürtçe de "intikam" ya da buna benzer anlamı olan erkek ismi var mı?
Biliyorum burası yeri değil ama kürtçe bilen bir çok arkadaşım böyle bir isim bulamadı.
Benim aklıma da siz geldiniz. Soru için yer doğru değilse de en iyi kürtçe bilenlerin burada olabileceğini düşündüm.

Sadece bir arkadaşım "Heyfo, ya da Heyf" olabileceğinden bahsetti.
doğru mudur?.

Teşekkürler..
brusk a. .. 22 Jul, 2010 04:05:20
avatar
Sevgili Zeki Türki; ne alaka olduğunu bilmemekle birlikte kullanılan iki kelime mevcuttur, biri senin yazdığın "hêyf" diğeri "tolhildan" olarak belirtilir, ama hoş bir karşılık olmamakla birlikte Kürt'ler bu iki kelimeyi kullanırlar....
narmikan .. 22 Jul, 2010 04:37:00
avatar
türk bayrağına saygı duymiyanlar(kürtleriçin),ş....siz diyen akplı millet vekilli,çok yakın zamanda kürtler türkleri gececek çok calışın aklınızı başına alan diyen akplı millet vekilli,karılarımıza göz koyan akplı belediye başkanı için. bunlar ermeni sınırına dayandılar diyen başbakan yardımcısı için allah aşkına bir cift sözü olan yokmu yoksa,biz bunları hakmı ediyorz,sanırım hak ediyorz çünkü onları en çok akişlıyan dest vern yine kürtler.saygılarımla
Mustafa .. 22 Jul, 2010 06:08:38
avatar
Narmikan elbetteki o kisilerin hatasi varsa tepki verilmeli. Hasip Kaplan biz türkiyeden ayrilmak istemiyoruz 1000 yildir beraber yasiyoruz benim karimda türkdür ve hic kimse ayiramaz bizi diyen hasip kaplana kim hesap soracak ? Bir yandan daga cikmak icin cocuklara yardimci olan osman baydemir diger yandan türkiyeci hasip kaplan. Burdaki amaclari ne ?
narmikan .. 22 Jul, 2010 06:44:12
avatar
sayın mustafa benim sizin deyiminizle murid olmadım ben kim yanlış konuşursa yanlış yaparsa ona olan tepkimi açıklarım.hasip kaplanında böle sert ve insanların düşüncesine set kurmanın demokrasi ile hiç bir alakası yok,yanlız hasip kaplanın bu kadar sert olmasının bence nedeni bdp nin önundeki şu andaki projelerini sabote etmek yada konuyu carpıtmak istiyen özkökun bunu art niyetli yaptığına olan bir tavır olarak değerlendiriyorm her şeye rağmen ben konuşmasını onaylamadım.ayrıca benim de savunduğum özgür vatan içinde kürtlerin ve türklerin eşit herkesin dilini kültürünü geliştirdiği bir ülkenin sadece türklerin değil ülkede yaşıyan herkesin ülkesi olacağına inanıyorm,baydemirin insanları dağa gönderdiğini ilk defa senden duyorm sanırım devlet bunun farkında değil,herhalde yakında bilginize başvururlar,bu bir ihbardır.herhalde bildiğin bir şey var.saygılarımla
Rıdvan BAŞAK .. 22 Jul, 2010 06:45:12
avatar
Sevgili Yazar yüreğinize sağlık.
Muhammet Ali ZAZA .. 22 Jul, 2010 06:46:06
avatar
Sahip olunan niyet önemlidir.Eger PKK bagimsizlik yanlisi olsaydi çizgisini net belli ederdi.Derdi ki ben bagimsizliktan yanayim ve yapilan degisiklikler ne olursa olsun bagimsizligimiza engel oldugu için kabul etmiyorum.Ancak PKK sahip oldugu güce göre durumu degerlendiriyor.

Referanduma bakacak olursak söyle bir degerlendirme yapilabilir: Yargi statükodan yana ve yapilan olumlu degisiklikler çogunlugu olusturan statüko yanlisi savci ve hakimler tarafindan engelleniyor.Bu durumda bu yapiyi demokratiklestirmek ve iyi gidisatlari engellememesi için yapidaki atamalarda degisiklik yapmak gerekir.Hükümetin yapmaya çalistigi budur.Ancak su denilebilir:Yargi genç bir kizi canli canli dograyan Garipogluna 8 yil ceza verirken neden Kürt çocuklarina örgüt üyeliginden 15 20 yil ceza veriyor? Eger PKK dese ki; yarginin bu yaptiklari bizi güçlendiriyor, bize eleman kazandiriyor bu anlasilabilir bir durum olur.Bu durumda yargi ile PKK nin çikarlari uyusmus olur ancak zitlarin ittifaki diye de bir sey var. özgür bir kürt bireyi olarak sunu söyleyebilirim: Yargi degismeden sistemde modifikasyon olmaz.Hangi olumlu yasa gelirse gelsin Kürtler için iptal edilme durumu vardir.Bir ülkenin sistemi anayasanin kendisidir.Sistemin çaga uydurulmasindan yana olmamak,halkin yararina degisimine taraf olmamak mantiga da insanliga da sigan bir durum degildir.Elbetteki 80 yil dalindan koparilarak mumyalanmis meyveye kurt girmistir ancak tohum bozulmamissa çikarip ekmek gerekir yeni filizler yeni meyveler versin diye.Malesef Türkler de ithal düsüncelerin esiri edilmistir. Bati nasyonalizmi,fasizmi,mezhepleri,sosyalizmi Anadolu halkina yutturmustur.Hal böyle olunca Türkler de gerçekleri görecek kadar gözleri açik degil üzeri perdelenmistir.Bu perdeyi kaldirmaya çalisanlari kisa vadede de olsa ödüllendirmek dogruya taraf olanlara yakisir.AKP iyidir çok sey yapiyor demek degildir niyetimiz fakat bir sans daha vermekle bir sey kaybedilmez eger ki amaç adil bir birliktelikten yana ise. Yarginin yapisi degisirse anayasanin tümden degismesi de gündeme gelebilir çünkü Türkleri yönlendiren çevrelerde artik bu durumdan memnun degildir özellikle islamci türk kesimi ancak bir çirpinis sözkonusudur. Bayilmis bir bireyin kendine gelirken mayismasi sersemlesmesi durumu sözkonusudur.Uyanmasi için agzina içki degil yüzüne kolonya sürmek gerekir.Türkler hâlâ milliyetçiligi bile kavramamistir.Irk milliyetçiligi ile çkar milliyetçiligi farkinin farkinda olsalardi kürtlere yapilan haksizliklarin kendilerinin de çikarina olmadigini anlarlardi.O yüzden hakli iken haksiz duruma düsmek akilli olanlarin isi degildir.Tek tarafli silahlar sussun demek niyetinde degiliz ancak bir topluma olan kin adaletsizlige sevketmemeli.Yahudi toplumu haksizliga ugradiginda dünya insanlari sahip çikmasaydilar Israil devleti kurulamazdi ancak yahudiler kendilerine uzatilan her eli kirmakla mesgul oldular.Içlerinde biriken kin onlari yanlizliga mahküm etmektedir.Hakli iken araplara yaptiklari karsisinda haksiz duruma düstüler.

Kürt ulusalci parti konumunda görünen BDP hâlâ degisikliklere neden karsi oldugunu anlatamadi.Klasik söylemler midenin asidini yükseltmis ve ülsere yol açabilecek duruma gelmistir. Dogruyu söyleyenin irkina,rengine,ideolojisine,dinine göre degerlendirerek karar verenler bir topluma hediye edebilecegi hiçbir sey olamaz.Bu yaklasimin kendisi gericiliktir gericiligi baska yerde aramak ise artniyettir.
Artes...Seven .. 22 Jul, 2010 07:16:36
avatar
Sayin Demircan yureginize saglik

Surekli ideolojisi,stratejisi ve buna bagli olarak hedefleri degisen bir hareketin amaci bence gayet nettir! Bu sadece kurd halkinin dinamik gucunu ve enerjisini her yil baska bir safsata ile mesgul edip ,reel politika ve hedeflerden uzaklastirmaktir.
Pkk tarihinin hic bir doneminde olasi bir otonom yada benzeri bir olusum ilan etme yanlisi olmamistir.Bunun en acik ornegi 1993 yillarinda Botan bolgesinin dusmandan buyuk olcude arinmasi sirasinda{dusman sadece karakollarda varlik gosteriyordu ,o da kismen} pkknin kurd asiretlerine uyguladigi siddet ve ilan etmekten cekindigi bagimsiz botan bolgesi olgusudur.
Pkknin bugun ozerklik ilan decegiz dedigi gercek ise cok farklidir.Bir genel affa karsin silah birakacagini ilan eden bir pkk sizce neden ozerklik ilan etsin? Bu ozerkligi nerede ve nasil ilan edecek? Bunun getiri ve goturusu ne olacak? Hic kuskusuz pkk bunu yapmak isterse hakim olacagi alanda yapmak zorundadir.Reel politikada bu boyledir.Ornegin hamasin gazzeyi ele gecirmesi gibi.Peki pkk hangi alanlara hakimdir? Behdinan-kandil.. Peki ozerkligi burada mi ilan edecek yoksa kuzey kurdistanda mi? Kuzey kurdistanda ilan etmesi icin tum gucuyle kuzey kurdistana cekilmesi gerekir ki bunu asla yapmaz.Bunu yapmadigi surece ilan edecegi hic bir seyin anlami olmaz. Guney sinirlari icerisinde boyle bir tutum izlemeye kalkisir ise o zaman bu sadece Guneyi hedef haline getirmek amacli olur.Yani T.c,Iran,irak ve suriyenin tartisamadigi,tartisma konusu yapamadigi Guney kurdistan pkk sayesinde tartisma konusu olacaktir.Bunu tartisacak gucler guneye ''hakli'' bir saldiri gerekcesine sahip olduklarini ilan eder.
pkknin talepleri arasinda kurdlerin ulusal degerlerini kapsayan hic bir istem ve talep yoktur.Hal boyle olunca pkknin kurd halkinin cikarlari icin bir ozerklik ilan etmesini beklemek cok sacmadir.Bu olsa olsa demokratik cumhuriyet,konfederalizm,komunal toplum gibi kurd halkinin kafasini her seferinde baska bir seyle mesgul edip oyalamayan halkanin bir devami olur.
Mustafa .. 22 Jul, 2010 07:33:49
avatar
Narmikan
Osman baydemirin kaynagi burda.
http://www.kanalahaber.com/pkk-parasi-osman-baydemirden-haberi-54744.htm

Ve onun gibi niceleri daha para veriyordur ama kimse birsey bilmiyor.

Her fasiste gereken cevapi vermek gerekir ama bence ilk kendi halkimiza ihanet edenler ve yillarca kullananlara cevap vermek gerekir.

Gundem-online sirf AKP ve Erdogani kötü göstermek icin yazisini okumani tavsiye ederim. Ama PKKnin gercek düsmani TSK olmasi gerekirken bunlar akp kötülüyor.
http://www.gundem-online.net/haber.asp?haberid=93969
Artes..seven .. 23 Jul, 2010 01:46:24
avatar
Mustafa.. denen sahis gercekten sacmalamissin sacmalayanlardan daha fazla sacmalamissin...Osman Baydemir gerillaya katilacak bir cocuga yol parasi verecek???? Akli olan hangi insan buna inanabilir? Degil o cocuk sen bu is icin amed eyalet sorumlusunu hatta kuzey bolgesi sorumlusunu gonder seni kapidan kovar....Bu sacmaliklariniz yuzunden ortada o kadar kirli seyler donuyor ki sizin de kirlettiginiz,bulandirdiginiz bu sularda insanlar dogru bilgiye ulasmakta gucluk cekiyor
Mustafa .. 23 Jul, 2010 03:46:55
avatar
Artes....seven
Bu cocuklarin bu duruma gelmesinin tek nedeni bdp yönetimidir kimisi direk kendi yapar kimisi yaptirir sonuc yine ayni ve ucu yine bdp. BDPde siyaset yapmak öyle kolaymi ? bedel gerekiyor bunuda okudugun gibi ödüyorlar.
Artes...seven .. 23 Jul, 2010 05:51:49
avatar
Insanlar inandiklari ugruna mucadele eder.Dbp catisi altinda olan insanlar inandiklari ugruna mucadele ediyor.
Biz Bdp veya uzantisi oldugu ideolojik kokmuslugu eletirebiliriz.Elestirmeliyiz.Yanlislara yanlis deme cesaretini gosterebildigimiz gibi dogrularada dogru deme cesaretini gostermeliyiz.Aksi halde yaptigimiz riyakarliktan baska birsey olmaz! Sorun burada sadece Dbp/pkk/ocalan degil.Sorun ilk gunden beri kurd aydiniiyim,devrimcisiyim diyenleri cesur olamama sorunudur ayni zamanda.Zamaninda bu kisi ve cevreler biat etmese yada pkk ve ocalandan daha cesur olsaydilar bugun bir ocalan beyligi olusmazdi.Bu bir tarafa sorun bu degil.Sorun T.cnin kirli basinin buyurulmus bir yipratma haberine sizin kulak vermeniz ve inanmanizdir.
Kendine devrimci yada yurtsever misyonu bicen kisilerin en buyuk hatasi ideolojik bir karsi cikma yerine sahislarla ugrasma politikasi izlemesidir.Siz bir yurtseverseniz o zaman bu cikmazin sebebi olan belli basli bir kac kisi var.Onlarla ugrasirsiniz.Yoksa Baydemir gibi siyaset yapan kisilerle degil.Baydemir bir yanlis yaptiginda elestirilir.ama iftira atmak yada atanlarin sesini duyurmak ayiptir.
Gerilla ya katilimlarin cogu hep/dep/hadep/dtp/dbp catisi altinda yasanan orgutlenme sonucu gerceklesiyor.Bu dogrudur.Bunun boyle olmasinda onlarin cephesinden baktigimda yanlis birseyde gormuyorum.Bende yillarca bu alanlardan servan cikarilmasi icin faaliyet yuruttum.Ben silahli mucadeleyede karsi degilim.Karsi oldugum husus kimin kime hizmet ettigidir,kimin neyi savundugudur.Ileri surulen ideolojik ve stratejik olgulara kazandirip kazandirmadigir.Ama gerillaya katilmak isteyen 16 yasindaki iki cocugun Osman baydemir den para alip gittigi akil mantik disi oldugu gibi bunu dinlendirmek ahlak disi olup,buna inanmak mantiksizliktir.Bu Osman Baydemir i yipratma cabasinin bir parcasidir.Zaten ne devlet baska bir kurd bireyinin on plana cikmasini ister nede ocalan ve pkk.Bunun icin yapilan oyunlara alet olmak acikcasi bu zamanda mazeret goturmez bir yanlistir.
nermikan .. 23 Jul, 2010 12:12:19
avatar
kusura bakma mustafa bey senin verdiğin o kaynağı her gün dinliyorz ve okuyorz sen verdiğin kaynak kanalhaberse sana diyecek sözüm yok. ha arada genelkormayın haber sitesinide oku ordada çok bilgi edenirsin .kib sayğılarımla
Zeki Türki .. 23 Jul, 2010 12:13:48
avatar
Teşekkrürler Brus a.

Biliyorum konu ile alakası yok.. ben sadece burada sizin gibi soruma doğru cevabı verecek insanlar olduğu için yazdım..

Kelimenin anlamı hoş değil ama emin olun ben hoş bir amaç için kullanacağım. Tekrar teşekkürler.
Mustafa .. 23 Jul, 2010 02:19:11
avatar
Nermikan kardesim eger gazetelere ve haberlere inanmayacaksak neden taraf ve diger gazetelere inanalim ? Tamam her yazdiklari dogru degil ama bazi yazdiklari insandaki olan süpheyi dogruluyor.

Bugünün haberi sirri sakik den aksam haberlerden cikar.
http://www.haberturk.com/polemik/haber/535206-bolunurseniz-ortadogu-ulkesi-olursunuz

Önemli olan bu gibi kisileri iyi tanimak ve bilmek. Kurdistan diye bagiranlar neden simdi biz ayrilmak istemiyoruz diyor ? hergün degisik söylemleri var ve yakinda biz türküz deseler onada sasmam. Ne kadar sıkışsalar o kadar türkiye taraftari oluyorlar.
nermikan .. 23 Jul, 2010 04:02:57
avatar
sayın mustafa sizinle karşılıklı tartişmamaya girmemek için bu konuda son yorumum olacak.ben bdp eleştirme demiyorm,benimsemiye bilirsin savunmiyan milyonca kürt var bu konuda itirazım yok,yanlız barşarlı ve zeki bir belediye başkanını ne türk yöetimi ister nede asker,onun için medya dahil herkes bir çamur atmaya çalışır,bu tür yazıları çok okudum diyorm 30 senedir ne haberler çıkmadı hepsimi doğru bunun için birini karalamak için dizilere,magazinleşen medya haberlerine,yalanda olsa inanmak istiyen yada inş doğrudur die dua edetmek doğru değil. eger bunlar doğru ve belgeli olsaydı görevi başında olmazdı.nice gereksiz yere başbakanın bile benmi tutukladım dediği belediye başkanlarını içeri alan bir devlet baydemirin karakaşına karagözünemi hasta.ayrıca bdp biz ayrılmak istemiyorz diyor şahsen bende bunu herdefasında acıklıyorm eşit özgür dilini kültürünü eğtimini kendi diliyle yaşıyarak geliştiren bir ülkede yaşamak ayırlmaktan daha iyi bence ,ha burda ayırlmak istiyenede sen ayrılma gibi bir talebin olamaz bunu sert bir dille sölemek domukraside yeri yok hele hele baskı altında olan bir halkın hiç yok,ayrıca bunu size akp vereceğinimi düşüniyorsn.çok celişkili acıklamaların var kusura bakma hem ayrı bir devlet savuniyosn hemde akp bel bağlamışsın,saygılarımla
BDP .. 02 Aug, 2010 01:10:16
avatar
BDP ne beyaz ne siyahtir bu referandumda iki blokta yer almıyor gri renk kalıyor çünkü anayasa paketinde kürt ulusuna yönelik tek bir adım yok kaldı ki 12 eylül anayasasının ufak bir parçası dahi adam gibi değişmiyor bana halkın lehine olacak bir tek madde sayın.... bu anayasa paketide bizi alakadar etmez ciddiye almıyoruz. Anayasa paketi lehimize değişene kadar BOYKOT
baran .. 03 Aug, 2010 06:42:40
avatar
BDP;
anayasa mahkemesinin haddi olmadan başörtüsü ile ilgili yasa tasarısını esastan inceleyerek iptal etmesiyle,başörtülü binlerce genç kız hala üniversite kapılarında sürünüyor.
kürtlerin temel insani talepleriyle ilgili nasıl bir karar çıkacağını sen düşün artık!
AYM ve HSYK'nın yapısının değiştirilmesi bile başlı başına bir devrimdir kanımca.
Axa_azad47 .. 04 Aug, 2010 12:58:34
avatar
Kürdistan illerinde BOYKOT = EWET demektir.BOYKOTçular sandığa gitmseler ,geriye kimler kalır.AKP ciler. Yani EWET çiler.We KÜRDİSTAN illerinin tümünde EWET çıkacaktır.HAYIR cılar (CHP,MHP)kürdistanda olmadığına göre. Sonuç belli.Bu durumda bir tek kürt ilinde HAYIR çıkmıyacaktır, dr. Eli beyin şimdiden gözü aydın.
ilk yorum girişinde "mamoste" rumuzlu dostumuzun yazısından dolayı da tebrik ederim. Çok güzel . "EWET" e kilitlenen bütün nasname yorumcularının BDP yi habire MHP We CHP ile aynı safta olmakla suçlayanlar, Kendilerinin de BBP ile aynı safta olduklarına ne demeli? BBP ki, Nizami ALEM ülkü ocakları militanları ile Karadenizi, kocaeli,Sakarya bölgesinde Kürtlere yaşamı zehir eden, Trabzon rahip katileri, Hrant Dink katileri, SİWAS Katliamı yapanların temsilcileri ile aynı yönde oy kullanacaklar. Buna ne demeli."Mamostenin" diline sağlık.
EWET çi olursan ondan, HAYIRCI Olursan şundan olursun düşüncesi yalnış bence.Bu yalnışı da Nasnamenin EWETçileri yaratı. Saygılarımla.
serhat .. 10 Aug, 2010 04:43:31
avatar
bu sitede yazarlik yapan ve yorum yazan arkadaslar,ben bir kurt olarak sizin bu yazilarinizdan,yorumlarinizdan yaptiginiz seviyesiz ve saygisizca elestirilerden dolayi midem bulaniyor.biz ne apcuyuz nede aponun muridiyiz ,biz kurduz ve sonuna kadarda pkk nin arkasindayiz.sanmayinki burda yaptiginiz islerle insanlari etkileyebilirsiniz,tam tersine kendinizden nefret ettiriyorsunuz.ayrica dikkatimi ceken baska bir sey daha var,nedense turk medyasi ve sizin kullandiginiz dil ve uslup ayni hic bir fark yok.acin bakin turk gazetelerine ve karsilastirin inanamazsiniz,sanki ayni yerden yonetiliyor ,ayni haber kaynaklari.
Muzaffer Saglam .. 10 Aug, 2010 01:27:45
avatar
Haval serhat sen bu yorumunla PKK'nin medyasi'nin disinda'ki bizim diger kimi bazi Kurd sitelerini sanki aynen bazi kimi diger Turk medyasi gibi medyacilik yapiyor'' diyorsun. Haval serhat sen yaptigin bu yorumunla yaniliyorsun, cunki senin yapmis oldugun bu yorumu'nun aynisi'nin ikilemini ne yazik'ki PKK'nin seroku Ocalan Imrali'da senin soyledigi'nin aynisi gibi sanki bazi kimi Kemalist Turk medyalari gibi yorum yapmaktadir, tabi'ki onun devamini'da Qandil bunun devamini surdurmektedir. Cunki bilindigi gibi inkar edilmeyecek olan bir gercek vardir; o da Turk medyasi'nin hangisine bakarsaniz bakin, siyasetini Kemalizmin dusuncesi ve ideolojisi ile yapmaktadir, iste PKK'nin seroku Ocalan'da Imrali'da bu siyaseti'nin aynisini hem kendisi ve hemde Qandile ve BDP'ye yaptirmaktadir. Bu varolan bir gercekltir, bunun aksisini soylemek bana gore yalandir, dogru degildir. Bunu soyliyen sadece bizim PKK dusuncesi'nin disinda'ki diger Kurd kesimleri degildir, aynisinin benzerini'de Turkiye icinde'ki kimi durust kesimler'de bunun aynisini soylemektedirler. Bilemiyorum eger sen dunki yeniozgurpolitika'da ki Mustafa Karasu'nun kose yazisini okumusmusun, eger okumadiysan bir okuda, o zaman insanin hayrete dusmemesi mumkun degildir, Mustafa Karasu Qandil'de degerli Kurd siyasetcisi, yazari sayin Kemal Burkay hakkin'da oylesine bir palavra soliyor'ki, san'ki sayin Kemal Burkay'in soylemis oldugu'nun aksisini PKK'nin seroku Imrali'da yapmaktadirmis gibi. Kemal Burkay Kurd sorununu gercek cozumu icin yapilmasi gereken gercek seyleri anlatmaktadir, ve ayni zaman'da da ''Kurd soru'nun cozumunu sadece Qandile baglamamak gerekir, bizim ilerici, aydin, kimi siyasetci kimi Kurd orgutleri, kisileri arasin'da bunun icin bir guc birligi'nin olusmasi'' gerekir demektedir. Yani bura'da demek istedigim; artik PKK'nin imrali araciligiyla dogrudan-dogruya derin-devlet, ergenekon ve kontergerillani'nin denetimin'de oldugu bir gercektir, bu inkar edilemez. Bunun icin en basit bir ornek, su anda Turkiye'de kimi durust siyasetciler tarafin'dan Kurd sorunu'nun cozumu konusun'da olumlu bir adim atilirsa, bir bakarsiniz Turkiye veya Kurdistan'in her hangi bir bolgesin'de hicde ummadiginiz bazi kimi karanlik gucler tarafin'dan bu gelismeyi engellemek ve sabote etmek icin hemen bir provakasiyon eylemi yapilmaktadir, PKK onceden buna sahip cikmiyor, hemen biraz sonra bakiyorsun, PKK bu eyleme veya provakasiyona hemen sahip cikmaktadir. Iste Turkiye'de ki kimi karanlik gucler, tabi'ki basta derin-devlet, ergenekon ve PKK'yi imrali'dan kontrol eden serok Ocalan olmak uzere, bu gelismeleri engellemek icin boylesi ortaklasa bir sekilde ve de perde arlkasin'da boylesi bir [provakatif eylemini birlikte yapmaktadirlar. Onun icin bizlerin oncelikle eger gercekten kuzey Kurdistan sorunu'nun cozumunu istiyorsak, o zaman bizlerin PKK'nin icinde'ki durust Kurd kesimlerine cagri yapmamiz gerekiyor, onlarin PKK'nin kontrolunu derin-devlet, ergenekonun gudumun'den kurtarilmasi icin bir caba sarf etmeleri icin onlara cagrisin'da bulunmamiz gerekiyor. Eger PKK'nin icinde'ki durust Kurd insanlari bu cabalari sarf ederlerse iste o zaman diye bilirim'ki ancak inanin'ki Kurd sorununa bir cozum bulunmus oluna bilinir. Tabi'ki Qandil bu firsati kendileri'nin disinda'ki hic kimseye vermek istemiyor, ama inanin'ki varolan bir gercek vardir, o da su anda derin-devlet, ergenekon kendi plan ve programlari'nin devami icin PKK'nin serokunu kullanmaktadir, taki bu isin sonuna vardigi zaman bunu devam ettirecektir, ne zaman bunun sonuna ulastigi zaman, o zaman'da PKK'nin seroku'nun elinde bulundurdugu kamera bantlarini, perde arkasin'daki gizlice ve anlasilarak ortaklasa yapmilmis olan bu senaryolarini kamuya yansitacaklardir ve boylecene'de hem PKK'nin ve hemde onun seroku'nun sonu'da gelmis olacaktir.
suleyman .. 11 Aug, 2010 01:26:33
avatar
Ulusal hareketmucadelesi basindan beri yanlis yapildi ve yönlendirildi. Bugün gelinen nokta acik belidir. Bunlardan bir iki örnekle tamamlamak isteri uzun yazmaninda pek anlami yoktur bence. Gercek hareketin kuruculari ve ulusal mucadelenin ruhunu yasatanlar Diyarbakirnceza evinde katledilldiler,ondansonra hareket bastan sona kadar birileri tarafindan yozlastirmaya kadar hata tam anlamiyla bir kürt milliyetciligine dönüsturuldu. Bunu yapanlar bugun devlete teslim olanlar parmaksiz semo ve abdulladir,biri Diyarbakirda koruma altindadir digeri imralida koruma altindadir,kisaca kürtler tarih boyunca hep ihanet etmisler, bunun bir diger örnegi bugun oldugu gibi dunde vardi hamidiye alaylari,köy koruculari.PKK hareketi icinde sayisizca infaz edilen mahsum zaza militanlariidiler hepside birilerin yanlisliklarina boyun egmediler,yigitce mucadele ederek hainlere karsi öldüler ama onlar ülmedi onlar ruhumuzun derinliklerinde yasiyorlar. Bugünün ihanetcileri utansinlar. Teslimiyetcilerden hesap sorulmalidir bunu gercek ulusal bilince sahip kürt, zaza aydinlara düser umarim yakinda bunlar bu milli davaya hep beraber sahiplenecekler.

Yorum yaz comment

Yorumlarınızı aktarırken kişi hak ve özgürlüklerine saygılı olmanın yanısıra, nitelikli görüş ve eleştirilerinizle katkı sunmanızı bekliyoruz. Katkısı olmayan, ilgisiz ve  eleştiri sınırlarını zorlayan yorumlar yayınlanmayacaktır.

Güvenlik Kodu: