Anasayfa | Yazarlar | Berzan Botî | Derin Operasyon!

Derin Operasyon!

Yazı boyutu Decrease font Enlarge font
image

Olup-bitenlerin genel anlamda Kemalizm’i kurtarma çabası, özel olarak da referanduma yönelik bir hamle olduğu açıktır. CHP’nin de söylem düzeyinde Kürdlere ve Alevilere yönelik bazı “açılımlar” yapması muhtemeldir bu süreç içinde. Ayrıca benzer bir operasyonla (Ahmet Türk'ün devre dışı bırakılması v.s) BDP'yiyeniden dizayn eden Kemalistler, referandum öncesi benzer operasyonlara devam edecekleri izlenimi veriyorlar.

 

 

 

 

 

 

Derin Operasyon!

Toplumsal/politik olayların final bölümüne odaklanarak olayları değerlendirmek bizim gibi düşünce tembeli toplumlarda yaygın bir anlayıştır ne yazık ki. Bu anlayışın etkisinde olan insanların düşünce dünyasını süsleyen tesadüfler ve mucizeler,  olayların “tahlil” edilmesinde belirleyicidir.

Oysa toplumsal/politik olaylarda, yüzeyde görülen ve tesadüfmüş gibi bir izlenim veren tüm olayların arkasında, öncesinde, altta yatan ve ilk bakışta göze çarpmayan nedenler vardır. Zaten bu nedenler olmasaydı ne tarih bilincine, ne de toplum tarihçilerine gereksinim duyulurdu.

CHP’de yaşanan değişimi “kaset komplosu” ile açıklama ve bundan siyasi bir getiri sağlama çabası kısa sürede fiyaskoyla sonuçlandı. Önder Sav’ın bugünkü (22.05.2010) "Deniz Baykal ile gidemeyeceğimizi, onun yerine Kemal Kılıçdaroğlu'nun getirlmesi düşüncesinin “kaset” öncesine dayanıyordu" açıklaması “kaset olayının” bizzat kendileri tarafından organize edildiği kuşkularını güçlendirir mahiyetteydi. Şayet bu “komplo” kendileri dışında gerçekleşmiş olsa bile, bundan yararlanarak fırsatçılık yaptıklarını ve öncesine dayanan bir projenin hayata geçirildiğini itiraf etmiş oldu Önder Sav.

CHP’de görünen yeni lider (!) her ne kadar Kılıçdaroğlu olsa da, bugünü hazırlayanların çok daha etkili ve görünmeyen güçler olduğu tartışma gerektirmeyecek kadar açıktır.

Son dönemlerde CHP’nin gerçek kimliğine uygun davranması, ırkçı/militarist yüzünü gizleyemeyecek noktaya gelerek MHP’yi gölgede bırakması, “sol”, “sosyal demokrat” söyleminde inandırıcılığını tamamıyla yitirmişti.

Militarizmi kutsamayan yeni sol hareketler için ciddi bir arayış/çaba başlamışken, tedirgin olan derin güçler, CHP’ye yeni bir makyaj ile sadece biçimsel değişiklik yapılarak tekrar “sol” bir görüntü verme gereği duydular. Kongrede birçok “küskünün” yer alması, demokrat kimliğiyle bilinen/öyle olduğu sanılan bazı sanatçıların desteği ve basının olağanüstü çabası, hazırlıkların çok önceden ve çok organize olduğunu gösterdi.

Öcalan’ın, Kemalizm’i Kürdistan halkına benimsetmek için gösterdiği olağanüstü çabaya karşın başarılı olamaması, BDP’nin Kemalist kurumların zarar görmemesi için takındığı tutumun Kürdler tarafından ciddi olarak sorgulanması, PKK dışında kalan Kürd oluşumlarının referandumda kerhen de olsa "evet" diyeceklerinin belli olması, Kemalistler açısından Alevilerin “çantada keklik” olmadıklarının görülmesi gibi etkenler dikkate alındığında, yeni  liderin (!) Kılıçdaroğlu olması da tesadüf değildir; tam tersine Kemalistler açısından olabilecek en uygun kişidir.

Olup-bitenlerin genel anlamda Kemalizm’i kurtarma çabası, özel olarak da referanduma yönelik bir hamle olduğu açıktır. CHP’nin de söylem düzeyinde Kürdlere ve Alevilere yönelik bazı “açılımlar” yapması muhtemeldir bu süreç içinde. Ayrıca benzer bir operasyonla (Ahmet Türk'ün devre dışı bırakılması v.s) BDP'yi yeniden dizayn eden Kemalistler, Referanduma kadar benzer operasyonlara devam edecekleri izlenimi veriyorlar.

 

CHP'nin atacağı adımlar ne olursa olsun, onların/Kemalistlerin öncelikli ve en büyük hedef olduğu gerçeğini unutturmamalıdır. Kürdlere ve demokrasi güçlerine düşen görev; Kemalistler ile AKP arasında tercih yapmadan, birini kutsamadan, referandumda evet demektir. Bunun pratikteki uygulaması; “AKP’ye hayır, değişikliklere evet”, "Ne Kemalizm ne AKP, Anayasa değişikliklerine evet” şeklinde özetlenebilir. Bu tutum, toplantılarla, mitinglerle halka anlatıldığında sanıldığından daha çok destek bulacağı gibi, Kürd muhalefetinin rüştünü ispatlaması için de önemli bir fırsattır.

berzanboti@hotmail.com

 

Yorumlar (11 gönderildi):

mehmet yahya ekmen .. 23 May, 2010 10:05:22
avatar
boti ye canı gönülden katılıyorum.tam yerinde ve isabetli belirlemeler.slav u rez keke boti.
kurdewar .. 23 May, 2010 12:42:14
avatar
Dün hemen gecikmesizin A.Türk'ün " CHP ile ilişkiye gecebiliriz " türünden açıklamasında bulunması BDP'nin hala kemalistlere olan sempatilerinin göstergesidir.Bağımsız siyaset yapabilme becerisinden yoksun "Kürt"lerin halkımıza verebilecekleri bir şeylerinin olmadığının ispatıdır.Kendilerine örnek aldıkları ve gölgesine ihtiyaç duydukları kemalizmin de Kürtlere verebileceği acı ve göz yaşıdır.PKK ve CHP şimdi daha rahat birlikte Kürdü yok etme Kürt mücadelesini demokratikleşme ile sınırlandırma gayreti içinde olacaklardır Alevileri de yanlarına almış olarak...
rexnewan .. 23 May, 2010 01:52:33
avatar
Kılıçdaroğlu'nun gelişini anlamak için öncesini; yani Baykal dönemini iyi irdelemek gerekir diye düşünüyorum. Sahte sol söylemlerle yıllarca beslendikleri oy depoları olan Kürd ve Alevi oyları geçen yıllar içinde erozyona uğramış, daha fazla kamufle edemedikleri sahte yüzleri ortaya çıktıkça bu oy tabanında ciddi kayıplar meydana gelmişti. Bunu en iyi geri getirme taktiği halk arasında demokrat-sol ve halkçı bir vizyonla aşabilirlerdi; bu nedenledir ki Kılıçdaroğlu ismi öne çıkarıldı.
Ve bana kalırsa bu vitrindeki analizdi; kanımca asıl film bundan sonra başlıyor;
11 yıldır 1 saat daha fazla yaşamak için yapmadığı soytarılık ve yaranma manevraları kalmayan urfalı evdılle; tarih gösterecektir ki; KÜRTLERİ KILIÇDAROĞLU'NUN KUCAĞINA (Yani derin devlete)DOĞRU İTECEKTİR !
Bunun emareleri cuma günü yapılan görüşmelerden (yani daha seçileceği bile teknik ve yasal olarak belli olmayan Kılıçdaroğluna yaptığı methiyelerden) anlaşılmaktadır :)
Umarım tarih beni yanıltır ve urfalı evdılle'nin ne menem sinsi ve canını koruma karşılığında bir ulusu pazarlayan bir tüccar olduğu konusunda yanılgıları bir bir yaşatır bana ... :(
hawre .. 23 May, 2010 03:39:10
avatar
mero cuma günkü abukat gör.rexnewani hakli cikardi .bundan dolayi rexnewanin yazdiklarina tesekur eder ve katiliyorum
zaten 15 gün önce mero dedi baykali cözüm isteyenler götürdü.aslinda oldukca kendi pisligini ortaya koyuyor adam.ayni zamanda derin devletin komployu yaptigi ayan beyandir.o zaman statukoculari kurde cözüm diye yuturuyor.bakin ne diyor
CHP’ye genel başkan seçilen Kemal Kılıçdaroğlu’nun partiye yenilik getirebileceğini ifade eden Öcalan, “Kılıçdaroğlu bir yenilik getirebilir, Kemalizmin demokratik güncellenmesi sağlanabilir. Buna bir ihtiyaç olduğunu daha önce de belirtmiştim. Önemli buluyorum” diye konuştu.
kemalizmi göncelestirecekler buda demektir katliam yok etmee inkar dahada katlayacak apo ve onun devleti.
bu kuzeyde yetmez ayni zamanda 4 parcadada olmaki tamamen kurd dinamigi yok olsun ve tehkike olmaktan ciksin
operasyonlar(sözde)zamanlamsini dogru yapiyorlar.
bakin bu guruh keanetci degil orduyla aylar önce planlar yapiliyor uygulamdan önce adam tanrilasmis ya ee bazi seyler soylesinki yarin diyebilsinki ben demedimi bakin aynen öyle oldu.zavali millete yaw serok insan ustudur vala gene anlayamadik
bu cocuklara tecavuz iside inanin bu planlarin bi parcasi.
bide utanmadan sanki kck derin devlet ve ordunun denetiminde sanki degilde ben cekilirsem K.kibris statüsü kck dayatabilir
yani evdo bunuda istemiyor ha ee madem k.kibris kadar istemin yoksa ne diye cekilmiyon guruh
kck gecen diyor kurd kelimeside istemiyoruz turkiye vatandasligi diye duzeltme yapilsin yeter.
ee be guruh 90 yildir tc nin tum resmi agizlari siyasileri demiyormu tum dunyaya tirkiyede herkez vatandastir?
wala atlarini oynatiyorlar ciddi bi alternaiv yok ve görünürlerdede yok edi allah yardim etsin demekten baska bi sey deyil kurd halkinin durumu.
ertan .. 23 May, 2010 06:28:18
avatar
Kılıçdaroğlu…Ankaraya benzeyen ruhsuz ,tutucu ve sıkıcı bürokrat…ırkçı Baykalın kan kardeşi..ergenekonun yeni avukatı…Süheyl Batum, Önder Sav ,Mehmet Faraç isimli neo- faşistlerin karındaşı…korporatist..katiline aşık bir kürt alevi..kemalizmin yeni soluk borusu...20.yy dan kalma bir hayalet ..vizyonsuz…velhasıl biz Marksistler için değişen bir şey yok…MÜCADELEYE DEVAM .
Dr.Ali GÜN .. 23 May, 2010 11:41:26
avatar
Sayin Boti,

Son paragrafınızın ciddi tartışılması gerekir kanaatindeyim. Şöyleki:

Kemalizm ile AK Parti'yi ayni kefeye koymak AK Partiye büyük haksızlık ve ciddi bir yanlışlık değil mi?

Büyük büyük resime bakınız lütfen.

Kurdistan'da soykırımı yapan Kemalizm ile bazı tutumları eleştirilse de mevcut demokratik açılımları yapan ve en önemliside Kurt'ler içinde çok can alıcı olan Anayasa değişikliklerini referandum sürecine kadar getiren AK Partiyi ayni pozisyonlardaymışlar gibi görmediğinizi düşünüyorum.

Ancak okuyucularınızın bu yanlış kanaati edinebilecekleri endişem var.

Günümüz Türkiyesinde sadece 2 gerçek var. Bunlar Türk Ergenekon'u ve onun Kürt kanadı diğer tarafta ise AK Parti'nin liderliğini yaptığı cephe. Yani bir tarafta Kışlacılar diğer tarafta Camiciler,liberaller ve demokratlar. Başka bir seçenek şu anda yok ve olmasıda mümkün değil.

Akl-ı Selimle düşünmemiz gerekiyor. Türk Ergenekon'u ve onun Kürt ayaği etkisiz bırakılmadıkları hatta yok edilmedikleri takdirde hiçbir demokratik açılımın yapılması mümkün olmadığı gibi açık faşizm bu kez soykırımı amaçlı gelecek.

Büyük resime bakınız lütfen. AK Parti'nin de kaygılarını anlamamız gerekiyor. İçlerindeki çelişkileri ,Ergenekoncu'ları da gözönüne almamız gerekmez mi?

Ergenekon güçlerinin bu kadar açık ve çok yönlü olarak AK Parti'ye saldırmaları bizide uyarmıyor mu?

Bir hekim olarak AK Parti'ye çok kırgınım ve çok kızgınım ancak bu topraklarda ilk kez Ergenekon'a karşı bir güç oluşturdular.

Anayasa Mahkemesi ve HSYK'nın üye yapısı ve sayısını değiştirecek ve askerlerin sivil yargıda yargılanmalarını sağlayacak değişiklikler kabul edilinceye kadar AK Parti'nin sadece olumlu eleştirilmesi,cesaret verilmesi,teşvik edilmesi gerekiyor.

Ahd-e vefa ve kadirşinaslıkta bunu gerektiriyor. Nankör bir arkadaşınıza bile her zaman sıcak bakabilir misiniz?

Artık aklıyla hareket eden ve vefalı bir halkın aydınları olduğumuzu göstermeliyiz. Güven vermeliyiz.

Sağlık ve başarı dileklerimle
Robin75 .. 24 May, 2010 03:02:18
avatar
´´Yorumlarınızı aktarırken kişi hak ve özgürlüklerine saygılı olmanın yanısıra, nitelikli görüş ve eleştirilerinizle katkı sunmanızı bekliyoruz. Katkısı olmayan, ilgisiz ve eleştiri sınırlarını zorlayan yorumlar yayınlanmayacaktır.´´ Nasnamenin yazilan yorumlar hakkindaki genel sinirlamasi yukardaki gibidir. Yani yorumlar yazilirken insanlara hakaret edilmemesi ve belli olculer icinde kalinmasi istenmektedir ve tabii olani da budur. Benim anlamadigim soz konusu sayin Öcalan oldugunda bu kural niye gecerli degil. Bazi yorumcular sayin ocalan a acikca kufur etmektedirler, ornegin burda rexnewan adli yorumcu gibi. Nasnamenin genel ilkeleri sayin Ocalan icin gecerli degil mi? Sadece merak ettim..
-------------------------------------------------------------------------
Editörden: Hiç kuşkusuz tesbit edilen prensipler herkes için geçerlidir.

Ancak, okuyucuları pasif konumundan çıkarıp aktifleştirmeyi amaçlayan yorumlar bölümünün artıları, bu bölümün eksilerini görmemize de engel olmamalıdır. Eksiklikleri gidermek ve daha verimli bir bilgi alışverişini sağlamak için; yorumculara da sorumluluk düşmektedir. Bunu söylerken de, gözümüzden kaçan ve verilen yorumların da sorumluluğu-eksikliği elbette bize aittir.

Yorum; eleştiri ve değerlendirmeyi içerdiği gibi, yazarı denetleme, motive etme, eksikliklerini giderme ve bilgi aktarımını da içermektedir. Yazar ile yorumcu arasındaki etkileşimin sağlıklı olabilmesi, eleştirilerin, değerlendirmelerin kişisel olmaktan çıkıp yazının içeriğine yönelmesine bağlıdır.

Yazılandan çok yazarın kişiliğine yönelen ve yorumcuların kendi aralarında cereyan eden yine kişiliğe yönelik yorumlar hem düzeyi düşürmekte, hem de kırgınlıklara neden olmaktadır.

Düşünce barındıran, düzeyli ve düşünceye yönelik yorumlara hiçbir kısıtlama getirilmez-getirilmeyecektir. Ancak, kişiliğe yönelen, tartışmalara katkı sunmayan ve sorunları kişiselleştiren yorumların verilmemesi noktasında bundan böyle daha dikkatli davranılacaktır.

Böyle davranmakla hem gereksiz polemiklerin önüne geçmek, hem de geliştirici yorumların daha çok etkili olmasını sağlamak temel amacımızdır.

Eleştiri kapsamında değerlendirilebilecek her yorum tereddütsüz verildi-verilecektir. Buna karşın verilmeyecek yorumlardan dolayı da sitem etmeden önce yorumcuların kendilerine yönelmesi daha sağlıklı olacaktır.

Unutulmamalıdır ki, özgürlük ve sorumluluk doğru orantılıdır.

Nasname Yorumlar Editörü









hazar44 .. 24 May, 2010 10:19:43
avatar
benim anlamadğim bir nokta var kimse acık acık sölemio bu eksende chp ve akp bunların bir birinden farkını cözemedimim mhp hiç saymıyorm oda dahil fark ne bunu biri anlatsa aydınlatsa bence chp, akp daha dürst ,nedeni ise acık acık diyorki ben kürt hakını istemiyorm akp ne yapiyor diyorki benim kürtüm koyun kürt olsun bende cobanı benden başkası gütmesin bu kürt sürüsünü ben güdecem yanlışmı, yani akp koyun kürt istiyor örgütsz kürt bu gün bdp yada pkk olmasa bu sefer kendi kürt milletvekili ile ters düşecek onlarda olmasa nasname kürtü ile bundan eminim ama sizler eminmisnz işte onu bilmiyorm saygılaramla.
Artes...seven .. 25 May, 2010 10:27:38
avatar
Sayin Boti
Bunun aslinda Chp arka planinin bir operasyonu oldugu gayet aciktir.Bu yasanan olayda hem Baykal ve Chpnin hemde Akpnin sergiledigi tutum ve yaptiklari aciklamalar bunu acikca ifsa ediyor.
Akp yada erdogan diyelim,Bu kasedi kimlerin ne amacla piyasaya surdugunu biliyor.Cok zekice bir tutum icerisine girerek 'bir tasla iki kus vurmak'' isteyenlere prim vermemeye calisiyorlar.
Chp/Baykal bu son yasanan Ergenekon operasyonlarinda her ne kadar ergenekoncularin istedigi kadar bagirmis olsada ,pratikte ve yasanan gelismeler ile gidisatta kendi cikarlari icin basarisiz kalmis Baykal/Chp yi yeniden sekillendirme ve ise yarar hale getirme cabasidir.Bunun icin yeni bir yuz gerekli goruldu.Ve bu yeni yuz adeta yaratildi.
Ergenekoncular sunu cok acik gordu ve anladilar;Akp hukumeti boyle buyuk bir oy oraniyla bir donem daha basa gelecek olursa ondan sonraki yillarda isterlerse yeniden yonetimi ele gecirsinler yapacak birseyleri/geriye donus olmayacaktir.Bu artik son cirpinislaridir.Bu secimlerde{Referandum bos onlar icin} kendi idarelerinde olacak bir parti gelmezse basa artik gucten tamamen duseceklerdir.Bunun icin iyi bir taktik ve iyi bir zamanlama yapmaya calistilar ki bunda basarilida oldular.Dogu perincegin Baykal icin yazdiklari da zaten bunu gosteriyor.
Evet bu bencede uzun zamandir planlanan bir seydi bu.Bunu nereden anliyoruz? Baykal 20 yildir tipki ocalan ve benzeri tipler gibi parti icinde halef{ikinci adam} cikmamasi icin her turlu siyasi ahlaksizligi yapiyordu.Ancak kac zamandir Kilicdaroglu{dikkat edelim t.c ne zaman zora girse bir devsirmeye yaslanir} hep one cikariliyordu.Baykal onlarca kisiye karsi ayak oyunlari yaparken ,kilicdarogluna aynisini yapmasina kim izin vermedi?
Referanduma gelince;Dediginiz gibi Dbpnin en buyuk cikmazi burada! Kurdler yasanan gelismerin ve ileriye dogru olumlu olacak adimlarin kimler tarafindan atildigina degil,kendilerine ne katacagina bakmalidir.Burada dbp bu anayasa kurdlere ne getirecek-ne goturecek hesabi-muhasebesi yapmak yerine,bunlari akpnin yapmasina bakmasi cok bariz bir ihanettir.
Aslinda bunu yapan ocalan olmustu.Akp basa geldiginde hergun erdogana mektup gonderiyor,mesajlar veriyordu.Kendisine yonelik bir iyilestirme istiyordu.Akp bunu gormezden gelmedi.{Yanina birilerinin gonderilmesi,yerinin daha iyi yapilmasi,gorusmelerini kismamasi gibi} Ama o bunlari yeterli gormedi.Daha fazlasini istedi.ikincisi ise her zaman ki gibi dengelere oynamak istedi.Gucten yana tavir almak istedi ama yine dogru okuyamadi.Akpnin ergenekon karsisinda direnemeyecegini dusundu.Onun icin ergenekoncularla birlikte hareket etti.Belli bir sure sonra donulmez bir noktada oldugunu anladi ama yapacak bir seyi kalmayinca bu sefer akpnin yapmak istediklerinden kendine bir pay cikarmaya cikardi.Acilim surecinde ''Daglarin gucu adina,guc bende himen'' dercesine gruplar cagirdi ve sonra yeter dedi.Bakin guc bende,beni gormemezlikten gelirseniz bu is olmaz dedi.Ve bu sureci kurdlerin yararina evirmek yerine tam tersine kendi canini kurtmarmaya donuk bir surece dogru yoneltmek istedi.Akp bu secimlerdede basari gosterir ve hukumete gelirse o zaman ocalanin buyuk bir U donusu yapacagi kanisindayim.Ama o gune kadar Kilicdarogluna goz kirpabilir!
Tabi akp de kendine musluman oldugu icin sureci kendi lehine goturecek acilimlar yapiyor.Kimse dusmanindan medet ummamalidir.Her kurd bireyi yasanan ve yasanack olanlara bakarak gelismeler icinde hukumet karsiti yada yanlisi olmak yerine,kurde kazandiracak ve kaybettireceklerin takipcisi olmalidir.
Dara mazi .. 26 May, 2010 12:56:08
avatar
Sayın Boti biz Düşünce tembelli bir toplum değiliz.Çünkü sende bu toplumun bir evladı ve parçasısın eğer bu toplum düşünce tembelliyse biliki onun mimarlarından biriside sizsiniz yani kürt halkı için siyaset yapanların genellidir.hani derler ya ne ekersen onu biçersin.şimdiye kadar halka ne verdiysen halk da sana aynısını verir.bir yandan ergenekon sözcülüğünü yapan chp diğer yandan aynı fabrikadan mhp,kendi iktidarını sağlamlaştırmak için çabalayan akp.diğer yandan havanda su döven bdp bunlar meydanlarda halka seslenenlerdir.peki kürt halkının yararına meydanlarda hitab eden bir parti ve hareket varmıdır.ha tabela üzerinde vardır Hakpar-Kadep vb.gibi hareketler bunlarda ofis devrimciliğiyle bir yere varılmaz.halkını gerçek anlamda anlatmadıktan sonra halkından ne istiye bilirsinki ne hakla düşünmeyen toplum dersin.Kimse kürt halkına seslenip de ey bdp sen nasıl 12 eylül anayasasınını hesaplaşma sürecinne hayır diye bilirsin.Yüzyıllardır ulusal kurtuluş mücadelesine hizmet veren Kürdistan yönetimine nasıl dil uzatırsın.bunın hesabını ancak kürt halkı sorabilir.Toplumu ulusal alanda biliçlendirmedilten sonra o topluma düşünmeyen toplum demek halsızlık olur acilen sizin kürt toplumundan özür dilemelisiniz.Çünkü sizden eleştri ve özeleştri kültürü olduğunu kanaat sahibiyim selamlar.
ibrahim .. 28 May, 2010 02:13:52
avatar
CHP.denilen yeniceri ocaginin son yenicerisi kemal bey hic bosuna cirpinma sana verilen görev fiyaskoyla sonuclanacak.seni sefin baykalin ahlak sizligi milyenmi kalmisti.vallahi biz dört gözle bekliyorruz bu namus meselesinin sonu nasil temizlenecegini olay kürdistanda olasa cözüm kolay kadinin kocasi namusunu temizler yani bayan baytokun kocasi baykali vurur olayda orada noktalanir ama günlerdir bekliyoruz halada herifte böyle bir harakat yok,yani bellide olmaz belkide firsat bulamiyor yani baykali yakin korumaya almalarini tavsiye ediyoruz ne olur ne olmaz.ya bu olay anadolunun bir köyünde yasanmis olsaydi bunun adi namusuzluk olurdu degilmi,sahi bunlarin namus anlayisi bumudur acaba iste bunlar toplumun önderleridir yillardir yönetenlerdir bunlari duyda oyunuzu ona göre kullan sayin türksolu dergisi,kürd bakkaldan alis veris yapmayin diyen türk solu iste sizin lideriniz,iste namus anlayislari.
kayseinin dogusuna gidemiyen baykal götevi bir kata kullayla dandik kemala birakmis.derin devlet kemali cok iyibilendir,kürdlerde kemali bilirle,ve tanirlar keamal bey bosuna heyecanlama derin devlet sana firsat vermiyecek,saidi,rizenin torunlarida sana oy vermiyeceklerdir,sen chp.nin yikik duvarinin dibinde bekliyen son yeniceri olarak digerleri gibi buharlasip gideceksin artik kürd gencleri kata kullaya gelmiyeceklerdir.sunu unutma Roket atarla vurulan kürd kizi ceylanin ahi yakani birakmiyacaktir kürt gecleri önemli asamalar yapmistir öncelik ulusal mesele ulusal gücbirligi dir kürd bakkaldan alisveris yapma canim kurban bosna herseke alsana bosna hersek
girdiginiz camur girdabinda cikmaniz cok zor olacak sizler kendi vatandasiniz kürtleri kendinize siz düsman ettiniz.herkesime selamlar.

Yorum yaz comment

Yorumlarınızı aktarırken kişi hak ve özgürlüklerine saygılı olmanın yanısıra, nitelikli görüş ve eleştirilerinizle katkı sunmanızı bekliyoruz. Katkısı olmayan, ilgisiz ve eleştiri sınırlarını zorlayan yorumlar yayınlanmayacaktır.

Güvenlik Kodu: